Pagina 2 van 2 Eerste 12

Discussie: Cannabisolie

Myllan's schermafbeelding
    4.980
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ElHulko Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Werkt dit ook voor pijn aan gewrichten bijvoorbeeld als je het aan je voeten/enkels wrijft?
    Ik heb echt geen idee, durf je ook geen advies te geven daarvoor moet echt wel bij een ervaringsdeskundige zijn. Het is het proberen altijd waard.
    Anders kan je je ook aanmelden bij de groep 'kanker anders benaderd' daar zitten veel mensen die deze olie voor verschillende doeleinden gebruiken. Ook voor symptomen die niets met kanker te maken hebben.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Preske Bekijk bericht
    Ik heb elk jaar zo 1 à 2 aanvallen, en die duren 1 tot 3 dagen. Ik gebruik dan pijnpleisters maar die a) zijn wreed straf, en dan nog werken ze "juist genoeg om te kunnen slapen", b) werken niet direct, c) maken mij enorm misselijk.

Dusja, het probleem is dat die pijn totaal onverwacht opkomt, dus ik zou al een héél klein potje zalf moeten hebben gezien ik niet weet of het wel werkt en of het wel zolang houdbaar is in geval van de volgende aanval.
    Heftig. Ik veronderstel dat die pleisters morfine pleisters zijn?
    En waarom laat je je niet opnemen gedurende die dagen voor pijnbestrijding via infuus? Intraveneus is toch altijd doeltreffender, dacht ik. Zuur om onnodig veel pijn te lijden als er eventueel andere mogelijkheden zijn, toch?
    Wellicht dat een morfinepompje verlichting kan brengen?

Iig ik weet wel dat die olie best lang houdbaar is, zolang je het in een donker potje in de koelkast bewaard. Zelfs geopend.
    Laatst gewijzigd door Myllan; 8 maart 2019 om 15:47

Burny's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Myllan Bekijk bericht
    Iig ik weet wel dat die olie best lang houdbaar is, zolang je het in een donker potje in de koelkast bewaard. Zelfs geopend.
    Klopt, donker glazen flesje in de koelkast, meer dan een jaar.
    The road to hell is paved with good intentions

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Ik heb echt geen idee, durf je ook geen advies te geven daarvoor moet echt wel bij een ervaringsdeskundige zijn. Het is het proberen altijd waard.
    Anders kan je je ook aanmelden bij de groep 'kanker anders benaderd' daar zitten veel mensen die deze olie voor verschillende doeleinden gebruiken. Ook voor symptomen die niets met kanker te maken hebben.

Heftig. Ik veronderstel dat die pleisters morfine pleisters zijn?
    En waarom laat je je niet opnemen gedurende die dagen voor pijnbestrijding via infuus? Intraveneus is toch altijd doeltreffender, dacht ik. Zuur om onnodig veel pijn te lijden als er eventueel andere mogelijkheden zijn, toch?
    Wellicht dat een morfinepompje verlichting kan brengen?

fentanyl pleister. 80-100 keer straffer dan morfine. Eerlijk, voor die paar dagen op een jaar dat ik crepeer van de zeer wil ik niet de moeite doen van naar een pijnkliniek te gaan. Ik neem ook aan dat ge daar niet zomaar naartoe kunt bellen van "mannen tis weer van dat, zet maar al een fleske cola en een infuus gereed, ik kom af".

Met morfinepompen begin ik niet. 1, dat is wéér een operatie. 2, again, de moeite niet voor die paar dagen. 3. morfine is verslavend en gewennend en HELL NO dat ik daar mee begin. 4. Zoiets is vaak voor het leven, en dan is er ook nog het probleem dat wanneer die batterijen, ik serieus in de shit zit.
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

Myllan's schermafbeelding
    4.980
    iTrader
    0
    fentanyl pleister. 80-100 keer straffer dan morfine. Eerlijk, voor die paar dagen op een jaar dat ik crepeer van de zeer wil ik niet de moeite doen van naar een pijnkliniek te gaan. Ik neem ook aan dat ge daar niet zomaar naartoe kunt bellen van "mannen tis weer van dat, zet maar al een fleske cola en een infuus gereed, ik kom af".

Met morfinepompen begin ik niet. 1, dat is wéér een operatie. 2, again, de moeite niet voor die paar dagen. 3. morfine is verslavend en gewennend en HELL NO dat ik daar mee begin. 4. Zoiets is vaak voor het leven, en dan is er ook nog het probleem dat wanneer die batterijen, ik serieus in de shit zit.
    Een pompje is idd mss niet zo'n goed idee aangezien een katheter rechtsreeks in het ruggenmerg wordt geplaatst en als ik het me goed herinner dan is dat bij jou net het probleem. Nee dan zou ik het ook niet doen, denk zelfs dat het niet eens mag.
    Morfine toegediend krijgen wilt niet zeggen dat je daarom hard moet ontwennen hoor. Ken veel mensen die na een (zware) ingreep een pompje hebben gekregen en na een paar dagen waren ze daarvan probleemloos verlost maar goed, als het je niet bevalt moet je er uiteraard ook niet aan beginnen.

Maar ivm pijnbestrijding via infuus moet dat normaal gezien wel kunnen. Ik zeg je eerlijk, ken niemand met jouw aandoening maar wel andere chronische zieken die te pas en onpas worden opgenomen voor pijnbestrijding en verhelpen van symptomen via infuus, simpelweg op aanvraag van hun behandelende arts. Je hebt een aanval, dan kan het toch niet zijn dat nodeloos thuis gaat liggen doodgaan de pijn? Naja kan me ook vergissen natuurlijk want jij als beste weet nog steeds wel wat goed voor je is en ik weet niet 100% wat er met je lichaam aan de hand is.

iTrader
    12 (100%)
    Een pompje is idd mss niet zo'n goed idee aangezien een katheter rechtsreeks in het ruggenmerg wordt geplaatst en als ik het me goed herinner dan is dat bij jou net het probleem. Nee dan zou ik het ook niet doen, denk zelfs dat het niet eens mag.
    Morfine toegediend krijgen wilt niet zeggen dat je daarom hard moet ontwennen hoor. Ken veel mensen die na een (zware) ingreep een pompje hebben gekregen en na een paar dagen waren ze daarvan probleemloos verlost maar goed, als het je niet bevalt moet je er uiteraard ook niet aan beginnen.

Maar ivm pijnbestrijding via infuus moet dat normaal gezien wel kunnen. Ik zeg je eerlijk, ken niemand met jouw aandoening maar wel andere chronische zieken die te pas en onpas worden opgenomen voor pijnbestrijding en verhelpen van symptomen via infuus, simpelweg op aanvraag van hun behandelende arts. Je hebt een aanval, dan kan het toch niet zijn dat nodeloos thuis gaat liggen doodgaan de pijn? Naja kan me ook vergissen natuurlijk want jij als beste weet nog steeds wel wat goed voor je is en ik weet niet 100% wat er met je lichaam aan de hand is.
    Mijn aandoening is de oorzaak niet. De oorzaak is zware zenuwschade door operaties. En zoals gezegd, zolang ik gediend ben met die pleisters ga ik mij niet amuseren met naar het ziekenhuis te gaan hoor, misselijk worden of niet.

maar bedankt voor de bezorgdheid
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

Hellrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    fentanyl pleister
    3. morfine is verslavend en gewennend en HELL NO dat ik daar mee begin.
    euhm?

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hellrabbit Bekijk bericht
    euhm?
    ja, ik weet het, fentanyl is ook verslavend want het is een opioïd. Maar die pleisters werken met vertraagde opname en is in een veel kleinere dosis aanwezig dan dat ge met morfine zou nodig hebben.

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ja, ik weet het, fentanyl is ook verslavend want het is een opioïd. Maar die pleisters werken met vertraagde opname en is in een veel kleinere dosis aanwezig dan dat ge met morfine zou nodig hebben.
    Fentanyl is ontwikkeld als een synthetische variant van morfine, maar dan inderdaad 80 tot 100 keer sterker. Het verschil zit hem dus enkel in de manier van toedienen, waardoor je geen grote piek hebt, maar een constante dosis. Dat de dosis kleiner is, is logisch. Dezelfde dosis fentanyl zou gewoon dodelijk zijn.

Op zich niet belangrijk voor jou, gezien het enige wat telt in jouw geval is dat het werkt en je er op een gecontroleerde manier mee omgaat. Maar gezien de epidemie aan verslaafden en overdosisen in de VS is de verslavende werking ondertussen wel al voldoende aangetoond.

Denk wel dat dat iets is waar je je bewust moet van zijn bij gebruik. De VS epidemie is ook veroorzaakt door de overdaad aan voorschrijven van sterke pijnstillers door dokters daar onder invloed van de farmaceutische industrie. Gecontroleerd gebruik indien noodzakelijk is iets goeds, je bewust zijn van de mogelijke gevolgen is zeker goed, want fentanyl is zeker niet minder verslavend dan morfine.
    Laatst gewijzigd door Guazala; 15 maart 2019 om 18:25
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

Hellrabbit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik weet het, ik maak ze voor mijn job Maar onderschat het effect niet van de continue blootstelling en de hoeveelheden die vrijgegeven worden tov de potentie van fentanyl. Tolerantie ga je heel snel opbouwen en verslaving volgt snel

iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hellrabbit Bekijk bericht
    Ik weet het, ik maak ze voor mijn job Maar onderschat het effect niet van de continue blootstelling en de hoeveelheden die vrijgegeven worden tov de potentie van fentanyl. Tolerantie ga je heel snel opbouwen en verslaving volgt snel
    Dan heb ik geluk gehad denk ik. Heb dat toch enkele jaren moeten gebruiken, en er uiteindelijk mee gestopt.

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Tags for this Thread

Regels voor berichten