Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Misschien niet helemaal de juiste thread, maar goed. Ik vraag me eigenlijk af hoe ouders het regelen als hun kind in de kinderopvang plots ziek is en afgehaald moet worden. Maken jullie dat jullie een opvang dicht bij het werk hebben, of doen jullie daarvoor beroep op de grootouders bv?

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Misschien niet helemaal de juiste thread, maar goed. Ik vraag me eigenlijk af hoe ouders het regelen als hun kind in de kinderopvang plots ziek is en afgehaald moet worden. Maken jullie dat jullie een opvang dicht bij het werk hebben, of doen jullie daarvoor beroep op de grootouders bv?
    De opvang is bij ons dicht bij huis (want daar moet je toch naar toe met die kleine, het is niet dat je die gaat ophalen en dan verder gaat gaan werken op kantoor he) en ofwel ga ik naar huis, ofwel vertrek ik niet (werk bijna altijd in de namiddag) want ik heb een heel goede werkgever op dat vlak.
    Dagje verlof inzetten daarvoor en klaar. Sociaal verlof is ook "goedkoper" voor mij want ik werk deeltijds en de papa voltijds. Bij ons op het werk weten ze dat we daar geen misbruik van maken (we zijn maar met 2 in loondienst, toevallig allebei moeders met een jong kind) en onderling wel regelen dat er bemanning is op het drukste moment van de dag.
    Grootouders zijn gepensioneerd, wonen maar 4km verderop en worden in geval van nood (lees: crèche verbod) ingeschakeld.

Creeping Death's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Proficiat!

(Pics or it didn't happen? )

Bij deze, de twee oudste en hun zoo diertje
    https://imgur.com/a/vOg7Vn8
    “Honor: if you need it defined, you don’t have it.”
    -
    Ron Swanson
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Onze dochter is geboren in 2010, zoon in 2014. Ik werkte van 2011 tot 2017 op 400 meter van thuis & 500 meter van de crêche, ideaal dus (van 2010 tot 2011 op 25km, dat was ook vlot doenbaar).

Vanaf 2018 werk ik op 122km, vriendin in de school waar de kinderen school lopen. Maar toch blijf ik thuis als de kinderen ziek zijn. Nog niet tegengekomen dat ze in de loop van de dag slingerziek werden (behalve 1 keer, toen ik toevallig thuis was). Mocht dit nu het geval zijn, zouden ze waarschijnlijk even in de klas van m'n vriendin liggen tot oma/opa er achter kan komen of tot ik thuis ben (afhankelijk van het uur en waar ik ben).

Opvang dicht bij thuis lijkt me ideaal, als je niet te ver werkt, omdat dan beide eens voor de kinderen kunnen zorgen. En in het geval van schoolgaande kinderen: maken dat je een flexibele oma/opa of werkgever hebt...
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Creeping Death Bekijk bericht
    Bij deze, de twee oudste en hun zoo diertje
    https://imgur.com/a/vOg7Vn8
    2 blondje en nu zo een donker koppie?

Valt het wat mee, terug de echte babyfase of gaat de wijzer ferm in het rood en vallen de haren spontaan uit?

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    40 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    2 blondje en nu zo een donker koppie?
    De onze zijn ook geboren met zwart haar, dan hoogblond geworden, de oudste is ondertussen zeer donkerblond richting bruin aan het gaan.

Edit: en proficiat aan Creeping Death

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    Na weer een reeks avonden waarbij het naar bed gaan eindigt in geschreeuw, tranen, gejengel,... Volgen er nu weer een paar waarin ze vrolijk kwebbelt, zingt, vertelt,... Heerlijk om ze zo bezig te horen!
    Nu mama nog laten doorslapen, dat zou fijn zijn... Veel gejammer en gehuil in haar slaap de laatste tijd
    De laatste 2 nachten ietsje beter dankzij een kruidensiroopje.

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    De laatste 2 nachten ietsje beter dankzij een kruidensiroopje.
    Antihistaminica?

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Antihistaminica?
    https://www.pharmamarket.be/be_nl/so...ml-108892.html

whoopie's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier hebben we sinds deze week voor den oudste (2,5j) zijn "groot" bed gezet.
    Was er al een tijdje naar aan het vragen.

De eerste dag heeft hij er flink zijn middagdutje in gedaan.
    Savonds begon hij echter te wenen en maakte hij zijn zusje wakker, waardoor zij ook histerisch begon te wenen.
    Toen reisbedje gezet, want hij was plots bang van het grote bed.

Gisterenavond wou hij er echter terug in. Hebben hem heel de nacht niet gehoord, dus hoop dat de trend gezet is
    Psn: whoopiemans

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Twee weken geleden woog onze dochter 3.2 kg in de buik, terwijl ze pas is uitgerekend op 26/8. Stevige brok. Straks opnieuw op controle. Als de dochter veel is bijgekomen en de 4kg nadert gaat er een datum worden geprikt waarbij mijn vrouw wordt ingeleid.

Het begint nu echt heel dichtbij te komen. Alleen wat balen met die beperkte bubbel. Niet dat ik meteen hordes vrienden en familie op bezoek wil laten komen, maar dat is een grote beperking en we hebben o.a. cactusjes als doopsuiker dus die moeten we nog lang in leven houden (en daar zijn we niet zo goed in ).

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Wij hebben een aflopende helling naar de garage in de tuin. Tussen twee muren willen we dit afschermen voor onze dochter. Iemand goede oplossingen om er tussen te zetten?

iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Twee weken geleden woog onze dochter 3.2 kg in de buik, terwijl ze pas is uitgerekend op 26/8. Stevige brok. Straks opnieuw op controle. Als de dochter veel is bijgekomen en de 4kg nadert gaat er een datum worden geprikt waarbij mijn vrouw wordt ingeleid.

Het begint nu echt heel dichtbij te komen. Alleen wat balen met die beperkte bubbel. Niet dat ik meteen hordes vrienden en familie op bezoek wil laten komen, maar dat is een grote beperking en we hebben o.a. cactusjes als doopsuiker dus die moeten we nog lang in leven houden (en daar zijn we niet zo goed in ).
    we hadden onze bevalling in Mei. bewust geen doopsuiker etc besteld. geboortekaarten zijn niet aangekomen door een interne fout van de post, corona drukte. Babyborrel hadden we uitgesteld in augustus. Nu beslist een grotere iets te organiseren bij haar 1ste verjaardag...
    Er loopt veel mis door die corona drukte... Hou er rekening mee
    Als ik niet genoeg liefde heb om op te houden met roddelen of anderen te verlagen maak ik niet alleen een hoop nutteloos lawaai. Maar ben ik gewoonweg destructief
    (Dorothy Law Nolton)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier komt er in maart 2021 ook eentje aan!

Ben nog maar 7 weken ver, nog niet eens bij de gynaecoloog langs kunnen gaan (wat ik trouwens heel eng vind, wie weet wat er allemaal mis is... Eind volgende week wel afspraak) en we zijn al op crèche-jacht... Ongelooflijk dat dit zo snel moet gaan. Ik weet niet eens hoeveel dagen per week we de crèche nodig zouden hebben, wanneer ga ik terug werken na de bevalling? Ook geen flauw idee...

Ik besef amper dat ik zwanger ben, en ik wil 'voorzichtig' blij zijn met de zwangerschap want er kan nog zoveel fout lopen, maar toch word je al gepusht om er zo hard mee bezig te zijn.

Nu goed, mijn vraag qua crèches: wij hebben nu eentje opt oog vlakbij ons thuis, ziet er allemaal heel verzorgd uit langs binnen en buiten en de begeleidsters geven ons ook een goed gevoel. Enige 'nadeel': ze zijn 2 weken kerstvakantie gesloten, 1 week paasvakantie en 3 weken in de zomervakantie.

Is dit veel? Ik kan enkel vergelijken met de crèche waar mijn neefjes gingen, en die waren enkel tussen kerst en nieuw een week dicht. Hier in de buurt is dit volgens mijn opzoekingswerk in geen enkele crèche het geval. Wat is jullie mening hierover?
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antendo Bekijk bericht
    Hier komt er in maart 2021 ook eentje aan!

...
    Proficiat! Uw eerste?

Regels voor berichten