Pagina 22 van 23 Eerste ... 12181920212223 Laatste
    nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sinds zaterdag zijn de katten verhuisd naar hun nieuwe thuis.
    De rit in de auto was om nooit te vergeten, al dat gemiauw...
    In het begin waren ze wel heel onwennig in de nieuwe woonst maar al gauw kwamen ze snel tevoorschijn van onder de zetel om op ontdekking te gaan.
    Eten/water/kattenbak waren snel gevonden.
    Zondag hebben we ze dan voor de eerste keer boven gelaten, wederom zeer nieuwsgierig.
    Ze hebben heel de dag boven gezeten.
    Toen we s'avonds thuiskwamen zagen we zo 2 kopjes door het raam op ons neerkijken, hilarisch.
    Maandag mochten ze de garage verkennen, ook voor het eerst een kattenluikje leren nemen.
    Obi kan het al goed, Sookie die miauwt tot je het luikje komt opendoen voor haar...
    Dat gaat ze nog moeten leren.
    Gisteren toen we thuis kwamen zagen we dit.

https://imgur.com/gallery/LHg6YEN

Fantastisch
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

SideShow's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn 2 katten zijn ambetant.

De kleinste zaagt altijd suuuper hard achter eten, dat creeert "ophef". Ze zijn hebben normaal gewicht volgens de dierenarts, maar ze schrokken hun eten op alsof ze 2 weken niks hebben gehad. Dit is de laatste tijd echt verergerd. Ook kwamen ze nooit echt super goed overeen, maar de laatste weken is de oudste altijd aan het grommen op de kleinste. Die komt inderdaad altijd in de personal space van de oudste ... om wat ambetant te doen, zo lijkt. Door dat de oudste zit te grommen, wordt ik dan kwaad en zit ik te roepen. En dan 10 minuten later zijn ze weer "lief" en zitten ze weer hard te miauwen achter eten. Dit is een cirkeltje waarvan ik zo moe word, dat ik er aan denk om een katje weg te doen. Met de oudste kat alleen is het jaren goed gegaan .. tot dat de kleine erbij kwam. Ik zou aan niemand aanraden om meer dan 1 kat te doen, tenzij ze echt uit hetzelfde nestje komen.

Dat 2de katje heb ik nu 2 jaar. Het eerste jaar ging het goed, de oudste ontweek de kleine gewoon of ging weg. Maar ik heb de indruk dat dit van kwaad naar erger gaat, met grommen enzo ... soort territoriumdrift? Kan dit versterkt worden omdat ze honger hebben ofzo? Maar ze zijn op gewicht volgens de dierenarts ... -_-

Als ik ze dan buiten doe om af te koelen, willen ze achter 10 minuten weer naar binnen, dan staan ze met hangende pootjes bij wijze van spreken te smeken... tot ze binnen zijn, dan zijn het weer rotzakjes. Zucht.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SideShow Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mijn 2 katten zijn ambetant.

De kleinste zaagt altijd suuuper hard achter eten, dat creeert "ophef". Ze zijn hebben normaal gewicht volgens de dierenarts, maar ze schrokken hun eten op alsof ze 2 weken niks hebben gehad. Dit is de laatste tijd echt verergerd. Ook kwamen ze nooit echt super goed overeen, maar de laatste weken is de oudste altijd aan het grommen op de kleinste. Die komt inderdaad altijd in de personal space van de oudste ... om wat ambetant te doen, zo lijkt. Door dat de oudste zit te grommen, wordt ik dan kwaad en zit ik te roepen. En dan 10 minuten later zijn ze weer "lief" en zitten ze weer hard te miauwen achter eten. Dit is een cirkeltje waarvan ik zo moe word, dat ik er aan denk om een katje weg te doen. Met de oudste kat alleen is het jaren goed gegaan .. tot dat de kleine erbij kwam. Ik zou aan niemand aanraden om meer dan 1 kat te doen, tenzij ze echt uit hetzelfde nestje komen.

Dat 2de katje heb ik nu 2 jaar. Het eerste jaar ging het goed, de oudste ontweek de kleine gewoon of ging weg. Maar ik heb de indruk dat dit van kwaad naar erger gaat, met grommen enzo ... soort territoriumdrift? Kan dit versterkt worden omdat ze honger hebben ofzo? Maar ze zijn op gewicht volgens de dierenarts ... -_-

Als ik ze dan buiten doe om af te koelen, willen ze achter 10 minuten weer naar binnen, dan staan ze met hangende pootjes bij wijze van spreken te smeken... tot ze binnen zijn, dan zijn het weer rotzakjes. Zucht.
    Er bestaan voederbakjes die kunnen helpen tegen het schrokken, zoek maar eens op "slow feeder". Voor de rest, laat die katten het maar uitvechten, als je tussenkomt stel je het alleen maar uit en hoe langer het uitstel, hoe erger het wordt. Kan ook niet echt aanraden om ze buiten te steken wanneer je vindt dat ze ambetant zijn. Zij weten niet wat er aan de hand is of wat de bedoeling is, daar los je niets mee op.

