Bekijk resultaten enquête: Heb jij een lief?

Aantal stemmers
189. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, iemand van het andere geslacht

117 61,90%
  • Ja, iemand van het zelfde geslacht

10 5,29%
  • Nee, bewuste keuze

8 4,23%
  • Nee, maar wel op zoek

20 10,58%
  • Nee, maar wel verliefd

8 4,23%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

14 7,41%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

8 4,23%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

4 2,12%

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Je bent in therapie én hebt inzicht. Je hebt dus een heel goede start gemaakt om het beter te doen.

Voor de rest zeg je het zélf: het kost nu eenmaal tijd.
    Hoeveel tijd kan niemand voorspellen. Kan een jaar zijn eer je terug een relatie aan kan gaan, kan 10j zijn. Who cares, sommige mensen vinden hun ideale partner pas in het bejaardentehuis!
    Daarmee wil ik niet zeggen dat je zo lang zal moeten wachten maar wel dat je jezelf de tijd moet geven om te rouwen én beter te worden. Gewoon efkes focussen op jezelf nu, leren omgaan met boosheid, verdriet, zelfverwijten, zelfmedelijden,... Allemaal volstrekt logische emoties die nu even ruimte en plaats moeten krijgen!

Mat23's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soler Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Geen idee of het een modeterm is maar het is mijn psycholoog die dat plots zei. Dan zelf beginnen inlezen over persoonlijkheidsstoornissen van cluster B en plots werd alles duidelijk. Het narcisme op zich is geen reden tot de breuk maar is enkel een katalysator voor ander gedrag. Was bijvoorbeeld verslaafd aan aandacht door constant in ruzie te liggen met verschillende personen. Het type ruzie zou ik omschrijven als mensen vernederen of kleineren op een terras, van het café vb. Vele korte relaties, weinig oog voor de andere partner. Voorbeeld hiervan is dat er een vriend gestorven was. Ze wou niet mee naar de begrafenis, niks mee gaan drinken nadien om doodleuk toe te komen en zich niet bij mij te zetten, ging koken maar ging niet door omdat het appartement net gekuist was maar wel wakker liggen van een schimmelplek die ze had ontdekt.... Elke ruzie in mijn schoenen schuiven. Waar ik soms in de fout ging, zij of beiden maar iets toegeven is de stap om een conflict op te lossen. Tijdens de ruzie zich telkens duidelijk boven mij willen stellen door bepaald woordgebruik. Me midden in de nacht uit haar appartement gooien om me dan terug te halen eens ik op de trap was. Jaloers op haar ex-vriendjes, jaloezie ten aanzien van mijn ex-vriendin, random meisjes in de buurt,... Van super happy momenten naar heel donkere gedachten. Ben dus quasi zeker dat ik deze term niet gebruik om hip te zijn. Wou enkel weten of er nog mensen met die ervaring waren en vooral over de periode erna. Hoe ze zichzelf terugvonden, hun konden openstellen want deze relatie laat zeker zware littekens na. Wil trouwens niet zeggen dat ik zelf de perfecte partner was/ben. Koppigheid en soms weglopen van het probleem zijn zeker werkpunten maar dat kost nu éénmaal tijd.
    Lijkt me eerder borderline dan narcisme?
    "The only true wisdom is in knowing you know nothing."

Soler's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mat23 Bekijk bericht
    Lijkt me eerder borderline dan narcisme?
    Behoort tot dezelfde cluster van persoonlijkheidsstoornissen. Zware maar leerrijke periode.
    V!B

da_flux's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Nochtans niet wat er gezegd is.
    "Op bezoek gaan bij je lief? Crisiscentrum: "Gebruik je gezond verstand en doe het niet""
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...je-gezond-ver/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaBuenaVida Bekijk bericht
    Begint toch wel door te wegen om je lief niet te zien al die tijd..
    Videochatten is toch niet hetzelfde imo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valyra Bekijk bericht
    Dus, als de maatregelen worden opgeheven of minder streng worden gemaakt, is het plots wel oké om met je lief af te spreken. Dan is de kans op besmetting plots verdwenen.
    Die logica, die logica.
    4 weken is voor mij lang genoeg geweest.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svartálfar Bekijk bericht
    https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200329_...ief-of-partner

edit: staat zelfs onderaan in het artikel wat je zelf linkt. Volgende keer volledig artikel lezen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heroixx Bekijk bericht
    Nog maar eens een voorbeeld van hoe makkelijk mensen het naar hun hand zetten, het is nochtans simpel. Mijn lief woont in het dorp hiernaast op 10 km en we hebben geen kinderen, ik wil gaan vogelen, mag dat? Nee.

