Pagina 6 van 21 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    SideShow's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Onze kleine Miew is al een paar dagen niet thuisgekomen en we vrezen weer dat ze niet terugkomen zal. Net zoals onze vorige kat, gewoon van de ene op de andere achtergebleven zonder spoor terug te vinden.

We gaan geen kat meer in huis halen. Het doet pijn voor ons en ons hondje dat reeds 2 keer de kat niet terugkwam.

Hopelijk komt ze nog terug...
    Altijd jammer en "vies" omdat je niet weet wat er met je dier is gebeurd
    Ikzelf heb twee viervoeters met snorren rondlopen, hopelijk heb ik het nooit voor, we wonen in een wijk das normaal redleijk veilig, maar je kan altijd zotten hebben he, of snelheidsduivels

iTrader
    8 (100%)
    Ik vraag mij altijd af waarom zogenaamde kattenliefhebbers hun kat op straat gooien om daarna te huilen dat ze aangereden is.
    Ze nemen de volgende dag gewoon een nieuwe 'gratis kat' en hoppa die kan weer na een tijd naar buiten. Deze komt niet meer thuis of verwilderd of ...

Je kan jezelf toch geen dierenliefhebber noemen dan.

Nu kan ik hier een heuse discussie starrten over katten en dat ga ik ook doen.

Denk eens even na: als mensen een straatkat, aka gratis aka gekregen van de buurman want zijn kat heeft weer eens gejongd en weet geen weg met al zijn katten, nemen hebben ze er geen probleem mee om deze in het wild te laten rondlopen. Nemen ze een "raskat" kan die plots wel binnen of op hun eigendom blijven doormiddel van een kattenren, net of rollbars rondom hun tuin... want zie eens dat hun dure 1000 euro+ kat wordt omvergereden of vergiftigd.

Een kat veroorzaakt pure hel voor het wildleven en huisdieren van buurtbewoners. Ze jagen op allerlei vogels, muizen, kleine konijnen, eekhoorns, kippen, vleermuizen, ... en niet door hun eetlust maar gewoon voor de lol!

Daarbij kakken en pissen ze in elke tuin behalve waar ze wonen, krabben ze de vuilniszakken open en als je niet oplet komen ze bij jou binnen om kattenkwaad uit te halen. Niet tegen te spreken want dat heb ik persoonlijk en als je een beetje het internet opgaat miljoenen anderen allemaal meegemaakt.

Een groot verschil tussen kat en hond dus. Als hondeneigenaar moet je chippen en registeren, hondenbelasting betalen, hun drollen opruimen want daar staat ook een boete op, aanlijnen en al zeker niet los laten lopen in de buurt.

Veel verschil dus maar quasi identieke lasten.

Enkele artikels:

https://www.demorgen.be/wetenschap/k...-hen-b5145343/
    https://www.jagersvereniging.nl/jage...-in-de-natuur/
    https://www.gaia.be/nl/nieuws/overpo...edumpte-katten
    https://www.gaia.be/nl/campagne/steriliseer-uw-kat
    Baasjes kennen liever niet de ware aard van hun kat - Planet Earth, Ecologie - Knack.be

Ik ben niet tegen katten, wel tegen de mentaliteit van kattenliefhebbers.
    En deze discussie is eigenlijk heel makkelijk te verwoorden:

Jij geen last van mijn huisdieren, ik niet van de jouwe.

Amen

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Een hond heeft een even grote ecologische voetafdruk als een kat.
    Katten moeten verplicht gechipt en gesteriliseerd worden sinds enkele jaren. De impact van honden op de infrastructuur is groter dan die van katten (laat staan dat katten een impact hebben, en hiermee bedoel ik niet de dierenhuizen)

Zijn dingen die dus al niet echt opgaan in u betoog.

Dan spreek je over hoe snel mensen een nieuwe kat in huis nemen.
    Je spreekt over gewone katten die men dan buiten laat en waar men geen graten in ziet, echter nemen ze een raskat dan doen ze er alles aan om de kat binnen te houden of niet uit de tuin te laten ontsnappen.
    De mensen waarover je hier spreekt zijn gewoon mensen die een kat niet nemen als huisdier, maar als "luxe product"of als kadooke voor de kleine.
    Ik kan me niet inbeelden dat iemand die een raskat anders zou behandelen als een gewone kat ook effectief een dierenliefhebber is.

Dat een kat een impact heeft op het bestand van knaagdieren en vogels in zijn onmiddellijke omgeving ga ik mee akkoord.
    Echter zeg je dat mensen hun raskat met alle middelen willen binnenhouden, door Natuurpunt wordt beweerd dat er 1 miljoen katten zijn (was in 2014) en dat een kat maandelijks 2 prooien vangt.
    24 miljoen prooien dus volgens Natuurpunt.
    Heb jij nu gelijk dat men hun raskatten wilt binnenhouden?
    Of zit Natuurpunt juist?

Naar hoe ik het begrijp ben jij gewoon tegen mensen die een kat hebben om de verkeerde redenen en daar niet naar omkijken.
    Ik ben daar ook tegen, net zoals ik tegen diezelfde mensen ben die een hond hebben om de verkeerde redenen en daar niet naar omkijken.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

iTrader
    8 (100%)
    Geloof ik niks van dat een hond een evengrote ecologische voetafdruk zou hebben dan een kat. Er zijn ten eerste al meer katten in huishoudens dan honden. En wat geeft mn katten veel te eten om een voorbeeld te noemen? Tonijn (inderdaad die bedreigde soort)
    Heb je in een dierenwinkel al eens gekeken naar welke producten met verkoopt "tegen" katten? Dat mag je ook meerekenen, hetzelfde als kapotte vuilniszakken die men moet vernieuwen (plastiek) om maar een voorbeeld te geven.

Ja akkoord ze zouden inderdaad moeten gechipt worden maar dat werkt blijkbaar zo goed niet... er bestond nog geen centrale databank vorig jaar wat het dus helemaal nutteloos maakt. Typisch belgisch dus. Geen idee of die eindelijk al bestaat.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...ppen-geflopt-/

Steriliseren is ook pas sinds dit jaar. Veel en veel en veel en veel te laat.

Die dingen gaan dus wel op in mijn betoog.

Een straatkat of raskat, mensen behandelen die anders. Dat is gewoon zo. Mensen met een raskat die velen euro's gekost heeft tov een gratis kat zullen die raskat niet zomaar op straat gooien.

Die 1 miljoen katten waar jij het over hebt kunnen toch gewone katten zijn? Snap je punt hier niet echt.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    - Honden en katten zijn vervuilend maar dat is voornamelijk omdat het carnivoren zijn. Er zijn 2.2 miljoen katten en 1,5 miljoen honden. Denk nu wel dat die anderhalf miljoen honden meer vlees binnenspelen dan de 2.2 miljoen katten. gemiddelde hond is nu wel iets groter dan een kat.
    - Alleen bepaalde tonijnsoorten zijn bedreigd. Katten krijgen geen blauwvintonijn. Beetje duur aan een paar duizend euro per kilo.
    - hondenbelasting? Dat bestaat toch nauwelijks niet meer.
    - Honden lopen vaak los. Zelfs in Gent
    - Honden kunnen ook overlast creëren. Lawaai, angst (veel meer mensen bang voor honden dan katten.), afval (aantal drollen op straat is toch nog altijd groot), wildleven (honden bijten ook knaagdieren en vogels )
    o/

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    https://www.hln.be/nina/familie/een-...dier~a9f5a834/

Zonder op anekdotes te hervallen denk ik dat de kost van te vervangen vuilniszakken door katten vrij beperkt is.

Maar die databank, dat is inderdaad een hele klucht. Typisch een overheids ding
    Maar steriliseren is verplicht of het nu te laat is of niet, het is verplicht.
    De verantwoordelijkheid ligt nu bij de dierenartsen en de kwekers om dat op te volgen.

Mensen die hun huisdier anders behandelen of het nu een straatkat is of een dure raskat, dat zijn geen echte liefhebbers. een huisdier neem je in u gezin op omdat je dat wilt en daar om geeft.
    Als we al die mensen dei dat niet met die redenen doen er zouden van kunnen weerhouden om een huisdier te nemen zou het al een stap voorruit zijn.

Natuurpunt zei dat er 1 miljoen katten zijn in België, volgens hen vangt elke kat 2 prooien per maand.
    Komt dus op 24 miljoen op een jaar.
    Als je er tenminste vanuit gaat dat al die katten buiten mogen.
    Jij beweerd dat raskatten tegen alle kost worden binnengehouden?

Wat is het nu hé?

