Ludanto's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik heb een kameraad die hetzelfde aan de hand heeft en er ook al een paar heeft versleten. Ik ken zelfs iemand die een bediendefunctie heeft bij een poetsbureau en er ook al verschillende over de vloer heeft gehad..
    Als je dus problemen hebt gehad die een lange tijd aanslepen kan ik me wel inbeelden dat je die miserie liever kwijt dan rijk bent.

Maar terug on-topic: Zijn er hier nog mensen die wat strubbelingen ondervinden in de relatie bij een pasgeboren baby?
    Om de situatie te schetsen: vóór de baby sportte ik of sprak ik zo'n 3 à 4 keer per week met vrienden af. Sinds de baby (en ook wat met Corona) is dit geminderd naar 1 à 2 keer per week. Ik werk ook voltijds (wel 3 dagen per week telewerk) en kom dus nog in contact met mensen.

Maar mijn vrouw loopt thuis de muren op. Als ik aan het werken ben is zij bijna voltijds met de baby bezig en krijgt ze amper iets gedaan. Door haar keizersnede kan ze nog niet sporten en met corona ziet ze ook heel weinig mensen.

Er komt dan wel eens een discussie dat ik niet meer kan leven op de manier zoals ik deed vóór de baby. Terwijl ik net van mening ben dat ik al niet meer zo veel weg ben en dat ik nu ook veel telewerk en dus ook veel thuis ben. De weekends gebruikt ze nu voornamelijk om te poetsen omdat ik dan met de baby kan bezig zijn. Met als gevolg dat ze in het weekend ook niet veel volk ziet of dingen meemaakt om te kunnen vertellen.

Vandaar dat ik net aan het denken ben om wel een poetsvrouw te nemen :-)

Ze is nog één maand thuis en kan nu stillekes aan beginnen te sporten. Het zal wel beteren hoop ik.
    History is made by those who break the rules!

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Hier was het ferm aanpassen.
    Na ons eerste kind was het +-6 maanden eer ik zelf vond dat het evenwicht er terug was.
    Bij ons tweede kind was het meer dan een jaar eer er terug iets of wat evenwicht was.

Maar de trend naar véél minder vrije tijd met kinderen is wel duidelijk merkbaar. Helaas.

Hier is de kuisman + kuisvrouw er gekomen na ons tweede kind om wat meer ademruimte te krijgen.
    Veel geluk daarmee trouwens!

De oplossing was bij ons: op uw tanden bijten, want hoe jonger hoe meer werk je aan uw kinderen hebt + beide niet meer voltijds werken.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ben 4/5de gaan werken. Ik kan ook mijn uren zelf invullen dus overdag met het huishouden of de kleinen bezig zijn en dan 's avonds een paar uur goed doorwerken kan ook. Ik heb ook één van mijn hobby's laten vallen.

Waarom moet uw madam per sé in het weekend kuisen? Hou gij u met de baby bezig, en laat haar eens iets anders doen. Toch genoeg andere momenten waarop ge kunt kuisen?

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ludanto Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb een kameraad die hetzelfde aan de hand heeft en er ook al een paar heeft versleten. Ik ken zelfs iemand die een bediendefunctie heeft bij een poetsbureau en er ook al verschillende over de vloer heeft gehad..
    Als je dus problemen hebt gehad die een lange tijd aanslepen kan ik me wel inbeelden dat je die miserie liever kwijt dan rijk bent.

Maar terug on-topic: Zijn er hier nog mensen die wat strubbelingen ondervinden in de relatie bij een pasgeboren baby?
    Om de situatie te schetsen: vóór de baby sportte ik of sprak ik zo'n 3 à 4 keer per week met vrienden af. Sinds de baby (en ook wat met Corona) is dit geminderd naar 1 à 2 keer per week. Ik werk ook voltijds (wel 3 dagen per week telewerk) en kom dus nog in contact met mensen.

