Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste
    Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat is ook niet correct eh, als je een zittende levensstijl hebt an mag je nog zo keto zijn als je wilt. Maar als je 3k calorieën of meer binnenslaat per dag dan ga je gewicht bij winnen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    Niet zo nauw, ok. Caloriekes tellen is nooit nauw geweest. Maar ge gaat mij niet zeggen dat iemand die niets van sport doet en een bureaujob heeft met gemak 3k calorieën kan binnenkappen. No way.
    Bekijk het effe van de andere kant.
    Iemand die diabetes type 2 krijgt, valt ook zwaar al, zelfs als die zijn zelfde levenstijl behoudt.
    Waarom? Omdat zijn lichaam niet genoeg insuline produceert, de carbs in zijn lichaam kunnen niet opgenomen worden——>gaat in ketose.
    Als je low carb gaat heb je hetzelfde effect er zijn geen suikers om opgenomen te worden.
    Of zeer weinig.

3K calorieën binnenkappen is ook een serieuze hoeveelheid. En dat ga je ook niet kunnen bij lchf omdat je sommige dingen niet mag eten.
    Toevallig zijn de de dingen die veel carbs bevatten ook rijk aan meer calorieën.

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Iemand die diabetes type 2 krijgt, valt ook zwaar al, zelfs als die zijn zelfde levenstijl behoudt.
    Waarom? Omdat zijn lichaam niet genoeg insuline produceert, de carbs in zijn lichaam kunnen niet opgenomen worden——>gaat in ketose.
    Als je low carb gaat heb je hetzelfde effect er zijn geen suikers om opgenomen te worden.
    Of zeer weinig.

3K calorieën binnenkappen is ook een serieuze hoeveelheid. En dat ga je ook niet kunnen bij lchf omdat je sommige dingen niet mag eten.
    Toevallig zijn de de dingen die veel carbs bevatten ook rijk aan meer calorieën.
    Daar volg ik even niet?

De meeste mensen met diabetes type 2 hebben net teveel aan insuline. Het verdergezet stadium van insuline resistentie. Daarom dat het niet logisch is dat ze nog meer insuline bijspuiten. Ze zouden beter hun voeding aanpassen a la lowcarb zodat ze hun resistentie kunnen "overwinnen".

https://www.dietdoctor.com/diabetes

Het zijn mensen met diabetes type 1 die geen gewicht kunnen opslaan omdat ze te weinig insuline hebben. De insuline slaat het teveel aan "energie" op als vet in de cellen.

Op lchf kunt ge 3000 kcal eten zonder ze direct op te slaan als vet omdat ge door een beperkte insulinesecretie geen signaal geeft aan het lichaam om het op te slaan als vet. Maar de kans dat ge nog zoveel eet op lchf is klein omdat uw hormonen gereguleerd zijn.

Minder insuline is meer leptine en dus meer verzadigd en sneller voldaan waardoor je minder eet en waarschijnlijk minder kcal tot je neemt waardoor je afvalt. Het feit dat je de insuline in je bloed probeert te beperken zorgt er ook voor dat er minder overtollige energie wordt opgeslagen want insuline is daar verantwoordelijk voor.

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Daar volg ik even niet?

De meeste mensen met diabetes type 2 hebben net teveel aan insuline. Het verdergezet stadium van insuline resistentie. Daarom dat het niet logisch is dat ze nog meer insuline bijspuiten. Ze zouden beter hun voeding aanpassen a la lowcarb zodat ze hun resistentie kunnen "overwinnen".
    Bij type 2 diabetes liggen twee problemen aan de basis: er wordt nog wel insuline aangemaakt maar in onvoldoende hoeveelheden, en daarnaast is de werking van het aanwezige insuline verminderd.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Over kosten, daar kan je corners op cutten door bv bevroren vis filets ( zonder paneermeel of zonder vulling ) te kopen, dus gewoon witte vis bevroren vis filets, Kabeljauw is dan nog altijd redelijk duur maar iets als bv Pangasius filet is relatief goedkoop, 6 grote filets voor 3.99 wat in totaal 900 gram is.

Bak dat heel simpel in een hoekje echte boter en wat citroen sap bv, er zijn nog andere goedkope filets bv dus je hangt niet vast aan enkel maar pangasius, maar kabeljauw is al redelijk kostelijk voor een heel gezien en voor meerdere keren per maand te eten, zelfs bevroren is dat dubbel de prijs.

verder is er nog genoeg dat je goedkoop kunt klaarmaken in grote hoeveelheden, bv een hele slow cooker vol met Goulash, wij hebben hier ene van 6L en kan je vlot 2.5kg stoofvlees in doen en dan 2 blikken tomaten etc , op Low stand en dan voor een uurtje of 7 laten gaan, 8 kan ook, of op High een uurtje of 4-5 en je hebt letterlijk bakken vol Goulash.