Ah en over het gepis en gekak van katten.
    Alsof honden niet pissen op straat
    En kakken, dan moeten we er al vanuit gaan dat elk baasje de kak van zijn hond opruimt.
    En al die vuilnisbakken en hondenweides die voorzien worden, die moeten ook allemaal betaald worden hé.
    Nog nooit een kattenweide gezien

iTrader
    8 (100%)
    Wil je het nu niet begrijpen? Zeg ik dat iedereen een raskat heeft?
    Ik wil enkel aantonen dat mensen met een gratis kat eerder geneigd zijn om hun huisdier vrij te laten lopen op straat.

Ja honden pissen op straat, maar kakt/plast/sproeit hij ook tegen jouw voordeur/in jouw tuin?

Dat niet elke hondendrol opgeruimd wordt is gewoon waar, maar welke katteneigenaar kuist de uitwerpselen op van zijn geliefde kat in de mensen hun tuin?

Heb jij last van die vuilnisbakken en weides?

De hele buurt wordt spijtig genoeg als kattenweide gezien.

Dat we de mentaliteit van kattenliefhebbers niet meer kunnen wijzigen is pijnlijk duidelijk. Dat ze de gevolgen van wilde/straatlopende katten niet willen inzien is ook pijnlijk duidelijk.

Nauwelijks nog hondenbelasting?

Hondenbelasting afgeschaft per gemeente 2018 - Hondenbelasting

Check jullie data vooraleer de slimmen uit te hangen.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FuaaarK Bekijk bericht

Belgisch forum hier, De meeste zijn hier niet op de hoogte van hondenbelastingen in het buitenland.

Oh kijk, belastingen op onder meer katten in Punjab
    https://www.firstpost.com/india/keep...s-4171203.html

Argument non valid.
    o/

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Wil je het nu niet begrijpen? Zeg ik dat iedereen een raskat heeft?
    Ik wil enkel aantonen dat mensen met een gratis kat eerder geneigd zijn om hun huisdier vrij te laten lopen op straat.
    Je linked een artikel dat zegt dat elke kat prooien vangt, jij beweerd dat men raskatten binnen laat.
    Niet elke kat vangt prooien dus. is dat artikel dan fout? Of is jouw bewering dat men raskatten binnen laat fout.
    Jij geeft trouwens geen enkel bewijs hiervoor.

Ja honden pissen op straat, maar kakt/plast/sproeit hij ook tegen jouw voordeur/in jouw tuin?
    Dat niet elke hondendrol opgeruimd wordt is gewoon waar, maar welke katteneigenaar kuist de uitwerpselen op van zijn geliefde kat in de mensen hun tuin?
    Ja, honden pissen tegen mijn brievenbus en kakken op mijn oprit
    Naar mijn weten bedekt een kat ook zijn uitwerpselen, zijn deze veel kleiner dan die van honden en rieken die een pak minder (nuja, dat hangt af van de voeding)
    Maakt het natuurlijk niet minder fijn als ge lustig de aarde aan het omwoelen zijn en ge hebt ne kak vast.

Heb jij last van die vuilnisbakken en weides?
    De hele buurt wordt spijtig genoeg als kattenweide gezien.
    Ik heb daar geen last van, maar mijn overbuur wsl wel, er staat namelijk zo een vuilbak net naast zijn huis, steekt altijd vol met zakjes kak, de ene al beter toegeknoopt dan de andere.
    plus een deel van ons belastingsgeld gaat naar het onderhoud van de voorzieningen voor honden.

Dat we de mentaliteit van kattenliefhebbers niet meer kunnen wijzigen is pijnlijk duidelijk. Dat ze de gevolgen van wilde/straatlopende katten niet willen inzien is ook pijnlijk duidelijk.
    Straatkatten zijn een probleem ja.
    Een gevolg van een soort mensen die een huisdier neemt voor de verkeerde redenen en duidelijk geen dierenliefhebber is.

Wil jij vooral u bron checken voor je hier probeert mensen te beledigen.
    Jouw artikel gaat over Nederland.

Ik wil hier gewoon u erop wijzen dat de problemen die je katten toewijst ook bij honden voorvallen maar zich manifesteren in andere vormen.

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    *rant*
    Djezus christ man. Overdrijven was precies ook een vak. In vrijwel elke zin lees ik wel een hyperbool...

