Pagina 1 van 2 12 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Mopshond (pug) kopen: waarop letten?

Ik en mijn vriendin gaan een mopshondje kopen. Zijn er bepaalde dingen waar we moeten op letten? Zijn er bepaalde fokkers waar we een goeie kunnen krijgen of maakt dat allemaal niet uit?

Skoebiedoe's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als ge hem koopt bij een broodfokker (iemand die vrij veel verschillende rassen verkoopt) direct mee naar den dierenarts gaan en laten onderzoeken.
    Kans dat dat beestje niet helemaal gezond is.
    Beste is te kopen bij privé fokkers maar dan betaal je meestal meer en ga je waarschijnlijk op een wachtlijst terecht komen.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Mopshond (pug) kopen: waarop letten?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skoebiedoe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als ge hem koopt bij een broodfokker (iemand die vrij veel verschillende rassen verkoopt) direct mee naar den dierenarts gaan en laten onderzoeken.
    Kans dat dat beestje niet helemaal gezond is.
    Beste is te kopen bij privé fokkers maar dan betaal je meestal meer en ga je waarschijnlijk op een wachtlijst terecht komen.
    Gewoon in het algemeen wegblijven van broodfok.
    De enige manier om die praktijken te doen stoppen is door ze geen inkomsten meer te geven.
    Iedereen kweekt met dieren om er geld mee te verdienen, daar gaan we niet flauw over doen. Maar er is wel een groot verschil tussen iemand die het doet uit liefde en met respect voor de dieren. Of iemand die het zuiver ziet als een harde business en die weinig geeft om de dieren op zichzelf.

Je moet ook gewoon goed nadenken voor je een dier in huis haalt. Dat is niet iets waarvoor je naar de winkel rijdt en gewoon uit het schap neemt. Een dier haal je voor minstens 10 jaar in huis, en heeft 365 dagen gedurende die 10 jaar uw aandacht en verzorging nodig. Dat vergeten sommige mensen wel eens, en dat is jammer.

Een mops is tegenwoordig heel populair. En terecht want het zijn heel leuke honden. Maar het is ook een vrij actieve hond, lichaamsbeweging hoort erbij, en dat vergeten sommige mensen wel eens. Dus als je denkt een mops in huis te halen omdat je er niet mee moet wandelen, think again :P
    Laatst gewijzigd door MrKend54l; 2 november 2018 om 22:57
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het beste wat je kan doen is een ander ras kopen in plaats van een door selectie kapotgekweekt ras. Die beesten hebben niets dan gezondheidsproblemen door te selecteren op uiterlijk.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

godf@ther's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben een mops. Zeer gezond baasje. Zaak is wel om er eentje te kopen bij een particulier of stamboom. Géén broodfok! Wij hebben 1200 betaald zonder overdreven kosten achteraf (wat je van broodfok meestal wel hebt).

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

ValeRossi46's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Kheb me ooit is laten wijsmaken dat dat een afwijking was van een bepaald ras dat die snuit zo kort is.
    En ze om die reden dat "gen" hebben gebruikt om een nieuw ras mee te maken.
    Omdat honden per definitie een lange snuit hebben om goed te ruiken en te ademen.
    Die pugs zouden volgens zijn mening permanent ademtekort hebben.(ik weet dat niet he ik zeg maar wat ik hoor)
    Belgisch Blauw rund is daar wel een geweten vb van..zat een afwijking op een rund waardoor die spieren niet stopten met groeien en zijn daarmee beginnen kweken.

godf@ther's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De onze heeft geen ademhalingsproblemen, wandelen, crossen in de tuin => geen probleem. In de zomer als het warm is dan gaan we er wel niet met wandelen want dat kan ze idd niet aan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ValeRossi46 Bekijk bericht
    Kheb me ooit is laten wijsmaken dat dat een afwijking was van een bepaald ras dat die snuit zo kort is.
    En ze om die reden dat "gen" hebben gebruikt om een nieuw ras mee te maken.
    Omdat honden per definitie een lange snuit hebben om goed te ruiken en te ademen.
    Die pugs zouden volgens zijn mening permanent ademtekort hebben.(ik weet dat niet he ik zeg maar wat ik hoor)
    Belgisch Blauw rund is daar wel een geweten vb van..zat een afwijking op een rund waardoor die spieren niet stopten met groeien en zijn daarmee beginnen kweken.
    Er was onlangs nog een item over in het journaal.
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...snuitige-hond/

Als je echt een dierenvriend bent, kies je niet voor je geld maar geef je wat meer uit en koop je een gezond beestje zonder ademhaligsproblemen bij een erkende fokker.

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Er was onlangs nog een item over in het journaal.
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...snuitige-hond/

Als je echt een dierenvriend bent, kies je niet voor je geld maar geef je wat meer uit en koop je een gezond beestje zonder ademhaligsproblemen bij een erkende fokker.
    Erkende fokker of niet, die beesten hebben inherent een defect en horen niet zo gekweekt te worden.
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Erkende fokker of niet, die beesten hebben inherent een defect en horen niet zo gekweekt te worden.
    ja, dat is ook mijn gedacht, maar ik wil het topic niet verzieken met een discussie hierover en ik besef ook dat mensen die zo'n beest willen er toch zo een zullen kopen. Dus ik ben al blij als mensen beseffen dat het geen dierenliefde is als ge perse zo'n hond wil, maar er dan ook nog eens geen geld aan wil uitgeven en dus een hond koopt bij de goedkoopste en zo een beest 10 jaar laat afzien.
    De 'erkende' kunnen nog min of meer goed ademen en zien niet te neig af.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Dat kan je over heel veel rassen zeggen van dieren.
    Het feit dat er duidelijk reproduceerbare rassen zijn met kenmerken is altijd door selectie en kweken. Elk ras heeft zijn gebreken en aandachtspunten. Maar dat wilt nog niet zeggen dat er geen gezonde dieren zijn, allesbehalve. Een deftige fokker zal ook kijken om te kweken met dieren die gezond zijn, en waar de snuit niet al te diep ligt.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Deze:LIMISENGI’S PUGS

En Broodfok ook al ga je dirert naar de DA is voor idioten ...

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Doe me een plezier en kijk eerst eens in de asielen rond voor je een mopshond koopt.
    https://www.adopteer.be/hond
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Doe me een plezier en kijk eerst eens in de asielen rond voor je een mopshond koopt.
    https://www.adopteer.be/hond
    Er zijn veel rotte mensen die toch halsstarrig een ongezonde mopshond willen kopen en geen asielhond willen.

iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Bij inbeslagname van dieren van broodfokkers gaan deze naar het asiel. Het idee dat elke asielhond "de miskweekte miserie van een ander" is, klopt vaak niet. Maar de asiels plaatsen die puppy's doorgaans NIET op hun pagina's om te voorkomen dat ènkel pups geadopteerd worden.

Regels voor berichten