Bekijk resultaten enquête: Heb jij een lief?

Aantal stemmers
172. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, iemand van het andere geslacht

109 63,37%
  • Ja, iemand van het zelfde geslacht

9 5,23%
  • Nee, bewuste keuze

7 4,07%
  • Nee, maar wel op zoek

17 9,88%
  • Nee, maar wel verliefd

8 4,65%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

10 5,81%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

9 5,23%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

3 1,74%
    Put_met_keren's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben ook wel dergelijke discussies. Mijn vriend is religieus en ik totaal niet. Dus als we het dan hebben over kinderen, wil hij die laten dopen en ik helemaal niet. En ik vind dan dat mijn ‘neen’ zwaarder doorweegt, dat hij/zij later nog kan beslissen om zich eventueel te laten dopen. Ontdopen kan je ook nog beslissen op latere leeftijd maar lijkt mij meer gedoe.

Of meter- en peterschap van de kleine en bijgevolg 2e en 3e naam. Ik heb een metekindje en wij zijn met 2 meters. Ik zou er dus ook geen graten inzien om ook 2 meters te kiezen. Waarom per se ook een peter kiezen als je misschien betere keuzes hebt. En ik zou de kleine dan ook niet die namen geven. Maar mijn vriend is nogal traditioneel.

En zo zijn er nog wel voorbeelden waar we echt bij botsen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    "A mistake is simply another way of doing things." - Katharine Graham

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ah dat is die geloofsgroep die met zo'n vis-teken op de achterbumper van hun auto rondrijden.

Ik moet ook eens terug het kaartje zoeken dat ik eens ontvangen heb. Al fietsend eens staande gehouden in Leuven door 2 jonge deernes, met de vriendelijke vraag om eens langs te komen. Als dat ook de evangelische kerk is, dan vind ik het toch maar freaky.
    Wacht ne godsdient waarbij jonge vrouwen u vragen om langs te komen? En hoe kan ik mij daarbij aansluiten?

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Je moet goed weten of iemand religieus is vanuit een traditionele context (familiaal, cultureel) of vanuit een overtuigde context.

Het eerste is eigenlijk niet zo erg, zelfs al hangt uw huis vol met kruizen en wordt er elke zondag naar de mis gegaan, so what.
    En een kind dat gedoopt wordt, so what. Als je niet gelovig bent dan is dat toch maar gewoon water? Daar is toch niks mis mee?

Maar het tweede is wat gevaarlijker, omdat het kan zijn dat op den duur zijn geloof nog versterkt en hij gaat denken dat jij niet geschikt bent als partner zolang je ongelovig bent.
    En u dus zelf ook zal moeten aanpassen, mee naar de kerk, mee gedoopt worden enz.

Zelfde verhaal gaat op voor een veganist als vriend vb. Kan zijn dat die in het begin nog wel OK vindt dat jij in zijn keuken vlees bakt voor uzelf, maar wie zegt dat dit 1 jaar later nog altijd zo zal zijn. Daar zit meer risico in, en zelfs al bespreek je dat op voorhand, wil nog niks zeggen.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou het toch ook redelijk moeilijk mee hebben, het wil namelijk toch zeggen dat ze voor een stukje geloofd in dingen die eigenlijk niet meer van deze tijd zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Ik zou het toch ook redelijk moeilijk mee hebben, het wil namelijk toch zeggen dat ze voor een stukje geloofd in dingen die eigenlijk niet meer van deze tijd zijn.
    Correctie: dingen waarvan jij vindt dat ze niet meer van deze tijd zijn. Als je de globale cijfers erbij haalt dan is religie zeker nog iets van deze tijd.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ²

Zelf ook gedoopt, communie, vormsel, ... altijd naar een 'katholieke' school geweest. En ik ben zo atheïstisch als je maar kan zijn

Hier zijn de kindjes ook gedoopt. Voor mij niet nodig, maar wederhelft wou het wél. Ook meer vanuit traditioneel standpunt hoor, want praktiserend kan ik ze niet noemen. Is het dan niet stom om dit te doen? Enerzijds wel, anderzijds doe je er ook niet veel verkeerd mee hé. Voor mij was het niet de moeite om daar ellenlange discussies/ruzies over te hebben met mijn wederhelft.

De doopsels op zich waren wel een fijn moment. Is toch gezellig samenzijn met de familie en het is ook niet meer zo dat er een stijve hark vooraan staat die een uur lang enkel over Jezus bezig is. Was allemaal heel losjes. Natuurlijk kan je zoiets ook bereiken in een context los van religie, dat is waar.

Een relatie tussen iemand die écht overtuigd religieus is en iemand die dat helemaal niet is, zal sowieso voor problemen zorgen. Dat lijkt me niet makkelijk om te doen werken (los van kinderen).

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Archaos Bekijk bericht
    ²
    Hier zijn de kindjes ook gedoopt. Voor mij niet nodig, maar wederhelft wou het wél. Ook meer vanuit traditioneel standpunt hoor, want praktiserend kan ik ze niet noemen. Is het dan niet stom om dit te doen? Enerzijds wel, anderzijds doe je er ook niet veel verkeerd mee hé. Voor mij was het niet de moeite om daar ellenlange discussies/ruzies over te hebben met mijn wederhelft.
    .
    Volgens mij rijft de Kerk wel haar subsidies (belastingsgeld) binnen op basis van het aantal gelovigen, gemeten door het 'aantal gedoopte mensen' in het doopregister. Zelfs al laat je je ontdopen, blijf je meetellen als gelovige in dat cijfer.
    Maar sla me niet dood als dat mis is, ik heb het ook maar van horen zeggen.

En als je fan bent van kerkgebouwen vanwege de cultuurhistorische en maatschappelijke waarde, dan moeten ze ook onderhouden worden natuurlijk.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Correctie: dingen waarvan jij vindt dat ze niet meer van deze tijd zijn. Als je de globale cijfers erbij haalt dan is religie zeker nog iets van deze tijd.
    Religie was iets van de Middeleeuwen, dat men de dag van vandaag nog geloofd in één of ander spokenverhaal uit een eeuwenoud boekje, neen, dat is niet meer van deze tijd. Laat staan dat die religies macht hebben, geld toegestopt krijgen en wat nog.

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Subsidies op basis van aantal gedoopte mensen, klopt volgens mij niet. Denk dat de lonen (en pensioenen) van priesters en andere kerklieden sowieso door onze overheid betaald worden. Idem voor het onderhoud van kerken.

Denk dat de bedragen van subsidies ook gewoon zijn vastgelegd voor de katholieke kerk. In verhouding met het aantal actieve gelovigen ongetwijfeld ook veel te veel

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Religie was iets van de Middeleeuwen, dat men de dag van vandaag nog geloofd in één of ander spokenverhaal uit een eeuwenoud boekje, neen, dat is niet meer van deze tijd.
    Dat is dan uw mening, die geschiedkundig of statistisch totaal niet gestaafd is.

Ik kan even goed zeggen dat vlees eten iets is wat afstamt uit de oertijd en dat dit allang niet meer van deze tijd is. Zeker niet gecombineerd met veeteeltindustrie.
    Daar heb ik trouwens betere argumenten voor dan jij.

Het blijven persoonlijke meningen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat is dan uw mening, die geschiedkundig of statistisch totaal niet gestaafd is.
    Het is niet omdat er de dag van vandaag nog altijd enorm veel mensen geindoctrineerd worden in religie en niet anders kennen dat het nog normaal moet geacht worden.

Ik kan even goed zeggen dat vlees eten iets is wat afstamt uit de oertijd en dat dit allang niet meer van deze tijd is. Zeker niet gecombineerd met veeteeltindustrie.
    Daar heb ik trouwens betere argumenten voor dan jij.

Het blijven persoonlijke meningen.
    Perfect voorbeeld van hoe iets nog perfect dagdagelijks kan zijn en tegelijk niet meer van deze tijd. Onze vleesconsumptie wereldwijd vernielt deze aarde, maar we blijven verder doen eh.

Gelovigen, cijfers. Dus een tekort is er zeker niet, zou de wereld beter af zijn zonder religie, mij lijkt van wel. Zeker als we dan gaan naar vrouw(mens)onvriendelijke landen waarbij geloof de wet is en alle vrijheid eigenlijk de kop wordt ingedrukt.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Religie was iets van de Middeleeuwen, dat men de dag van vandaag nog geloofd in één of ander spokenverhaal uit een eeuwenoud boekje, neen, dat is niet meer van deze tijd. Laat staan dat die religies macht hebben, geld toegestopt krijgen en wat nog.
    Mijn vrouw is Mexicaanse, en is dan ook opgegroeid in een naar onze normen nog vrij religieuze traditie, ook al is ze eigenlijk niet praktiserend. Ze vond het wel mooi om een kruisbeeldje te hangen, en ze zou graag nog voor de kerk trouwen. Als je het ook ziet heeft men in Latijns-Amerika een positievere invulling gegeven aan de rooms-katholieke religie, met veel minder de nadruk op lijden dan hier soms het geval was. Daar kan ik mij eigenlijk niet aan storen, ook al geloof ik er niet in.

Er is een sterk verschil tussen geloven dat wat in een boek staat de letterlijke waarheid is (zoals sommige protestanten in de VS of Nederland) en opgroeien met geloof als achtergrond, en daar vooral positieve zaken uithalen, zoals hier al werd gezegd. Je kan best claimen dat om werkbaar te zijn, je wat selectief moet zijn in je geloof, een beetje hypocriet misschien voor de hardliners, maar zo werkt het voor de meeste mensen wel (want de meerderheid van de wereldbevolking gelooft uiteindelijk nog).
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

beton's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je moet goed weten of iemand religieus is vanuit een traditionele context (familiaal, cultureel) of vanuit een overtuigde context.

Het eerste is eigenlijk niet zo erg, zelfs al hangt uw huis vol met kruizen en wordt er elke zondag naar de mis gegaan, so what.
    En een kind dat gedoopt wordt, so what. Als je niet gelovig bent dan is dat toch maar gewoon water? Daar is toch niks mis mee?

Maar het tweede is wat gevaarlijker, omdat het kan zijn dat op den duur zijn geloof nog versterkt en hij gaat denken dat jij niet geschikt bent als partner zolang je ongelovig bent.
    En u dus zelf ook zal moeten aanpassen, mee naar de kerk, mee gedoopt worden enz.
    Het eerste geval lijkt me in een relatie ook minder snel een probleem te vormen. Ik vermoed dat er dan makkelijker een compromis gevormd kan worden. Hopelijk is dat het geval voor HUSKE

Zelfde verhaal gaat op voor een veganist als vriend vb. Kan zijn dat die in het begin nog wel OK vindt dat jij in zijn keuken vlees bakt voor uzelf, maar wie zegt dat dit 1 jaar later nog altijd zo zal zijn. Daar zit meer risico in, en zelfs al bespreek je dat op voorhand, wil nog niks zeggen.
    Ik weet niet of ik het helemaal eens ben met de vergelijking. Veganisme is (anders dan religie) vaak niet gebaseerd op een dromerige overtuiging. Het kan nageleefd worden uit objectief, wetenschappelijk gestaafde principes.
    Maar dat het ook voor vuurwerk kan zorgen in een relatie, lijkt me zeker het geval!

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    106 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is niet omdat er de dag van vandaag nog altijd enorm veel mensen geindoctrineerd worden in religie en niet anders kennen dat het nog normaal moet geacht worden.

Perfect voorbeeld van hoe iets nog perfect dagdagelijks kan zijn en tegelijk niet meer van deze tijd. Onze vleesconsumptie wereldwijd vernielt deze aarde, maar we blijven verder doen eh.

Gelovigen, cijfers. Dus een tekort is er zeker niet, zou de wereld beter af zijn zonder religie, mij lijkt van wel. Zeker als we dan gaan naar vrouw(mens)onvriendelijke landen waarbij geloof de wet is en alle vrijheid eigenlijk de kop wordt ingedrukt.
    Door dat artikel te posten, ondergraaf je toch net zelf je eigen argumentatie al zou religie niet meer van deze tijd zijn? Dat het volgens jou dat niet meer is, is niets meer dan een mening (die ik overigens kan begrijpen en respecteer).

En dt-regels zijn van alle tijden .

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beton Bekijk bericht

Ik weet niet of ik het helemaal eens ben met de vergelijking. Veganisme is (anders dan religie) vaak niet gebaseerd op een dromerige overtuiging. Het kan nageleefd worden uit objectief, wetenschappelijk gestaafde principes.
    Maar dat het ook voor vuurwerk kan zorgen in een relatie, lijkt me zeker het geval!
    Sorry dat ik je nu even "outcall" hé. Maar als je hier wetenschap aanhaalt als reden voor "legitimiteit (bij gebrek aan beter worod)" voor veganisme.
    Ben je dan ook akkoord met het feit dat er maar twee geslachten zijn volgens diezelfde wetenschap en dat die andere dromerige overtuigingen van meerdere genders dan teniet doet?
    Meer discussie wil ik er (hier) ook niet over voeren, maar ik ben wel gewoon benieuwd naar je antwoord.

Pagina 107 van 114 Eerste ... 75797103104105106107108109110111 ... Laatste

Regels voor berichten