Pagina 7 van 8 Eerste ... 345678 Laatste
    Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vandaag voor preventieve controle naar de tandarts en de dochter (kleuter) mocht ook voor het eerst mee. Tandarts rekent enkel remgeld aan, factureert rechtstreeks aan het ziekenfonds: 7.5 euro voor mij, 0 voor de dochter. Meer van dat!

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk
    In november neem ik mijn dochter ook voor de eerste keer mee (1ste kleuter). Omdat ik wil dat ze dat gewoon wordt en geen schrik hoeft te hebben. Hoe heeft uw dochter dat ervaren?
    Don't think you are, know you are...

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    In november neem ik mijn dochter ook voor de eerste keer mee (1ste kleuter). Omdat ik wil dat ze dat gewoon wordt en geen schrik hoeft te hebben. Hoe heeft uw dochter dat ervaren?
    Ook eerste kleuter, zelfde reden. Normaal starten ze pas vanaf 4j met kleuter controle zei de tandarts.

Ze ging op een gewone stoel zitten terwijl ik mijn controle kreeg, helaas moest er tandsteen verwijderd worden bij mij.
    Uitgelegd aan haar dat de tandarts een superpoetser heeft die wel een vervelend geluid ging maken, maar geen pijn doet. Tijdens de verwijdering verschillende keren gewuifd naar haar en een duim opgestoken zodat ze wist dat alles prima was.

Daarna was het haar beurt, de tandarts zei dat hij eens naar haar tandjes ging kijken en ze ging tellen en als ze flink was, ze een cadeautje ging krijgen. Die mond ging direct open! Enkel met het spiegeltje in de mond gaan vond ze wat eng, maar geen traan gelaten en zich super gedragen!

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ook eerste kleuter, zelfde reden. Normaal starten ze pas vanaf 4j met kleuter controle zei de tandarts.

Ze ging op een gewone stoel zitten terwijl ik mijn controle kreeg, helaas moest er tandsteen verwijderd worden bij mij.
    Uitgelegd aan haar dat de tandarts een superpoetser heeft die wel een vervelend geluid ging maken, maar geen pijn doet. Tijdens de verwijdering verschillende keren gewuifd naar haar en een duim opgestoken zodat ze wist dat alles prima was.

Daarna was het haar beurt, de tandarts zei dat hij eens naar haar tandjes ging kijken en ze ging tellen en als ze flink was, ze een cadeautje ging krijgen. Die mond ging direct open! Enkel met het spiegeltje in de mond gaan vond ze wat eng, maar geen traan gelaten en zich super gedragen!

Alé, 't is de hopen dat mijn dochter ook zo reageert dan. Ze is nogal onvoorspelbaar in zo'n situaties. Ze kan plots heel angstig worden.

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Alé, 't is de hopen dat mijn dochter ook zo reageert dan. Ze is nogal onvoorspelbaar in zo'n situaties. Ze kan plots heel angstig worden.
    Ik heb haar vooral niet te veel voorbereid, gewoon 's morgens gezegd dat ik haar vroeger van school ging halen en we samen naar de tandarts gingen gaan.
    Het cadeautje was ècht wel een serieuze stamp in haar gat om zich voorbeeldig te gedragen, dat én ze kon eerst op veilige afstand observeren wat die nu precies zou doen (en uitgelegd dat de superpoetser niet voor kindjes wordt gebruikt). Hij legde ook rustig uit wat hij zou doen en mama zat lekker dichtbij een handje vast te houden.

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Vandaag voor preventieve controle naar de tandarts en de dochter (kleuter) mocht ook voor het eerst mee. Tandarts rekent enkel remgeld aan, factureert rechtstreeks aan het ziekenfonds: 7.5 euro voor mij, 0 voor de dochter. Meer van dat!
    Amai, da's handig. Hier gisteren nog €305 mogen betalen Elektronisch briefje dus vandaag al een deel terug gekregen (en ik krijg nog meer door mijn tandverzekering), maar ik dacht op dat moment toch ook dat niet iedereen dat zomaar liggen heeft op een willekeurige dag in een willekeurige maand.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glashelder Bekijk bericht
    Amai, da's handig. Hier gisteren nog €305 mogen betalen Elektronisch briefje dus vandaag al een deel terug gekregen (en ik krijg nog meer door mijn tandverzekering), maar ik dacht op dat moment toch ook dat niet iedereen dat zomaar liggen heeft op een willekeurige dag in een willekeurige maand.
    Het is ook de eerste tandarts waarvan ik hoor/weet dat die het zo doet, werkt enorm drempelverlagend natuurlijk en hij heeft een wachtlijst van enkele maanden
    Bvb: vorig jaar in augustus online een afspraak voor nieuwe klanten aangevraagd, in november mogen gaan en in januari de gaatjes die op de controle in november werden gezien, pas kunnen vullen.

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Het is ook de eerste tandarts waarvan ik hoor/weet dat die het zo doet, werkt enorm drempelverlagend natuurlijk en hij heeft een wachtlijst van enkele maanden
    Bvb: vorig jaar in augustus online een afspraak voor nieuwe klanten aangevraagd, in november mogen gaan en in januari de gaatjes die op de controle in november werden gezien, pas kunnen vullen.
    Oei, ja nee. Deze is nog maar net gestart met een nieuwe praktijk (zijn verhuisd) dus ik kon wel redelijk snel terecht. Maar op zo'n momenten ben ik toch ook wel blij met mijn extra tandverzekering!
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik heb haar vooral niet te veel voorbereid, gewoon 's morgens gezegd dat ik haar vroeger van school ging halen en we samen naar de tandarts gingen gaan.
    Het cadeautje was ècht wel een serieuze stamp in haar gat om zich voorbeeldig te gedragen, dat én ze kon eerst op veilige afstand observeren wat die nu precies zou doen (en uitgelegd dat de superpoetser niet voor kindjes wordt gebruikt). Hij legde ook rustig uit wat hij zou doen en mama zat lekker dichtbij een handje vast te houden.

Ik zeg haar gewoon dat we volgende maand naar de tandarts gaan en dat dat een lieve mevrouw is. We hebben ook zo'n tandartstas met speelgoed gekocht. Dat hielp bij de dokter, 't zal nu ook wel helpen zeker.

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Vanmorgen:
    "Ik wil naar de tandarts mama."
    "pardon? Waar wil je naartoe?"
    "naar de tandarts!"
    "waarom wil je naar de tandarts?"
    "omdat mijn stickertjes (cadeautje dat ze had gekozen) op zijn mama"

2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Stress daarvoor heb ik niet.

Ik heb na anderhalf jaar altijd zo lichtjes tandsteen (bruinachtig) die je pas van heeeel dicht tussen bepaalde spleetjes kan zien.
    Dat zou van koffie te drinken zijn.

Sindsdien spoel ik na iedere poetsbeurt ook eens met Listerine. Maar ook dat blijkt niet te helpen.

Hoe vermijden jullie dat? Als ik in november moet gaan en m'n tanden weer eens in 't nieuw staan, stop ik met koffie drinken.
    Flossen. Gebruik zo van die dental sticks. Tandarts had dat aangeraden, en moet zeggen dat ik sinds het laatste bezoek toch weinig tandsteen heb, enkel maar op de plaatsjes waar ik niet geraak

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Flossen. Gebruik zo van die dental sticks. Tandarts had dat aangeraden, en moet zeggen dat ik sinds het laatste bezoek toch weinig tandsteen heb, enkel maar op de plaatsjes waar ik niet geraak
    Dental sticks? Voor een hond? Ga je naar een tandarts of een dierenarts?

Met van die losse flos draad kan ik dus echt niet werken. Ik ben precies motorisch gestoord op dat vlak. Ik gebruik van die 3 in 1 stokjes met flosdraad aan de ene kant en de andere kant is een tandenstoker/tongrasp

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Nee, voor mensen.

"Dental sticks" is een neutrale benaming he, geen idee waarom je meteen aan dieren denkt. Raar volk, die West Vlamingen.

Genius's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

The ardent golfer would play Mount Everest if somebody put a flagstick on top
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Nee, voor mensen.

"Dental sticks" is een neutrale benaming he, geen idee waarom je meteen aan dieren denkt. Raar volk, die West Vlamingen.
    Omdat dental sticks in het algemeen gewoon kauwbenen zijn voor honden in heel het land?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Nee, voor mensen.

Ik gebruik dat ook op aanraden van mijn tandarts maar nog nooit die benaming daarvoor gehoord ze

Regels voor berichten