Bekijk resultaten enquête: Heb jij een lief?

Aantal stemmers
124. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, iemand van het andere geslacht

78 62,90%
  • Ja, iemand van het zelfde geslacht

8 6,45%
  • Nee, bewuste keuze

6 4,84%
  • Nee, maar wel op zoek

9 7,26%
  • Nee, maar wel verliefd

6 4,84%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

7 5,65%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

8 6,45%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

2 1,61%
Pagina 73 van 73 Eerste ... 23636970717273
    ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xonk Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Die inleg zal dan nog voornamelijk naar notaris/registratie/... gaan, maar desalniettemin een mooi budget voor iets te vinden.
    De notariskosten voor een huis van 250 000 zijn rond de 30 000. Dan zit mijn boekje er al bijna door want mijn hond word vrijdag geopereerd en dat gaat een 2000 kosten. Als we 250 000 lenen betalen we per maand 1047 af dus een 500 elks. Hij betaald nu zijn appartement 500 euro en zei dat hij niet veel spaarruimte heeft dus hoger dan 250 000 gaan we niet moeten gaan. Hebben elks iets van een 1600 hij wel met bedrijfswagen

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ashuray Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De notariskosten voor een huis van 250 000 zijn rond de 30 000. Dan zit mijn boekje er al bijna door want mijn hond word vrijdag geopereerd en dat gaat een 2000 kosten. Als we 250 000 lenen betalen we per maand 1047 af dus een 500 elks. Hij betaald nu zijn appartement 500 euro en zei dat hij niet veel spaarruimte heeft dus hoger dan 250 000 gaan we niet moeten gaan. Hebben elks iets van een 1600 hij wel met bedrijfswagen
    En dat is de beste lening dat je kan krijgen? op hoeveel jaar is dat dan afbetaald?
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

iTrader
    0
    Dus jullie gaan samen een huis kopen, hebben een gelijkaardige netto verdienste maar gaan alle financiën gescheiden houden?
    Dat alles van spaargeld NU van elk afzonderlijk blijft, vind ik évident. Maar eens je het hebt over kinderen met iemand willen en een huis kopen, ga je toch voor een gezamenlijke rekening? Dan nóg kan je bvb zeggen dat je elke maand 200 euro naar je persoonlijke spaarreking overschrijft maar je kan toch geen toekomst samen opbouwen als je de hele tijd denkt in financiële termen van ik en jij?

Mijn man en ik hebben allebei al meer én minder inkomen gehad dan de ander maar eens je kiest voor elkaar, ga je toch niet meer elke euro gaan verrekenen als je al lange tijd samen woont en samen een toekomst op wil bouwen? De hond staat bvb ook op mijn man zijn naam maar alles wordt van onze rekening betaald, niet de zijne. Enige wat we wél nog willen laten vastleggen, is dat mogelijke erfenissen niet van ons samen zijn (wat wettelijk wel zo zou zijn onder het stelsel waarin we getrouwd zijn) maar van elk individueel. Zijn ouders zijn gescheiden) dus geen vruchtgebruik etc) waardoor hij waarschijnlijk sneller zal erven dan ik, maar dan vind ik persoonlijk niet dat ik "recht" heb op de helft daarvan. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Blij dat we nooit echte discussies over geld hebben gehad en altijd konden zeggen dat we de zaken op dezelfde manier zagen.

Pagina 73 van 73 Eerste ... 23636970717273

Regels voor berichten