Bekijk resultaten enquête: Heb jij een lief?

Aantal stemmers
177. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, iemand van het andere geslacht

112 63,28%
  • Ja, iemand van het zelfde geslacht

9 5,08%
  • Nee, bewuste keuze

7 3,95%
  • Nee, maar wel op zoek

18 10,17%
  • Nee, maar wel verliefd

8 4,52%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

11 6,21%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

8 4,52%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

4 2,26%

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Of jij bent net het rustpunt en de stabiele rots waar ze nood aan heeft?
    Ze WEET zelf ook wat er in de wereld te vinden is he. En toch kiest ze voor jou. Elke keer ze jou een bericht stuurt, aan jou denkt, afspreekt met jou,... Kiest ze bewust voor jou. Probeer dat vooral te zien.

Zelf ook een extraverte spring-in-t-veld maar soms ook echt wel opgelucht dat ik thuis rust kan vinden en mijn energieniveau van 100 naar 10 kan draaien. Dat is niet "saai" maar soms broodnodig.

En vooral communiceren en niet je gevoelens oppotten. Want dan gaat ze voelen dat je je afsluit en dat zou dan wél weer een reden kunnen zijn om ander en beter te zoeken. Niet je onzekerheid an sich maar dat jij beslist voor haar dat je niet goed genoeg bent
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sir WarCry III's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Akkoord met wat Mulan zegt. Ik ben zelf ook nen heel extraverte mens die constant op pad is en mijn vrouw is heel introvert en met hoe minder volk ze moet praten hoe beter.

Het was wat cliché maar het is vaak waar dat tegenovergestelden elkaar aantrekken. En inderdaad, thuis zitten met mijn vrouw is zowat mijn geheime heiligdom waar ik verlost word van mijn eigen drukte. Ik zou ze niet kunnen missen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir WarCry III Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En inderdaad, thuis zitten met mijn vrouw is zowat mijn geheime heiligdom waar ik verlost word van mijn eigen drukte. Ik zou ze niet kunnen missen.
    Ooooh! *melige smelt*

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het helpt wel om te horen van internet vreemden wat zij me ook vertelt: dat ik haar rust breng en dat ze dat enorm enorm apprecieert.

Merk dat ze ook moeite doet om tegemoet te komen, net als ik en we praten veel (over alles en daarover)

Leuke periode ;-)

Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hier nu 1 jaar en een paar maand samen en nog altijd loopt alles op wieltjes. Geen enkele keer ruzie gehad, wel eens wat kleine frustraties ofzo die na 1 min opgelost zijn omdat we ook zeggen als er iets is.
    Denk dat dat iets is wat ik geleerd heb uit mijn vorige relatie: veel praten en zeggen als er iets op de lever ligt en het niet laten opbouwen
    Enorm blij dat het zo goed gaat eigenlijk, heel anders dan mijn vorige relatie in het begin. Ik merkte in het begin gewoon dat we erg goed bij elkaar passen en nu we 1 jaar samenwonen is gebleken dat het ook zo is.
    Denk soms nog wel eens aan mijn vorige relatie die ik verbroken heb, niet omdat ik terug wil maar vooral omdat ik het nog steeds moeilijk heb dat ik haar zo een pijn gedaan heb na 15 jaar. En ook de manier waarop het op een bepaald moment ontspoord is waardoor ik ook geen contact meer heb met haar of haar ouders.

Zij denkt dat ik haar tijdens de relatie bedroog, terwijl daar absoluut geen sprake van is. Nu, iedereen in mijn omgeving waar ik mee praatte had de breuk ook al véél langer zien aankomen. Dat is toch iets waar ik oprecht spijt van heb: dat ik nooit met mijn ex dat gesprek ben aangegaan. Dan had het al jaren geleden gestopt, maar in haar ogen leek er langs mijn kant niets mis en dan ineens kom ik af dat ik een eind wil maken aan de relatie. Het is nog altijd een goede beslissing geweest achteraf voor mezelf. En ik heb ook echt mijn best gedaan om het voor haar zo "makkelijk" mogelijk te maken.
    Maar toch vind ik het erg jammer dat we (of haar familie) elkaar niet meer horen terwijl we bijna de helft van ons leven samen waren en ik hoop echt nog dat dat ooit wel komt.
    Haar moeder had ik via facebook wel nog een bericht gestuurd enkele maanden geleden dat ik het nog altijd jammer vind en dat ik hun nog altijd als 'ouders' bezie maar daar heeft ze helaas niet op gereageerd. Maar we zijn wel nog op FB bevriend en bezien al mijn IG stories dus dat is wel nog goed, I guess?

Nja veel geleerd uiteindelijk over mezelf jammer dat zij er het "slachtoffer" van geworden is. En nu ik in deze relatie echt alles heb waar ik naar zoek en wat zelfkennis heb gekregen ben ik er zeker van dat we samen véél kunnen overkomen. Doodgelukkig met haar

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou niet zo focussen op een band hebben met uw ex of met haar ouders. Zij is enorm gekwetst geweest, en ook al was dat zeker niet uw bedoeling, toch ben jij dan de boeman. Je moet u even in de schoenen van uw ex zetten. Wat zou jij op zo’n moment vinden van het feit dat uw ex contact wil houden met uw ouders?

Allé, het zal wel goed bedoelt zijn van u maar ik zou heel dat deel van uw leven gewoon achter u laten. Zeker zaken als “ik bezie jullie nog als mijn ouders” zou ik gewoon achterwegen laten.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ik zou niet zo focussen op een band hebben met uw ex of met haar ouders. Zij is enorm gekwetst geweest, en ook al was dat zeker niet uw bedoeling, toch ben jij dan de boeman. Je moet u even in de schoenen van uw ex zetten. Wat zou jij op zo’n moment vinden van het feit dat uw ex contact wil houden met uw ouders?

Allé, het zal wel goed bedoelt zijn van u maar ik zou heel dat deel van uw leven gewoon achter u laten. Zeker zaken als “ik bezie jullie nog als mijn ouders” zou ik gewoon achterwegen laten.
    Ja buh tis gewoon jammer dat 't zo is moeten eindigen blijft toch wringen. Nu goed ja ik ga verder en ben gelukkig maar jammer allemaal.

Sir WarCry III's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja ik denk ook niet dat ze blij waren om dat te horen. Ik weet dat ge het goed bedoelt en ik snap waar ge vandaag komt. Ik heb ook moeten breken met mensen die ik graag zag en het doet mij ook zeer dat ik hen heb zeer gedaan. Maar door zo'n dingen te doen strooit ge alleen verder zout in de wonde. Dat is duidelijk uw bedoeling niet he.

De loyaliteit van de ouders ligt (normaal gezien) in de eerste plaats bij hun kinderen en vanuit hun standpunt hebt gij hun dochter heel zeer gedaan. Als ge vanuit dat standpunt denkt was het volgens mij niet plezant voor hen om te horen dat ge hen nog als uw ouders ziet.

Dat ge verder geen vrienden kunt blijven is voor uw duidelijk een verdriet maar dat is iets wat gij moet verwerken zonden hen daar verder bij te betrekken zodat zij ook hun verlies in vrede kunnen verwerken.

Veel sterkte gewenst met de situatie in ieder geval. Ge bent voor de rest misschien gelukkig maar ne mens is nu eenmaal niet ééndimensioneel he. Dat ge over het algemeen gelukkig bent betekent niet dat ge daarom geen verdriet te verwerken hebt.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wou hier niet speciaal een topic voor openen, maar ik “zit” ergens mee en heb wat raad nodig. Ik ben niet zo bekend in het trouwgebeuren.
    Een heel goede kameraad van mij is een jaar samen met zn vriendin en gaat eind dit jaar trouwen voor de wet. Trouw gebeurt in 2 delen. Trouwen voor de wet eind 2019, enkel voor de naaste familie. Pas 1-2 jaar later trouwt hij voor de kerk en wordt het feest groter (vrienden ed erbij). Hij verzekerde mij dat wij ook zouden uitgenodigd worden enzo en hij enkel zo snel voor de wet ging trouwen om een juridisch aspect in zijn leven (aankoop woning) (niet dat ik erachter had gevraagd, hij zei het uit zn eigen)

Nu heeft hij twee aparte vriendengroepen. Eentje pre-hoger onderwijs (voornamelijk middelbaar) en eentje vanuit het hoger onderwijs (hogeschool en daarna unief). Beide groepen kennen elkaar amper en eerder van zien. Volgens die kameraad ben ik zijn beste vriend.
    Ik ken hem van zien op het middelbaar, maar heb hem pas in het hoger onderwijs beter leren kennen. Als vrienden zijn we sinds dan ook feller en feller naar mekaar toegegroeid: kunnen met onze problemen bij elkaar, zelfde soort humor, zelfde hobby, zelfde waarden ed.

Nu was hij vandaag tegen mij wat over het werk aan het klagen dat het druk was, en dan nog net voor zijn trouw ed. En ineens zei hij “en dag x heb ik dan nog mijn vrijgezelle”... en dan dacht ik “hmm raar, dat is echt het eerste dat ik hiervan hoor?”
    Nu weet ik van niemand dat hij een vrijgezelle feest heeft georganiseerd, dus vermoed ik dat het met kameraden van het middelbaar is.
    Ik vroeg mij oprecht af of ik mij “gekwetst” mag voelen nu ik daar niet aanwezig kan/mag zijn..

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik zou er nog niet zo veel achter zoeken, maar het staat je natuurlijk vrij om er wat meer over door te vragen.
    Die vrijgezellen kan bvb door familie gegeven worden, een kleine groep die er per se op staat om dat nu te doen omdat het niet meer "echt" is als het pas na het burgerlijke huwelijk wordt gedaan,...

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Wou hier niet speciaal een topic voor openen, maar ik “zit” ergens mee en heb wat raad nodig. Ik ben niet zo bekend in het trouwgebeuren.
    Een heel goede kameraad van mij is een jaar samen met zn vriendin en gaat eind dit jaar trouwen voor de wet. Trouw gebeurt in 2 delen. Trouwen voor de wet eind 2019, enkel voor de naaste familie. Pas 1-2 jaar later trouwt hij voor de kerk en wordt het feest groter (vrienden ed erbij). Hij verzekerde mij dat wij ook zouden uitgenodigd worden enzo en hij enkel zo snel voor de wet ging trouwen om een juridisch aspect in zijn leven (aankoop woning) (niet dat ik erachter had gevraagd, hij zei het uit zn eigen)

Nu heeft hij twee aparte vriendengroepen. Eentje pre-hoger onderwijs (voornamelijk middelbaar) en eentje vanuit het hoger onderwijs (hogeschool en daarna unief). Beide groepen kennen elkaar amper en eerder van zien. Volgens die kameraad ben ik zijn beste vriend.
    Ik ken hem van zien op het middelbaar, maar heb hem pas in het hoger onderwijs beter leren kennen. Als vrienden zijn we sinds dan ook feller en feller naar mekaar toegegroeid: kunnen met onze problemen bij elkaar, zelfde soort humor, zelfde hobby, zelfde waarden ed.

Nu was hij vandaag tegen mij wat over het werk aan het klagen dat het druk was, en dan nog net voor zijn trouw ed. En ineens zei hij “en dag x heb ik dan nog mijn vrijgezelle”... en dan dacht ik “hmm raar, dat is echt het eerste dat ik hiervan hoor?”
    Nu weet ik van niemand dat hij een vrijgezelle feest heeft georganiseerd, dus vermoed ik dat het met kameraden van het middelbaar is.
    Ik vroeg mij oprecht af of ik mij “gekwetst” mag voelen nu ik daar niet aanwezig kan/mag zijn..
    Bij ons is het de gewoonte dat degene die trouwt de namen door geeft van wie hij erbij wil op de vrijgezellen. Wij kijken ook niet ofdat ze elkaar kennen. Ze leren elkaar wel kennen tijdens de dag.

Vind ik ook wel tof, zo leer je nieuwe mensen kennen en op de trouw kun je dan nog eens lachen met die vrijgezellen met die gasten.

Mss is er nog maar gewoon een datum afgesproken e. Kan zijn dat je nog uitgenodigd gaat worden. Meestal zijn mannen daar niet zo goed in. (wij toch niet). En is het vaak op het laatste moment

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Bij ons is het de gewoonte dat degene die trouwt de namen door geeft van wie hij erbij wil op de vrijgezellen. Wij kijken ook niet ofdat ze elkaar kennen. Ze leren elkaar wel kennen tijdens de dag.

Vind ik ook wel tof, zo leer je nieuwe mensen kennen en op de trouw kun je dan nog eens lachen met die vrijgezellen met die gasten.

Mss is er nog maar gewoon een datum afgesproken e. Kan zijn dat je nog uitgenodigd gaat worden. Meestal zijn mannen daar niet zo goed in. (wij toch niet). En is het vaak op het laatste moment

Bah op veel plaatsen laten ze de getuige gewoon alles regelen. Als die dan niet slim genoeg is (of gewoon "egoïstisch"), dan krijg je zo'n situaties waarbij hij enkel zijn eigen vriendengroepje uitnodigt.

@Gumball: ik zou er niet veel achter zoeken. Kans is groot dat de bruidegom niet eens weet dat je niet uitgenodigd bent, en het allemaal de fout van de getuige is.

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    bij ons geeft de trouwer normaal gezien ook een lijst door (want ge zit altijd met verschillende vriendengroepen). Maar in dit geval denk ik eerder dat iemand van de andere vriendegroep per se vond dat er een vrijgezellen moest zijn en dat dus zelf geregeld heeft (en idd enkel de mensen die hij kent uitgenodigd heeft). Of enkele neven/nichten waar hij close mee is en die dus familiegewijs iets doen?
    Maar niets mis met dat te vragen hé? Ik zou niet direct de verongelijkte gaan uithangen maar ge kunt dat ook op een normale manier doen :v

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht

Dit is zo waar.
    Bij ons heeft er ene zijn madam dat noodgedwongen moeten overnemen omdat er anders niks geregeld ging zijn
    Nen andere die we echt alle info hebben gegeven die hij nodig had om slaapplaats en activiteiten vast te leggenver op voorhand, heeft 1 week voor de vrijgezellen na veel zagen van ons toegegeven dat hem nog niks had geregeld
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tha_nOn Bekijk bericht
    Maar niets mis met dat te vragen hé? Ik zou niet direct de verongelijkte gaan uithangen maar ge kunt dat ook op een normale manier doen :v
    Dit he.
    Es polsen wie de effectieve organisator is en z'n nummer ofzo vragen zonder meer "drama".
    Als die kerel echt uw kameraad is gaat hij direct weten wat je bedoelt en met plezier geven.

Zoals hierboven al meermaals gezegd, niet alle organisators zijn daar even slim/empathisch/goed/... in

Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk

Pagina 114 van 120 Eerste ... 1464104110111112113114115116117118 ... Laatste

Regels voor berichten