Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste
    Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hier een redelijk recent artikel van UZ Leuven.
    Ben aan het overwegen om daar toch ook een afspraak te plannen. Ik heb echter geen idee naar wachttijden toe voor een consultatie.
    Ik heb nu woensdag 12/09 een afspraak bij Dr. Bruno Philips.
    Ik merk toch op dat men bijna overal de femtolasik toepast. Met het flapje.
    Spijtig dat de relex smile nog bijna nergens gebruikt wordt.
    Don't think you are, know you are...

Eld0's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Ik heb 10 jaar geleden ook mijn ogen laten laseren in het Laser Refractie Centrum in Sint Martens Latem, ook mijn zus en een collega hadden het bij dezelfde dokter laten doen (toen ook al 10 jaar geleden). Ben er nog steeds tevreden van, mijn ogen zijn ook niet meer verslechterd sindsdien. Het was toen 2500 euro alles incl voor beide ogen. Ik droeg een bril sinds de kleuterklas en heb daarna 10 jaar lenzen gedragen tot ik ze niet meer kon verdragen. Je moet zowiezo eerst op afspraak voor testen of je wel in aanmerking komt voor laser operatie, daarna kan je nog altijd beslissen, maar aub niet twijfelen, ingreep is 2x niks en je hebt er geen spijt van dus doen!
    ^Ěld

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eld0 Bekijk bericht
    Ik heb 10 jaar geleden ook mijn ogen laten laseren in het Laser Refractie Centrum in Sint Martens Latem, ook mijn zus en een collega hadden het bij dezelfde dokter laten doen (toen ook al 10 jaar geleden). Ben er nog steeds tevreden van, mijn ogen zijn ook niet meer verslechterd sindsdien. Het was toen 2500 euro alles incl voor beide ogen. Ik droeg een bril sinds de kleuterklas en heb daarna 10 jaar lenzen gedragen tot ik ze niet meer kon verdragen. Je moet zowiezo eerst op afspraak voor testen of je wel in aanmerking komt voor laser operatie, daarna kan je nog altijd beslissen, maar aub niet twijfelen, ingreep is 2x niks en je hebt er geen spijt van dus doen!
    Redenen die mij voorlopig nog wat tegenhouden:
    Twijfel tussen femto lasik (zoals van u) of Relex Smile behandeling. Ik ben bang dat ik in het boksen (recreatief) die gemaakte flap terug zal openscheuren.
    Ik ben nu een jaar stabiel op gebied van sterkte (30j) en heb schrik binnen 2 jaar te merken dat m'n zicht toch nog wat achteruit gegaan is. Alhoewel de oogarts denkt dat dit na 30j niet meer al gebeuren.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Redenen die mij voorlopig nog wat tegenhouden:
    Twijfel tussen femto lasik (zoals van u) of Relex Smile behandeling. Ik ben bang dat ik in het boksen (recreatief) die gemaakte flap terug zal openscheuren.
    Ik ben nu een jaar stabiel op gebied van sterkte (30j) en heb schrik binnen 2 jaar te merken dat m'n zicht toch nog wat achteruit gegaan is. Alhoewel de oogarts denkt dat dit na 30j niet meer al gebeuren.
    Ik draag al de zelfde sterkte sinds mijn 29ste, ik ben er nu 37,5. Ben pas op controle geweest en het ziet er naar uit dat ik dezelfde sterkte nog een tijdje zal aanhouden.

Dhene's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik heb in sint-martens-latem (https://www.eyecenter.be/) mijn ogen laten laseren zoeen 6-7 jaar geleden. Had -2,75/-3 toen. Fantastisch tevreden van. Operatie op zich is vuiler op filmpje dan in het echt. Na de operatie - als de verdoving is uitgewerkt - kan je wel je ogen een 3 a 4 tal uur niet openhouden (zand in oog gevoel) maar dan heb ik wat geslapen. 's Avonds teruggeweest op controle. Volgende paar weken wel nog wat lichtgevoelig maar voor de rest perfect zicht

Lefky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dhene Bekijk bericht
    Ik heb in sint-martens-latem (https://www.eyecenter.be/) mijn ogen laten laseren zoeen 6-7 jaar geleden. Had -2,75/-3 toen. Fantastisch tevreden van. Operatie op zich is vuiler op filmpje dan in het echt. Na de operatie - als de verdoving is uitgewerkt - kan je wel je ogen een 3 a 4 tal uur niet openhouden (zand in oog gevoel) maar dan heb ik wat geslapen. 's Avonds teruggeweest op controle. Volgende paar weken wel nog wat lichtgevoelig maar voor de rest perfect zicht
    Klopt het dat het daar €2000 per oog is voor lasik?
    Of heb je iets anders laten doen?
    .

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Ik draag al de zelfde sterkte sinds mijn 29ste, ik ben er nu 37,5. Ben pas op controle geweest en het ziet er naar uit dat ik dezelfde sterkte nog een tijdje zal aanhouden.
    Dat geeft me terug moed. Sinds m'n 7 jaar is mijn zicht blijven verslechteren. Zondag wordt ik 30, dus tmag beginnen stoppen zeker nu? Al een jaartje stabiel.

Dhene's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lefky Bekijk bericht
    Klopt het dat het daar €2000 per oog is voor lasik?
    Of heb je iets anders laten doen?
    Toen in de tijd was het 1700€ per oog. Het zou kunnen dat dit nu al opgeslagen is, ja.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mijne oogarts, die het ook doet volgens de Femto Lasik-methode, zei me vorige week dat het neerkomt op 3500 euro voor beide ogen. Ik zou alleen nog graag de plaats vinden waar het wordt uitgevoerd, want daarvoor werkt hij samen met een professor die het in het Brusselse doet. Ik gok hier maar ga het morgen eens vragen.
    Laatst gewijzigd door BlackOccult; 18 september 2018 om 19:46

[deleted]
    Guest

[deleted]

[deleted]

iTrader
    1 (100%)
    Operatie staat gepland op 11 oktober.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kinxton Bekijk bericht
    Toch nog altijd zotte prijzen die ze hier vragen, blij dat ik 't in Turkije liet doen toen het in BE +/- 5000 EUR was. Nu nog altijd 1500 EUR meer zo te zien...
    Leuk dat jij een van de mensen bent waar het goed is gegaan, maar nu het daar een salafistische bananenrepubliek aan het worden is zou ik toch goed twee keer nadenken of ik in zo een land wil laten rommelen met mijn zicht. schade aan uw ogen is namelijk onherstelbaar.
    SMILE is er ook niet zo mega goedkoop, voor het prijsverschil laat ik het toch liever lokaal doen met opvolging dichtbij. Tis niet alsof het ginder 1/5 van de prijs is
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Operatie staat gepland op 11 oktober.
    Succes en laat maar weten wat je ervan vind

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjs666 Bekijk bericht
    Succes en laat maar weten wat je ervan vind
    Ben blind.

Nee, vandaag, één dag na de operatie kan ik al heel scherp zien. Op controle geweest bij de oogarts en flapje zit goed en zicht is 10/10. Belangrijkste is nu genoeg druppels gebruiken en niet in de ogen wrijven.
    Operatie toont inderdaad vuiler dan het in werkelijkheid is. In de wachtzaal hingen tv's waar de operaties op te volgen waren. Eén moeder met haar zoon waren duidelijk heel zenuwachtig en de moeder keek vies weg. Zelf heb ik, buiten het drukkend gevoel bij het maken van het flapje, niets van de ingreep gevoeld. De eerste 2 uur na de operatie had ik nog een troebel zicht maar dat was na 4 uur al een heel pak beter. Ik zou het echt wel aanraden als mensen twijfelen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Dhene's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ben blind.

Nee, vandaag, één dag na de operatie kan ik al heel scherp zien. Op controle geweest bij de oogarts en flapje zit goed en zicht is 10/10. Belangrijkste is nu genoeg druppels gebruiken en niet in de ogen wrijven.
    Operatie toont inderdaad vuiler dan het in werkelijkheid is. In de wachtzaal hingen tv's waar de operaties op te volgen waren. Eén moeder met haar zoon waren duidelijk heel zenuwachtig en de moeder keek vies weg. Zelf heb ik, buiten het drukkend gevoel bij het maken van het flapje, niets van de ingreep gevoeld. De eerste 2 uur na de operatie had ik nog een troebel zicht maar dat was na 4 uur al een heel pak beter. Ik zou het echt wel aanraden als mensen twijfelen.
    Fantastisch é toch, een nieuwe wereld gaat voor je (ogen ) open!

Pagina 4 van 8 Eerste 12345678 Laatste

Regels voor berichten