Pagina 4 van 140 Eerste 123456781454104 ... Laatste
    Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Claesar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De eerste staat hier gepland voor februari 2019 .

We hebben ons meteen ingeschreven bij het kinderopvang-systeem (is blijkbaar nodig in regio Leuven). Nu afwachten om hopelijk een plaatsje tijdig toebedeeld te krijgen.
    Hadden jullie moeite met het vinden van een kinderopvang?
    Proficiat alvast!
    Wij hadden ons pas na een 4-tal maanden zwanger opgegeven bij de kinderopvang met als gevolg dat ze nu pas in november voor de eerste keer kan gaan terwijl het normaal september moest zijn.
    Dat is dus even 2 maanden overbruggen, maar dat valt ook nog best mee hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiseguy444 Bekijk bericht
    Mijn oudste dochter gaat in september naar het middelbaar. Damn wat vliegt de tijd...
    Weetje wat ik het allermoeilijkste van de verantwoordelijkheid en opvoeding van een kind vind? Het loslaten en je kind zelfstandig laten worden.
    Vb. Mijn dochter gaat vanaf september met de bus naar Leuven station en zo te voet verder naar school. Das een mentale nachtmerrie.
    Zo ver is het hier nog lang niet, maar toch kan ik u perfect volgen.
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

Genius's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lang leven de grootouders waarbij 3 van de 4 op pensioen zijn en die ons zoontje 4,5 dagen van de week met veel plezier bijhouden, de overige halve dag is woensdagmiddag en dan is mijn vriendin thuis (kleuterjuf).

Toch behoorlijk wat geld uitgespaard, alleen hou ik mijn hart vast als hem naar de kleuterklas gaat in september 2019. Hij is tot hiertoe nog nooit ziek geweest (buiten 3 x een kleine snotvalling van paar dagen). Al die bengels die naar de creche gaan worden meestal paar keer goed ziek en zijn tegen de kleuterklas wat meer immuun.
    The ardent golfer would play Mount Everest if somebody put a flagstick on top

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genius Bekijk bericht
    Toch behoorlijk wat geld uitgespaard, alleen hou ik mijn hart vast als hem naar de kleuterklas gaat in september 2019. Hij is tot hiertoe nog nooit ziek geweest (buiten 3 x een kleine snotvalling van paar dagen). Al die bengels die naar de creche gaan worden meestal paar keer goed ziek en zijn tegen de kleuterklas wat meer immuun.
    Oh dat wordt pijnlijk
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Lang leven de grootouders waarbij 3 van de 4 op pensioen zijn en die ons zoontje 4,5 dagen van de week met veel plezier bijhouden, de overige halve dag is woensdagmiddag en dan is mijn vriendin thuis (kleuterjuf).

En is hij in die tijd dan regelmatig in contact gekomen met veel andere kinderen?

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    En is hij in die tijd dan regelmatig in contact gekomen met veel andere kinderen?
    Yes, dat is zeker geen probleem. 2 nichtjes (weliswaar ouder, 6 en 9) waar hij wekelijks met speelt en op de voetbal serieuze babyboom geweest dus een 5 tal bengels van zelfde leeftijd waarmee hij zich kon amuseren.

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijne kleine is 2,5 jaar en gaat sinds anderhalf jaar naar de creche, ik heb hem bijna elke dag afgezet en elke dag moest ik mij na 5-10 minuten stiekem door het raam gluren, wegsleuren om naar't werk te gaan.
    Ik ben als kind/tiener zelf gepest geweest, en ik word compleet zot als ik zou zien dat mijn zoontje ook gepest wordt. Een keer zag ik een kind met een autootje over mijn zoontje's hoofd rijden, ik begon gelijk ne zot op die raam te bonken om de aandacht van de peuterjuffen te krijgen. Grellig eigenlijk, als ik het zo overlees.
    Maar ik zou ook echt gewoon ne godgansen dag aan die raam kunnen blijven staan, gewoon om te zien wat hij doet, hoe hij speelt, op welke manier hij omgaat met iedereen, etc.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onze dochter is net 11 maand geworden. Wij zijn beiden in zekere zin wat gefrustreerd geworden omdat we onszelf volledig zijn kwijt geraakt. Geen tijd meer voor elkaar, geen tijd meer voor vrienden, geen tijd voor hobby's, geen tijd meer om gewoon even niks te doen, ...

Ondertussen is nummer twee ook op komst, we kiezen liever voor de korte pijn
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onze kleine boon is nu 12 weken en gaat binnenkort twee dagen per week naar de onthaalmoeder en drie dagen naar mijn schoonmoeder.

De eerste kennismaking met de onthaalmoeder was niet zo goed gelukt. Julie zette haar keel open en was enkel te troosten door mijn vrouw of schoonmoeder. Gelukkig hebben we nog twee weken om de kleine te laten wennen bij de onthaalmoeder.

