Pagina 2 van 8 Eerste 123456 ... Laatste
    MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In het algemeen: ik vind het handiger wanneer de persoon die de openingspost maakt zelf wat meer uitleg geeft over zijn dieet en niet gewoon wat links geeft.

Wat is nu het verschil tussen keto en lchf? lchf lijkt me aan deze uitleg meer gewoon Keto te zijn waarbij ge af en toe uit ketose gaat?

Waarom ben je toen weer overgestapt op "gewoon" eten? Kon je de klik niet maken dat lchf gewoon eten is?

Wel te begrijpen aangezien voeding heel persoonlijk en dynamisch kan zijn. Moet zeggen dat wanneer ik calorieën tel (dat werkt voor mij en is vol te houden), ik ook de koolhydraten wat terugdring.
    Ik zal vannacht mijn openingspost eens danig aanpassen zodat het overzichtelijker wordt. Zal dadelijk al een meer duidelijke link posten met de uitleg over lchf.

De reden waarom de lange termijn nog niet is ingevuld op deze manier, was mijn werk. Ik zat veel op de baan als thuisverpleegkundige en werd langs alle kanten belaagd door lieve oude mensen die altijd koekjes, chocolade enz aanboden. Ge zegt 100 keer "neen" maar er komt een keer dat ge het toch pakt. Als ik dan verkeerd startte, bvb. ik ontbijt nooit en ik liet me verleiden tot snoep, dan was de dag om zeep.

Nu ben ik sinds enkele weken overgestapt naar vaste nacht in de psychiatrie. Ik heb tijd om bewuster bezig te zijn met voeding. Deze reeks ga ik helemaal alleen staan en hoef ik me niet verplicht te voelen om te moeten eten met mijn collega. Ik kan dus de hele nacht door zonder dat ik moet eten. Ik hou jullie op de hoogte hoe dat uitdraait. Room in de koffie zal mijn energiebehoefte invullen.

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Myllan Bekijk bericht
    Topicstarter heeft duidelijk aangegeven wat de aanleiding voor hem was om aan het dieet te starten dus als iemand specifiek nog een vraag heeft daaromtrent dan kan hij/zij die stellen en kan de ts daarop antwoorden.

Zie het nut niet in waarom hij een heel boek/levensverhaal moet neerpleuren terwijl hij toch een mooi begin heeft aangegeven.
    Ik ga handige links zetten die de gevraagde uitleg staven. Ene boek ga ik uiteraard niet neerpennen hier.

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nuud Bekijk bericht

Wat is nu het verschil tussen keto en lchf? lchf lijkt me aan deze uitleg meer gewoon Keto te zijn waarbij ge af en toe uit ketose gaat?
    .
    In essentie is er bijna geen verschil.
    Ketose is een stand van de lichaam die in werking treedt als je dagelijks minder dan 50g koolhydraten neemt.
    Meestal wordt ketose rap bereikt door de proteïne dieet.
    Low carb, high fat is eigenlijk bijna hetzelfde effect.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Lijkt mij wel interessant.. Voor mij persoonlijk niet per se voor het gewicht (78kg voor 1m80), maar vooral naar gezondheid toe. (Zeker naar vermoeidheid, en m'n darmen, zie ergernissen topic)

Kheb wel enkele problemen. Ik ben allergisch aan melk en eieren. En volgens het word-document (lchf voor beginners) worden eieren enorm aangeraden.

Ook ga ik het heel moeilijk hebben met cola en bier te drinken.
    Ik ben totaal geen zoetebek, eentje quasi nooit snoep (af en toe een droge koek of wat chips) maar ben verslaafd aan cola (1,5l per dag)

Ook kan ik enorm genieten van een trappistje af en toe.

Ons jongste zoontje is allergisch aan aardappelen, dus op dat vlak moet ik dan niet te veel aanpassen qua koken. Aangezien ik nu ook elke keer 2 gerechten maak. (Meestal wel zelfde vlees).

Nog een laatste vraagje, hoe zit het met zoete aardappelen? Want dit valt niet onder de nachtschade familie zoals gewone aardappelen).
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Lijkt mij wel interessant.. Voor mij persoonlijk niet per se voor het gewicht (78kg voor 1m80), maar vooral naar gezondheid toe. (Zeker naar vermoeidheid, en m'n darmen, zie ergernissen topic)

Kheb wel enkele problemen. Ik ben allergisch aan melk en eieren. En volgens het word-document (lchf voor beginners) worden eieren enorm aangeraden.

Ik ben totaal geen zoetebek, eentje quasi nooit snoep (af en toe een droge koek of wat chips) maar ben verslaafd aan cola (1,5l per dag)

Ons jongste zoontje is allergisch aan aardappelen, dus op dat vlak moet ik dan niet te veel aanpassen qua koken. Aangezien ik nu ook elke keer 2 gerechten maak. (Meestal wel zelfde vlees).

Nog een laatste vraagje, hoe zit het met zoete aardappelen? Want dit valt niet onder de nachtschade familie zoals gewone aardappelen).
    Eieren zijn gewoon erg handig om lchf te doen. Veel eiwitten en vet zonder carbs. Het is ook mogelijk om zonder melkproducten en eieren lchf te doen. Voor de melk kan je bvb. overstappen op amandelmelk of een andere variant.

Keto kan zelfs als veganist. Dus hier een gids zonder melkproducten en eieren.

https://www.ruled.me/comprehensive-g...etogenic-diet/

De voordelen die van pas kunnen komen voor je gezondheid.

https://www.youtube.com/watch?v=2hR9sD9eX-A

Als ik kijk bij mezelf naar de voordelen die ik opmerkte na de overschakeling.
    - zuurbranden na het eten is volledig weg tenzij ik koolhydraten eet
    - winderigheid is weg tenzij ik zondig met koolhydraten
    - stoelgangpatroon is regelmatig, tijdens een standaard voedingspatroon kon ik tot 3 keer per dag gaan, nu is dat 1 keer per 3 dagen

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Dat is net waar het schoentje wringt. Het draait niet zozeer over gezonde voeding, gezonde levensstijl of whatsoever. Het gaat zuiver over gewicht en vet verliezen.

Kijk je dan naar sporters dan hebben deze een laag gewicht met laag vet. En toch bannen deze koolhydraten niet uit hun dieet, integendeel zelfs. Dan moet je toch bepaalde conclusies maken lijkt mij.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dat is net waar het schoentje wringt. Het draait niet zozeer over gezonde voeding, gezonde levensstijl of whatsoever. Het gaat zuiver over gewicht en vet verliezen.

Kijk je dan naar sporters dan hebben deze een laag gewicht met laag vet. En toch bannen deze koolhydraten niet uit hun dieet, integendeel zelfs. Dan moet je toch bepaalde conclusies maken lijkt mij.
    Ge kunt toch overstappen op een lowcarb levensstijl als onderhoud voor langere termijn. Koolhydraten worden niet volledig verbannen.

EDIT

En het gaat wel degelijk over gezondheid in het algemeen.
    Laatst gewijzigd door MaTi; 25 september 2018 om 18:52

Kennaah's schermafbeelding
    iTrader
    166 (100%)

jup zoals dat ge als gewone mens niet moet kijken naar sporters die ander levensgewoonte en energie behoeftes hebben.

geen enkele macro is slecht voor u lichaam in bepaalde maten, maar ze zijn ook ni allemaal even belangrijk en noodzakelijk.
    3DS Friendscode: 0834-2425-2785
    PSN: gogeta-san

iTrader
    23 (100%)

Als je low carb high fat wilt gaan doen zal je de cola en bier uit uw dieet moeten schrappen beide (en zeker cola) zijn rijk aan koolhydraten.
    Aardappelen horen daar ook bij zelfde met pasta, brood en fruit.

Hangt ook vanaf welke sporters hé.
    Bodybuilders bannen koolhydraten uit hun dieet x maanden voor de "wedstrijd" of show.
    en dan gaan ze dan zonder carbs een paar uur per dag in de gym doorbrengen....

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht

Hangt ook vanaf welke sporters hé.
    Bodybuilders bannen koolhydraten uit hun dieet x maanden voor de "wedstrijd" of show.
    en dan gaan ze dan zonder carbs een paar uur per dag in de gym doorbrengen....
    Dat zijn dan wel de enhanced bodybuilders, oftewel diegene die steroïden gebruiken. Meeste naturals zoals bijna altijd een bepaalde hoeveelheid carbs blijven eten. Naturals zitten al helemaal geen uren per day in de gym. En pak minder dan tijdens het bulken maar vaak toch nog tegen de 100-150 gram. Nu, 100 gram carbs voor iemand die een beetje deftig aan krachttraining doet is sowieso redelijk laag.
    Piss off the easily pissed off.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kennaah Bekijk bericht
    jup zoals dat ge als gewone mens niet moet kijken naar sporters die ander levensgewoonte en energie behoeftes hebben.

geen enkele macro is slecht voor u lichaam in bepaalde maten, maar ze zijn ook ni allemaal even belangrijk en noodzakelijk.
    Akkoord. Maar niemand zegt ook dat je evenveel of net hetzelfde moet eten.

