Pagina 6 van 8 Eerste ... 2345678 Laatste
    Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    twas 150gr blijkbaar, en da kwam idd op 405 kcal daardoor.
    Dan nog 60kcal spinazie en ne shake voor 135;

maar kzal inderdaad proberen enkel carbs letten voorlopig; kweet nu wel dak gemakkelijk wa olijven of feta mag bijpakken alsk een hongerke of zin heb.
    Life on the fastlane

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Een gemiddelde van 780 kcal over 3 dagen? Ook een mooie manier om uzelf naar de klote te helpen Serieus, 7-jarige kinderen eten meer dan dat.
    Piss off the easily pissed off.

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    En ge moet niet bang zijn van de kcal op lowcarb. Toch minder als standaard. Ge gaat vanzelf minderen als de hormonen zich balanceren.

iTrader
    0
    Enkele lekkere maaltijden die ik afgelopen dagen heb gegeten als lunch/ dunner (ik maak grote porties zodat ik overschot als lunch kan eten de dag erna):
    - doosje oesterzwammen, zak versie spinazie, overschotje BBQ kip die nog in de diepvries zat, room en wat parmesaan (heerlijk!!);
    - soort ovenschotel met aubergine, tomaat, mozzarella en fetz;

Of zoals we hier siebiet gaan doen (GEEN zin in koken want de kindjes waren nogal een handfull vnv ) : bol mozzarella met 2/3 tomaten, lekker afkruien, olijfolie erover en klein beetje balsamico

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Dat treft. Vanmiddag ook gegrilde aubergine met buffelmozarella en trostomaatjes gegeten.

Deze avond stukje blindevink, wokgroentjes en broccoli van gisteren nog. Tasje soep met room.

StoneBall's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Sinds gisteren ook begonnen met LCHF in combinatie met intermittent fasting (16/8, eten tussen 12 en 20u, dus geen ontbijt). Weeg nu 103,5 voor 1m92. Zou er toch graag 10kg (en liefst 15) af willen.
    Vraag is als LCHF en IF samen niet een te grote shock is. Sinds jaren dus geen ontbijt gegeten, honger had ik niet echt. Gisterenmiddag 2 tomaten, 2 eieren en half stuk brie gegeten, 's avonds dan dubbele portie groenten + stuk vlees. Nu op dit moment ook geen honger. Wel wat vermoeider, gisterenavond hoofdpijn (weet niet als de effecten al zo snel komen).
    Tweede vraag: sporten. In het weekend ga ik 's morgens fietsen. Ik zie mij nu niet direct vertrekken zonder te eten. Hoe doen jullie dit?
    .

iTrader
    7 (100%)
    Gewoon eten voor je vertrekt, ook al heb je niet veel honger?
    Ik heb eerder een probleem met wat ik kan/mag eten tijdens het fietsen... Gisteren 2.5 uur gaan fietsen en naar het einde toe toch honger gekregen, vroeger at ik dan wafel of honingkoek maar nu...

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gewoon eten voor je vertrekt, ook al heb je niet veel honger?
    Ik heb eerder een probleem met wat ik kan/mag eten tijdens het fietsen... Gisteren 2.5 uur gaan fietsen en naar het einde toe toch honger gekregen, vroeger at ik dan wafel of honingkoek maar nu...
    's ochtends eten past dan wel niet in het verhaal van intermittent fasting. Alhoewel je geen andere keus hebt als je gaat sporten (duursport) denk ik. Tijdens het fietsen misschien een notenmix?
    .

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Bij IF is het ook nog steeds belangrijk dat je een deftig aantal kcal eet. Als ik moet gokken (geen zin om nu alles op te zoeken) heb jij ruwweg +- 1200 kcal. Je snapt zelf toch dat dat voor een man van 1m92 en 100 kg belachelijk weinig is? Jij kan het dubbel eten en nog steeds lustig gewicht verliezen.

Gij zijt al de tweede hier die begint met lchf en if en ineens minder begint te eten dan kleine kinderen. Ik hoop dat mati dan ook z'n openingspost aanpast en duidelijk maakt dat het ook bij lchf en if nog steeds nodig is om een deftig aantal kcal binnen te werken. Want dat is gewoonweg niet gezond op lange termijn.
    Piss off the easily pissed off.

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Bij IF is het ook nog steeds belangrijk dat je een deftig aantal kcal eet. Als ik moet gokken (geen zin om nu alles op te zoeken) heb jij ruwweg +- 1200 kcal. Je snapt zelf toch dat dat voor een man van 1m92 en 100 kg belachelijk weinig is? Jij kan het dubbel eten en nog steeds lustig gewicht verliezen.

Gij zijt al de tweede hier die begint met lchf en if en ineens minder begint te eten dan kleine kinderen. Ik hoop dat mati dan ook z'n openingspost aanpast en duidelijk maakt dat het ook bij lchf en if nog steeds nodig is om een deftig aantal kcal binnen te werken. Want dat is gewoonweg niet gezond op lange termijn.
    Ik zal er een vermelding inzetten.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht

Net eens uitgerekend, maandag zat ik rond de 1350kcal, gisteren 1500kcal. Beide berekend zonder boter/olijfolie waar eten mee klaar gemaakt is. Dacht zelf al dat ik qua kcal laag zat. Heb wel een zittend beroep, dus tijdens de dag beweeg ik weinig. Eet tijdens de dag ook nog wat walnoten maar zal misschien 200kcal zijn in totaal. Zal zien hoe ik mij voel volgende week, veel kans dat ik het IF-deel even laat vallen en 's ochtends kijk voor een ontbijt. Ik heb voorlopig niets van honger, wat ik wel raar vind. Vroeger at ik 's morgens een 3-4tal boterhammen en had ik tegen 10u honger.
    Geen idee hoe ik de kcal kan verhogen, honger heb ik immers niet, goesting in van alles van eten wel
    Laatst gewijzigd door StoneBall; 10 oktober 2018 om 08:50
    .

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StoneBall Bekijk bericht
    Tweede vraag: sporten. In het weekend ga ik 's morgens fietsen. Ik zie mij nu niet direct vertrekken zonder te eten. Hoe doen jullie dit?
    Duursport valt niet te combineren met IF. Nu, ge vertelt wel niet hoeveel ge gaat fietsen. 1 uur fietsen op een lege maag bij IF is zelfs goed (als ge de "goeroes" moogt geloven natuurlijk), maar meerdere uren fietsen na 12 uur vasten, is niet optimaal. Het zal wel lukken alleszins, maar verwacht niet om op een respectabele manier vooruit te komen.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    heavy cream = slagroom ?

iTrader
    0
    Ik was sceptisch over IF en lchf, maar na wat video's van Dr Jason Fung te hebben gezien over fasting, de benefits voor af te vallen etc, toch wat dieper beginnen graven. En ik was overtuigt om het te proberen, voor mij was het enige probleem mijn workschedule waardoor ik het echt niet zag zitten om het te doen. Lunch om 12, thuis tegen 7 uur, dan zou ik nog moeten exercises doen en dan had ik nog 15 minuten voor te eten en het klaar te maken, zou amper haalbaar zijn. Tot ik bleef zoeken, en op mensen met gelijkaardige problemen stootte.

Zij pasten de Warrior fast versie van If toe, geen 8/16 maar, eerder 2/22. Elke avond 1 goede maaltijd met alle calorieen rest van de dag niets buiten Water/koffie/bone broth. Dit doe ik nu al 2 weken waarbij ik 1 keer per dag eet. Er zijn dagen waar er meer dan 24 uur tussen maaltijden zit (etentje met de collegas etc, of dagen dat er minder dan 20 tussen maaltijden zit, maar ik ga steeds voor 1 maaltijd of eetmoment per dag waar ik mijn dagelijkse calorieën haal. En ik moet zeggen WOW, ik had niet verwacht dat het zo makkelijk ging zijn om een hele dag niks te eten. Smorgens glas water en koffietje honger is na 5-10 minuten gewoon weg, hetzelfde smiddags, ik ga nog steeds bij mijn collegas zitten die eten maar dan babbel ik gewoon en drink ik water, tot nu weinig judgement van collegas er over gehad. Eerder de vraag, maar na de uitleg vaak, okee hoop dat het werkt voor u. En de weegschaal liegt niet, ik ga vol voor mijn daily intake, en dat lukt goed. En het gewicht verlies gaat zoveel makkelijker nu. Echt bizar had dit niet verwacht!

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door borgus Bekijk bericht
    Ik was sceptisch over IF en lchf, maar na wat video's van Dr Jason Fung te hebben gezien over fasting, de benefits voor af te vallen etc, toch wat dieper beginnen graven. En ik was overtuigt om het te proberen, voor mij was het enige probleem mijn workschedule waardoor ik het echt niet zag zitten om het te doen. Lunch om 12, thuis tegen 7 uur, dan zou ik nog moeten exercises doen en dan had ik nog 15 minuten voor te eten en het klaar te maken, zou amper haalbaar zijn. Tot ik bleef zoeken, en op mensen met gelijkaardige problemen stootte.

Zij pasten de Warrior fast versie van If toe, geen 8/16 maar, eerder 2/22. Elke avond 1 goede maaltijd met alle calorieen rest van de dag niets buiten Water/koffie/bone broth. Dit doe ik nu al 2 weken waarbij ik 1 keer per dag eet. Er zijn dagen waar er meer dan 24 uur tussen maaltijden zit (etentje met de collegas etc, of dagen dat er minder dan 20 tussen maaltijden zit, maar ik ga steeds voor 1 maaltijd of eetmoment per dag waar ik mijn dagelijkse calorieën haal. En ik moet zeggen WOW, ik had niet verwacht dat het zo makkelijk ging zijn om een hele dag niks te eten. Smorgens glas water en koffietje honger is na 5-10 minuten gewoon weg, hetzelfde smiddags, ik ga nog steeds bij mijn collegas zitten die eten maar dan babbel ik gewoon en drink ik water, tot nu weinig judgement van collegas er over gehad. Eerder de vraag, maar na de uitleg vaak, okee hoop dat het werkt voor u. En de weegschaal liegt niet, ik ga vol voor mijn daily intake, en dat lukt goed. En het gewicht verlies gaat zoveel makkelijker nu. Echt bizar had dit niet verwacht!
    Maar wat eet je dan ‘s avonds in die paar uur 22-02h ? En hoeveel?

Pagina 6 van 8 Eerste ... 2345678 Laatste

Regels voor berichten