- Kan je jezelf een dierenliefhebber noemen als je uw kat opsluit in huis of in een ren? Da's op z'n minst ook discutabel. Het is geen parkiet ofzo...
    - Mensen die een dag nadien een "gratis nieuwe kat" in huis nemen. Ik denk dat merendeel echt niet dag op dag een "vervangkat" in huis haalt.. Als men niet emotioneel geattacheerd kan raken aan een huisdier, neemt men er immers van bij de start geen in huis.
    - ""Gratis katten" worden zonder problemen buiten gelaten, raskatten worden binnen gehouden". Wij hebben 2 raskatten laten buiten lopen...
    - die raskatten hebben geld gekost, maar geen 1000+ €.
    - Ze zijn niet omvergereden of vergiftigd. Ene is zelfs 16 jaar geworden oid.
    - Mijn huidige kat is denk ik nog niet eens bij de achterburen geweest en jaagt hooguit op muizen.
    - De overburen hebben kippen en die leven ook nog, ondanks dat o.a. de overburen zelf ook een kat hebben...
    - Mijn kat kakt mijn eigen gras onder, niet dat van de buren.
    - Ik woon hier bijna 5 jaar, mijn vuilzak is slecht 1 maal opengereten geweest, en of dat dat effectief van een kat was, kan niemand zeggen.
    - Merendeel van de katten gaat echt niet zomaar vreemde huizen binnen. Ben er 33, slecht 1 maal meegemaakt bij m'n ouders.
    - Katten moeten ook gechipt en geregistreerd worden.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    8 (100%)
    niet verder kijken dan je neus lang is is ook een vak.

- een kat is een huisdier, die hou je op jouw eigendom. Een ander hoeft daar geen last van te hebben. Elke keer stuit ik dan op het feit van ja maar het is toch een kat... je hoeft je kat niet exclusief binnendeurs te houden om het op je eigendom te houden. Er bestaan voldoende middelen zoals rollbars, kattennet.

https://www.youtube.com/watch?v=OYfpa1mV1pI

- 2 dagen dan. Het gaat er mij om dat het gratis is, veel te gemakkelijk tov honden. Jouw katten waren niet duur, dus je laat ze buiten lopen, mooi voorbeeld toch?
    - omdat jouw kat niet stout is, zijn alle katten dat?
    - je overburen zijn kippen leven nog en worden niet opgejaagd door katten, daarom gebeurd het nergens anders?
    - jouw kat kakt niet bij de buren, dus geen enkele kat doet dat?
    - jouw vuilniszak is 1x opengereten, bij andere mensen dus ook 1 malig?
    - katten chippen zie vorige post. Werkt niet, nutteloos, etc. Misschien is het nu al opgelost.

iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Je linked een artikel dat zegt dat elke kat prooien vangt, jij beweerd dat men raskatten binnen laat.
    Niet elke kat vangt prooien dus. is dat artikel dan fout? Of is jouw bewering dat men raskatten binnen laat fout.
    Jij geeft trouwens geen enkel bewijs hiervoor.

Ja, honden pissen tegen mijn brievenbus en kakken op mijn oprit
    Naar mijn weten bedekt een kat ook zijn uitwerpselen, zijn deze veel kleiner dan die van honden en rieken die een pak minder (nuja, dat hangt af van de voeding)
    Maakt het natuurlijk niet minder fijn als ge lustig de aarde aan het omwoelen zijn en ge hebt ne kak vast.

Ik heb daar geen last van, maar mijn overbuur wsl wel, er staat namelijk zo een vuilbak net naast zijn huis, steekt altijd vol met zakjes kak, de ene al beter toegeknoopt dan de andere.
    plus een deel van ons belastingsgeld gaat naar het onderhoud van de voorzieningen voor honden.

Straatkatten zijn een probleem ja.
    Een gevolg van een soort mensen die een huisdier neemt voor de verkeerde redenen en duidelijk geen dierenliefhebber is.

Wil jij vooral u bron checken voor je hier probeert mensen te beledigen.
    Jouw artikel gaat over Nederland.

Ik wil hier gewoon u erop wijzen dat de problemen die je katten toewijst ook bij honden voorvallen maar zich manifesteren in andere vormen.
    Waar is die link dat ALLE katten prooien vangt? Dat heb ik toch niet gezegd en trouwens daar gaat het niet om. Je luistert (leest) niet wat ik zeg, je blijft maar afkomen met je natuurpunt en je getallen. Die getallen gaan dan over de katten die buiten zitten, djezus man wat maakt dat nu uit.

Niet alle katten begraven altijd zijn uitwerpselen, Soms wel, soms niet. Sommige nooit, anderen altijd.

Ja een deel van je belasting gaat naar daar, ook naar de neven en nichten van je koning etc. Betalen doe je sowieso, wat ze ermee doen kan jij niet beslissen.
    Maar een gedeukte bumper door een plots overstekende kat moet je zelf voor opdraaien.

Straatkatten zijn inderdaad een probleem, maar ik zie huiskatten die af en toe op straat gegooid worden ook als straatkat, jij ook? Want dat is me niet duidelijk.

Het ging erom dat hij zei dat hondenbelasting nauwelijk voorkomt... zeg dat tegen de mensen in Nederland, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Ierland, Australie, ...
    In 2016 ging Zelzate ook hondenbelasting invoeren maar door tegenkanting hebben ze hun poot ingetrokken.

https://www.hln.be/regio/zelzate/hon...niet~a10f213d/

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    niet verder kijken dan je neus lang is is ook een vak.
    zei hij terwijl hij zelf gebaseerd op zijn eigen ervaring direct alle katteneigenaars over dezelfde kam scheerde en in 1 adem beklemtoonde dat hij "niet tegengesproken kon worden omdat hij dat persoonlijk zo had ervaren".

Jouw katten waren niet duur, dus je laat ze buiten lopen, mooi voorbeeld toch?
    Mijn katten waren wel "duur". Mijn punt is dat "dure" katten zeer zeker wel buiten worden gelaten en dat in mijn geval of die nu 500 of 1500€ had gekost, ik die sowieso buiten zou laten.

Nee, omdat de kippen van de buren nog leven wil dat idd niet zeggen dat geen enkele kat ooit een kip heeft aangevallen of zal aanvallen. Ik vraag u waar ik dat zo zou beweerd hebben. Het mag duidelijk zijn dat ik uiteraard uit eigen ervaring sprak, wat ik na een heel leven met katten denk ik wel heb. Wat ik wel gedaan heb, is uw gezaag doorprikken en nuance aanbrengen. Want wat jij hier loopt rond te bazuinen, is net het tegenovergestelde en evenmin de realiteit, en je mag dan nog beweren dat je dat niet letterlijk hebt gezegd, uw hele rant straalt dat wel overduidelijk uit want werkelijk nergens bracht je enige nuance aan.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Het is niet omdat er een kat is die ne vuilniszak open krabt dat alle katten dat doen hé.
    Een hond uit het dierenasiel is ook gratis (mits betaling van eventuele medische kosten)
    Een hond bij iemand die per ongeluk puppies heeft kan ook gratis zijn.
    Omdat mijn kat stout is zijn alle katten stout?
    Omdat mijn buur zijn kippen geambeteerd worden door katten is dat ergens anders ook?
    Mijn kat kakt bij de buren, dus alle katten doen dat?
    Elke deftige kattenkweker of dierenarts laat katten chippen

Een straatkat is geen huisdier.
    Straatkatten zijn katten die geen thuis meer hebben en dus nergens eten krijgen en s'nachts nergens binnenkunnen.
    Ze hebben dus geen thuis.

Mijn kat die buiten mag lopen is geen straatkat.
    Mijn buur heeft onlangs een loslopende hond aangereden.
    Zijn bumper had ook een deuk...

iTrader
    8 (100%)
    Grappig die tegenargumenten. Toevallig een hond geraakt onlangs en gescheten op je oprit en gepiest op je brievenbus. Dat is nu toch wel toeval zeker haha.

En omdat je kat jouw tuin onderkakt weet jij met 100% zekerheid te vertellen dat ze dat niet ergens anders doet.

Jullie katten lopen 80% vd tijd niet onder jullie toezicht maar jullie weten wel wat ze doen en niet doen. Mooi.

Nogmaals, deze discussie is makkelijk te beëindigen: jullie geen last van mijn huisdier, ik niet van de jouwe. Punt. Simpel. Maar onbehrijpbaar voor katteneigenaren heb ik de indruk.

Doe nu niet alsof ik de enige ben die last heeft van katten. Naïeve kinders...

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Pagina 6 van 21 Eerste ... 234567891016 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten