Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Met de crèchejacht hebben we het geluk vrij dicht in de buurt iets te hebben gevonden, maar die hadden pas een beschikbaarheid in februari 2021. We konden wellicht een crèche vinden die wat verder was, maar vroeger beschikbaar was. Logistiek was dat minder interessant: ik ga met de fiets naar mijn werk en met 24 km enkel is dat wel een mooie fietsvergoeding. Die wou ik niet opgeven want dat tikt wel aan na een tijd. Als ik 's ochtends té veel tijd kwijt was met het heenbrengen van ons kind (want mijn vrouw moet om 6u30 al naar het station gaan en dan is geen enkele crèche al open) had ik de tijd niet meer om overhuis te rijden om mijn fiets te nemen. En sowieso was dat dan 's avonds ook een gedoe om ver om te rijden. En dan nog rekening houden met de ouders en schoonouders die een dag willen inspringen zodat we geen 5 dagen crèche moeten afdokken, want dat kost al geld genoeg ...

Ik breng ze 's ochtends weg en mijn vrouw haalt die 's avonds op. Crèche is op 2 of 3 minuten rijden hiervandaan, wat ideaal is. Als we meer in het dorp hadden gezeten was dat 10 minuten én nog een bareel die wat lang naar beneden durft te blijven.

Enfin, je kiest dus niet zomaar een crèche.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Proficiat! Uw eerste?
    Thanks! Onze eerste inderdaad, vandaar waarschijnlijk alle onbezorgdheden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Met de crèchejacht hebben we het geluk vrij dicht in de buurt iets te hebben gevonden, maar die hadden pas een beschikbaarheid in februari 2021. We konden wellicht een crèche vinden die wat verder was, maar vroeger beschikbaar was. Logistiek was dat minder interessant: ik ga met de fiets naar mijn werk en met 24 km enkel is dat wel een mooie fietsvergoeding. Die wou ik niet opgeven want dat tikt wel aan na een tijd. Als ik 's ochtends té veel tijd kwijt was met het heenbrengen van ons kind (want mijn vrouw moet om 6u30 al naar het station gaan en dan is geen enkele crèche al open) had ik de tijd niet meer om overhuis te rijden om mijn fiets te nemen. En sowieso was dat dan 's avonds ook een gedoe om ver om te rijden. En dan nog rekening houden met de ouders en schoonouders die een dag willen inspringen zodat we geen 5 dagen crèche moeten afdokken, want dat kost al geld genoeg ...

Ik breng ze 's ochtends weg en mijn vrouw haalt die 's avonds op. Crèche is op 2 of 3 minuten rijden hiervandaan, wat ideaal is. Als we meer in het dorp hadden gezeten was dat 10 minuten én nog een bareel die wat lang naar beneden durft te blijven.

Enfin, je kiest dus niet zomaar een crèche.
    De crèche die wij nu op het oog hebben is op 3 auto minuten hiervandaan, wat ook een groot voordeel is voor ons! Enkel die vakantieperiodes kan ik niet goed inschatten of dit 'normaal' is...

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Crèche was hier ook net op tijd gereserveerd: begin 2020 zat het al vol tot februari 2020. Dus al gereserveerd voor kinderen die nog moeten verwerkt worden
    Hier zal het 1 maandje overbruggen zijn, waarschijnlijk wat proberen thuiswerken enz.
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

s.i.m.o.n's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antendo Bekijk bericht
    De crèche die wij nu op het oog hebben is op 3 auto minuten hiervandaan, wat ook een groot voordeel is voor ons! Enkel die vakantieperiodes kan ik niet goed inschatten of dit 'normaal' is...
    Bij ons is het 1 week Allerheiligen, 2 weken Kerst, 2 weken in de zomervakantie.

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antendo Bekijk bericht
    Hier komt er in maart 2021 ook eentje aan!

Ben nog maar 7 weken ver, nog niet eens bij de gynaecoloog langs kunnen gaan (wat ik trouwens heel eng vind, wie weet wat er allemaal mis is... Eind volgende week wel afspraak) en we zijn al op crèche-jacht... Ongelooflijk dat dit zo snel moet gaan. Ik weet niet eens hoeveel dagen per week we de crèche nodig zouden hebben, wanneer ga ik terug werken na de bevalling? Ook geen flauw idee...

Ik besef amper dat ik zwanger ben, en ik wil 'voorzichtig' blij zijn met de zwangerschap want er kan nog zoveel fout lopen, maar toch word je al gepusht om er zo hard mee bezig te zijn.

Nu goed, mijn vraag qua crèches: wij hebben nu eentje opt oog vlakbij ons thuis, ziet er allemaal heel verzorgd uit langs binnen en buiten en de begeleidsters geven ons ook een goed gevoel. Enige 'nadeel': ze zijn 2 weken kerstvakantie gesloten, 1 week paasvakantie en 3 weken in de zomervakantie.

Is dit veel? Ik kan enkel vergelijken met de crèche waar mijn neefjes gingen, en die waren enkel tussen kerst en nieuw een week dicht. Hier in de buurt is dit volgens mijn opzoekingswerk in geen enkele crèche het geval. Wat is jullie mening hierover?
    Gefeliciteerd!

Hier is de crèche 1 week toe tijdens de kerstvakantie en 3 weken in de zomervakantie.
    Hij is wel beperkt open (crèche is verbonden aan het ziekenhuis) voor 40 kinderen (ipv 120) tijdens die periodes en daar moet je je maanden op voorhand voor inschrijven.
    Wachttijd voor een plaatsje is hier ook 11-12 maanden.

Claesar's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik geloof dat onze crèche een week dicht is met Allerheiligen, Kerst en Pasen. Tot slot ook nog drie weken in de zomer en dan hier en daar ergens nog eens een extra dag.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Twee weken geleden woog onze dochter 3.2 kg in de buik, terwijl ze pas is uitgerekend op 26/8. Stevige brok. Straks opnieuw op controle. Als de dochter veel is bijgekomen en de 4kg nadert gaat er een datum worden geprikt waarbij mijn vrouw wordt ingeleid.

Het begint nu echt heel dichtbij te komen. Alleen wat balen met die beperkte bubbel. Niet dat ik meteen hordes vrienden en familie op bezoek wil laten komen, maar dat is een grote beperking en we hebben o.a. cactusjes als doopsuiker dus die moeten we nog lang in leven houden (en daar zijn we niet zo goed in ).
    Veel succes met uw baby als een paar cactussen al moeilijk zijn

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door utred? Bekijk bericht
    Veel succes met uw baby als een paar cactussen al moeilijk zijn
    Wel, na het kopen van planten hebben we konijnen gekocht en die leven nog altijd gezond en wel. Dan moet een baby ook wel lukken. Af en toe eten geven zeker?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    21 Post(s)
    Wel, na het kopen van planten hebben we konijnen gekocht en die leven nog altijd gezond en wel. Dan moet een baby ook wel lukken. Af en toe eten geven zeker?

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    Voordeel is zelfs dat baby's een ingebouwd systeem hebben dat laat weten wanneer je ze eten moet geven! Super handig!

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Borstvoeding gisteren gestart, vandaag legt men vrouw hem al alleen aan. Drinkt ook super goed, moeten hem wel af en toe wakker maken of die valt in slaap

10 min per borst, soms 25 min. Deze nacht heeft hij al 5u aan 1 stuk geslapen ook.
    Wel handig dat er zo hulp stukjes bestaan voor borstvoeding, hij had wat moeite in het begin. Enige hij zuigt verschrikkelijk hard en vriendin voelt wel wat pijn in het begin.
    Na paar seconden is dat wel over.

Vandaag liet hij hem al wat meer horen, heel zijn moeder
    Intel I7 7700k 4.5 ghz : Msi Z270 Sli Plus : Geforce 1070 GTX 8GB : Corsair Vegeance LPX 16 GB Ram: AOC 35 inch ultrawide 1440p 100HZ: Corsair K70 Rapid Fire : Logitech G500s : Corsair MM300 : Steelseries Artic 3 : MXL 990 Microphone + Behringer XENYX 802 USB Mixer
    Steam : Sync
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Wel handig dat er zo hulp stukjes bestaan voor borstvoeding, hij had wat moeite in het begin. Enige hij zuigt verschrikkelijk hard en vriendin voelt wel wat pijn in het begin.
    Na paar seconden is dat wel over.
    Dat is niet omdat de baby te hard zuigt, dat is de toeschietreflex en het is normaal dat dat in het begin pijn doet (ik zou zelfs niet zeggen een beetje :')), dat zal nog wel even duren, maar na een tijdje hebt ge dat idd wel niet meer met die pijn.

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    21 Post(s)
    Nee, schatteke, mama vindt 4u 's morgens ècht geen goed moment om gesprekken te voeren over je waterflesje (mij wakker geroepen omdat ze dorst had en haar flesje leeg was, lastig te weigeren als het 30 graden is op haar kamer), barbapapa en jouw gezang te aanhoren.....

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Nee, schatteke, mama vindt 4u 's morgens ècht geen goed moment om gesprekken te voeren over je waterflesje (mij wakker geroepen omdat ze dorst had en haar flesje leeg was, lastig te weigeren als het 30 graden is op haar kamer), barbapapa en jouw gezang te aanhoren.....
    Beste mama, ik was toch wakker en het is toch leuk om samen te praten over het waterflesje, slapen kunnen we later nog wel doen hoor :-)

Er was hier een tijd dat 4 uur dagelijkse kost was, nu slaapt em zonder problemen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pardal Bekijk bericht
    Beste mama, ik was toch wakker en het is toch leuk om samen te praten over het waterflesje, slapen kunnen we later nog wel doen hoor :-)

Er was hier een tijd dat 4 uur dagelijkse kost was, nu slaapt em zonder problemen.

Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk
    Tot haar 2j was 5u het normale wekuur, wel zelden een doorslapende nacht
    Nu is het dankzij de slaapwekker 6u eer ze me mag roepen en dat volgt ze heel goed op, hoor haar vaak tegen zichzelf rustig kletsen en dan na 6u: "maaaaaaamaaaa... Schaapje is wakker!"
    Achja, we hebben toch een gezamenlijke middagdut gehad

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Benieuwd naar onze eerste nacht thuis met de kleine, zijn bed is hij geen fan van.
    Heb em nu in zo nestje gelegd tot zijn volgende flesje, en dan hopelijk slaapt hij goed in zijn bedje.
    Zo nestje is niet aan te raden als je slaapt voor verstikking.

Maar valt als blok in slaap in de armen, maar keer dat ik hem erin leg krijst hij het kot bij 1.
    We geven nu ook flessen voeding, kwam niet genoeg melk uit de borsten van mijn vriendin.
    Kleine bleef maar om eten vragen en we konden in zijn urine zien dat hij niet genoeg vocht binnen had.
    Vroedvrouw proberen bellen maar die nam niet af, heb dan maar rechtstreeks naar de kliniek gebeld en die zeiden ga maar om voeding.

Heeft al goed gedronken en al meteen ferme prijs in de pamper gelaten
    Intel I7 7700k 4.5 ghz : Msi Z270 Sli Plus : Geforce 1070 GTX 8GB : Corsair Vegeance LPX 16 GB Ram: AOC 35 inch ultrawide 1440p 100HZ: Corsair K70 Rapid Fire : Logitech G500s : Corsair MM300 : Steelseries Artic 3 : MXL 990 Microphone + Behringer XENYX 802 USB Mixer
    Steam : Sync

Regels voor berichten