Bekijk resultaten enquête: Heb jij een lief?

Aantal stemmers
111. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, iemand van het andere geslacht

70 63,06%
  • Ja, iemand van het zelfde geslacht

8 7,21%
  • Nee, bewuste keuze

4 3,60%
  • Nee, maar wel op zoek

6 5,41%
  • Nee, maar wel verliefd

5 4,50%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

7 6,31%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

9 8,11%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

2 1,80%
Pagina 55 van 55 Eerste ... 5455152535455

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chizm Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Reeds 6j een vriendin maar er zit een heel grote sleur en quasi geen sexuele gebeurtenissen in (het laatste jaar). Tegelijkertijd reeds een lange tijd gevoelens voor iemand anders, dewelke op de hoogte is en ook interesse heeft, maar nog wat afwachtend is hoe ik het aanpak. Ik ga niet van 2 walletjes eten en dat weet zij. Op dit moment geen tijd (professioneel) en zin in nog meer drama dus afwachten en diep nadenken.
    Al geprobeerd met eerlijk zijn tegen je partner?
    Simpelweg zeggen: ik vind het dat we al lange tijd in een sleur zitten. Ik heb gevoelens voor een ander gekregen ondertussen. Ik wil niet zomaar opgeven wat we samen hebben opgebouwd en ik zie je echt graag, maar de relatie zoals ze het laatste jaar is, maakt mij echt niet gelukkig. Dus ofwel gaan we serieus investeren in onze relatie om die terug beter te maken want ik weet dat we wél een goed koppel kunnen zijn, ofwel laten we elkaar los. Maar een status quo is voor mij geen optie meer.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mage Bekijk bericht
    Een vroegere kennis van mij zei dat mensen bij elkaar zijn voor "tijdelijke projecten", maar de meesten na een bepaalde levensfase (huis kopen, kinderen krijgen,...) toch weer uit elkaar gaan.
    In mijn directe omgeving zie ik dit steeds meer en meer gebeuren, al vind ik dat we dit misschien niet zo pessimistisch mogen inzien.
    Naar mijn mening verspreid drama zich sneller dan positieve gebeurtenissen.

Al ben ik wel een eeuwige optimist en romanticus, die door een roze bril kijkt als een cliché Disney prinsesje!
    Ik zie het ook zo. We veranderen doorheen ons leven. Ofwel veranderen we in dezelfde richting, ofwel in een andere en komt er een breuk. Mocht ik mijn man 10j eerder hebben ontmoet, hadden we zelfs nooit een relatie gehad. We hebben elkaar op het goede moment ontmoet en als ik kijk hoe ik veranderd ben de laatste 5j... Gigantisch verschil met toen mijn man mij ontmoette! Alleen zijn we het er beide over eens dat mijn verandering positief is en het heeft ons zelfs dichter bij elkaar gebracht.
    Mijn ouders zijn het klassieke "happily ever after" En zijn al sinds de tienertijd gelukkig samen. Zonder moeite, lijkt het wel. Maar wat meer eerlijkheid over hoe ook zij ups en downs hebben overwonnen, zou wel fijn zijn
    Geen sociale media die overal een rose filter over legt, maar openheid op dat vlak heb ik toch ook nooit gezien.

ashuray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat gaat niet alleen met partners zo. Ik las laatst dat als je een vriend of vriendin hebt waarmee je 7 jaar hecht bevriend bent dat het dan een vriend voort leven is. Geen idee of het waar is maar ik heb wel zo 2 vriendinnen

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mage Bekijk bericht
    Jonge... sshhhtt!
    Ik denk dat er meer gelukkige mensen zouden zijn. De druk om bij elkaar te moeten blijven ( die in dorpen zoals Herk nog wel hoger ligt) neemt ge weg. Ge wordt verplicht om de 5j te kiezen voor u relatie. Ge gaat meer moeite doen voor elkaar, zeker als de eindtermijn in zicht is. Minder vreemdgaan. Iedere 5j een feestje. Huurcontracten kunnen erop afgestemd worden...

Als het een jaartje minder gaat kunt ge nog wachten tot uw termijn om is ipv uit elkaar te gaan...
    Laatst gewijzigd door Tefal; Vandaag om 10:24

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tefal Bekijk bericht
    Ik denk dat er meer gelukkige mensen zouden zijn. De druk om bij elkaar te moeten blijven ( die in dorpen zoals Herk nog wel hoger ligt) neemt ge weg. Ge wordt verplicht om de 5j te kiezen voor u relatie. Ge gaat meer moeite doen voor elkaar, zeker als de eindtermijn in zicht is. Minder vreemdgaan. Iedere 5j een feestje. Huurcontracten kunnen erop afgestemd worden...
    Dan ben je al lang niet meer over liefde aan het praten.
    As we all know, Christmas is that mystical time of year when the ghost of Jesus rises from the grave to feed on the flesh of the living! So we all sing Christmas Carols to lull him back to sleep.

Tefal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Dan ben je al lang niet meer over liefde aan het praten.
    Een huwelijk gaat ook niet over liefde, maar is een contract dat ge maakt voor wanneer de liefde over is. De verplichtingen die ge moet dan als gehuwde zijn nl dingen die ge sowieso doet uit liefde ( trouw, samenwonen, hulp, bijstand, ...).

Pagina 55 van 55 Eerste ... 5455152535455

Regels voor berichten