Maar het begint allemaal al bij het feit dat men een te sedentair leven heeft. Men gaat zich in allerlei bochten wringen en te lopen knippen in allerlei voedingsstoffen. Terwijl net de kern van het probleem zich op het vlak van beweging bevindt.

Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat er ook nog genoeg op vlak van voeding kan gedaan worden.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Akkoord. Maar niemand zegt ook dat je evenveel of net hetzelfde moet eten.

Maar het begint allemaal al bij het feit dat men een te sedentair leven heeft. Men gaat zich in allerlei bochten wringen en te lopen knippen in allerlei voedingsstoffen. Terwijl net de kern van het probleem zich op het vlak van beweging bevindt.

Wat natuurlijk niet wilt zeggen dat er ook nog genoeg op vlak van voeding kan gedaan worden.
    Daar valt over te praten. We bewegen te weinig tegenwoordig en we eten ook nog eens teveel in het algemeen.

Ook is het voedsel te geraffineerd om een goede balans te verkrijgen.

Veel mensen kunnen het gewoon niet meer rechttrekken met meer bewegen. Die zitten over een grens waardoor meer bewegen een te grote belasting wordt voor hun lichaam.

Bewegen vraagt een grote inspanning met relatief weinig resultaat en daar haken de meeste mensenop af.

Ik zie sinds ik terug ga sporten de typische obese mensen die denken dat een half uur wandelen op de loopband en een half uur op de ligfiets zitten, hun gewicht eraf gaat smelten terwijl ze sportdrank drinken.

Ik vind voor zo een mensen voeding veel belangrijker dan beweging. Die zin komt er wel als ze hun er klaar voor voelen.

iTrader
    23 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dat zijn dan wel de enhanced bodybuilders, oftewel diegene die steroïden gebruiken. Meeste naturals zoals bijna altijd een bepaalde hoeveelheid carbs blijven eten. Naturals zitten al helemaal geen uren per day in de gym. En pak minder dan tijdens het bulken maar vaak toch nog tegen de 100-150 gram. Nu, 100 gram carbs voor iemand die een beetje deftig aan krachttraining doet is sowieso redelijk laag.
    Naturals gaan juist meer tijd doorbrengen in de gym om meer spiermassa te krijgen dan de kerels die steroïden pakken.
    Maar bodybuilders in het algemeen gaan zowiezo minder carbs of heel laag in carbs gaan voor de wedstrijd omdat je dan minder vocht vasthoudt.
    100gram carb is niks he voor iemand die erna uren die in de gym doorbrengt...

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Naturals gaan juist meer tijd doorbrengen in de gym om meer spiermassa te krijgen dan de kerels die steroïden pakken.
    Maar bodybuilders in het algemeen gaan zowiezo minder carbs of heel laag in carbs gaan voor de wedstrijd omdat je dan minder vocht vasthoudt.
    100gram carb is niks he voor iemand die erna uren die in de gym doorbrengt...
    Neen, een beetje natural die trained weet dat meerdere uren per dag trainen geen enkele meerwaarde heeft tegenover +- 1-1,5 uur trainen. In weze haal je slechts het beste resultaat uit uw eerste 2 oefeningen, daarna is hetgeen zakt hetgeen je terugkrijgt tegenover de moeite in elkaar. Het zijn net diegene die aan spul zitten die baat hebben bij zo'n lange trainingen. Waarom denk je dan Schwarzenegger en consoorten steeds praten over hoe ze uren in de gym doorbrachten. Iemand die niet pakt kan zo'n volume simpelweg niet aan.
    Piss off the easily pissed off.

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik ben nu ook een tijdje bezig met low carb en high proteïn. Ik ga sowieso al vrij veel sporten (4-6u per week), heb dit sportritme al zeker een jaar of 10 maar na de overschakeling in eetpatroon is mijn lichaam op zeer korte termijn fel veranderd. Veel strakker en afgelijnder. Je voelt je ook minder opgeblazen en een algemeen fitter gevoel.

Ben nu even flink ziek waardoor ik mijn lichaam deze week meer platte rust en extra vezels via koolhydraten gun maar voel mij meteen weer zo opgeblazen.
    Je kan een overschakeling naar meer eiwitten imo ook niet zomaar maken. Ik neem zelf vitaminen en kalium bij. Ik laat mij ondersteunen door de voedingsdeskundige in de fitness.
    Maar door het algemeen fitter gevoel zal ik niet zo snel meer een drang naar carbs voelen.
    Everybody wants to be hollywood

Pagina 2 van 8 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten