Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Discussie: Wonen in Diest

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Vroeger ging ik nog wel frequent naar Diest omdat er toen nog een cinema was.
    Sinds dat die er niet meer is, kom ik daar eigenlijk nooit meer.

Wel een pluspunt is de "Halve Maan" daar, volgens wat ik hoor van vrienden is het daar de laatste tijd fameus op vooruit gegaan.
    En aan de overkant kan je het legendarische Warandestadion terugvinden
    PSN: klebotskop
    Twitch: BookaShadeBe

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Er zijn ook vooral goede restaurants/brasseries in het centrum, zoals De Nieuwe Haan of In Den Zoeten Inval.

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Er zijn ook vooral goede restaurants/brasseries in het centrum, zoals De Nieuwe Haan of In Den Zoeten Inval.
    Afhankelijk van uw smaak... vergeet geen truitje over uw schouders te drapperen, roos of lichtblauw hemd, beige broek en zonnebril.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    0

Touché.

Fredddy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Vroeger ging ik nog wel frequent naar Diest omdat er toen nog een cinema was.
    Sinds dat die er niet meer is, kom ik daar eigenlijk nooit meer.

Wel een pluspunt is de "Halve Maan" daar, volgens wat ik hoor van vrienden is het daar de laatste tijd fameus op vooruit gegaan.
    En aan de overkant kan je het legendarische Warandestadion terugvinden
    Halve maan is verre van een pluspunt. Bussen en treinen die van brussel komen om te "zwemmen"

iTrader
    0
    Halve Maan is verre van een pluspunt inderdaad Ik woon tegen Diest en ik ga nog liever naar het meer van Rotselaar, Schulensmeer of de Paalse Plas ... Halve Maan zit vol met allochtonen die daar niet vies zijn van wat amok te maken. Ken genoeg Diestenaren die de halve maan ook liever mijden op topdagen omdat ze zich niet veilig voelen.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Zilvermeer in mol ftw

Hoewel dat daar eergistere ook marginale engelsen bezig waren

Vintage Hifi's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Ik heb een groot deel van mijn leven in/rond Diest gewoond en ik woon nu in Zuid-Limburg.
    Diest is heel vergelijkbaar met Limburg op een aantal vlakken. Aangenaam multi-culturele samenleving met over het algemeen vriendelijke bewoners/zelfstandigen.
    Vlot bereikbaar van de autostrades. Veel groen en een leuke, rijke geschiedenis met een aantal prachtige monumenten. Goede restaurants.

Het grootste nadeel is dat het centrum van Diest volledig is blijven stilstaan in de laatste decennia. Terwijl Limburg volop investeert in belangrijke troeven, staat Diest ter plaatse te trappelen of investeert het in de verkeerde zaken (de Demer openleggen, really?). Het centrum van Diest is nog maar net aan gentrification begonnen. Het station van Diest is trouwens een absolute ramp en dringend aan vernieuwing toe.

Als ik zelf in de buurt zou gaan wonen, zou ik opteren voor Bekkevoort, Scherpenheuvel of Halen. Als is daar het openbaar vervoer dan weer wat lastiger. Ze hebben allebei wel een rechtstreekse bus naar Diest Station.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

elrangerman's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    15 jaar in Diest naar school geweest. Valt op zich heel goed mee qua 'marginaliteit'. Je moet wel wat in de juiste buurt wonen, zoals in elke stad. Ff rondrijden/wandelen in en rond de stad en je merkt al heel snel in welke buurten je niet moet zijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vintage Hifi Bekijk bericht
    Ik heb een groot deel van mijn leven in/rond Diest gewoond en ik woon nu in Zuid-Limburg.
    Diest is heel vergelijkbaar met Limburg op een aantal vlakken. Aangenaam multi-culturele samenleving met over het algemeen vriendelijke bewoners/zelfstandigen.
    Vlot bereikbaar van de autostrades. Veel groen en een leuke, rijke geschiedenis met een aantal prachtige monumenten. Goede restaurants.

Het grootste nadeel is dat het centrum van Diest volledig is blijven stilstaan in de laatste decennia. Terwijl Limburg volop investeert in belangrijke troeven, staat Diest ter plaatse te trappelen of investeert het in de verkeerde zaken (de Demer openleggen, really?). Het centrum van Diest is nog maar net aan gentrification begonnen. Het station van Diest is trouwens een absolute ramp en dringend aan vernieuwing toe.

Als ik zelf in de buurt zou gaan wonen, zou ik opteren voor Bekkevoort, Scherpenheuvel of Halen. Als is daar het openbaar vervoer dan weer wat lastiger. Ze hebben allebei wel een rechtstreekse bus naar Diest Station.
    De openlegging van de Demer is imo echt wel een mooie aanvulling voor de stad. Alles werd aangelegd in natuursteen e.d.. De Kaai zelf en alle straten daar rond hebben nu een pak meer uitstraling. Dat dat geld eventueel voor iets anders kon gebruikt worden is natuurlijk wel een andere discussie.

De buurten die jij noemt lijken mij geen ideale alternatieven daar de TS afhankelijk is van het station in Diest. Bus van en naar genoemde opties vraagt toch wel wat extra tijd. Verder heb ik doorheen de jaren gemerkt dat de mensen uit Scherpenheuvel, Zichem, e.d. echt een shit-instelling hebben en vaak toch echt nog een stuk 'marginaler' zijn dan die uit Diest.
    Laatst gewijzigd door elrangerman; 11 augustus 2018 om 14:13

Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Tags for this Thread

Regels voor berichten