Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

iTrader
    0
    Dieter, dit leest voor mij ècht alsof je op het randje van instorten staat.

Wat je nu neerpent, lijkt alsof je niet kan ontspannen, niet kan nietsdoen. Hierdoor blijft je geest de hele tijd in overdrive dus ik vermoed dat je ook de typische stress symptomen hebt zoals frequent hoofdpijn, slecht slapen,....?

Mocht je daar voor open staan, zou ik je zeker aanraden om naar een psycholoog te gaan. Zo snel mogelijk, vooraleer je kraakt en je met een burn-out, depressie,... Eindigt want dan zal je een veel langer behandelingsproces kennen.

En voor iedereen die overweegt naar een psycholoog te gaan of er ooit eentje heeft geprobeerd maar er niet de juiste klik mee had: een psycholoog is ècht maatwerk zoeken! Als er geen klik is, wil dat vooral zeggen dat die persoon of die psychologische strekking jou niet ligt. Dat wil niet zeggen dat psychologie bullshit is of alle psychologen wat uit hun nek lullen. Ik ben ooit bij eentje geweest waarbij ik dagenlang nodig had om te bekomen van wat hij eigenlijk had gezegd want hij gebruikte vooral beeldtaal (dus doodop van te proberen achterhalen wat de boodschap nu was en hoe ik dat op mezelf kon toepassen) en zei op het einde van de sessie iets wat mijn dokter en mijn eigen gevoel tegen sprak. Dan is het geen geval van doorzetten of therapie op zich verwerpen, maar een andere therapeut zoeken waar je wél met een beter gevoel of helderder hoofd buiten komt.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik herken mezelf in de reactie van Dieter85. Ik heb problemen met rust te vinden doordat alles wat ik doe, heel intens is. Hele dagen zit ik met m'n been op en neer te wippen omdat ik overal heel hard in opga of mee bezig ben. Net of ik 10 uren aan een stuk een spannende voetbalmatch zit te bekijken.

Als ik dan eens vakantie heb of een dag rust heb, kan ik mij ongelofelijk slecht voelen als ik niet productief ben. Ook ziek zijn, 2 dagen plat liggen maakt mij gewoonweg depressief.

Iets compleet anders, als ik bijvoorbeeld op een hoog platform sta heb ik soms gedachten in de zin van: 'wat als ik nu gewoon spring, verstand op nul'. Of bezig ben met een zaagmachine: 'wat als ik nu eens gewoon in m'n hand zaag'. Of in de wagen: 'wat als ik nu eens een snok aan m'n stuur geef, wat zullen de gevolgen zijn'. Soms krijg ik schrik van mezelf. Ik ben totaal niet suïcidaal, sporadisch komen zo'n gedachten eens naar boven en ik vind ze creepy as fuck.
    Don't think you are, know you are...

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    .

Iets compleet anders, als ik bijvoorbeeld op een hoog platform sta heb ik soms gedachten in de zin van: 'wat als ik nu gewoon spring, verstand op nul'. Of bezig ben met een zaagmachine: 'wat als ik nu eens gewoon in m'n hand zaag'. Of in de wagen: 'wat als ik nu eens een snok aan m'n stuur geef, wat zullen de gevolgen zijn'. Soms krijg ik schrik van mezelf. Ik ben totaal niet suïcidaal, sporadisch komen zo'n gedachten eens naar boven en ik vind ze creepy as fuck.
    Dat zijn intrusive thoughts. Dat hebben veel mensen en kan heel normaal zijn (tenzij ge dat echt continu hebt natuurlijk)

Schijnt een soort check te zijn van uw brein om even af te spelen wat er absoluut niet mag gebeuren, om daar weer bewust van te zijn.

Je kan het googlen, je bent lang niet alleen. (ik heb ook soms van die zotte shit: 'wat als ik hier nu tegen 130 per uur aan m'n stuur trek tot ik de vangrail invlieg?')

Wil niet zeggen dat we zot zijn hoor
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Dat zijn intrusive thoughts. Dat hebben veel mensen en kan heel normaal zijn (tenzij ge dat echt continu hebt natuurlijk)

Schijnt een soort check te zijn van uw brein om even af te spelen wat er absoluut niet mag gebeuren, om daar weer bewust van te zijn.

Je kan het googlen, je bent lang niet alleen. (ik heb ook soms van die zotte shit: 'wat als ik hier nu tegen 130 per uur aan m'n stuur trek tot ik de vangrail invlieg?')

Kende dat totaal niet. Net een groot artikel omtrent 'intrusive thoughts' gelezen. Heel interessant, ik ben dan toch geen psycho. Thx!
    Don't think you are, know you are...

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik herken Dieter zijn verhaal. Ik zit constant met een stress gevoel in mijn buik en weet vaak niet waarom ik eigenlijk stress heb. Ik heb nu terwijl ik dit typ ook stress..Ik zou eigenlijk mijn gsm snachts moeten afzetten want als ik wakker word móet ik het uur checken. Ik kan mij niet gewoon omdraaien en verder slapen. Als iemand dan een bericht gestuurd heeft móet ik daar op antwoorden anders blijf ik heel de tijd denken aan wat ik antwoord ipv te slapen. Maar als ik mijn gsm afzet stress ik dat mijn vriend zijn wekker kapot zou kunnen zijn en we gaan overslapen.

Zo besef ik dat ik heel vaak ook op mijn tanden klem als ik stress heb. In de auto, op het werk,..soms krijg ik gewoon stress van mezelf omdat ik met dat zenuwachtig gevoel zit..

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht
    Ik herken Dieter zijn verhaal. Ik zit constant met een stress gevoel in mijn buik en weet vaak niet waarom ik eigenlijk stress heb. Ik heb nu terwijl ik dit typ ook stress..Ik zou eigenlijk mijn gsm snachts moeten afzetten want als ik wakker word móet ik het uur checken. Ik kan mij niet gewoon omdraaien en verder slapen. Als iemand dan een bericht gestuurd heeft móet ik daar op antwoorden anders blijf ik heel de tijd denken aan wat ik antwoord ipv te slapen. Maar als ik mijn gsm afzet stress ik dat mijn vriend zijn wekker kapot zou kunnen zijn en we gaan overslapen.

Zo besef ik dat ik heel vaak ook op mijn tanden klem als ik stress heb. In de auto, op het werk,..soms krijg ik gewoon stress van mezelf omdat ik met dat zenuwachtig gevoel zit..
    Enerzijds hebt ge wss stress omdat ge een nieuw huis aan het kopen zijt, anderzijds zijt ge een beetje een controlefreak waarschijnlijk?
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Enerzijds hebt ge wss stress omdat ge een nieuw huis aan het kopen zijt, anderzijds zijt ge een beetje een controlefreak waarschijnlijk?
    Huis heeft er niets mee te maken..heb altijd al stress gehad

iTrader
    1 (100%)

Jup, heb ik ook af en toe. Maar na 2 seconden zijn die weer weg.

Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Ik heb ook wel een aantal zaken die ik moet doen vooraleer ik "rust" heb
    Voor ik mij op't gemak in de zetel kan zetten, controleer ik mijn voor- en achterdeur altijd of die wel dicht zijn en trek ik daar 7x aan om zeker te zijn.
    Als mijn dochter gaat slapen, geef ik haar altijd 7 kusjes op haar voorhoofd.

Dat zijn voorlopig de enige twee, dus al bij al kan ik niet klagen tegenwoordig
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

Kolores's schermafbeelding
    iTrader
    198 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Ik heb ook wel een aantal zaken die ik moet doen vooraleer ik "rust" heb
    Voor ik mij op't gemak in de zetel kan zetten, controleer ik mijn voor- en achterdeur altijd of die wel dicht zijn en trek ik daar 7x aan om zeker te zijn.
    Als mijn dochter gaat slapen, geef ik haar altijd 7 kusjes op haar voorhoofd.

Dat zijn voorlopig de enige twee, dus al bij al kan ik niet klagen tegenwoordig
    Ben je serieus met de 7? Als in het moet specifiek 7 keer zijn?
    Gaming ruined my life, luckily I have 2 extra lives.

iTrader
    44 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kolores Bekijk bericht
    Ben je serieus met de 7? Als in het moet specifiek 7 keer zijn?
    Ja, daar ben ik echt wel serieus in
    7 is ook mijn geluksgetal, dus heb mezelf dat ooit eens aangepraat dat ik dat 7 keer moet doen.

iTrader
    198 (99%)
    Ja, daar ben ik echt wel serieus in
    7 is ook mijn geluksgetal, dus heb mezelf dat ooit eens aangepraat dat ik dat 7 keer moet doen.
    7 keer aan de deurklink voelen is wel veel. Al eens niet gedaan, geeft dat u stress?

iTrader
    44 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kolores Bekijk bericht
    7 keer aan de deurklink voelen is wel veel. Al eens niet gedaan, geeft dat u stress?
    Ik heb dat al eens niet gedaan en dan was ik wel onzeker of de deur nu wel echt dicht was, maar dat verdween wel vrij snel toen ik de oprit had verlaten.

iTrader
    198 (99%)
    Ik heb dat al eens niet gedaan en dan was ik wel onzeker of de deur nu wel echt dicht was, maar dat verdween wel vrij snel toen ik de oprit had verlaten.
    Een aantal dagen blijven volhouden kan al genoeg zijn om u daarvan af te helpen. Die onrust neemt geleidelijk aan af.

Pagina 4 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten