Pagina 6 van 15 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn vrouw woont ook bij in mijn woning, en de eerste jaren betaalde ik alles alleen. (weegt best door als je ziet dat je vriendin, letterlijk haar loon verbrast aan handtasjes en schoenen)
    Zogenaamde "huur" betalen vond zij redelijk fout en ik ook eigenlijk. Daarom betaald zij nu de rekeningen elektrabel,telenet,water,winkel. (300/400€maand.)

Grote rekeningen/allerlei dingen neem ik op mij, mazoutketel vullen,restaurant,reisjes,de brouwer enz...
    Lijkt mij de gulden middenweg. Ze heeft een dak boven haar hoofd en betaald iets meer rekeningen terwijl ik evengoed regelmatig voor 150€ een volle kar bij de colruyt haal.
    Ik doe wel geen f*ck in het huishouden. dus mij hoor je zeker niet klagen.

Blijft het feit dat zij geen eigendom opbouwt, daarom hebben we een 2de woning voor verhuur die van beiden eigendom is.
    Don't be a worrier, be a warrior!

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Maar de toekomst is onzeker op die gebieden eh. Intrestaftrek wordt inderdaad gecounterd, maar wel maar voor de helft tov een hypotheek uitgegeven aan een koppel. Dat er naderhand iemand bij intrekt telt niet. Waardestijging moeten we nog afwachten. Ik ga altijd uit van waardeverlies, maar dat doet voor mij zelfs allemaal niks aan de discussie af. Een woonst is een gebruiksgoed, geen investering.

Stel dat ik mijn huis verkoop en terug ga huren. Ik loop over een aantal jaar een vrouw tegen het lijf die een huis heeft en eigen wagen en daar 60% van haar bescheiden loon aan spendeert en met aftrek aankopen nog 300€ over heeft voor onderhoud wagen/huis en vervanging meubelen enzo.
    Ik trek daar in aan 150€/maand (helft vaste kosten) en nog eens 250€ eten. Dat kost mij netto 250€ + MC's. Ik heb dus 2300€ per maand over want rij ook nog een bedrijfswagen. Die situatie is toch zo krom als iets. Dan tel ik vakantiegeld, 13de maand en bonus en hetgeen wat ik gespaard heb nog niet mee.

Moest ik de waarde van een klein huis op mijn rekening hebben staan en nog eens makkelijk 25-35k€ per jaar sparen en mijn partner bij wijze van spreken elke euro nog eens omdraaien voor ze uit te geven, zou Ik mij gewoon kapot schamen. Dat voelt gewoon niet goed aan, dan blijf ik liever alleen wonen. Moest ik bovenop de helft van de lasten en voeding nog eens 300€ bijgeven voelt dat al wat beter aan maar nog steeds héél scheef. Ik zou zo niet willen leven, dan voel ik mij een parasiet.

Bij mijn ouders heb ik dat dan weer niet. Mijn vader heeft mijn huis gevoegd en alles zelf betaald en helpt nu nog.
    Maar in het verleden heb ik bij mijn ouders ook het gras afgereden en gestofzuigd enzo. Ik ben daar ook nooit voor betaald geweest, heb zelfs nooit weekendgeld gekregen oid.
    Maar ze hebben wel kleren voor u gekocht, een dak boven u hoofd gegeven en eten al die jaren. Dus u vader die u in uw huis gratis helpt is geen tegen prestatie voor is een gazon af te rijden. Dat is gewoon goede wil..

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht
    Maar ze hebben wel kleren voor u gekocht, een dak boven u hoofd gegeven en eten al die jaren. Dus u vader die u in uw huis gratis helpt is geen tegen prestatie voor is een gazon af te rijden. Dat is gewoon goede wil..
    Mag het hopen dat ge dat doet als ouder, dat is uw plicht namelijk. Net zoals ik dat nu doe bij mijn zoontje, maar ik zal nooit vragen dat die meehelpt in het huishouden of tuinonderhoud of hij moet dat echt zelf willen.

Natuurlijk is het voegen van mijn huis goede wil, hij heeft dat dan nog in zijn 'vakantie' gedaan, tot zover een zelfstandige vakantie heeft natuurlijk. Daarbij heb ik bij mijn ouders ook al zowat heel het huis geverfd, mee helpen klinkers leggen, keuken uitbreken, vloer uitbreken etc. Dat is uw familie, dat doe je gewoon gratis want op een gegeven moment ga je die zelf ook nodig hebben.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht
    Blijft het feit dat zij geen eigendom opbouwt, daarom hebben we een 2de woning voor verhuur die van beiden eigendom is.
    Zou de omgekeerde situatie dan niet makkelijker/eenvoudiger zijn? Jullie kopen/wonen samen in 2e woning en jij verhuurt uw eerste woning?

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door romario99 Bekijk bericht
    Zou de omgekeerde situatie dan niet makkelijker/eenvoudiger zijn? Jullie kopen/wonen samen in 2e woning en jij verhuurt uw eerste woning?
    Een huis dat je koopt om te verhuren heeft vaak niet dezelfde standaard als dat huis dat je koopt om zelf in te wonen...
    Ik wil in mijn huis fancy drukknoppen, alles dimbaar, aanwezigheidssensoren, schakelklokken, ventilatie D, zuinige verwarming etc, als ik iets zou kopen om te verhuren moet de woning in orde zijn maar ook niet meer dan dat.

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door romario99 Bekijk bericht
    Zo hebben mijn vriendin en ik het gedaan. Ik verhuur mijn eigen appartement en we huren samen een appartement (100km verder ook wel). Op termijn zullen we samen wel iets kopen, maar voorlopig kan ik me er zo wel in vinden.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!

Kenis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    1160€ voor een lening wtf hoeveel verdiend gij dan om rond te komen. Heb ik chance met mijn lening van 380de maand :o

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenis Bekijk bericht
    1160€ voor een lening wtf hoeveel verdiend gij dan om rond te komen. Heb ik chance met mijn lening van 380de maand :o
    Dat valt toch mee?
    380€/ maand dat is 90.000€ kapitaal. Dat is tweemaal niks.
    Sommige hun autofinanciering is al hoger op maandbasis.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dat is een keuze dat je zelf neemt. Ik wou graag een huis hebben dat volledig mijn goesting is en kunt gebruiken in elke situatie, nu heb ik dit en zal hoogstwaarschijnlijk ook steeds in deze prijsklasse blijven. Dus moet ik daar de rest van mijn leven niet meer over inzitten of denken.

Omdat de leningen laag staan brengt het geld elders meer op, dus leen ik meer ipv meer eigen inbreng (desondanks is mijn Q wel vrij laag). Komt financieel ten goede, alsook mijn gemoedsrust is beter. Zo heb ik steeds een mooie buffer opzij staan, waar ik steeds aankan. Als je dat ineens in een huis steekt, kun je er nooit meer aan (of je moet de boel verkopen, maar dan sta je op straat) en als er dan iets gebeurt sta je daar.
    Daardoor heb ik nu zelfs mijn max bedrag (was oorspronkelijk €1000/maand) verhoogd.)

En ja met een lening van 380 euro per maand vind ik nu eigenlijk niks naar mijn goesting.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Weet iemand hoeveel ik ongeveer minstens moet sparen om een zelf een appartment aan te kopen? (Geen oud appartement, maar dat al,degelijk is en kleine opfrisbeurten), zonder een te hoge aflossing per maand te hebben (max €700)?

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlinder2 Bekijk bericht
    Weet iemand hoeveel ik ongeveer minstens moet sparen om een zelf een appartment aan te kopen? (Geen oud appartement, maar dat al,degelijk is en kleine opfrisbeurten), zonder een te hoge aflossing per maand te hebben (max €700)?
    Indien je leent op 25 jaar : zou je 155k kunnen lenen. Kijk dan eventjes wat uw smaak zou zijn in uw omgeving en je hebt uw richting. Tel wel een reserve van 25k voor inrichting en kleine aanpassingen en reserve.
    Op 20 jaar zit je aan 130k.

Vergeet niet de onkosten er nog bij te tellen (SSV, registratierechten aankoop en lening, notaris, etc...) anders zit je met een budgetprobleem.

PS: uitgaande van 2.5% interest in beide gevallen. Wat iets beter kan, maar dan heb je een idee.
    Laatst gewijzigd door Renegadexxripxx; 27 april 2018 om 22:33

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht
    Indien je leent op 25 jaar : zou je 155k kunnen lenen. Kijk dan eventjes wat uw smaak zou zijn in uw omgeving en je hebt uw richting. Tel wel een reserve van 20% voor inrichting en kleine aanpassingen.
    Op 20 jaar zit je aan 130k.

Vergeet niet de onkosten er nog bij te tellen (SSV, registratierechten aankoop en lening, notaris, etc...) anders zit je met een budgetprobleem.

PS: uitgaande van 2.5% interest in beide gevallen. Wat iets beter kan, maar dan heb je een idee.
    Dus best iets van een €70000 sparen?

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vlinder2 Bekijk bericht
    Dus best iets van een €70000 sparen?
    70 - 100k afhankelijk van wat je wilt. Maar in sommige gevallen (studio van 30m2) kun je iets op de kop tikken waarin je al kunt leven met een 20-30k gespaard.

Kenis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja ik had het geluk dat ik paar miljoen BEF kreeg van ouders daarom dat ik gewoon een lening heb voor weinig belastingen te moeten betalen.

Bimmer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ja ik had het geluk dat ik paar miljoen BEF kreeg van ouders daarom dat ik gewoon een lening heb voor weinig belastingen te moeten betalen.
    Tja niet elke ouder heeft een paar miljoen BEF liggen voor hun kinderen
    En als je tegenwoordig al een paar miljoen BEF hebt liggen, zit je nog steeds met een afbetaling van +1000 euro als je op 20 jaar leent en een huis koopt van pakt rond de 300k. Huizen zijn een pak duurder geworden dan in den tijd van de BEF.

Pagina 6 van 15 Eerste ... 2345678910 ... Laatste

Regels voor berichten