Ik ga ook in functie voor de kleine van werk veranderen. Van zelfstandig thuisverpleegkundige naar vaste nacht als verpleegkundige. Ik heb in de afgelopen weken gemerkt dat ik er te weinig ben om zowel mijn vrouw te helpen als tijd met de kleine door te brengen.

iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als ik het zo lees zijn we eigenlijk allemaal zo lieve papa's! (De mama's ook hoor, maar dat is een evidentie )
    Die van ons gaat nu half oktober voor het eerst "wennen" in de crèche en papa zal misschien voor het eerst wenen
    Ik geef haar gewoon niet graag af, moest ik kunnen zou ik gewoon fulltime huisvader worden.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Als ik het zo lees zijn we eigenlijk allemaal zo lieve papa's! (De mama's ook hoor, maar dat is een evidentie )
    Die van ons gaat nu half oktober voor het eerst "wennen" in de crèche en papa zal misschien voor het eerst wenen
    Ik geef haar gewoon niet graag af, moest ik kunnen zou ik gewoon fulltime huisvader worden.
    Dat zegt mijn man ook, alleen zou hij dan wel een fulltime huishoudster willen ;p

Papa weende trouwens ook de eerste keer crèche, ik heb wekenlang opgebouwd, 1-2u per dag en nu gaat ze 4-5u (afhankelijk van mijn werkuren).

Heerlijk vind ik het, betrokken ouders (vaders én moeders) die bewust omgaan met het ouderschap!

iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Heerlijk vind ik het, betrokken ouders (vaders én moeders) die bewust omgaan met het ouderschap!
    Idem, soms zie ik ouders spelen/bezig zijn met hun kinderen en komt dat zo oprecht over en zijn die zich helemaal niet bewust van alles wat rond hen aan't gebeuren is. Daar kan ik uren van genieten.
    Maar dan heb je ook ouders die enkel met hun kinderen bezig zijn als ze merken dat er iemand naar hen kijkt, dat heeft veel minder charme

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben 10 weken alleen thuis geweest met onze tweeling. Tussen 10 en 13 maanden. Toen namen ze nog twee dutjes 9-11 en 14-16. Ik kan u zeggen dat het niet simpel is om al de was te doen, huis te kuisen en eten te maken in die hopelijk 4 uur dat ze niet wakker zijn

Maar tegen het einde van die periode zijn we wel tot de conclusie gekomen dat als 1 van ons 2 zou moeten thuis blijven ik het zou zijn Vriendin zou het niet aankunnen. Maar goed, we hebben het geld nodig >.>
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Ik ben 10 weken alleen thuis geweest met onze tweeling. Tussen 10 en 13 maanden. Toen namen ze nog twee dutjes 9-11 en 14-16. Ik kan u zeggen dat het niet simpel is om al de was te doen, huis te kuisen en eten te maken in die hopelijk 4 uur dat ze niet wakker zijn

Maar tegen het einde van die periode zijn we wel tot de conclusie gekomen dat als 1 van ons 2 zou moeten thuis blijven ik het zou zijn Vriendin zou het niet aankunnen. Maar goed, we hebben het geld nodig >.>
    Daar zit hier ook het grote struikelblok
    En mijn vrouw wil geen 2de job bijnemen, de egoïste!

iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gisteren in de lokale Carrefour een moeder (of marginale slons, kies zelf maar) met volgend t-shirt aan:

WATCH OUT - MY KIDS ARE WITH ME

In lelijke opdruk met goud en glitter en dan onderaan

Kyen - Dylano are in the house

VRESELIJK!!!

3 minuten later hoor ik die moeder in de rayon naast mij roepen op zijn plat Antwerps : “Kyeeenneeekeeuuuhh lot (laat) da liggen”

Mijn eten kwam spontaan omhoog!

Myllan's schermafbeelding
    5.012
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gisteren in de lokale Carrefour een moeder (of marginale slons, kies zelf maar) met volgend t-shirt aan:

WATCH OUT - MY KIDS ARE WITH ME

In lelijke opdruk met goud en glitter en dan onderaan

Kyen - Dylano are in the house

VRESELIJK!!!

3 minuten later hoor ik die moeder in de rayon naast mij roepen op zijn plat Antwerps : “Kyeeenneeekeeuuuhh lot (laat) da liggen”

Mijn eten kwam spontaan omhoog!
    Zij kan (kon) eveneens over haar nek gaan door die dikke bierbuik van jou, lelijke broek, geruit hemd of god weet hoe jij der bij liep.
    Niet zo highclass doen en laat iedereen in zijn/ haar waarde.
    Ik ga ook liever dood dan zoiets aan te doen maar als zij daarvan gelukkig wordt who cares?

Pagina 4 van 140 Eerste 123456781454104 ... Laatste

Regels voor berichten