Bekijk resultaten enquête: Heb jij een lief?

Aantal stemmers
202. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, iemand van het andere geslacht

127 62,87%
  • Ja, iemand van het zelfde geslacht

11 5,45%
  • Nee, bewuste keuze

8 3,96%
  • Nee, maar wel op zoek

20 9,90%
  • Nee, maar wel verliefd

8 3,96%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

14 6,93%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

9 4,46%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

5 2,48%
    Inv's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn vriendin heeft de meest irritante vrouwentrek die er bestaat. Ik kom thuis van mijn werk en dan durft die gewoon te zeggen: ik heb zin om vandaag mottig te doen, maar ik heb niks om mottig over te doen.
    En vriendin loopt geirriteerd weg, ik sta daar met mijn mond vol tanden en een ontploffend hoofd terwijl ik denk: wtf just happend.
    Volgende keer eens vragen of ze haar vodden misschien heeft. Gegarandeerd een geanimeerde avond!

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inv Bekijk bericht
    Volgende keer eens vragen of ze haar vodden misschien heeft. Gegarandeerd een geanimeerde avond!
    No joke, ma ik ben erin geslaagd om dat een "normale" vraag te laten zijn :o. Uiteraard iets voorzichtiger (in de trend van "schat is het mogelijk dat uw maandstonden eraan komen, en ge daardoor het wat zwaarder opneemt?"), want die heeft enorme moodswings en emotionele reacties just voordat dat begint. Dus ze beseft het gelukkig zelf ook en kan het dan (meestal) wat in perspectief plaatsen.
    Ma het blijft een mijnenveld om te navigeren .

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaximumOfBass Bekijk bericht
    Mijn vriendin heeft de meest irritante vrouwentrek die er bestaat. Ik kom thuis van mijn werk en dan durft die gewoon te zeggen: ik heb zin om vandaag mottig te doen, maar ik heb niks om mottig over te doen.
    En vriendin loopt geirriteerd weg, ik sta daar met mijn mond vol tanden en een ontploffend hoofd terwijl ik denk: wtf just happend.
    Hebt gij nooit een baaldag, dat ge lastig loopt zonder echt duidelijke reden?
    Kvind dat persoonlijk net fijner dan mensen dat tenminste rechtuit laten weten ITT dat ge voor allerlei onnozelheid ruzie krijgt om dan achteraf te horen te krijgen dat de andere eigenlijk gewoon met zijn eigen lastig liep.

Zijt ge eerlijk en open in uw communicatie, als vrouw, ist weer niet goed :v

(En geen vrouwentrek)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Taxx Bekijk bericht
    Mijn vriendin na 1 maand relatie: “wat zijn je zwakke punten?”, “wat zou je het meeste kwetsen in het leven?”, “Heb je spijt van iets dat je vroeger hebt gedaan?”, ...

Alsof ze graaft naar gegevens om mij knock-out te kunnen slaan in geval het nodig zou zijn. Gelukkig had ik daar toen oppervlakkig en non serieus op geantwoord. Maar het minste informatie dat ik had vrijgegeven heeft zij een paar maand later tegen mij gebruikt. Nu zijn we wel uit elkaar, maar niet voor deze reden.

Vrouwen spelen het altijd op safe. Of het is op emotioneel vlak, relationeel vlak, financieel vlak of wat dan ook. Ze proberen altijd een backup oplossing te houden voor het geval iets zou mislopen in de relatie en ze laden ook genoeg munitie voor het geval ze ten strijde moeten trekken. De reden hiervoor is omdat vrouwen tijdens hun eerste relaties vaak naïef zijn geweest. Vaak loopt de relatie dan mis en zijn het de vrouwen die pijn lijden. Met meer ervaring leren zij om het spel beter te spelen dan mannen.
    IVM die vragen: uw ervaringen achteraf kleuren dat een bepaalde manier. Voort zelfde geld was dat net iets wat uw relatie sterker zou gemaakt hebben indien ge dat aangegrepen had om een open (wederkerig) gesprek te hebben over die onderwerpen. Wie weet hé

IVM uw theorie: dat vrouwen meer gekwetst worden in eerste relaties dan mannen, is dat dan omdat de mannen in eerste relaties een vuil spelletje spelen?
    Nee ik verwacht geen serieus antwoord. Het is uiteraard zo dat mensen in relaties staan gebaseerd op vorige ervaringen. Dus ja er zijn mensen die backups houden en munitie zoeken, mannen en vrouwen, omwille van wonden uit het verleden. Ik zou dat nu niet toeschrijven aan één geslacht.

Zoals een andere poster al zei: een relatie is geen spel. Dat er mensen gekwetst worden is omdat ge net heel dicht bij mensen komt door een relatie aan te gaan waardoor wat gedaan/gezegd wordt uiteraard een veel grotere draagkracht heeft en alles veel persoonlijker is (allé ja, definitie van een relatie zeker). De meeste mensen proberen u heus niet te bespelen of manipuleren om te 'winnen'. Als ge dat gevoel hebt, dan is het geen gezonde relatie (niet per se door kwaadwilligheid maar door andere verwachtingen, dromen, mismatch van persoonlijkheden,...)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht
    No joke, ma ik ben erin geslaagd om dat een "normale" vraag te laten zijn :o. Uiteraard iets voorzichtiger (in de trend van "schat is het mogelijk dat uw maandstonden eraan komen, en ge daardoor het wat zwaarder opneemt?"), want die heeft enorme moodswings en emotionele reacties just voordat dat begint. Dus ze beseft het gelukkig zelf ook en kan het dan (meestal) wat in perspectief plaatsen.
    Ma het blijft een mijnenveld om te navigeren .

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
    Uiteraard kan dat een normale vraag zijn, zoals zoveel gevoelige onderwerpen. Alles hangt af van de formulatie (en intonatie) of ook gewoon de achterliggende bedoeling.
    De meeste vragen over 'zijn uw regels begonnen ja?' zijn geen vragen maar een onnozele opmerking om de vrouw in kwestie het gevoel te geven dat ze, weer eens, aan het overdrijven is (want dat is het persisterend idee).

Gezien maandstonden met uw hormonale cyclus te maken hebben, kan het uiteraard dat sommige vrouwen rond/voor die periode lastig lopen. Dat is evenwel niet iets dat geld voor alle vrouwen, en ook niet iets waar random mensen onnozele veronderstellingen over moet maken. Dat een partner vraagt wat gij zegt, nadat ze zelf ook al aangaf dat dat zo is bij haar, is al iets heel anders.
    Laatst gewijzigd door Tha_nOn; 31 juli 2020 om 14:03
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waar is de tijd dat ze lappen kregen als het eten niet op tijd op tafel stond. Het leven kon maar zo simpel zijn voor ons mannen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

xAnyana's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gelukkig bestaat die tijd niet meer.
    PS4: Horizon Zero Dawn
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xAnyana Bekijk bericht
    Gelukkig bestaat die tijd niet meer.
    Bwa...
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Bwa...
    Je kan het natuurlijk ook gewoon doen.. Wie weet vindt ze het niet erg.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Je kan het natuurlijk ook gewoon doen.. Wie weet vindt ze het niet erg.

Die van mij krijgt wel wat lappen en wordt nogal eens met haar haar getrokken enzo. Maar alleen onder bepaalde omstandigheden .

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb nu al jaren geen echte relatie meer gehad na het uit elkaar gaan met de mama van mijn kind.

Maar ook echt geen behoefte aan, staat precies uit bij mij.
    Het enige waarvoor het handig zou zijn, is de huur van mijn app, zodat ik sneller een huis kan kopen

Gisteren 4 koppels gezien, alle 4 liggen kibbelen (achterlijk wijf veel gehoord).

Mijn kind zorgt er ook voor dat het precies niet hoeft. Ook gewoon veel te weinig tijd, ik combineer 4 jobs waardoor ik een 3500 binnen haal per maand.
    De enige vrije dagen zijn de dagen waarop ik mijn kind zie.

Soms knaagt het, maar veelal boeit een relatie me niet.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KabouterLau Bekijk bericht
    Ik heb nu al jaren geen echte relatie meer gehad na het uit elkaar gaan met de mama van mijn kind.

Maar ook echt geen behoefte aan, staat precies uit bij mij.
    Het enige waarvoor het handig zou zijn, is de huur van mijn app, zodat ik sneller een huis kan kopen

Gisteren 4 koppels gezien, alle 4 liggen kibbelen (achterlijk wijf veel gehoord).

Mijn kind zorgt er ook voor dat het precies niet hoeft. Ook gewoon veel te weinig tijd, ik combineer 4 jobs waardoor ik een 3500 binnen haal per maand.
    De enige vrije dagen zijn de dagen waarop ik mijn kind zie.

Soms knaagt het, maar veelal boeit een relatie me niet.
    Is het dan niet goedkoper om al een huis te kopen en de eerste tijd gewoon een hogere aflossing voor lief te nemen. Je kan toch degressief lenen?
    Met 3500 euro/maand moet dat toch lukken.

Ik heb de eerste 3 jaar na mijn scheiding gewoon FWB's gehad. En als ze verliefd werden zoekt ge u een ander. Niet zo moeilijk in deze tijden waar 30-jarige singles dik rondlopen...
    Daarna had ik toch de behoefte aan een relatie om samen terug iets op te bouwen. Dat opbouwen lukt wel, dat samen opbouwen lijkt niet zo voor de hand te liggen... Mss ligt het aan mij...
    We zijn momenteel naar huurhuizen aan het kijken in de categorie <20 jaar oud, minstens 4 slaapkamers, tuin en in orde. Zelfs aan deze kant van het land gaat dat aan 1000-1250€/maand.

Nu, het is nog steeds een stuk minder dan de hypotheken en verwachte opbrengsten van onze 2 eigendommen (zal rond de 1600€/maand zijn), maar had toch liever hier bij mij blijven wonen...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Is het dan niet goedkoper om al een huis te kopen en de eerste tijd gewoon een hogere aflossing voor lief te nemen. Je kan toch degressief lenen?
    Met 3500 euro/maand moet dat toch lukken.

Ik heb de eerste 3 jaar na mijn scheiding gewoon FWB's gehad. En als ze verliefd werden zoekt ge u een ander. Niet zo moeilijk in deze tijden waar 30-jarige singles dik rondlopen...
    Daarna had ik toch de behoefte aan een relatie om samen terug iets op te bouwen. Dat opbouwen lukt wel, dat samen opbouwen lijkt niet zo voor de hand te liggen... Mss ligt het aan mij...
    We zijn momenteel naar huurhuizen aan het kijken in de categorie <20 jaar oud, minstens 4 slaapkamers, tuin en in orde. Zelfs aan deze kant van het land gaat dat aan 1000-1250€/maand.

Nu, het is nog steeds een stuk minder dan de hypotheken en verwachte opbrengsten van onze 2 eigendommen (zal rond de 1600€/maand zijn), maar had toch liever hier bij mij blijven wonen...
    Ken er allemaal niet teveel van.
    Nu wel aan het 'daten' met iemand die zelf een huis heeft.
    Dat ik een eigen huis als plus zie is ook al verkeerd denk ik dan.

Kiiilerke's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    pfff, Ik ben me weer in de nesten aant werken (persoonlijk dan). Zou graag eens mijn verhaal vertellen aan iemand en de mening horen ervan. Maar zo iemand vinden is niet simpel.

En nee ik post dat hier niet meer openbaar.
    vertel u miserie maar tegen mij kzal ik mijn miserie eens vertellen dan

Regels voor berichten