JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Oudste is bijna 4 en staat elke nacht aan ons bed omdat hij moet plassen.
    Hij zou dit perfect zelf kunnen, hij moet zelfs de badkamer passeren die naast zijn kamer is, om naar onze slaapkamer te gaan. Maar dat kind werkt blijkbaar graag met toeschouwers.
    aandacht krijgen, hé.

de onze heeft ondertussen afgeleerd om 's ochtends vroeg luid te roepen IK .... HEB ..... KAKA .... EN .... PIPI .... GEDAAN (met de nodige pauzes)
    (hij had nog hulp nodig om zijn poep deftig af te kuisen)

Nog iets anders:
    gisteren kwam op school de zus van een overleden collega (overleden in augustus) even een praatje maken met enkele leerkrachten (ivm een project voor een goed doel dat ze gaan doen). Mijn zoon had haar stem gehoord, sloop blijkbaar uit de klas, ging naar die vrouw en knuffelde haar en vroeg of het wel een beetje gaat met haar... was blijkbaar nogal emotioneel voor die zus. Meer nog omdat die zus de vrouw was die m'n eigen vriendin naar het ziekenhuis gebracht had toen ze 9 weken zwanger was en bloed verloor. We dachten toen aan een miskraam, maar het is net dat kind dat haar nu spontaan troostte.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    https://www.kindengezin.be/voeding-e...ssen-afbouwen/

De zijn nu nog volop aan het oefenen in netjes van een beker drinken. In het voorjaar zullen de flesjes plots verdwenen zijn
    Nu bieden we 's avonds ook eten aan waarvan ze vaak een kleine portie mee-eet met direct daarna: "fles! " ook als ze net een beker melk of soep heeft gedronken, vraagt ze naar haar fles.
    Ook 's morgens begint ze al een half boterhammetje te eten vooraleer ze haar fles vraagt.

Het flesje op onze schoot drinken bouwen we nu ook af. Ofwel drinkt ze die aan tafel, ofwel wordt ze alleen in de zetel ermee gezet. Daarna mag ze op schootje komen knuffelen, boekje lezen,... Zodat de fles niet langer geassocieerd wordt met knuffelen bij ons op schoot.
    Ik ken de kind & gezin aanbevelingen wel, maar ik mij daar niet altijd in vinden - ze lijken me soms beetje ferm overdreven. Het is zoals TNTim zegt, ik geloof geen fluit dat van een flesje melk te drinken ze plots spraakproblemen en scheve tanden gaan krijgen. Tuuten doet hij niet en overdag drinkt hij zijn water al lang uit een beker.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Wanneer stoppen jullie eigenlijk met flesje en overschakelen naar beker voor zo'n avondfles?

Die van ons drinkt ook voor het slapengaan een fles volle melk. In groeimelk en al die zever geloof ik toch niet veel.
    De avondfles weet ik niet wanneer die zal stoppen. Ik zie wel wanneer de oudste zelf wil stoppen of wanneer de jongste oud genoeg is. Maar ik heb altijd vanaf ze vast voedsel begonnen te eten water of melk in een beker aangeboden dus ik denk niet dat dat 1 flesje zo'n probleem is :')

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ooooh, maar mij zal je zeker niet horen zeggen dat k&g enkel perfecte adviezen geeft hoor

Ik vind het doorgaans goede richtlijnen, maar op een paar maand meer of minder kijken wij zeker ook niet.
    Op 13 maanden werden we bvb al aangesproken op het feit dat onze dochter niet stapte, dat dat "zorgwekkend" was en moest opgevolgd worden. Ja hoor.... Gek dat ze nu toch ook wel stapt, rent en springt als eender welke andere leeftijdsgenoot hoewel ze pas op 18 maanden stapte ;p

Wat er in haar fles zelf zit, maakt haar weinig uit. Enkel als het water is, voelt ze zich duidelijk opgelicht! ;p ze krijgt ofwel volle melk, ofwel water+melkpoeder nr2, gisteren dronk ze zelfs voor het eerst met veel smaak kokos"melk" uit haar fles.
    Vandaar dat de flesjes op een dag gewoon zullen verdwijnen, maar nog even wachten tot het ziekteseizoen voorbij is. Enkele weken geleden een longontsteking gehad en dan weigerde ze vaste voeding, enkel gemixte papjes en de flesjes wou ze aannemen. Ze mogen ook nog kind zijn ook he.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ergernis van vandaag:
    Uw kind afzetten in de crèche met twee mama's, van Noord-Afrikaanse origine, voor u met hun respectievelijke kroost.
    Hun kindjes worden aan de verzorgster gegeven, al roepend en huilend. Naja, tant pis, dat gebeurde bij ons ook soms.
    Maar mama 1 en mama 2 blijven echter rustig onderling voort tetteren, in de ingang van de kinderopvang. Op 1,5 meter van hun kinderen, PAL IN HUN ZICHT.
    Geen sikkepit emotie meer naar hun kinderen van zodra afgegeven en volledig zonder gêne.

De onze, die de laatste maanden zonder tranen vertrekt, ziet die twee andere kinderen bezig en begint natuurlijk ook te huilen en 'papa' te krijsen.
    En dan mag je naar uw werk vertrekken, terwijl mama 1 en mama 2 rustig voort keuvelen op de parking.

Als uw kinderen huilen, roepen, whatever, maak er niet teveel spel rond. Geef uw kinderen af en vertrek!

(Aan de schoolpoort ook van die ouders die aan het hek wachten tot de bel gaat. Grrrrr.... )
    Laatst gewijzigd door TNTim; Gisteren om 17:59

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand tips hoe we onderstaande situatie best aanpakken?

We hebben een dochter van 3 en een zoontje van 2. Mijn man heeft altijd al een moeilijke relatie gehad met zijn moeder. Na een heel moeilijke periode 10 jaar geen contact gehad, maar 6 jaar geleden terug toenadering gezocht. Dat liep dan redelijk. We gingen er regelmatig naartoe, ze paste al eens op onze dochter, ... . Maar je merkte nog steeds dat alles gevoelig lag. Als wij geen contact zochten of langs gingen, zagen we ze soms weken niet. Af en toe liet ze toch nog eens horen dat mijn man toch wel altijd moeilijk was geweest en dat zij gewoon haar best had gedaan.
    2 dagen nadat onze zoon geboren is, hebben ze ruzie gehad en sindsdien is er geen contact meer. Voor mijn man is het genoeg geweest. Mijn schoonmoeder heeft op geen enkele manier geprobeerd terug contact te zoeken of haar kleinkinderen te zien. De dochter wordt ondertussen al wat ouder en begint af en toe toch al eens te vragen 'waar is papa zijn mama'. En eerlijk gezegd weten we niet goed hoe we hier op moeten reageren. Gewoon eerlijk zijn? Of pakken we dit toch best anders aan?
    Silence speaks louder than words.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    92 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Be-Li Bekijk bericht
    Iemand tips hoe we onderstaande situatie best aanpakken?

We hebben een dochter van 3 en een zoontje van 2. Mijn man heeft altijd al een moeilijke relatie gehad met zijn moeder. Na een heel moeilijke periode 10 jaar geen contact gehad, maar 6 jaar geleden terug toenadering gezocht. Dat liep dan redelijk. We gingen er regelmatig naartoe, ze paste al eens op onze dochter, ... . Maar je merkte nog steeds dat alles gevoelig lag. Als wij geen contact zochten of langs gingen, zagen we ze soms weken niet. Af en toe liet ze toch nog eens horen dat mijn man toch wel altijd moeilijk was geweest en dat zij gewoon haar best had gedaan.
    2 dagen nadat onze zoon geboren is, hebben ze ruzie gehad en sindsdien is er geen contact meer. Voor mijn man is het genoeg geweest. Mijn schoonmoeder heeft op geen enkele manier geprobeerd terug contact te zoeken of haar kleinkinderen te zien. De dochter wordt ondertussen al wat ouder en begint af en toe toch al eens te vragen 'waar is papa zijn mama'. En eerlijk gezegd weten we niet goed hoe we hier op moeten reageren. Gewoon eerlijk zijn? Of pakken we dit toch best anders aan?
    Ikzelf zou eerlijk zijn en zeggen dat oma en papa+mama een beetje boos zijn op elkaar, dan een beetje kat uit de boom kijken of je dochter daarmee genoegen neemt of doorvraagt. Vermoed dat als je zegt dat je niet met elkaar praat, ze niet zal begrijpen waarom er niet tegen elkaar gepraat wordt.
    \0/

Pagina 135 van 135 Eerste ... 3585125131132133134135

Regels voor berichten