Spare ribs kun je daar ook ettelijke plakken in leggen, gewoon met een dry kruiden rub insmeren en dan als ze gaar zijn eventueel een zelfgemaakte no sugar BBQ saus over doen en ff onder de grill, en een lap spare ribben van +- 650 gram is ook maar +-6 euro.

Zover ik weet eet je bij Keto op een dag nog altijd minder dan als je zou ''bulken'' tijdens spier gains, bulken is pas ( relatief ) duur, ik vrat makkelijk 15 euro per dag weg toen, nog meer als je al die shakes erbij telt.
    Zuivel vind ik idd ook relatief duur, toch deftige kaas etc, melk kost dan weer geen drol.

iTrader
    7 (100%)
    Eten jullie dan effectief soms enkel vlees als maaltijd? Als ge sommige gerechten ziet... 2 hamburgers en mayonaise. Klinkt niet direct verlijdelijk.

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Over kosten, daar kan je corners op cutten door bv bevroren vis filets ( zonder paneermeel of zonder vulling ) te kopen, dus gewoon witte vis bevroren vis filets, Kabeljauw is dan nog altijd redelijk duur maar iets als bv Pangasius filet is relatief goedkoop, 6 grote filets voor 3.99 wat in totaal 900 gram is.

Bak dat heel simpel in een hoekje echte boter en wat citroen sap bv, er zijn nog andere goedkope filets bv dus je hangt niet vast aan enkel maar pangasius, maar kabeljauw is al redelijk kostelijk voor een heel gezien en voor meerdere keren per maand te eten, zelfs bevroren is dat dubbel de prijs.

verder is er nog genoeg dat je goedkoop kunt klaarmaken in grote hoeveelheden, bv een hele slow cooker vol met Goulash, wij hebben hier ene van 6L en kan je vlot 2.5kg stoofvlees in doen en dan 2 blikken tomaten etc , op Low stand en dan voor een uurtje of 7 laten gaan, 8 kan ook, of op High een uurtje of 4-5 en je hebt letterlijk bakken vol Goulash.

Spare ribs kun je daar ook ettelijke plakken in leggen, gewoon met een dry kruiden rub insmeren en dan als ze gaar zijn eventueel een zelfgemaakte no sugar BBQ saus over doen en ff onder de grill, en een lap spare ribben van +- 650 gram is ook maar +-6 euro.

Zover ik weet eet je bij Keto op een dag nog altijd minder dan als je zou ''bulken'' tijdens spier gains, bulken is pas ( relatief ) duur, ik vrat makkelijk 15 euro per dag weg toen, nog meer als je al die shakes erbij telt.
    Zuivel vind ik idd ook relatief duur, toch deftige kaas etc, melk kost dan weer geen drol.
    In melk zit dan weer teveel koolhydraten als ge echt laag wilt gaan, volle room is inderdaad niet goedkoop. Maar nu overleef ik de nachten op room of goeie boter in mijn koffie of thee. Dat is nog altijd goedkoper dan een maaltijd klaar te maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Eten jullie dan effectief soms enkel vlees als maaltijd? Als ge sommige gerechten ziet... 2 hamburgers en mayonaise. Klinkt niet direct verlijdelijk.
    Als je enkel vlees zou eten, zit je op bijna op zero carb. Dat wil ik ook wel eens doen in de toekomst. Het is bewezen dat je perfect kan overleven op vis en vlees alleen.

De gedachtengang hierachter is simpel. Er bestaan essentiele eiwitten en vetzuren maar geen essentiele koolhydraten. Uw lichaam maakt de glucose die het nodig heeft, zelf aan indien nodig.

In een recente studie bij langeduur atleten werd ook aangetoond dat de glycogeenreserves ongeveer even snel werden aangevuld op lowcarb dan op highcarb.

iTrader
    0
    Ik ben deze week (geinspireerd door deze posts) ook begonnen met een (moderate) LCHF dieet en moet zeggen dat het prima bevalt. Ik probeer te mikken op 50g carbs aangezien ik nog aan het afbouwen ben met borstvoeding voor ons zoontje en dit (naar wat ik gelezen heb) anders te belastend voor het lichaam zou zijn.

Bevalt tot nu toe prima! Dag 2 wel opgestaan met zware hoofdpijn maar na een grote tas kippenbouillon voelde ik mij al veel beter. Gisteren zelfs totaal niet aan mijn 50gram geraakt (dus ik had eigenlijk wat fruit kunnen snoepen s avonds).

Ik heb geen honger, vind het vrij gemakkelijk om leuke recepten te vinden - gisteren bv bloemkool met ham en een carbfree kaassausje zonder aardappelen en zo overdreven veel betaal ik zeker niet. Als tussendoortje wanneer ik honger krijg maak ik "kaaskoekjes"': paar hoopjes geraspte kaas, afkruiden met peper en beetje sesamzaad en op bakpapier in oven/grill (200°) voor enkele minuten en je hebt heerlijke koekjes.

Vandaag eerste grote test: gaan eten voor verjaardag familielid bij hen thuis. Ik wil er geen "ding" van maken aangezien mijn familie geen fan is van -ik hun ogen- extreme dieeten. Ik ben dus maw een beetje bang om uit de kast te komen Hoe pakken jullie dit aan op social occasions?

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Het kan ja.
    Maar als je geen groenten eet mis je ook wel soms de nodige vitaminen....ik zou toch niet alleen vlees eten....Maar het kan ja.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    In melk zit dan weer teveel koolhydraten als ge echt laag wilt gaan, volle room is inderdaad niet goedkoop. Maar nu overleef ik de nachten op room of goeie boter in mijn koffie of thee. Dat is nog altijd goedkoper dan een maaltijd klaar te maken.

Als je enkel vlees zou eten, zit je op bijna op zero carb. Dat wil ik ook wel eens doen in de toekomst. Het is bewezen dat je perfect kan overleven op vis en vlees alleen.

De gedachtengang hierachter is simpel. Er bestaan essentiele eiwitten en vetzuren maar geen essentiele koolhydraten. Uw lichaam maakt de glucose die het nodig heeft, zelf aan indien nodig.

In een recente studie bij langeduur atleten werd ook aangetoond dat de glycogeenreserves ongeveer even snel werden aangevuld op lowcarb dan op highcarb.
    Bedoel je glycogeenreserves in je lever? want als je dagelijks onder de 50g carbs blijft gaan je reserves nooit aangevuld worden.
    want als je reserves leeg zijn is dat de trigger voor de lever om ketonen aan te maken. als je reserves zo snel aangevuld zouden worden zou ketose niet bestaan eigenlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SJG Bekijk bericht
    Ik ben deze week (geinspireerd door deze posts) ook begonnen met een (moderate) LCHF dieet en moet zeggen dat het prima bevalt. Ik probeer te mikken op 50g carbs aangezien ik nog aan het afbouwen ben met borstvoeding voor ons zoontje en dit (naar wat ik gelezen heb) anders te belastend voor het lichaam zou zijn.

Bevalt tot nu toe prima! Dag 2 wel opgestaan met zware hoofdpijn maar na een grote tas kippenbouillon voelde ik mij al veel beter. Gisteren zelfs totaal niet aan mijn 50gram geraakt (dus ik had eigenlijk wat fruit kunnen snoepen s avonds).

Ik heb geen honger, vind het vrij gemakkelijk om leuke recepten te vinden - gisteren bv bloemkool met ham en een carbfree kaassausje zonder aardappelen en zo overdreven veel betaal ik zeker niet. Als tussendoortje wanneer ik honger krijg maak ik "kaaskoekjes"': paar hoopjes geraspte kaas, afkruiden met peper en beetje sesamzaad en op bakpapier in oven/grill (200°) voor enkele minuten en je hebt heerlijke koekjes.

Vandaag eerste grote test: gaan eten voor verjaardag familielid bij hen thuis. Ik wil er geen "ding" van maken aangezien mijn familie geen fan is van -ik hun ogen- extreme dieeten. Ik ben dus maw een beetje bang om uit de kast te komen Hoe pakken jullie dit aan op social occasions?
    Goh easy hé je eet wat je mag en kan.
    Maar ik plan mijn dieten ook in als ik weet dat ik de volgende maand bv niet naar een feestje moet ofzo. in uw geval bv. zou ik dan beginnen na vandaag.
    Maar als het niet anders kan dan leg je gewoon uit wat je doet en waarom je sommige dingen niet kan eten.

Pompi's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Houden jullie dan echt nauwgezet bij wat jullie eten?
    Ik heb vorig jaar een poging tot LCHF gedaan door Keto-recepten te volgen; maar ik vond het zo vermoeiend om goeie recepten te vinden, en nauwlettend de macro's te volgen..
    Welke balans hou je aan in een goede maaltijd; hoeveel vlees eet je voor je te veel proteinen gaat eten?
    Life on the fastlane

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Of zeer weinig.

ja, maar daar ging het voor mij niet om. Het ging om:

"bij lchf mag je eten wat je wil zonder calorieën te tellen" vs "als ge 3k calorieën eet kom je bij, punt".

En ja, als ge geen carbs eet moet je meer eten om aan je calorieën te komen maar ik kan u toch garanderen dat als je met overgewicht zit je gemakkelijk tegen die 3k zal zitten.

En ja, ik ben voorstander van calorieën tellen want ik ken er weinig die lowcarb blijven volhouden doorheen de jaren. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de carbs het eerste zijn dat ik verminder als ik wat kilo's wil kwijtspelen.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    104 (100%)
    Zou je dat receptje daarvoor willen delen aub? M.a.w. hoe laat je je saus binden? thx!

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    gisteren bv bloemkool met ham en een carbfree kaassausje zonder aardappelen en zo overdreven veel betaal ik zeker niet. Als tussendoortje wanneer ik honger krijg maak ik "kaaskoekjes"': paar hoopjes geraspte kaas, afkruiden met peper en beetje sesamzaad en op bakpapier in oven/grill (200°) voor enkele minuten en je hebt heerlijke koekjes.
    Mja zowel bloemkool als ham kosten niet veel, nog minder als je het eerste als bevroren roosjes in een zak koopt en het 2de in voorverpakte plastic.
    Nuja net zoals elk dieet maak je het zo duur of goedkoop als je het zelf wilt, maar low carb kan ook duur zijn per maaltijd, net zoals een gewone maaltijd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Zou je dat receptje daarvoor willen delen aub? M.a.w. hoe laat je je saus binden? thx!
    Vraag ik me ook wel af, ik dacht aan instant witte saus binder maar als ik MyFitnessPal mag geloven zit daar op 100 gram 89 gram carbs in, toch de ''Carrefour - Instant Sausbinder (Witte Saus)'' dus ik neem aan dat die van een merk hetzelfde is.

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Mja zowel bloemkool als ham kosten niet veel, nog minder als je het eerste als bevroren roosjes in een zak koopt en het 2de in voorverpakte plastic.
    Nuja net zoals elk dieet maak je het zo duur of goedkoop als je het zelf wilt, maar low carb kan ook duur zijn per maaltijd, net zoals een gewone maaltijd.

Vraag ik me ook wel af, ik dacht aan instant witte saus binder maar als ik MyFitnessPal mag geloven zit daar op 100 gram 89 gram carbs in, toch de ''Carrefour - Instant Sausbinder (Witte Saus)'' dus ik neem aan dat die van een merk hetzelfde is.
    https://www.dietdoctor.com/recipes/g...bechamel-sauce

Zoiets?

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pompi Bekijk bericht
    Houden jullie dan echt nauwgezet bij wat jullie eten?
    Ik heb vorig jaar een poging tot LCHF gedaan door Keto-recepten te volgen; maar ik vond het zo vermoeiend om goeie recepten te vinden, en nauwlettend de macro's te volgen..
    Welke balans hou je aan in een goede maaltijd; hoeveel vlees eet je voor je te veel proteinen gaat eten?
    Ik hou niet bij wat ik eet. Ik hou mijn koolhydraten wel in de gaten. Dat is het makkelijke ervan. Zorg dat je de koolhydraatinname bepert en niet overdrijft met proteine.

Low carb moderate protein high fat. Als je bij uw middag bvb gewoon 1 stuk vlees eet dan heb je in principe al genoeg vlees gehad voor de dag.

Thuis bvb. eet ik dubbel portie groenten ipv de aardappelen en 1 stukje vlees. De andere maaltijd is dan meestal een slaatje.

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    ja, maar daar ging het voor mij niet om. Het ging om:

"bij lchf mag je eten wat je wil zonder calorieën te tellen" vs "als ge 3k calorieën eet kom je bij, punt".

En ja, als ge geen carbs eet moet je meer eten om aan je calorieën te komen maar ik kan u toch garanderen dat als je met overgewicht zit je gemakkelijk tegen die 3k zal zitten.

En ja, ik ben voorstander van calorieën tellen want ik ken er weinig die lowcarb blijven volhouden doorheen de jaren. Wat natuurlijk niet wegneemt dat de carbs het eerste zijn dat ik verminder als ik wat kilo's wil kwijtspelen.
    Dat is het mooie van lchf. Je hoeft niet te tellen in principe tenzij je een plateau raakt. Als de hormonen zich balanceren ga je vanzelf minder eten.

Het is volgens mij veel makkelijker om met weinig te eten veel kcal binnen te spelen op high fat omdat vet meer energie per gram heeft dan koolhydraten of eiwitten. Das ook het mooie ervan. Minder eten maar wel voldoende energie om de dag door te kunnen. Dat is ook de reden waarom veel obese mensen succesvol zijn met lchf. Ze hebben nl geen honger. Iets wat tegen begint te steken bij calorierestrictie waarbij je honger blijft hebben omdat ze je lowfat aanraden.

https://www.dietdoctor.com/how-to-lo...uccess-stories

Lowcarb volhouden is moeilijker ja omdat er meestal een sociale druk bijkomt waarbij mensen niet begrijpen dat je al die lekkere carbage niet eet. Op een gegeven moment geef je toe en ik doe dat ook maar dan probeer ik me 's anderendaags terug te herpakken. Keep calm and keto on.

Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten