Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Discussie: Fake Lego (Lepin)

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Wat doen jullie met zo'n Aston Martin? Die blokjes lijken mij ook redelijk specifiek en weinig te gebruiken in een zelf uitgevonden model. Op de kast zetten? Tegen de muur gooien en weer ineensteken?
    Ik heb zo'n star wars ding op mijn bureau staan
    *** Also sprach Zarathustra ***

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Dat is het voor mij ook. Puur het bouwplezier (vooral van de set, mijn verbeelding is ondertussen te beperkt ). Ik kan mij echt uren kwijtspelen in gewoon die sets te bouwen.
    Maar de echt grote sets zijn zodanig duur dat ik die ook nooit zou kopen (had bvb nog nooit Lego gekocht als volwassene). Dus an sich spelen ze aan mij ook geen klant kwijt door de namaak. Maar het wordt natuurlijk wel een probleem als ze effectief veel omzet zouden kwijtraken.
    Vele kleintjes maken groot op den duur
    Voor oudere sets zou ik wel een uitzondering durven maken. Heb die Lepin nog wel ni bekeken maar als bv. van die oude kastelen of piratensets kunnen wel cool zijn.
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Vele kleintjes maken groot op den duur
    Voor oudere sets zou ik wel een uitzondering durven maken. Heb die Lepin nog wel ni bekeken maar als bv. van die oude kastelen of piratensets kunnen wel cool zijn.
    Klopt en ik vrees ook dat Lego (en andere) op termijn niet meer gaan opkunnen tegen de loonkost in China. Ik besef ook wel dat ze aan mij geen klant zijn kwijtgespeeld, maar dat er zéker wel mensen zijn die normaal Lego zouden kopen en nu overschakelen.

Voor die oudere sets vind ik het trouwens wel echt een positieve zaak, Lego zet die productie stop omdat ze nu eenmaal niet elke set tot in de eeuwigheid kunnen produceren. Natuurlijk zal hierdoor de waarde van de collector-items ook wel beïnvloed worden, wat dan weer wel een invloed heeft op de verkoop van Lego.

Geldt natuurlijk wel voor alle soorten namaak die gebeuren, alleen is Lego zo'n simplistisch product dat het makkelijk is om een kwalitatief goede kopie te maken.

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb een tijdje geleden zo'n Millenium Falcon van Lepin gekocht, was 4 keer goedkoper dan de Lego tegenhanger en had 1000 stukken meer.

Kwaliteit is zeker niet slecht. Paar stukken missen er wel, maar dat is enkel zo van die klein topjes aan de buitenkant voor afwerking.

Handleiding is vrij duidelijk. Het enigste nadeel is dat het niet in orginele doos komt.

Heb toen ik klein was serieus veel echte Lego gekocht. Heb zelfs nog de orginele duikboot van SW Episode One en nog kleine dingen zoals een Podracer e.d.

En dan nog 4 bakken van losse blokken, die ik al jaren heb.

Moest ik het geld hebben zal ik wel wat meer echte Lego kopen, maar vind €850 toch wel veel geld voor maar een bouwpakket.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Vimeo's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Ik heb een tijdje geleden zo'n Millenium Falcon van Lepin gekocht, was 4 keer goedkoper dan de Lego tegenhanger en had 1000 stukken meer.
    Zalig! Machtig bouwwerk.

Heb als kind vroeger enorm veel met Duplo, Lego en lego technics gespeeld. Grootste set die ik gehad heb was de lego technic Silver Champion. Enorm veel plezier aan gehad. De motor, aandrijving en stuur. Alles werkte zoals in het echt.

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vimeo Bekijk bericht
    Zalig! Machtig bouwwerk.

Heb als kind vroeger enorm veel met Duplo, Lego en lego technics gespeeld. Grootste set die ik gehad heb was de lego technic Silver Champion. Enorm veel plezier aan gehad. De motor, aandrijving en stuur. Alles werkte zoals in het echt.

Thanks. Waren 8445 stukken, ben er op en af een week aan bezig geweest. Vriendin heeft soms zelfs tot 3u 's nachts er aan bezig geweest.

Vroeger was het grootste bouwwerk dat ik had die duikboot van SW Ep 1. Voor de rest gewoon losse blokken en vooral Knex.

De volgende wordt zeker een Star Destroyer van Lepin, is 1m20 groot, moet enkel nog zien om van die Millenium Falcon af te geraken, staat hier wat in de weg.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

Vimeo's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nu we hier toch bezig zijn. Ik lees dit vandaag op Tweakers.net

https://tweakers.net/geek/142813/leg...c-motoren.html

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vimeo Bekijk bericht
    Nu we hier toch bezig zijn. Ik lees dit vandaag op Tweakers.net

https://tweakers.net/geek/142813/leg...c-motoren.html
    Dat is wel zot. Zou niet willen weten wat da kost.

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    647 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zelf zou het nooit kopen ik ben heel streng tegen namaak, vooral uit principe is lego duur JA verliest het veel van zijn prijs NEE. Heb hier zelf ook voor 4 a5 duizend euro lego staan en telkens ik een set weg doe is het aan een minimaal aan verlies.
    Kan me voorstellen da je leping nie zomaar kwijt geraakt mocht je het verkopen later.

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Ik zelf zou het nooit kopen ik ben heel streng tegen namaak, vooral uit principe is lego duur JA verliest het veel van zijn prijs NEE. Heb hier zelf ook voor 4 a5 duizend euro lego staan en telkens ik een set weg doe is het aan een minimaal aan verlies.
    Kan me voorstellen da je leping nie zomaar kwijt geraakt mocht je het verkopen later.
    Is ook een goeie reden om Lego te kopen he. Zeker de specialere sets zakken amper in waarde.

Maar, daarvoor heb je wel al een serieus budget nodig om het eerst te kopen natuurlijk.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Heb al iemand die interesse had in mijn Millenium Falcon, ook al wist hij dat het Lepin was. Is op vakantie nu, dus weet niet of hij nog iets gaat laten weten.

Het hoeft niet weg. Zal die anders wel in een glazen kastje zetten ofzo .

Moet wel zeggen zelfs als het fake Lego is, is het nog steeds deftige kwaliteit, weliswaar zonder Lego logo, maar ziet er krak hetzelfde uit.

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Zou eigenlijk vooral Lego kopen omwille van het bouwplezier
    Een paar jaar geleden de Technic Ferrari F1 gekocht en vorig jaar de Saturnus raket. Echt heerlijk om daar een paar uur mee bezig te zijn. Achteraf zie je wel wat je er mee doet. De raket staat bv gewoon op mijn bureau.

Edit: zou ook geen fake kopen btw.
    Zowel omwille van kwaliteit/veiligheid als om het principe.
    heb deze gekocht;

en sinds gisteren ben ik deze ineen aan het steken;
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Is ook een goeie reden om Lego te kopen he. Zeker de specialere sets zakken amper in waarde.

Maar, daarvoor heb je wel al een serieus budget nodig om het eerst te kopen natuurlijk.
    Da's het voordeel eens je werkmens bent, budget om dingen te kopen, en te weinig tijd om er echt iets mee te doen

Hier ook redelijk wat lego staan; gedurende enkele jaren zitten investeren in de originele Harry Potter en Lord of The Rings sets en de meeste van die sets staan hier zelfs nog in oorspronkelijke, niet geopende dozen. Zal intussen ook al met gemak een 6-8k in gekropen zijn, maar mochten we het idee krijgen dat op bricklink te zetten, dan zijn dat allemaal sets die aan 300€-500€ (if not more) per stuk over de toonbank kunnen gaan.

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    647 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb de voorbije ook veel lego gekocht voor mijn zoon en dochter en bedoel echt heel veel, en nu kijken ze er niet meer naar we zijn stilletjes aan alles compleet aant maken en weer verkopen maar zo een hels karwij.

Om u schatting te geven + 125 sets en zo een tien curver bakken vol, zijn al van die pipos geweest die het willen kopen per kilo lol zitten set's bij van 300€.

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb de voorbije ook veel lego gekocht voor mijn zoon en dochter en bedoel echt heel veel, en nu kijken ze er niet meer naar we zijn stilletjes aan alles compleet aant maken en weer verkopen maar zo een hels karwij.

Om u schatting te geven + 125 sets en zo een tien curver bakken vol, zijn al van die pipos geweest die het willen kopen per kilo lol zitten set's bij van 300€.
    als ik de lego van in mijn tijd bekijk, was alles toch vrij algemeen, nu heb je zeer specifieke bouwsteentjes om toch maar de vorm van een draak ofzo te kunnen maken.

vroeger had ik zo een plastieke doos vol met steentjes en iedere zaterdag kapte ik dat uit en begon gewoon iets random in elkaar te steken.

nu zijn het precies 'action' figures, die ook zo behandeld worden, paar weken mee spelen en dan gewoon compleet in de speelgoedkast smijten, ik verbouwde die lego continu en dat wordt precies niet meer gedaan als ik afga naar mijn neefke/nichtje.
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten