Pagina 12 van 12 Eerste ... 289101112
    Tailball's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Micheal Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    & Andere mensen mogen hier niet op reageren met hun gelijkaardig verhaal?
    https://www.urbandictionary.com/defi...m=Gravedigging

aka threaddigging

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Alles in samenspraak, dat is het belangrijkste. Idee dat ik momenteel heb moest ik willen samenwonen met iemand die iets huurt of nog thuis woont (ik heb mijn eigen woning) is eerder om samen iets te huren en het mijne te verhuren en mogelijks op termijn te verkopen of indien in onderling akkoord mijn partner die zich inkoopt. Maar dat is dan eerder omdat (indien je samenwoont in de eigendom die volledig van 1 van de 2 is) er ook bagage meekomt: samen gekocht met een vorige partner of sfeer van bachelorpad, geen gelijke inspraak, smaakverschillen, locatie problematisch, ... Maar indien die partner zegt "het staat mij aan, ik wil er wel intrekken" dan is dat ook een optie.
    Ind, ik heb ook mijn eigen huis en zou denk ik ook eerder het mijne verhuren en samen iets huren. Lijkt mij de minste stof tot discussie.
    Ik kan sowieso mijn huis verhuren aan een hogere prijs dan hetgeen ik afbetaal, met de meerprijs zou mijn huurdeel al zeker voor 3/4e betaald zijn.

Echt nog samen met een andere persoon iets kopen ben ik minder geneigd toe. Ik zie zoveel relaties uit elkaar spatten. Ik heb beslist mijn expartner uit onze nieuwbouw uit te kopen, louter omdat het verlies bij een externe verkoop te zot voor woorden was. Bij een recente aankoop ben je sowieso al uw kosten boven de aankkoopprijs kwijt (nog te zwijgen van de idiote verdeeltax als je uw expartner uitkoopt :/).

Iemand volledig kosteloos laten inwonen vind ik dan ook weer niet correct. Dat is goed voor een trial van enkele maanden maar zou het niet als vaste regeling kunnen aanvaarden. Die partner heeft jouw woning niet gekozen maar zou elders ook huur betalen, denk dat niemand geneigd is levenslang bij mama en papa te wonen? Ik zou dat niet zien als een volledige huur maar eerder een 200-300€, dan woon je imo nog belachelijk goedkoop en wordt het feit dat het jouw keuze niet was nog ruim genoeg gecompenseerd.
    Everybody wants to be hollywood

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Hier recent een soortgelijke situatie. Bij mijn vriend komen inwonen die al een huis heeft. Complicatie is dat hij net gescheiden is (of allez, in het midden van een scheiding zit) en het huis eigenlijk niet alleen kan afbetalen. Na lang tobben en gepraat met advocaten en notarissen overeengekomen dat ik het grootste deel van de hypotheek voor mijn rekening neem, maar dan wel vastgelegd dat het een bijdrage is aan het huis. Ik heb nu dus een balkje of zo, haha. Echt de lening aanpassen kunnen we nog niet aangezien de scheiding nog niet rond is, dus voorlopig is het werken met schuldbekentenissen.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Vind dat toch een beetje dubbel.

Stel dat er iemand anders komt inwonen en die betaald de helft van alle vaste kosten excl hypotheek is die voor minder dan 100 euro klaar (GWE, internet/tv is 140€/maand). Dat vind ik dan wel weer belachelijk goedkoop en dat goedkope bedrag is te danken aan het feit dat ik mij 'kromwerk' om een nieuwbouw te betalen en het feit dat mijn werkgever het grootste gedeelte van TV/internet voor zijn rekening neemt. In het kleiner appartement dat ik had en werkzaam bij een andere werkgever was die kost 2x zo hoog.

Enfin, als er een leuke vrouw is die mij voor 70€ per maand wil laten inwonen hou ik mij aanbevolen .

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Wij zitten ook best met een rare situatie momenteel;

Zij: Huisje met lening, groot genoeg voor eerste kindje. Moet er nog 8 jaar blijven wonen anders boete.
    Hij: Appartement met (lagere) lening, klein beschrijf, mag verkocht/verhuurd worden vanaf December 2020, indien ervoor zo'n €10k boete.

Hij woont bij haar, alle nutsvoorzieningen en kosten worden door 2 gedaan. Hebben gemeenschappelijke rekening. Hij doet voldoende in het huishouden.

Zij zegt dat ik geen huur moet betalen zolang hij z'n eigen lening heeft voor het appartement.

Intentie:
    -Appartement verkopen per december 2020
    -Iets afspreken voor "huur" > Waar hij zonder problemen helft lening wil dragen als hij dan ook mede-eigenaar wordt.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht

Zij: Huisje met lening, groot genoeg voor eerste kindje. Moet er nog 8 jaar blijven wonen anders boete.
    Hij: Appartement met (lagere) lening, klein beschrijf, mag verkocht/verhuurd worden vanaf December 2020, indien ervoor zo'n €10k boete.

Hij woont bij haar, alle nutsvoorzieningen en kosten worden door 2 gedaan. Hebben gemeenschappelijke rekening. Hij doet voldoende in het huishouden.

Zij zegt dat ik geen huur moet betalen zolang hij z'n eigen lening heeft voor het appartement.

Intentie:
    -Appartement verkopen per december 2020
    -Iets afspreken voor "huur" > Waar hij zonder problemen helft lening wil dragen als hij dan ook mede-eigenaar wordt.
    Je hebt wel een toekomstplan natuurlijk, eind december 2020 is ook niet zo lang in de toekomst.
    En bijdragen in de lening is u ook inkopen voor het reeds afgedragen stuk, je moet dan nog kiezen of tegen de aankoop waarde of de huidige waarde enzo.
    Maar daar zijn notarissen voor.

Echter, als het doel is er dan slechts 6 jaar te wonen moet je de overweging maken om je niet in te kopen. Voor de hypotheekkosten maakt dat niet uit op wat dossierkosten na (mijn ex schrappen was 300 euro), maar er zijn wel notariskosten aan verbonden. Die ben je bij verkoop kwijt. Misschien kan je beter net als Glas met schuldbekentenissen werken die uitgevoerd worden met aankoop nieuwe woning oid.

Waarvan komt die boete? Mogelijks mag er ook geen 2de eigenaar zijn?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht

Is dit een algemene regel dat ik niet weet? Waarom 8 jaar en waarom vanaf december?

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soeplepel Bekijk bericht
    Is dit een algemene regel dat ik niet weet? Waarom 8 jaar en waarom vanaf december?
    Is een type woning in een speciale wijk gezet aan zeer voordelige tarieven met als doel jonge gezinnen te lokken. De andere kant van de medaille is dat je er 10 jaar moet wonen. Zij woont er reeds 2 jaar. De boete daalt ook per jaar, maar zelfs in het tiende jaar is de boete nog minimum €7500, en ligt ze bijvoorbeeld nu nog op €30000. Een dame in onze wijk is recent gescheiden en zij hebben het huis verkocht voor een mooie prijs (want het huis was meer waard dan je dus aankoopt) maar met de boete voor haar huis (heeft een groter dan ons) kwam ze dus nog met verlies uit.

Wat mijn appartement betreft is dat door klein beschrijf. Dan moet je minstens als eigenaar er drie jaar gedomicilieerd staan voor je mag verhuren of verkopen. Klein beschrijf is 5% registratierechten tegenover de normale 10%. Je moet dus die 5% opleggen plus nog wat, en dan zit ik aan net geen €10K. De grap is eigenlijk dat de registratierechten nu op 7% staan voor iedereen, en ik eigenlijk niet snap waarom ik dus niet mag opleggen naar 7%, lijkt me eerlijker.

Soit, we hebben inderdaad een toekomst plan. En verwachten in de komende 8 jaar inderdaad 2 kindjes en dus na 8 jaar ook te verhuizen. Ik zou bijvoorbeeld ook zoiets kunnen doen als haar lening matchen op een privé rekening en dan kan dat ook gebruikt worden voor de aankoop nieuw huis eenmaal dat van toepassing is, dan kan ik sinds die dag matchen wat zij uit haar huis haalt. En als zij dan meer heeft dan zijn die centen ook voor haar.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 12 van 12 Eerste ... 289101112

Regels voor berichten