JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Net zoals bij tv-kijken, lijkt het me ook niet goed als ze teveel buitenschoolse activiteiten hebben.
    Zeker bij meerdere kinderen, ben je al vlug taxichauffeur in bijberoep en blijft er geen tijd met de kinderen/rust meer over.
    dat ook zeker. Kinderen hebben, zeker als ze jong zijn, ook nog tijd nodig om gewoon zich te vervelen. Dat stimuleert, hoe vreemd het mss op het eerste zicht lijkt, ook creativiteit. Leren dingen ontdekken om je mee bezig te houden, oude dingen terug oprakelen of gewoon even nietsdoen.

Continu bezig zijn lijkt me ook niet goed, zowel voor de mentale rust ("vanavond MOET ik ....") als voor de fysieke rust.

Ik heb zelf het idee dat ze in het eerste 1 ding moeten kunnen kiezen om zelf te doen (naast de zaken die ouders willen, bvb leren zwemmen), in het derde 2 dingen, in het vijfde 3 dingen en vanaf het middelbaar zoveel/weinig als combineerbaar is met studies en gemoedsrust van kinderen.

En natuurlijk moet dat ene ding niet bestaan uit 4x per week turnen, zoals je soms ziet...
    “Denk niet wit, denk niet zwart,
    Denk niet zwart-wit
    Maar in de kleur van je hart ”
    Frank Boeijen

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    En natuurlijk moet dat ene ding niet bestaan uit 4x per week turnen, zoals je soms ziet...
    Wat is daar nu mis mee?
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Wat is daar nu mis mee?
    veel (in de praktijk toch, in theorie niet altijd).

Er bestaat een eenvoudige richtlijn dat zegt dat de leeftijd van een kind gelijk is aan het aantal uur dat hij maximaal mag sporten (dat is natuurlijk geen exacte regel). Neem dat een training vlug 1,5 uur per keer duurt voor een gemiddelde sport. Als je dan een 6-jarige neemt die dus ongeveer 6 uur mag sporten, zit je met sport op school (ook alle korte stukjes op de schoolplaats of thuis) eraf getrokken al over de limiet.

Nu, op zich dan nog geen drama als er niks gebeurt. Maar dan zie je dat veel van die ouders hun kind niet goed medisch begeleiden. Tip aan alle ouders die kinderen intensief laten sporten: doe de test op Sportkeuring En laat, als je kind intensief sport, het ook door een sportarts begeleiden.

De drama's die je soms op latere leeftijd ziet bij sporters, gewoon omdat ze als kind opgefokt werden door hun trainer... zie je veel bij oostblok-atleten etc, maar wel degelijk ook bij ons.
    Denk niet zwart-wit
    Frank Boeijen

iTrader
    265 (100%)
    veel (in de praktijk toch, in theorie niet altijd).

Er bestaat een eenvoudige richtlijn dat zegt dat de leeftijd van een kind gelijk is aan het aantal uur dat hij maximaal mag sporten (dat is natuurlijk geen exacte regel). Neem dat een training vlug 1,5 uur per keer duurt voor een gemiddelde sport. Als je dan een 6-jarige neemt die dus ongeveer 6 uur mag sporten, zit je met sport op school (ook alle korte stukjes op de schoolplaats of thuis) eraf getrokken al over de limiet.

Nu, op zich dan nog geen drama als er niks gebeurt. Maar dan zie je dat veel van die ouders hun kind niet goed medisch begeleiden. Tip aan alle ouders die kinderen intensief laten sporten: doe de test op Sportkeuring En laat, als je kind intensief sport, het ook door een sportarts begeleiden.

De drama's die je soms op latere leeftijd ziet bij sporters, gewoon omdat ze als kind opgefokt werden door hun trainer... zie je veel bij oostblok-atleten etc, maar wel degelijk ook bij ons.
    Ok, gij hebt het over 6-jarigen. Dan ben ik akkoord. Maar dat is eerder een uitzondering als regel dat zoiets gebeurt. Zeker op die leeftijd.
    Je ziet het wel meer bij sporten zoals turnen. Collega van mij was vorige week nog aan het vertellen hoe zijn 7-jarige dochter 5dagen per week traint.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Ok, gij hebt het over 6-jarigen. Dan ben ik akkoord. Maar dat is eerder een uitzondering als regel dat zoiets gebeurt. Zeker op die leeftijd.
    Je ziet het wel meer bij sporten zoals turnen. Collega van mij was vorige week nog aan het vertellen hoe zijn 7-jarige dochter 5dagen per week traint.
    In Vlamertinge, bij Ieper:

3e kleuter (4-6 jaar): 2 uur
    1e leerjaar (5-7 jaar): 5,5 uur
    2e leerjaar (6-8 jaar): 8 uur
    Daarna:
    B niveau lagere school – Ellen – 10 uur en 12 uur voor B11
    Dinsdag: 16.30 – 19.00
    Woensdag: 13.00 – 15.30
    Vrijdag: 15.30 – 18.00
    Zaterdag: 14.30 – 17.00 (laatste uurtje gymnastisch met An)
    Zondag: 10.00 – 12.00 enkel voor B11 = Olwen en Hayley

Of in Ieper (club waar mijn dochter recreatief 1x per week gaat):
    KIT vzw | Toestelturnen Meisjes
    Tot 13 uur per week (5 dagen) voor een I9 (= jonger dan 9 jaar)

Vind ik echt schandalig...
    Denk niet zwart-wit
    Frank Boeijen

iTrader
    265 (100%)
    In Vlamertinge, bij Ieper:

3e kleuter (4-6 jaar): 2 uur
    1e leerjaar (5-7 jaar): 5,5 uur
    2e leerjaar (6-8 jaar): 8 uur
    Daarna:
    B niveau lagere school – Ellen – 10 uur en 12 uur voor B11
    Dinsdag: 16.30 – 19.00
    Woensdag: 13.00 – 15.30
    Vrijdag: 15.30 – 18.00
    Zaterdag: 14.30 – 17.00 (laatste uurtje gymnastisch met An)
    Zondag: 10.00 – 12.00 enkel voor B11 = Olwen en Hayley

Of in Ieper (club waar mijn dochter recreatief 1x per week gaat):
    KIT vzw | Toestelturnen Meisjes
    Tot 13 uur per week (5 dagen) voor een I9 (= jonger dan 9 jaar)

Vind ik echt schandalig...
    Ja dat is er los over.

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    Ook op restaurant geven wij af en toe de GSM aan onze kleine, weliswaar enkel als er geen speelhoekje voorradig is en als em echt lastig doet.
    Wel handig dat je hem leert dat als hij ambetant doet, hij zijn zin krijgt

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Tja, op zulke momenten heb je sowieso de boter gegeten als ouder.

Ofwel laat je ze op dat moment roepen/tieren/bleiten en dan bekijken anderen jou alsof je de slechtste ouders ooit bent.
    Ofwel geef je hen bijv een smartphone om hen te sussen en dan word je ook scheef bekeken.

Op lange termijn is de eerste keuze wel aan te raden.

Paar weken geleden zelf toegepast trouwens. Zoonlief kreeg bij de wekelijkse boodschappen een stuk speelgoed niet dat we passeerden. Met als gevolg: sirene open voor gans de winkel.
    Week erna kreeg hij datzelfde speeltje niet. Hij zaagde er wat over, maar het volume was al een pak minder.
    Week daarna lag er op die plaats een ander speeltje dat hij wou. Hij vroeg of hij dat kon hebben en bij 'nee' vertrok hij zijn gezicht zelfs niet meer.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    De dochter stapt nu zelfstandig, wel niet altijd.
    Net geen 14 maanden. Nu kunnen we er beginnen achter crossen.
    Hier 15 maanden en ze loopt al een tijdje aan 1 hand, maar alleen lopen durft ze niet, zelfs niet als ze haar vast kan houden aan meubels ofzo. Ze is nu de laatste tijd wel veel aant proberen om zichzelf op te trekken.

Chickenlal's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Den onzen droomt precies zoveel zeg. Kruipt snachts gans zijn bed rond en zit dan recht te wenen opeens.

Pfh vannacht 4 keer moeten opstaan.

Hij is nu 8 maand.

Ocharme er zat enkele dagen geleden een mug in zijn kamer, ‘t manneke heeft 11 muggebeten van 1 mug :/

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Used to be: q-ball_NBK

Unieke kleur voor uw wagen? Car-wrapping is dé trend! Auto laten wrappen bij wrapz.be!
    Facebook: wrapzbe

iTrader
    4 (100%)
    Iemand ervaring of de Wereld van Kina in Gent interessant is om te doen met een 6-jarige?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Intergalactic Bekijk bericht
    Iemand ervaring of de Wereld van Kina in Gent interessant is om te doen met een 6-jarige?
    hangt af van de tentoonstelling, maar kan wel ok zijn.

Vandaag nog een leuke van m'n zoon: hij was mee aan het zingen met een liedje met als tekst "Thinkin' about you". Hij maakte daar "Kippebouten" (kippe-bout-en) van.
    Denk niet zwart-wit
    Frank Boeijen

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chickenlal Bekijk bericht
    Ocharme er zat enkele dagen geleden een mug in zijn kamer, ‘t manneke heeft 11 muggebeten van 1 mug :/
    Onze oudste is er ook extreem gevoelig voor, in erge periodes wordt er elke avond een elektrisch anti-muggenbakje ingestoken.

Vannacht ook twee keer mogen opstaan. Oudste is 3,5 jaar en slaapt met een pamper, maar voelt wel wanneer hij kleine boodschap moet doen en wil dit dan ook niet in zijn pamper meer doen. Hij kan zijn pamperbroekje makkelijk zelf aan en uit doen, maar hij heeft hier blijkbaar graag hulp/toeschouwers bij. Dus mogen ik of mijn madam er telkens uit...

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Hier hebben al ons kindjes een antimuggenarmbandje aan. Gehaald in de apotheek.

Als ze dat aanhebben nog geen enkele beet gehad. Jongste had het 1 nacht niet aan en zeker 10 beten.

Onze jongsten (5j) is al een tijdje bezig dat hij zijn haar wil laten groeien. Geen probleem voor ons, al zeggen we soms al lachend dat hij dan een meisje is. Kereltje trekt zich daar niets van aan en blijft bij zijn gedacht.

Gisterenavond de reden ontdekt. Hij wou om te slapen per se een "rock t-shirt" (shirt van metalband dus) van mij aandoen. (Kheb hem een oud shirt van Graspop gegeven)
    Hij wil dus zijn haar laten groeien zodat hij dan kan rocken (lees: headbangen).

In de auto vraagt hij ook geregeld: "papa, is dit een liedje om te rocken?". En als ik bevestig begint hij volop los te gaan.

Het is zo een deugniet, en kan soms het bloed van onder mijn nagels halen. Maar er zit niks van kwaad in. Gewoon enorme deugnieterij. En da ziet ge gewoon aan zijn gezicht. Echt een zalig kind...

All that grows in the skulls of the living are flowers of fear
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Eerlijk gezegd, dat is een te voorbarige conclusie. Ik wil eten in stilte, ik word al gek als ik in de buurt zit van mensen die te luid praten, dus als er iemand naast mij zit te zagen of te roepen, dan word ik daar irritant van. Ik geef hem dan mijn GSM om hem te beschermen tegen mijn irritatie.

Als em thuis lastig doet, of in de winkel, of eender waar (zolang ik niet aan't eten ben), krijgt em een nul op zijn rekest.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

Pagina 113 van 119 Eerste ... 1363103109110111112113114115116117 ... Laatste

Regels voor berichten