Hebben je katten voldoende speelgoed? Hoeft geen duur gerief te zijn, katten zijn vaak tevreden met iets onnozels als de dop van een PET-fles of een leeg WC-rolletje (in 3 à 4 ringen knippen), maar wat afwisseling kan nooit kwaad. Mijn kat is momenteel zot van een klein kussentje waar wss een beetje kattenkruid in zat, en een plastieken muis met gaatjes in waar een belletje in zit.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je moet ze wel de kans geven om het wat uit te klaren hé tussen hen. Hier komen we zelden tot nooit tussen. En er lopen er hier vier, twee oudjes (m & v) van 14 en 12, en twee jongere katertjes van 4. Er is ook wel eens gedoe of de ene kan de ander niet zien, en dan is er even goed een maand niks. Het zijn sociale dieren, natuurlijk gaan ze in interactie met elkaar. Beter of slechter hangt trouwens niet vast aan uit hetzelfde nest of niet, eerder karakters die wel of niet botsen. Laat de oudste maar grommen naar de jongste, laat hem maar eens de kleine op zijn kop geven als die weer in zijn personal space zit.

Over het eten, hebben ze geen wormen? Is er iets veranderd op het gebied van voeding?
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij hebben deze voeder toren.
    https://www.amazon.com/Catit-Senses-.../dp/B00D3NI31Y

Heb dit nu bij 4 verschillende katten gebruikt, telkens om het schrokken tegen te gaan.
    Werkt super.
    In het begin moet je ze het wat leren maar bij ons waren ze er altijd snel mee weg.
    Het heeft bij 1 van de 2 ook voor gezorgd dat ze niet meer te dik is.

Heb nu 2 katten die uit hetzelfde nest komen en die maken evenveel ruzie als mijn vorige katten die niet uit hetzelfde nest kwamen.
    Soms moet je ze wel eens laten vechten (zullen ze sowieso doen als je niet thuis bent)
    Wat meer spelen met de jongste kat?
    Mss is het uit verveling dat ze de oudste lastig valt?

iTrader
    7 (89%)
    Mentioned
    0 Post(s)

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FuaaarK Bekijk bericht
    https://kattenherplaatsing.nl/interv...ver-zijn-boek/

Of toch niet!

iTrader
    7 (89%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    Veel meningen in mijn voordeel dus ik snap je niet.

Ik citeer: ". Voor huiskatten is een omheinde tuin een alternatief"

Case closed.

Btw een moraalwetenschapper met de uitleg dat een zwerfkat "geboren" zijn in een stedelijke omgeving maar er niet vanuit gaat dat dit geloosde huiskatten zijn kun je toch niet serieus nemen.

Heeft het ook maar enkel over biodiversiteit...

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Jouw artikel gaat toch ook over de biodiversiteit?

In de Europese wetgeving staat niets van dat katten niet buiten mogen komen.
    Wat er wel staat is dit: een verbod om, ongeacht de gebruikte methode, opzettelijk de bedoelde vogels te doden of te vangen
    We kunnen wel stellen dat de meerderheid van de katteneigenaars hun kat niet buiten laten om vogels te bestrijden hé.

En daarbij kan je nog stellen dat katten wel degelijk natuurlijke predatoren zijn van de vogels en andere kleine beesten.

Wat wel waar is is dat er momenteel teveel schade is door katten.
    Dit te wijten dat er gewoon teveel zijn.
    Iets dat door het lak aan aanpak van de overheid is gegroeid.
    En iets dat we moeten aanpakken via bv NTR, chips en strengere controle door dierenartsen.

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als je het doet voor je eigen entertainment, be my guest, maar anders zou ik zeggen: don't feed the troll, nixie.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Als je het doet voor je eigen entertainment, be my guest, maar anders zou ik zeggen: don't feed the troll, nixie.
    Ik ken de troll ze

De kern van zijn boodschap die hij brengt is in se niet fout.
    Katten zijn een probleem voor vogels en kleine beesten.
    Maar door alle gezelschapskatten nu binnen te houden los je het probleem niet op.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Beide katten gaan vaccineren omdat ze op katten hotel moeten als we naar België gaan.

kat 1: 1 minuut werk

kat 2: ik waarschuw ze dat ze beter handschoenen aandoen --> nee,nee dat gaat wel goed.

20 minuten later, eindelijk gevaccinneerd. Bloed op de reismand, bloed op de grond, op de vaccinatiekaart en de handen en armen van de dierenarts en assistent

.. told ya >.>
    *** Also sprach Zarathustra ***

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Beide katten gaan vaccineren omdat ze op katten hotel moeten als we naar België gaan.

kat 1: 1 minuut werk

kat 2: ik waarschuw ze dat ze beter handschoenen aandoen --> nee,nee dat gaat wel goed.

20 minuten later, eindelijk gevaccinneerd. Bloed op de reismand, bloed op de grond, op de vaccinatiekaart en de handen en armen van de dierenarts en assistent

.. told ya >.>
    hahahaha

Wij hebben er ook zo 2
    Obi laat alles toe, met al die abcessen van het vechten met de vorige buurkat liet hem alles toe.
    Juist wat gemiauw.
    Sookie daarentegen...
    Als ge die al vastpakt krijgde gaten in u kleren van haar nagels.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nixie Bekijk bericht
    hahahaha

Wij hebben er ook zo 2
    Obi laat alles toe, met al die abcessen van het vechten met de vorige buurkat liet hem alles toe.
    Juist wat gemiauw.
    Sookie daarentegen...
    Als ge die al vastpakt krijgde gaten in u kleren van haar nagels.
    Ding is dat ik met die kat kan doen wat ik wil BEHALVE bij een dierenarts.
    *** Also sprach Zarathustra ***

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ja da is bij ons ni.
    Ge kunt er meer mee dan bij de dierenarts, da wel.
    Maar ni alles

Ben benieuwd al ze terug buiten mogen (net verhuisd)

Pagina 22 van 23 Eerste ... 12181920212223 Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten