Pagina 2 van 8 Eerste 123456 ... Laatste

iTrader
    7 (100%)
    Waarom gekozen voor Rotterdam?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikoo1989 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb 6jaar geleden mijn ogen laten laseren. Had -5 en -6,5. Nu zijn mijn ogen perfect enkel sneller last van UV licht dus sneller zonnebril op. Maar dit kan ook zijn omdat ik 20jaar bril gedragen heb en mijn ogen er sowieso niet aangepast aan zijn.

Laser zelf duurde 1min, 1dag hoofpijn gehad en in donkere kamer blijven. na maand oogdruppels ben je er van verlost.

Zou het iedereen aanbevelen. Speciaal naar Rotterdam gereden ervoor geen spijt van.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    637 (100%)
    Ik draag ook lezen beide ogen -3.5 tijdje geleden te horen gekregen dat ik wat cataract heb wil zeggen dat uw ooglens vertroebeld ( en is afkomstig van mijn medicatie tegen astma en eczeem ). Moet nog eens naar oogarts om precies te weten wat er aan de hand is.
    Ik draag dag lenzen, maandlenzen kan ik niet verdragen die vallen gewoon uit van droogte.

waffel's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    Mijn vriendin -7 oid (net niet genoeg om invalide te zijn of zo) Ze heeft haar lenzen onlangs ingeruild voor een operatie van 4k (Smile technologie). In een twee drie gedaan en amper neveneffecten, direct kunnen zien etc. Technology
    Heb zelf het geluk van perfect zicht, maar aan iedereen die brilt en wat kan sparen raad ik dit zeker aan.
    Utah Jazz

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door waffel Bekijk bericht
    Mijn vriendin -7 oid (net niet genoeg om invalide te zijn of zo) Ze heeft haar lenzen onlangs ingeruild voor een operatie van 4k (Smile technologie). In een twee drie gedaan en amper neveneffecten, direct kunnen zien etc. Technology
    Heb zelf het geluk van perfect zicht, maar aan iedereen die brilt en wat kan sparen raad ik dit zeker aan.
    Kan je ook vermelden waar uw vriendin het heeft laten doen?

Ik heb op 12 september een afspraak bij de oogarts om te bekijken of ik in aanmerking kom. Ik wil vooral op de hoogte zijn van welke laser en welke techniek ze gebruiken en waar ik het best laat doen.

Mikoo1989's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Castil Bekijk bericht
    Waarom gekozen voor Rotterdam?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
    Collega was daar gegaan kost 2000€ voor beide ogen en nog is 300€ voor iets speciaal te licht in donker

iTrader
    0
    Ik ben hierin ook erg geïnteresseerd.
    Op het werk draag ik dagelijks een bril die bijna uit elkaar valt.
    Daarnaast gebruik ik daglenzen voor voetbaltraining, match, weekend.
    Mijn vrienden kennen mij niet met bril.
    De kosten die ik aan lenzen, lensvloeistof en een nieuwe bril zou hebben rechtvaardigen bijna de ingreep voor een laseroperatie.

XA4's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mijn ex had -8 en -8,5 en laseren kon in haar geval niet meer. Ze hebben toen (2013?) wel een lens ingeplant (druppels zorgden voor heel grote pupil > lens wordt geplaatst en komt zo achter pupil) en zij had nadien perfect zicht. Hing wel een stevig prijskaartje aan (5k). Heb haar al enkele jaren niet meer gezien, dus geen idee hoe het nu gaat

Ik draag zelf sinds 2,5 jaar een bril.
    Vroeger altijd perfect zicht gehad tot het de laatste jaren achteruit begon te gaan. Ben nu 37 trouwens en heb -1.25 aan elke kant (althans, meting van toen ik mijn bril kocht 2,5 jaar geleden)
    Ik heb altijd gezegd: zodra mijn ogen stabiel zijn, laat ik ze laseren (lenzen durf ik echt niet, zelfs na veel proberen, etc)
    Als mijn ogen nu nog steeds hetzelfde zijn als toen ik begon met brillen, zou dat dan voldoende zijn om te laten laseren of toch maar beter wat langer wachten?

Op zich stoort mijn bril mij niet zo (wat me eigenlijk wel verrast heeft), uitgezonderd bij regen of bij het uitgaan (meestal ga ik zonder bril, al zie ik dan wel heel wazig ) en mijn vriendin ziet me ook veel liever met bril (heeft me ook pas leren kennen toen ik mijn bril al had) maar laseren zou er wel voor zorgen dat ik geen brillen meer moet kopen, dat ik weer alles zie bij het uitgaan (podia, artiesten,... en mijn vrienden ook makkelijk terugvind ) en ik dus ook gewoon geen bril meer hoef te dragen

iTrader
    0
    Ik ben ook aan het denken om een behandeling te laten doen, ik draag lenzen sinds m'n 24, -4.5 in het ene oog en -5.25 in het andere. Maar als ik het zo lees zijn er meerdere soorten behandelingen (laseren, nieuwe lens plaatsen, lasik,...)?

waffel's schermafbeelding
    iTrader
    101 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door waffel Bekijk bericht
    https://oogcentrumbrugge.be/nl/team

bernard heintz, zeer gerespecteerde oogarts (vader was bekend over heel het land)
    Utah Jazz

iTrader
    86 (100%)
    beide ogen waren iets van -1,5. 12 jaar geleden in Turkije laten laseren, operatie zelfde duurde paar minuten, 2 weken droge ogen gehad en voor de rest geen last eigenlijk.

Mikoo1989's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Ah ik droeg vroeger ook lenzen. En moest ik ze enkele jaren langer gedragen hebben zou ik mijn ogen niet meer kunnen laten laseren hebben. Doordat lenzen u ogen uitdrogen en u vlies verdunt.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bedankt voor de vele reacties!

Waar ik dus vooral schrik van heb:
    Kiezen voor verkeerde laserbehandeling (flap schrikt mij af)
    Wat geeft zo'n operatie op lange termijn? Ogen laseren doen ze nu 20-25 jaar? Wat gebeurd er als men 80 jaar wordt?
    Wat als mijn ogen toch nog achteruitgaan (desondanks ik 30 jaar wordt)? Kan ik dan nog lenzen dragen? Nog eens laseren zou waarschijnlijk niet kunnen doordat ik al een redelijk dun hoornvlies heb.

Maar goed, de nadelen van lenzen + bril hebben voor mij persoonlijk een grote impact op mijn leven. Dit zorgt ervoor dat ik het risico wel zou durven nemen.
    Don't think you are, know you are...

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Bedankt voor de vele reacties!

Waar ik dus vooral schrik van heb:
    Kiezen voor verkeerde laserbehandeling (flap schrikt mij af)
    Wat geeft zo'n operatie op lange termijn? Ogen laseren doen ze nu 20-25 jaar? Wat gebeurd er als men 80 jaar wordt?
    Wat als mijn ogen toch nog achteruitgaan (desondanks ik 30 jaar wordt)? Kan ik dan nog lenzen dragen? Nog eens laseren zou waarschijnlijk niet kunnen doordat ik al een redelijk dun hoornvlies heb.

Maar goed, de nadelen van lenzen + bril hebben voor mij persoonlijk een grote impact op mijn leven. Dit zorgt ervoor dat ik het risico wel zou durven nemen.
    Eenmaal gelaserd is het idd onmogelijk nog lenzen te dragen.
    Misschien dat ze er in de (verre) toekomst nog iets op vinden maar tegenwoordig is het niet mogelijk om lenzen te dragen na laserbehandeling.
    Ik vind het persoonlijk geen nadeel om lenzen/bril te dragen.
    Ik heb ook beetje schrik als er iets misloopt met het laseren dat er ergere gevolgen zijn.

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjs666 Bekijk bericht
    Eenmaal gelaserd is het idd onmogelijk nog lenzen te dragen.
    Misschien dat ze er in de (verre) toekomst nog iets op vinden maar tegenwoordig is het niet mogelijk om lenzen te dragen na laserbehandeling.
    Ik vind het persoonlijk geen nadeel om lenzen/bril te dragen.
    Ik heb ook beetje schrik als er iets misloopt met het laseren dat er ergere gevolgen zijn.
    Volgens mij is het bij de Relex Smile technologie wel mogelijk om later nog lenzen te dragen, aangezien er geen flap en groot litteken aanwezig is.
    Heb hier een link zien passeren van een oogkliniek in Brugge die zowel Femto Lasik als Relex Smile toepast. Misschien ga ik daar eens wat meer info opvragen.
    Don't think you are, know you are...

Iphigeneia's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Ben bij de CM ten rade gegaan en ze komen met niets tussen, vreemd vind ik persoonlijk maar goed.
    Snap sowieso niet dat dit niet beter terug betaald is als je kijkt naar de uitsparing op langere termijn voor de ziekenkas (elk jaar50€ terug betaald x 50 jaar is al een grote som).

Mvg
    Be who you want to be. Not who you are forced to be.

Pagina 2 van 8 Eerste 123456 ... Laatste

Regels voor berichten