Discussie: Enkel fixatie/fusie

iTrader
    0

Enkel fixatie/fusie

Hallo,

Mijn vraag was of er hier iemand een fixatie/fusie heeft van zijn enkel of iemand hiermee kent? Hoe lang duurde de revalidatie hierna en hoe zat het met pijn achteraf en manier van stappen? Door een val heb ik twee verbrijzelde enkels waarbij mijn rechter talus is gefixeert en mijn linkervoet gaan ze helemaal winkelhaak 90° graden vastzetten. Ik ben redelijk bezorgd over de toekomst want ik ben maar 22 jaar. Vriendelijke groeten

Myllan's schermafbeelding
    4.882
    iTrader
    0
    Godallemachtig wat klinkt dat pijnlijk.
    Hoe ben je dan ten val gekomen als ik vragen mag? Ik heb hiermee geen ervaring enkel met gescheurde ligamenten aan mijn rechtervoet. In juli heb ik dat gehad en voel het soms nu nog. Pumps heb lange periode niet kunnen aandoen omdat ik zowat doodging van de pijn dus wil me niet voorstellen wat voor pijn jij dan moet ervaren.
    Alleszins veel beterschap!

iTrader
    0
    Het is een ongelooflijk verhaal. Ik ben op vakantie in Juli al slaapwandelend van mijn balkon gevallen en 30 meter lager gevallen op een luifel van een restaurant. Enorm veel geluk gehad want ik heb naast mijn verbrijzelde hielen geen permanente schade. Ik ben nu aan het leren wandelen op 1 voet en de pijn valt al bij al best mee. Mijn linkervoet is er wel het ergst aan toe.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    herkende direct het verhaal: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180802_03646035

Straf man, dat je dit overleefd hebt...

Deze man was er al een beetje erger aan toe, en da's nog van minder hoog: https://nieuws.vtm.be/binnenland/156...st-been-na-val

(verder kan ik jammer genoeg geen nuttige info geven, maar als je twijfelt: waarom niet een second opinion vragen aan je een andere arts? Want veel alternatieven dan kijken bij een andere arts zullen er niet zijn.
    “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan.”
    Pippi L.

Myllan's schermafbeelding
    4.882
    iTrader
    0
    30m???
    Ik zou al blij zijn mocht ik het kunnen navertellen.
    Begrijp je bezorgdheid wel en je kan idd zoals boven aangegeven een second opinion aanvragen maar voor de rest wens ik je onwijs veel kracht toe.
    Zo'n valpartij is niet niks, mensen vallen over hun veters en breken een nek (bij wijze van...)dus als het MAAR mank lopen is dat je eraan overhoudt dan valt dat nog goed mee.
    (Niet dat het een troost is)

Mss dat je via Facebook groepen vindt voor dit soort medische topics? Zoals dat ook voor kankergroepen ed bestaat. Denk dat de kans daar groter is.

iTrader
    0
    Alvast bedankt voor jullie hulp en steun! Heb het idd wel al aan wat dokters gevraagd, maar wou via deze weg misschien mensen vinden die ook met dit probleem zitten. Ik zal eens op Facebook zoeken ook! Ik mag inderdaad heel blij zijn en dat ben ik ook, maar natuurlijk kijk ik enorm uit naar revalidatie.

.Sinister.'s schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Ik ben ook het slachtoffer geworden van een zwaar enkelletsel 6 jaar geleden door een ongeval. (Mijn tenen wezen naar achter, en alles gebroken/gescheurd in de enkel)
    Nu heb ik wel geen fusie/fixatie dus daar kan ik niets over zeggen, maar heb wel ervaring met het revalideren:

Opnieuw voet leren bewegen, opnieuw gewicht op leren brengen, opnieuw leren stappen, terug voorzichtig sporten,... Zware revalidatie, met veel downs, maar gelukkig ook veel ups.
    Momenteel is mijn enkel nog wel stijf en de beweeglijkheid is een pak minder in alle richtingen, maar ik kan wel zeggen dat ik terug volledig pijnvrij ben in het dagelijkse leven. (En zelf terug kan sporten)

Bij moeilijk momenten/terugval zeker de moed niet verliezen. Soms moet je enkele stappen ( ;-) ) terugnemen om een grotere stap vooruit te zetten! Zo'n zaken hebben hun tijd nodig om te herstellen en om aan te wennen, probeer niets te overhaasten.

Tegenwoordig kan men medisch heel wat, en ook qua begeleiding en opvolging tijdens de revalidatie staat men tegenwoordig heel ver.

Veel succes met je revalidatie!

iTrader
    0
    Dankuwel voor uw antwoord! Ik heb me iedereen al horen zeggen dat de revalidatie inderdaad zwaar zal zijn, maar ik ben zo enorm blij dat ik nog ga kunnen stappen. Oké met beperkte beweeglijkheid van mijn beiden voeten, maar toch.. Ik doe niks liever dan oefenen en oefenen en oefenen, dat zijn de hoogtepunten van mijn dagen. Ik ben al blij dat ik relatief pijnloos wat vooruit kan geraken met een looprek. Hopelijk kan ik net als u over een (paar) jaar terugkijken op een geslaagde revalidatie en mijn verhaal delen met mensen die het nodig hebben en hen steunen.

Regels voor berichten