Ik dien me te verplaatsen om mijn kind te gaan halen bij mijn ex-partner, mag dat? Ja.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dat is toch hetzelfde? Partners = feitelijk een gezin mee vormen. Jij ziet een tegenstelling waar er geen is.
    En de regel is niet verstrengd, want daarvoor mocht het ook niet.
    Niemand zegt dat ze niet voor interpretatie vatbaar zijn. Maar je kunt geen wettelijke definities gaan mengen met wikipedia-definities omdat het je uitkomt.
    Enfin, dat kun je wel, maar dat zal heel weinig indruk maken. "Ik noem haar mijn vriendin", fijn voor jou. Maar het was juridisch gezien je partner. "Ik noem mijn lief van 3 dagen mijn partner", fijn voor jou, maar dat is ze niet.

Verder heeft iamhollywood gelijk, het is aan politie om de regel correct te interpreteren en je eventueel te beboeten. Het veiligste is dus even bellen naar het commissariaat. Maar de regel die hierboven gequotet werd, is niet de basis waarop het al dan niet zou mogen. Die gaat over iets anders.
    Voor al degene die dachten dat het niet mocht...

Ik had dus toch gelijk:

https://www.9lives.be/forum/algemene...l#post22369103

Na mijn vraag gisteren hier over of bezoek aan de partner toegestaan was met de auto en er hier enige onduidelijkheid was of dit toegestaan is heb ik dan maar een mail gestuurd naar de infolijn. Ik heb als antwoord gekregen dat dit mag met de auto ook al is er geen sprake van co-ouderschap. Er hoeft geen bewijs voorgelegd worden bij eventuele controle op de verplaatsing door de politie. Moesten er dus mensen in hetzelfde schuitje dan mij zitten: het mag dus. Merci aan de mensen die hier hun tijd hebben voor genomen om mij verder te helpen!

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Nee, het is niet zeker of op 24/04 dezelfde regels gelden als op 07/04. Je flauwekul over "ik noem haar mijn partner" is nooit juist geweest, ongeacht dat telefoontje.
    Maar als je een andere post van mij had gequotet, stond daarin dat eens bellen en horen of het mag, bij de infolijn en je plaatselijke commissariaat, de enige oplossing was.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Het is toch altijd duidelijk geweest dat je naar uw lief mocht als je een lange relatie had en/of volwassen bent. Het was vooral tieners waarvan men liever had dat ze niet naar hun lief gingen wegens het hebben van een grotere sociale “koker” en de vluchtigheid van de meeste tienerrelaties.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Het is toch altijd duidelijk geweest dat je naar uw lief mocht als je een lange relatie had en/of volwassen bent. Het was vooral tieners waarvan men liever had dat ze niet naar hun lief gingen wegens het hebben van een grotere sociale “koker” en de vluchtigheid van de meeste tienerrelaties.
    Dat is niet altijd duidelijk geweest.
    edit:
    https://www.9lives.be/forum/algemene...n#post22319923
    https://www.9lives.be/forum/algemene...n#post22319753
    https://www.9lives.be/forum/algemene...n#post22319753
    https://www.9lives.be/forum/algemene...n#post22319829
    https://www.9lives.be/forum/algemene...n#post22315851
    https://www.9lives.be/forum/algemene...n#post22317853
    Laatst gewijzigd door Anoniem13; 27 april 2020 om 11:05

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soler Bekijk bericht
    Iemand ervaringen met narcistische relaties, relaties waar er extreem veel aantrekken en afstoten is of de partner neigt richting beginstappen alcoholisme ?
    Ja. Ik.

Heel zware periode. Break-up was alsof er een enorme last van mij viel.

da_flux's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nee, het is niet zeker of op 24/04 dezelfde regels gelden als op 07/04. Je flauwekul over "ik noem haar mijn partner" is nooit juist geweest, ongeacht dat telefoontje.
    Maar als je een andere post van mij had gequotet, stond daarin dat eens bellen en horen of het mag, bij de infolijn en je plaatselijke commissariaat, de enige oplossing was.
    Wel net dat is er gebeurd er had in deze thread iemand gebeld om te vragen of ze haar vriend (niet partner) mocht zien en dat mocht.
    En nog ging je niet akkoord met wat ik zei...

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door da_flux Bekijk bericht
    Wel net dat is er gebeurd er had in deze thread iemand gebeld om te vragen of ze haar vriend (niet partner) mocht zien en dat mocht.
    En nog ging je niet akkoord met wat ik zei...
    Je blijft erop doorgaan, maar het klopt niet. Waar ik het bij jou niet mee eens was, was dat "als je iemand maar graag genoeg ziet" of "als je iemand je vriendin noemt" ze juridisch altijd zal gezien worden als "je partner". Dat is géén garantie. En dat is nog altijd fout. Jij kwam met wikipedia-definities en "ik vind haar mijn partner" als definitie. En dat is gewoon niet juist. Da's al.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Regels voor berichten