Maar mijn vrouw loopt thuis de muren op. Als ik aan het werken ben is zij bijna voltijds met de baby bezig en krijgt ze amper iets gedaan. Door haar keizersnede kan ze nog niet sporten en met corona ziet ze ook heel weinig mensen.

Er komt dan wel eens een discussie dat ik niet meer kan leven op de manier zoals ik deed vóór de baby. Terwijl ik net van mening ben dat ik al niet meer zo veel weg ben en dat ik nu ook veel telewerk en dus ook veel thuis ben. De weekends gebruikt ze nu voornamelijk om te poetsen omdat ik dan met de baby kan bezig zijn. Met als gevolg dat ze in het weekend ook niet veel volk ziet of dingen meemaakt om te kunnen vertellen.

Vandaar dat ik net aan het denken ben om wel een poetsvrouw te nemen :-)

Ze is nog één maand thuis en kan nu stillekes aan beginnen te sporten. Het zal wel beteren hoop ik.
    M'n vrouw werkt ploeg + weekends. Daarbij geeft ze nog eens les ook.
    Ikzelf werk fulltime, de normale werkdagen. Ik heb 1001 hobby's en ga ook veel sporten, zat in verschillende verenigingen, enz.

Bij de geboorte van ons eerste, 3 jaar geleden, heb ik mij enorm moeten aanpassen. De vrijheid die compleet wegviel vond ik lastig.
    Nu het tweede er is hebben we amper tijd voor onszelf, laat staan voor elkaar.

Maar we zien het beiden als iets tijdelijk. Ik ga ervan uit dat alles iets eenvoudiger zal worden naarmate ze groter worden. Maar tot die tijd probeer ik te anticiperen. Fitness abo opgezegd, wat gerief aangekocht en thuis trainen. Meestal om 21u 's avonds of 6u 's morgens, omdat ik er dan pas tijd voor heb. Pinten drinken met de kameraden teruggeschroefd van 2x per week naar 1x per maand. Verenigingen opgezegd. Op restaurant met m'n vrouw van 1x per week teruggeschroefd naar 1x om de 2-3 maanden. Waar ik vroeger thuiskwam op een weekdag en om 19u al wat zat te gamen of een film te kijken, ben ik nu steeds bezig tot rond 21u-21u30. Dit komt voornamelijk omdat we beiden meestal alleen voor de kindjes staan, doordat de ander aan het werk is.

't Leven is serieus verandert. Het doet u ook wel eens beseffen hoe leuk de vrijheid en rust voordien was.

Edit: O ja, in de afgelopen 3 jaar dan nog eens heel ons huis gestript en gerenoveerd. Afgelopen augustus werden de zonnepanelen geplaatst en ik heb mezelf toch een x-aantal maanden rust opgelegd in het weekend. Want ik was serieus in het rood aan het gaan.
    Laatst gewijzigd door Mr.Anderson; 30 september 2020 om 14:33
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    .
    Hier is er een tweede op komst en ik merk dat dit nu al het geval is. Ben eens benieuwd wat dat gaat geven eens de baby er is. Misschien moet ik maar eens in het heb-jij-een-lief topic posten

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Hier is er een tweede op komst en ik merk dat dit nu al het geval is. Ben eens benieuwd wat dat gaat geven eens de baby er is. Misschien moet ik maar eens in het heb-jij-een-lief topic posten
    Communicatie.

Wij hadden op voorhand zoiets van: het wordt de hel, maar we moeten erdoor.
    Er wordt al eens meer gezaagd of er is wel eens wat meer frustratie, maar we weten aan wat we het kunnen toeschrijven. En daar praten we ook veel over, we lachen er dan eens mee.

Wel ergerde ik mij enorm aan sociale media. Veel vrienden en kennissen zitten in dezelfde levensfase. Als je die foto's e.d. moet geloven loopt alles, ook met kinderen, op wieltjes. Happy family. Maar de werkelijkheid vertelde bij velen een ander verhaal.
    Don't think you are, know you are...

iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coffee_snorting Bekijk bericht
    Ik ben 4/5de gaan werken. Ik kan ook mijn uren zelf invullen dus overdag met het huishouden of de kleinen bezig zijn en dan 's avonds een paar uur goed doorwerken kan ook. Ik heb ook één van mijn hobby's laten vallen.

Waarom moet uw madam per sé in het weekend kuisen? Hou gij u met de baby bezig, en laat haar eens iets anders doen. Toch genoeg andere momenten waarop ge kunt kuisen?
    Voor alle duidelijkheid: ik heb haar al paar honderd keer gezegd dat ze niet moet kuisen en dat ze andere dingen moet doen. Of dat we de baby even bij de ouders droppen en samen gaan uit eten ofzo. 't is niet dat ik haar verplicht om te kuisen. En haar opleggen wanneer ze kan/moet kuisen ben ik nu ook niet toe geneigd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    M'n vrouw werkt ploeg + weekends. Daarbij geeft ze nog eens les ook.
    Ikzelf werk fulltime, de normale werkdagen. Ik heb 1001 hobby's en ga ook veel sporten, zat in verschillende verenigingen, enz.

Bij de geboorte van ons eerste, 3 jaar geleden, heb ik mij enorm moeten aanpassen. De vrijheid die compleet wegviel vond ik lastig.

Maar we zien het beiden als iets tijdelijk. Ik ga ervan uit dat alles iets eenvoudiger zal worden naarmate ze groter worden. Maar tot die tijd probeer ik te anticiperen. Fitness abo opgezegd, wat gerief aangekocht en thuis trainen. Meestal om 21u 's avonds of 6u 's morgens, omdat ik er dan pas tijd voor heb. Pinten drinken met de kameraden teruggeschroefd van 2x per week naar 1x per maand. Verenigingen opgezegd. Op restaurant met m'n vrouw van 1x per week teruggeschroefd naar 1x om de 2-3 maanden. Waar ik vroeger thuiskwam op een weekdag en om 19u al wat zat te gamen of een film te kijken, ben ik nu steeds bezig tot rond 21u-21u30. Dit komt voornamelijk omdat we beiden meestal alleen voor de kindjes staan, doordat de ander aan het werk is.

't Leven is serieus verandert. Het doet u ook wel eens beseffen hoe leuk de vrijheid en rust voordien was.

Edit: O ja, in de afgelopen 3 jaar dan nog eens heel ons huis gestript en gerenoveerd. Afgelopen augustus werden de zonnepanelen geplaatst en ik heb mezelf toch een x-aantal maanden rust opgelegd in het weekend. Want ik was serieus in het rood aan het gaan.
    Dat klinkt idd alsof je leefde aan 200 per uur.

Ik denk dat ik ga moeten blijven herhalen dat alles meer gerelativeerd moet worden. Ik ben een rustig persoon van het principe dat alles wel in orde komt en dat je nu moet leven en niet morgen.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Voor alle duidelijkheid: ik heb haar al paar honderd keer gezegd dat ze niet moet kuisen en dat ze andere dingen moet doen. Of dat we de baby even bij de ouders droppen en samen gaan uit eten ofzo. 't is niet dat ik haar verplicht om te kuisen. En haar opleggen wanneer ze kan/moet kuisen ben ik nu ook niet toe geneigd.
    Lijkt me dat het antwoord eerder is dat jij ook wat van het kuisen doet op de weekavonden bijvoorbeeld. Want jullie hebben maar eentje dus al die weekavonden kan er toch vanalles gedaan worden?

cru gezegd, als die kleine nog maar een paar maanden (?) oud is lijkt 2 keer per week weg gaan me gewoon veel.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Ola, in het regeringsakkoord staat dat het geboorteverlof verlengd wordt van 10 naar 20 dagen.

iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Lijkt me dat het antwoord eerder is dat jij ook wat van het kuisen doet op de weekavonden bijvoorbeeld. Want jullie hebben maar eentje dus al die weekavonden kan er toch vanalles gedaan worden?

cru gezegd, als die kleine nog maar een paar maanden (?) oud is lijkt 2 keer per week weg gaan me gewoon veel.
    Ik ga daar niet op in gaan. De taken zijn netjes verdeeld en ik doe ook mijn deel. Zij klaagt ook niet over het feit dat ik niets doe, daar gaat het helemaal niet om. Ze vraagt ook niet dat ik moet strijken of dweilen ofzo. Dat zijn dingen die zij wil doen omdat ze vindt dat zij die beter doet. Voor mij komt het erop neer dat ze meer dingen moet loslaten.

1 keer tennis en 1 keer gaan voetballen lijkt mij integendeel niet zo veel. Zeker omdat ik ook onrustig word als ik niet sport. En ik hou haar ook helemaal niet tegen om ook weg te gaan of dingen te doen met vriendinnen. Ik ben graag (alleen) thuis met de baby.

iTrader
    35 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Ola, in het regeringsakkoord staat dat het geboorteverlof verlengd wordt van 10 naar 20 dagen.
    idd, als die regering nu paar maanden eerder gevormd was.. of ze moeten het retroactief doorvoeren :-)

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Ik ga daar niet op in gaan. De taken zijn netjes verdeeld en ik doe ook mijn deel. Zij klaagt ook niet over het feit dat ik niets doe, daar gaat het helemaal niet om. Ze vraagt ook niet dat ik moet strijken of dweilen ofzo. Dat zijn dingen die zij wil doen omdat ze vindt dat zij die beter doet. Voor mij komt het erop neer dat ze meer dingen moet loslaten.

1 keer tennis en 1 keer gaan voetballen lijkt mij integendeel niet zo veel. Zeker omdat ik ook onrustig word als ik niet sport. En ik hou haar ook helemaal niet tegen om ook weg te gaan of dingen te doen met vriendinnen. Ik ben graag (alleen) thuis met de baby.
    Tja als jij het werk *wil* doen in de week maar zij wil niet dat jij het doet dan is het inderdaad een probleem dat ze zelf maakt.
    *** Also sprach Zarathustra ***

Feignasse's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Er bestaat toch zoiets als kraamhulp om te helpen bij het opvangen van alle huishoudelijke taken in de weken / maanden na de geboorte? Die kunnen ook op de kleine letten of die eens een bad geven. Kan het alleen maar aanraden.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dat was geen verwijt hé. Gewoon dat het aanvaardbaar is dat ipv je (of uw madam) nu de zondag het hele huis kuist het op dinsdagavond een uurke spoedkuisen is. Als kersverse ouders kan het geen kwaad dat uw huis wat overhoop ligt hé.

Mijn madam was in het begin ook zo koppig, ik heb dan op een dag gezegd dat ik eens met de baby ergens naartoe ging en ze maar een paar uur me-time moest nemen. Anders deed die dat gewoon niet en dan maak je jezelf kapot.

Kjelleke's schermafbeelding
    iTrader
    36 (97%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat uw leven serieus verandert, is zeker niet abnormaal.

Ik ondervind het zelf sinds de geboorte van mijn zoon +- 1,5 jaar geleden.

Alles moet gewoon meer gepland worden
    Ik speel nog voetbal 2-3 keer in de week terwijl mijn vrouw onregelmatige uren heeft(zorg sector)
    Daarnaast probeer ik af en toe nog wat te gamen(met vrienden of trophy hunten)
    En ook nog af te spreken met vrienden.

Moeilijkst is om dit te combineren en voor mekaar ook nog tijd hebben.

Het is dan al helemaal moeilijk als de zoon dan wat ziek is of last heeft van tandjes.

Serieuze aanpassing maar met hoe groter ze worden, hoe meer vrijheid je "terugwint". Ze worden zelfstandiger,etc

Iedereen zal zich zo voelen en voelt dat het aanpassen is.
    PSN: Kjelleke9
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Regels voor berichten