Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste
    hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vraagje,er werd mij ook verteld dat ge best de eerste (2 à 3) dagen zo weinig mogelijk tv kijkt en op pc actief bent.
    Is dat waar?
    Komt van persoon die dat max 2 jaar geleden heeft laten doen.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Oei, mij hebben ze daar niets van gezegd.
    Wel niet in de ogen wrijven, slaapmasker aandoen 's nachts en voldoende druppels gebruiken om de ogen te hydrateren.

Tammiej's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Van mij zeiden ze dat je enkel de eerste dagen een beetje moet oppassen met fel licht. Maar dat viel goed mee, hoor. Zette mijn scherm gewoon wat donkerder.

De eerste uren zijn zo wat onwennig, je kan bijna niets doen. Ik had mijn operatie om 19 uur 's avonds, dan in bed gekropen, in de late ochtend eruit en totaal geen last meer gehad van niets. Ik heb ze vorig jaar laten laseren, was toen bijna 28 jaar. Ik had op beide ogen -5,5 en ik kon mijn lenzen (die ik 16 jaar al gedragen had) niet meer goed verdragen, ik moest dus meer en meer mijn bril dragen. Geen seconde spijt gehad van die beslissing. Kan nog steeds perfect zien.

Philharmoniker's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Oei, mij hebben ze daar niets van gezegd.
    Wel niet in de ogen wrijven, slaapmasker aandoen 's nachts en voldoende druppels gebruiken om de ogen te hydrateren.
    Pepperspray?
    The best education doesn't make you intelligent, capable or interesting. It simply makes you educated.

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Met dit allemaal te lezen zou ik het ook steeds meer overwegen
    sinds mijn 13-14 jaar moest ik een bril dragen, maar ben toen heel snel op lenzen overgeschakeld, sinds mijn 15de droeg ik dagelijks lenzen, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, denk dat ik letterlijk bijna 10 jaar geen bril gedragen heb, enkel lenzen. Sinds mijn 25ste ongeveer ben ik toch regelmatig 's avonds mijn bril beginnen dragen om mijn ogen wat te ontzien. Doch had ik eigenlijk totaal geen last van mijn ogen.
    Had toen steeds maandlenzen.
    Echter sinds vorige zomer (ben nu 33) kon ik plots mijn lenzen niet goed meer verdragen. Draag nu dus al iets meer dan een jaar fulltime mijn bril, enkel heel en toe (1 keer in de week ofzo) probeer ik nog eens daglenzen te dragen. Soms lukt dat dan zonder problemen voor een hele dag, de andere keer moet ik ze alweer uitdoen na een paar minuten omdat het niet lukt. (better luck next week)

Dus zou zo'n operatie ook wel overwegen eigenlijk. Iemand op mijn werk heeft dat een paar jaar geleden ook laten doen en heeft ook alleen maar lof daarover.
    Ik ben wel al pakweg 5 jaar niet meer naar mijn oogarts geweest
    Zou dus best kunnen dat er ivgl met 5 jaar geleden mijn ogen alweer ietsje achteruit zijn gegaan. Heb het gevoel dat mijn linkeroog wel -0.25 erbij mag hebben. Zit nu op -2.5 links en -3.25 rechts

Heb ongeveer dezelfde correctie -2,75 links en -3,5 rechts met lenzen.
    Bril zou iets sterker moeten zijn wegens grotere afstand.
    Ik wissel lenzen af met bril,dus uurtje voor ik ga slapen,lenzen uit en bril op.
    s'Morgens opstaan toch halfuurtje bril op.
    Sterkte van bril weet ik niet,is al lange tijd niet meer aangepast wegens het feit dat ik hoofdzakelijk lenzen draag.

Het is echt wel belangrijk dat je regelmatig op controle gaat,ik ga zelfs 2 maal per jaar.
    Dan weet je of uw zicht goed stabiel blijft.
    Is al een voorwaarde,zicht moet al een tijdje stabiel zijn.
    Nu ja,heb me indertijd ook over bevraagd en ze moeten toch sowieso uw hoornvlies testen.

Ik ben ook terug aan't twijfelen dankzij dit topic.
    Had het eigenlijk al uit mijn hoofd gezet,maar nu stel ik me toch de vraag :"zou ik het toch niet laten doen?"

Niet in de ogen wrijven gaat misschien al probleem zijn,ik denk dat ik dat onbewust vaak doe.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Sowieso laat ik het doen in de nabije toekomst. Enige twijfel die er nog is: Relex Smile of Femto Lasik.
    Niemand ervaring met Relex Smile?
    Don't think you are, know you are...

Dark Vampire's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Na enige tijd hier te hebben meegelezen, overtuigd geraakt en een tijdje terug een afspraak gemaakt in UZ Leuven. Gisteren dan op vooronderzoek geweest en alles was in orde voor een ingreep te kunnen laten doorgaan. 4 maart dus nog een klein vooronderzoek voor alles voor te bereiden en 6 maart de ingreep. Spannend!

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zolang wachten?
    Veel succes alleszins. Ik ben nog altijd heel positief over de ingreep, morgen 2 weken geleden. Bij mij zat er tussen de vooronderzoeken en de operatie ongeveer 1 maand.

Dark Vampire's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Zolang wachten?
    Veel succes alleszins. Ik ben nog altijd heel positief over de ingreep, morgen 2 weken geleden. Bij mij zat er tussen de vooronderzoeken en de operatie ongeveer 1 maand.
    Dankjewel!

Hun agenda zat inderdaad goed vol, daarmee pas in maart.

-RaZoR-'s schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Nu een jaar geleden dat ik mij heb laten behandelen met Femto Lasik
    (sint martens latem)

Mijn zicht is nu 20/10 en voor de operatie had ik -5 links en -4 rechts

Enige spijt is dat ik het niet eerder heb laten doen!

Kostplaatje was 3000 euro

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

hey69's schermafbeelding
    iTrader
    360 (100%)
    oude threadje uppen. Heb mn femto lasik denk ik donderdag 4 april laten doen in aalst
    2 dagen later nu, heb heel licht prikkend gevoel (zandkorreltje ) en moet de komende weken druppels gebruiken, maar voel me herboren
    zit ik voor de fun nummerplaten af te lezen
    voor -2.5 en beetje astigmatisch -1.170 nu zie ik scherper dan met een lens
    ...

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Da ge deze thread upped is precies ook een teken voor mij. -.-

Deze maand serieus ontsteking gehad aan mijn oog door die lenzen. Denk ook dat het te maken heb dat ik nu heel onregelmatig werk in shiften. Vermoeidheid op ogen snachts, smorges...

Draag al 16j lenzen. Nu verplicht een maand een bril aant dragen en ik draag da sowieso nie graag.

Kheb midden april een afspraak met oogarts voor mijn huidige oogirritatie, dan mogelijk es verder informeren.

hey69's schermafbeelding
    iTrader
    360 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Da ge deze thread upped is precies ook een teken voor mij. -.-

Deze maand serieus ontsteking gehad aan mijn oog door die lenzen. Denk ook dat het te maken heb dat ik nu heel onregelmatig werk in shiften. Vermoeidheid op ogen snachts, smorges...

Draag al 16j lenzen. Nu verplicht een maand een bril aant dragen en ik draag da sowieso nie graag.

Kheb midden april een afspraak met oogarts voor mijn huidige oogirritatie, dan mogelijk es verder informeren.
    Heb exact hetzelfde gehad half jaar geleden. 2 maand serieus pijn gehad. Met slechte lens in slaap gevallen.

Weken een bril met tegenzin gedragen
    ...

sink's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Deze maand serieus ontsteking gehad aan mijn oog door die lenzen. Denk ook dat het te maken heb dat ik nu heel onregelmatig werk in shiften. Vermoeidheid op ogen snachts, smorges... Draag al 16j lenzen. Nu verplicht een maand een bril aant dragen en ik draag da sowieso nie graag.
    Bij mij juist hetzelfde. Moest sinds mijn 12de een bril dragen, ben dan op mijn 15de begonnen met lenzen. En die heb ik quasi 15-16 jaar full time gedragen.
    's ochtends opstaan, lenzen indoen en 's avonds vlak voor het slapen gaan ze weer uitdoen (maandlenzen). Dat was dus gemakkelijk 16-17u per dag, 15 jaar lang. Echt nooit onstekingen gehad en nooit last van gehad. Wel regelmatig vermoeide ogen 's avonds (stupid me, had meer moeten brillen dan).
    Dus sinds mijn 30ste ongeveer ben ik weer regelmatig mijn bril beginnen dragen toen ik thuiskwam van't werk in de late namiddag.
    Maar twas al om zeep, ik droeg mijn lenzen steeds minder, en sinds een jaar ongeveer draag ik fulltime mijn bril omdat ik nog amper lenzen kon verdragen. Heel af en toe kan wel nog eens.
    Is ondertussen al van nieuwjaar geleden dat ik nog eens lenzen droeg, heb er zelfs geen meer liggen maar heb nu met de zomer in aantocht nog eens daglenzen besteld

ik kan alleen maar aanraden om meer af te wisselen tussen bril en lenzen. Heb 2 collega's die nog maar in de 20 zijn en die hun ogen hebben laten laseren en daar mega content van zijn, dus mijn interesse is ook wel gewekt
    Trakt.tv | Letterboxd | iCheckMovies
    #1 i7-8700K | 16 GB DDR4 RAM | ASUS Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO M.2 500GB + 4TB Western Digital | Win 10 | Seasonic Focus+Gold 650W | Fractal Design Define R6 Black

hey69's schermafbeelding
    iTrader
    360 (100%)
    kheb zelfs jaren nooit mn lensen uitgedaan, (destezeggen enkel om te wisselen om de paar weken) .. de dag datk bril moest dragen met mn onsteking hadk de klik gemaakt datk zo nie verder kan met een bril.
    Goed dat er zoiets bestaat, maar vind t kei irritant (bril dan )
    Laatst gewijzigd door hey69; 6 april 2019 om 17:20
    ...

Pagina 5 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten