Bekijk resultaten enquête: Heb jij een lief?

Aantal stemmers
226. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, iemand van het andere geslacht

143 63,27%
  • Ja, iemand van het zelfde geslacht

12 5,31%
  • Nee, bewuste keuze

8 3,54%
  • Nee, maar wel op zoek

23 10,18%
  • Nee, maar wel verliefd

9 3,98%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

16 7,08%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

10 4,42%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

5 2,21%
    Genius's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Mss kan zij u niet uit haar gedachten krijgen en heeft ze nog steeds gevoelens en dan is korte pijn soms beste, zo weinig mogelijk contact zodat dat gevoel wegebt.

Zal ff duren voor ge er over zijt maar dat slijt, zoals alles.
    The ardent golfer would play Mount Everest if somebody put a flagstick on top

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Even advocaat van de duivel spelen nu en een mogelijke andere visie tonen (wat niet wegneemt dat het gewoon kak is, Malan!) die de hare zou kunnen zijn :

Jarenlang samen geweest met iemand in een lange afstandsrelatie. Zalig, die verliefdheid en hunkering naar elkaar die in stand wordt gehouden!
    Maar... Blijkbaar was ik toch nog zo veel niet waard... Want de stap zetten om te verhuizen, dat was een brug te ver. Voor mij zou dat moeilijker zijn, ik droom al er sinds mijn kindertijd van om dokter te worden. Die jarenlange studies zorgen er voor dat ik ook jarenlang financieel niet op eigen benen kan staan. Ik heb nog overwogen om naar België te verhuizen, maar geen enkele universiteit biedt de opleiding aan in het Engels én blijkbaar moet je ook nog eens slagen voor een Nederlandstalige toelatingstest. Verhuizen zou dus willen zeggen dat ik mijn kinderdroom definitief op zou zeggen... Om wél de liefde te volgen maar veel meer op te geven.
    Ik heb er altijd van gedroomd dat hij voor MIJ zou kiezen. Zou begrijpen dat hij ook veel op zou geven, maar het allemaal zou riskeren. Voor mij.

Maar die keuze, oprecht kiezen voor mij, bleef uit. En terwijl iedereen rondom mij zich begint te settelen, moet ik het stellen met chatten en af en toe een weekje zalig genieten van elkaar. Om daarna terug alleen in dat koude bed te belanden. Na een lastige dag geen knuffel te kunnen krijgen. Altijd overal alleen op te moeten dagen.

Dus heb ik besloten dat als ik die grote stap niet waard ben, ik het aan mezelf verschuldigd ben om wél verder te gaan met mijn leven. En toen kwam er iemand op mijn pad. Een echte persoon. Met knuffels en zoenen, vlammende ambras en goedmaken, spontaan beslissen samen iets te gaan eten, iemand die ik kan voorstellen aan de familie en waarvan we samen dromen van een huis en een gezin onder hetzelfde dak.

Maar ik heb er wel een prijs voor moeten betalen. Ik heb me moeten lostrekken van Malan. Niet omdat ik niet om hem geef, maar omdat het te moeilijk is. Voor mij omdat die nog steeds een heel belangrijke plek in mijn hart heeft. Voor mijn partner die met iemand moet concurreren om tijd en aandacht terwijl hij telkens daarna op mijn gezicht ziet dat mijn hart schreeuwt: "waarom koos je niet voor mij, idioot!" en voor Malan zélf. Die het ook verdient om na het werk knuffels te krijgen, in een warm bed te kruipen en een toekomst op te bouwen in de omgeving die hij zelf niet wou opgeven.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik snap niet hoe je iemand graag kunt hebben, daar uren en dagen mee kunt slijten, je het gevoel geeft dat je iets betekent voor die persoon om uiteindelijk dan te dumpen voor een ander? Was alles daarvoor dan gewoon gefaket en ben ik dan inderdaad toch maar waardeloos en saai en is en ander zoveel beter dan mij?

*forever alone*

Sorry, wou dit even kwijt.
    Is dat niet de story van elke persoon die gedumpt wordt in een relatie? De beëindiging is vaak eenzijdig, en het verwerken is voor de gedumpte altijd moeilijk. Maar prijs uwzelf gelukkig, zij woont in Zweden. Dus de kans dat je haar ooit nog ziet is nihil. Dat is wel iets anders als dan als je iemand uit België neemt, laat staan iemand die in uw buurt woont.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Even advocaat van de duivel spelen...
    Misschien heeft hij gewoon een kleine piemel?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Misschien heeft hij gewoon een kleine piemel?
    DAT is pas advocaat van de duivel spelen.

@Malan: Wat MrKendl zegt ... .
    Daarnaast is het ook logisch dat jij minder belangrijk bent / wordt, ze heeft een nieuwe relatie waar tijd en moeite in gestoken moet worden, en jij leidt daar van af (en woont een paar landen verder). Misschien hard, maar tis normaal, uw verwachtingen zijn imo onrealistisch, dus best to move on.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Een paar jaar een langeafstandsrelatie gehad met iemand uit Zweden. We zagen elkaar een paar keer per jaar en voor de rest via chat. Ergens midden 2018 is ze tot het besef gekomen dat we nooit een "echt" koppel zouden kunnen worden als geen van ons bereid is te verhuizen. Had daar zeker een punt en hebben besloten om gewoon vrienden te blijven. Ik vond dat prima omdat ik haar niet kwijt wou. Ik voelde me erg goed bij haar, ik kon zijn wie ik was en zij waardaarde me ook om wie ik was. Een gevoel dat ik daarvoor nog niet heb gehad bij iemand (en zij ook niet). We bleven elkaar zien (zonder in bed te duiken) en alles aan elkaar vertellen, zelfs toen ze begon te daten. Had hier op zich geen problemen me en was ook niet jaloers (denk ik). Dat waren ook gewoon losse scharrels tot ze ergens midden vorig jaar een serieuze gast ontmoette. Vanaf dan is het bergaf gegaan tussen ons, ze werd afstandelijker tegen mij, haar berichten werden korter of mijn berichten werden gewoon niet meer beantwoord. Volgens haar omdat ze het te druk had met haar stage als dokter en met haar nieuwe vriend die haar overal mee naartoe nam. OK, begreep ik, maar ik gaf aan dat ik dit jammer vond en ze alles aan mij kon blijven vertellen zoals vroeger. We waren toch vrienden? Maar niks daarvan. Ze had mij na al die jaren duidelijk niet meer nodig. Het werd alleen maar stiller en als er dan al korte conversaties waren, kwam het enkel van mijn kant. Ik voelde me slecht en verlaten, maar koesterde (of koester nu nog) nog altijd de (valse) hoop dat ze me haar nieuwe vriend zou voorstellen, die ondertussen al bij haar is ingetrokken blijkbaar, en me haar nieuwe appartement zou laten zien. Tot kort voor kerst dacht ik dat ik eindelijk min of meer over haar heen was, tot ik vorige week een foto postte in haar instatory met haar en die gast met vuurwerk op de achtergrond, wat een mooi romantisch plaatje was. Sindsdien staat het huilen me nader dan het lachen en besef ik dat ik nog helemaal niet over haar heen ben en misschien ook nooit overheen zal komen en "ons" voor altijd zal blijven missen. Ik snap niet hoe je iemand graag kunt hebben, daar uren en dagen mee kunt slijten, je het gevoel geeft dat je iets betekent voor die persoon om uiteindelijk dan te dumpen voor een ander? Was alles daarvoor dan gewoon gefaket en ben ik dan inderdaad toch maar waardeloos en saai en is en ander zoveel beter dan mij?

*forever alone*

Het is de normale gang van zaken dat de vorige relatie nu eenmaal gedaan is hé. Ook dat vrienden blijven achteraf is vaak maar beperkt in de tijd. Zij heeft alles verwerkt en is doorgegaan met haar leven, nu doe jij beter ook hetzelfde. Dat wil niet zeggen dat de relatie vals was ofzo.

Uiteindelijk is vrienden blijven met de ex ook soms gewoon wat awkward hé, dat moet je ook begrijpen. En die nieuwe vriend zal dat ook niet echt appreciëren als ze hem aan jou voorstelt en dergelijke. Dat jullie ver van elkaar wonen is voor die vervreemding dan ook gewoon een versnellende factor.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Een paar jaar een langeafstandsrelatie gehad met iemand uit Zweden. We zagen elkaar een paar keer per jaar en voor de rest via chat. Ergens midden 2018 is ze tot het besef gekomen dat we nooit een "echt" koppel zouden kunnen worden als geen van ons bereid is te verhuizen. Had daar zeker een punt en hebben besloten om gewoon vrienden te blijven. Ik vond dat prima omdat ik haar niet kwijt wou. Ik voelde me erg goed bij haar, ik kon zijn wie ik was en zij waardaarde me ook om wie ik was. Een gevoel dat ik daarvoor nog niet heb gehad bij iemand (en zij ook niet). We bleven elkaar zien (zonder in bed te duiken) en alles aan elkaar vertellen, zelfs toen ze begon te daten. Had hier op zich geen problemen me en was ook niet jaloers (denk ik). Dat waren ook gewoon losse scharrels tot ze ergens midden vorig jaar een serieuze gast ontmoette. Vanaf dan is het bergaf gegaan tussen ons, ze werd afstandelijker tegen mij, haar berichten werden korter of mijn berichten werden gewoon niet meer beantwoord. Volgens haar omdat ze het te druk had met haar stage als dokter en met haar nieuwe vriend die haar overal mee naartoe nam. OK, begreep ik, maar ik gaf aan dat ik dit jammer vond en ze alles aan mij kon blijven vertellen zoals vroeger. We waren toch vrienden? Maar niks daarvan. Ze had mij na al die jaren duidelijk niet meer nodig. Het werd alleen maar stiller en als er dan al korte conversaties waren, kwam het enkel van mijn kant. Ik voelde me slecht en verlaten, maar koesterde (of koester nu nog) nog altijd de (valse) hoop dat ze me haar nieuwe vriend zou voorstellen, die ondertussen al bij haar is ingetrokken blijkbaar, en me haar nieuwe appartement zou laten zien. Tot kort voor kerst dacht ik dat ik eindelijk min of meer over haar heen was, tot ik vorige week een foto postte in haar instatory met haar en die gast met vuurwerk op de achtergrond, wat een mooi romantisch plaatje was. Sindsdien staat het huilen me nader dan het lachen en besef ik dat ik nog helemaal niet over haar heen ben en misschien ook nooit overheen zal komen en "ons" voor altijd zal blijven missen. Ik snap niet hoe je iemand graag kunt hebben, daar uren en dagen mee kunt slijten, je het gevoel geeft dat je iets betekent voor die persoon om uiteindelijk dan te dumpen voor een ander? Was alles daarvoor dan gewoon gefaket en ben ik dan inderdaad toch maar waardeloos en saai en is en ander zoveel beter dan mij?

*forever alone*

Dus uw ex, die aan een stage als dokter bezig is, ondertussen een serieuze relatie heeft en daarbovenop nog eens is gaan samenwonen heeft minder tijd voor u en jij vindt dit vreemd? Vrienden blijven is al een utopie als in je in dezelfde regio woont, laat staan in een ander land. Dat is net hetgeen dat het einde van een relatie betekent eh. Dat je elkaar amper tot nooit meer ziet, elkaar niet meer zit uit te nodigen in elkaars huis. Ik zou sowieso niet weten waarom jij persé wilt voorgesteld worden aan de nieuwe vriend van uw ex.

Het gedaan raken van een relatie wil daarom niet zeggen dat deze niet echt was eh. Maar jij spreekt over "uren en dagen met iemand slijten" terwijl je ze slechts enkele keren per jaar zag. Mensen die volwassen worden gaan ook meer realistisch kijken naar een relatie eh. Nu mag je nog zo graag iemand zien, een relatie met iemand uit een ander land is (vaak, ik weet dat het u gelukt is Sylver ) meestal niet realistisch. Heb je dan nooit voorgesteld om te verhuizen naar Zweden?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Bedankt voor de reacties. Een relatie van op zo’n afstand is inderdaad niet houdbaar. Je kunt inderdaad niet zomaar spontaan iets gaan doen samen en fysiek contact moet je al gaan inplannen en dure vliegtickets gaan boeken. Desondanks vond ik het allemaal wel prima omdat ik me echt wel goed voelde en tegen beter weten in, dacht ik dat het zo wel kon blijven duren. Zij ook denk ik, was een paar jaar jonger dan mij, dus ook een beetje naïef. Zij is ondertussen wel volwassener geworden in tegenstelling tot mij

Heb ik overwogen op naar Zweden te verhuizen? Misschien na haar studies, maar dan moest ik mijn job hier ook opgeven om in een vreemd land opnieuw te beginnen ergens onderaan de ladder. Het bedrijf waarvoor ik nu werk heeft recent een firma in Zweden overgenomen, dus daar lagen misschien toch mogelijkheden Zij zou sowieso nooit naar België gekomen zijn.

Ik zie haar nog wel op social media omdat ik hoop dat we toch ooit nog één keer eens kunnen afspreken in de toekomst of nog eens samen op reis kunnen gaan en herinneringen ophalen (I know, alweer valse hoop allicht). Ik zou haar best volledig verbannen uit mijn leven, maar kan het voorlopig nog niet.

Ik besef dat ik ook beter op zoek zou gaan naar een nieuwe partner, maar ik weet dat ik eventueel nieuwe partners constant zou vergelijken met haar en niemand zal goed genoeg zijn waardoor ik haar en “ons” nog meer ga missen....

Damn, ik klink zo kansloos

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Ge zijt al meer dan anderhalf jaar uit elkaar en zij heeft ondertussen een (serieuze) vaste relatie, laat het los..
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onlangs een tof meisje leren kennen waarmee ik zelfs zou willen trouwen. Maar zij is geen maagd meer en heeft al meerdere partners gehad. Hoe zetten jullie je over de gedachte dat je vriendin of vrouw geen maagd was toen zij je heeft leren kennen. Wanneer ik nadenk over hoe zij in bed heeft gelegen met al haar ex'en en het ook lekker vond, die gedachte maakt mij vanbinnen kapot. Het geraakt gewoonweg niet uit mijn hoofd.

Zijn er mensen onder jullie die iets gelijkaardigs hebben gevoeld en me tips kunnen geven?

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    25 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stormy Bekijk bericht
    Onlangs een tof meisje leren kennen waarmee ik zelfs zou willen trouwen. Maar zij is geen maagd meer en heeft al meerdere partners gehad. Hoe zetten jullie je over de gedachte dat je vriendin of vrouw geen maagd was toen zij je heeft leren kennen. Wanneer ik nadenk over hoe zij in bed heeft gelegen met al haar ex'en en het ook lekker vond, die gedachte maakt mij vanbinnen kapot. Het geraakt gewoonweg niet uit mijn hoofd.

Zijn er mensen onder jullie die iets gelijkaardigs hebben gevoeld en me tips kunnen geven?
    Onmiddellijk een soa-test eisen! Geen verloving zonder medische goedkeuring, stormy!

firemen's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Mijn ex was ook geen maagd meer, ik ook niet. In mijn jonge jaren toch zelf ook wat gevogeld (met mate, slechts 2 of 3). Ik kon het dus begrijpen dat mijn huidig lief reeds iemand voor had had. Na mijn langdurige relatie van bijna 5 jaar (dat is ondertussen 10 jaar geleden) moest ik weer van 0 beginnen want mijn ex was er vandoor met een andere dripshit. Goeie *** mee gehad en mooie herinneringen aan maar het leven gaat verder hé. Heel tevreden met mijn nieuw vrouwke nu.

Get over it dude. Is zij ook jou eerste of had je reeds iemand ervoor? Wat ga je doen als ze jou verlaat voor een ander avontuur? Nooit meer met iemand bezig zijn?

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Het lijkt me voor iedereen de beste oplossing dat Stormy met dit probleem last blijft hebben en zichzelf niet voortplant.
    7 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    Bedankt voor de reacties. Een relatie van op zo’n afstand is inderdaad niet houdbaar. Je kunt inderdaad niet zomaar spontaan iets gaan doen samen en fysiek contact moet je al gaan inplannen en dure vliegtickets gaan boeken. Desondanks vond ik het allemaal wel prima omdat ik me echt wel goed voelde en tegen beter weten in, dacht ik dat het zo wel kon blijven duren. Zij ook denk ik, was een paar jaar jonger dan mij, dus ook een beetje naïef. Zij is ondertussen wel volwassener geworden in tegenstelling tot mij

Heb ik overwogen op naar Zweden te verhuizen? Misschien na haar studies, maar dan moest ik mijn job hier ook opgeven om in een vreemd land opnieuw te beginnen ergens onderaan de ladder. Het bedrijf waarvoor ik nu werk heeft recent een firma in Zweden overgenomen, dus daar lagen misschien toch mogelijkheden Zij zou sowieso nooit naar België gekomen zijn.

Ik zie haar nog wel op social media omdat ik hoop dat we toch ooit nog één keer eens kunnen afspreken in de toekomst of nog eens samen op reis kunnen gaan en herinneringen ophalen (I know, alweer valse hoop allicht). Ik zou haar best volledig verbannen uit mijn leven, maar kan het voorlopig nog niet.

Ik besef dat ik ook beter op zoek zou gaan naar een nieuwe partner, maar ik weet dat ik eventueel nieuwe partners constant zou vergelijken met haar en niemand zal goed genoeg zijn waardoor ik haar en “ons” nog meer ga missen....

Damn, ik klink zo kansloos
    Als je langs beide kanten reeds wist dat verhuizen er niet in ging zitten naar alle waarschijnlijkheid dan had je al veel sneller tot die conclusie kunnen komen. En nogmaals, ik snap niet hoe jij dat in uw hoofd haalt om af te spreken? "Nog eens samen om reis gaan en herinneringen ophalen"? Gast, zij heeft een andere vriend, denk eens eventjes 2 minuten na. Dan zal je zelf ook wel zien waarom dat niet alleen absurd is maar dat je inderdaad overdreven bezig bent.

Ik kan goed genoeg snappen dat het beëindigen van een relatie pijnlijk is, iedereen heeft dat wel eens meegemaakt. Maar het is nu al anderhalf jaar geleden als ik het goed begrijp, maar nu ben je inderdaad echt wel overdreven bezig. Dit soort reacties zie je eerder bij 14 jarige die hun eerste lief en "forever love 4u" kwijt zijn.

xDama's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Ontwaken uit uw ideologische illusies en aanvaarden dat mensen seksuele wezens zijn. Er is absoluut niets mis om al meerdere seksuele partners in je leven te hebben, zeker als je ouder dan 18 bent.

Dude, echt. Wtf.

Regels voor berichten