Pagina 5 van 19 Eerste 12345678915 ... Laatste
    Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Iemand die een goede kattenopvang voor 3 weken kent hier in de regio Zuid-Oost-Vlaanderen?

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Wat doen jullie in het algemeen omtrent kattenopvang?

Familie, bezoekjes overdag door de buur, betaalde opvang,...?

Is voor mij het groot probleempunt om zelf een dier in huis te halen.
    o/

iTrader
    0
    Voor lange reizen gaan onze twee poezen naar een kennel omdat ze zich niet laten zien als er een vreemde binnenkomt. Als we een weekendje weg zijn komt de buur hen water en eten geven.

Ikzelf ben kattenoppas aan huis, wat goed werkt als je ofwel een buitenkat hebt, ofwel een kat hebt die er niet van maakt, ofwel maar voor korte termijn weggaat en niemand vindt die eens kan binnenspringen.

iTrader
    6 (100%)
    Toen ze nog jong was heb ik ze eens 2 weken binnen gehouden en is m'n pa ze om de 2 dagen komen eten geven. Achteraf gezien was dat niet ideaal, maar ze mocht/wou toch nog niet buiten...
    Dan eens 3 weken bij zus & schoonbroer in een grote garage en af en toe eens binnen in hun huis, maar kwil ze er liever niet opnieuw mee opzadelen, zeker omdat de schoonbroer eigenlijk wat allergisch is aan katten & honden.

Ik vind voor zo 1 week kan een kat wel haar plan trekken binnen of buiten, afhankelijk van hoe de kat is, met iemand die om de paar dagen eens het eten komt aanvullen.
    Voor 1-2 weken zou ik nog durven vragen voor logement bij familie, maar voor de 23 dagen die ik nu zal weg zijn, en aangezien het een zeer schuchter beestje is waar ge als vreemdeling eigenlijk niet veel aan hebt (als ze al niet wegvlucht naar buiten), weet ik nu niet goed wat ik ga doen. Zo'n kattenhotels zijn nog vrij duur merk ik :/ En gaat de mijne daar wel op haar gemak zitten tussen al dat vreemd menselijk & dierlijk volk?

Dat gezegd zijnde, bij m'n pa zitten er nog 3 katten en daar hebben ze onlangs gewoon 3 weken alleen buiten gezeten. Ik & m'n zus zijn dan afwisselend om de 2-3 dagen eens langs gegaan. Van mij mochten ze dan evengoed eens binnen in de wasplaats blijven tot ons volgende bezoek, maar na hun eten liepen ze altijd weer gewoon naar buiten ... Dat zijn wel katten die véél zelfstandiger & zelfzekerder zijn dan mijn mensenschuw katinneke.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik denk dat mijn uitzet volledig is, voor 280 euro aan benodigdheden gekocht en al een beetje eerste voeding.

We zullen eens zien wie hier nieuwe mannen zijn, ik zit nog met het idee om nu in de solden een nieuwe stofzuiger te kopen die krachtiger is om de kattenharen op te zuigen. Hebben jullie aanraders? Een collega van mij heeft de Dyson Animal Pro.

iTrader
    0
    Ik heb een stokoude stofzuiger die kattenharen perfect opzuigt, moet je volgens mij geen speciale voor kopen... Toch niet als je er geregeld eens mee rondgaat.

Als je zo'n robot wil, dan ga je misschien best wel iets duurder, want die goedkope hebben maar kleine opvangbakjes en die zitten direct vol.

iTrader
    6 (100%)
    Elke stofzuiger kan gewoon haren opzuigen van de grond, toch?
    Heb zo'n zakloze Rowenta Xtreme Power Cyclonic en een Rowenta Air Force 360 accu steelstofzuiger. (En een roomba, maar die gebruik ik niet meer sinds ik die steelstofzuiger heb; ben daar aangenaam van verrast.)
    Echter voor stoffen zetels & manden heb ik zo'n opzetstuk met ronddraaiende borstels die bij de Cyclonic zat. Werkt supergoed.

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Imgnrydrmr Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Als je zo'n robot wil, dan ga je misschien best wel iets duurder, want die goedkope hebben maar kleine opvangbakjes en die zitten direct vol.
    Goh, als je die elke dag een toertje laat doen, valt dat wel mee hoor. Eigenlijk verbazingwekkend wat dat ding allemaal opzuigt, vooral hoeveel kattenhaar er hier in huis ronddwarrelt blijkbaar Maar elke dag en het bakje zit bijna helemaal vol. Als je dat ding maar één keer per week opzet, nee, zo kom je er niet...
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Echter voor stoffen zetels & manden heb ik zo'n opzetstuk met ronddraaiende borstels die bij de Cyclonic zat. Werkt supergoed.
    Dit, zalig ding
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

Xitra's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Iemand hier de me kan helpen? Ben van plan om mijn kittens te verkopen "raskittens". Nu wil ik ook een erkenningsnummer aanvragen als hobbykweker. Maar mij werd gezegd dat ik een btw nummer moet aanvragen ervoor? Nu heb ik infolijn ook gebeld dit werd mij ook gezegd op een korteweg zonder fatsoenlijk uitleg, hoewel ik duidelijk heb aangehaald dat ik een hobbykweker wil worden geen occasioneel verkoper of professionele kweker. (meneer had geen zin denk ik om mij meer uitleg te geven en antwoorde kortweg met ja en nee. ):mad:. Iemand hier die ervaring hiermee heeft die me verder kan helpen of iemand kent?

Thanks
    PSN/Steam/Origin: Xitra - Add me!
    Cause I'm gonna murder, "Y" kill "O" and even "U"

iTrader
    0
    Ik heb nog eens geneusd voor een vriendin die ook wilde gaan kweken en had toen wat meegezocht. Je vindt wat info op de Website Vlaanderen over occasionele en hobbykwekers. Ik geloof dat de toenmalige regel was dat als je meer dan 1 fokteef hebt, je wordt beschouwd als een hobbyfokker en dan moet je een ondernemingsnummer en een erkenningsnummer aanvragen. Heb je maar één teefje moet je dat niet doen.

Satkan's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Maandag (mijn verjaardag to boot), mijn kat dood op straat gevonden. Nu schiet er maar 1 meer over van de groep van 7 die we in het ouderlijk huis hadden, 5 jaar geleden.
    Nu ben ik er toch aan aan het denken om 2 katjes permanent in het appartement te houden.
    Bij mijn ouders zaten ze vrijwel permanent in de tuin.

Iemand die een goede robotstofzuiger aan kan raden om de boel met de katten proper te houden?
    Ik was naar die roomba 68x toestelletjes aan het zien.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Meeste zijn wel ok dacht ik.
    Bij de goedkopere moet je gewoon elke dag dat bakje leegmaken.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Satkan Bekijk bericht
    Iemand die een goede robotstofzuiger aan kan raden om de boel met de katten proper te houden?
    Ik was naar die roomba 68x toestelletjes aan het zien.
    Hier heel tevreden over de Roomba 680! Scheelt echt een pak. Alleen alles boven Roombahoogte (plinten etc) lukt natuurlijk niet
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Onze kleine Miew is al een paar dagen niet thuisgekomen en we vrezen weer dat ze niet terugkomen zal. Net zoals onze vorige kat, gewoon van de ene op de andere achtergebleven zonder spoor terug te vinden.

We gaan geen kat meer in huis halen. Het doet pijn voor ons en ons hondje dat reeds 2 keer de kat niet terugkwam.

Hopelijk komt ze nog terug...

Pagina 5 van 19 Eerste 12345678915 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten