Pagina 2 van 19 Eerste 12345612 ... Laatste
    Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @Preske: mss in de vorige thread een reply plaatsen naar deze? Nu lijkt die gesloten for no reason..
    lijkt me niet nodig eerlijk gezegd, de meeste weten hier wel hoe het hier gaat. 5000 posts en de boel gaat toe.
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Zit hier sinds 2002 en da's de eerste keer da'k die regel hoor

Ailure's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn vorige kat raakte na 12 jaar opeens vermist. Was er kapot van. Ermee opgegroeid, sliep altijd bij mij, eigenlijk altijd samen thuis. Kon amper functioneren (ook gewoon die onwetendheid, verschrikkelijk).

Dat was in maart. Alles gedaan om te zoeken. In mei een kitten gereserveerd ergens, eind juni kwam ze thuis. Niet met het gedacht te vervangen maar wel voor afleiding en niet thuis zo eenzaam te voelen. En met het gedacht dat ik er 2 zou hebben moest ik mijn kat terugvinden. Maar is helaas niet gebeurd...

Toch voelde het niet aan als verraad. Ben mijn huidige kat zelfs dankbaar om het verlies te helpen verwerken.

Kwil dus maar zeggen dat je zelf moet kijken hoe het voor jou voelt. Dat kan verschillen, hoe belangrijk je een kat in huis vindt bijvoorbeeld.

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik ben al +/- 3 jaar aan het dromen van een kat. Ik hoop nu om eindelijk dit jaar de knoop door te hakken. Ik ben al langer verliefd op Britse kortharen, dan kwam even de gedachte in mij op "waarom nemen we er geen uit het asiel om dat een beter leven te geven"... Maar ik kan er niet aan doen dat ik een Britse zo graag zie dus nu ben ik toch cattery's met nestjes aan het zoeken. Dus als iemand tips heeft, laat maar weten.
    Nu, zijn er benodigdheden die ik stilaan al kan aankopen (krabpaal, kattenbak, voer- of waterbakje, speeltjes...) en eventueel waar (tweedehands)? Zijn er jaarlijkse kosten waar ik rekening moet mee houden zoals DA (vaccinaties) of andere dingen waar ik niet aan denk?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Ik ben al +/- 3 jaar aan het dromen van een kat. Ik hoop nu om eindelijk dit jaar de knoop door te hakken. Ik ben al langer verliefd op Britse kortharen, dan kwam even de gedachte in mij op "waarom nemen we er geen uit het asiel om dat een beter leven te geven"... Maar ik kan er niet aan doen dat ik een Britse zo graag zie dus nu ben ik toch cattery's met nestjes aan het zoeken. Dus als iemand tips heeft, laat maar weten.
    Nu, zijn er benodigdheden die ik stilaan al kan aankopen (krabpaal, kattenbak, voer- of waterbakje, speeltjes...) en eventueel waar (tweedehands)? Zijn er jaarlijkse kosten waar ik rekening moet mee houden zoals DA (vaccinaties) of andere dingen waar ik niet aan denk?
    Misschien er 2 nemen? Een britse korthaar en kat uit het asiel zodat ze nooit alleen zijn en het direct samen gewoon kunnen worden. Een kat is ongelukkig alleen... Allee dat wordt toch vaak gezegd door kenners. Ook niet raskatten kunnen heel mooi zijn he. Wij hebben een langharige kitten uit kattenopvang gehaald en hij is enorm mooi, iedereen denkt dat het raskat is. En hij is ook enorm lief, we hebben hem nu 2 jaar. Je kan pracht van kat hebben waar je niks aan hebt ook. Ik ken mensen met raskat die nooit bij hen komt. Dan heb ik liever een "minder mooie" kat waar je wel wat aan hebt. Maar als je kat in huis haalt weet je natuurlijk nooit hoe die zal zijn qua karakter. Denk er ook aan, een kat kan heel veel geld kosten bij de dierenarts... Wij hebben er 3, oudste is 6 jaar... En we hebben toch al veel kosten gehad ondanks dat het jonge katten zijn nog... Een tand kapot, 2 katten gehad met blaasontsteking, blaasgeruis, ...

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Moet wat kijken naar jouw thuissituatie, als jouw katjes veilig buiten kunnen valt een asielkatje zeker te overwegen.
    Als je op een appartement woont en het beestje moet ganse dag binnenzitten, dan lijkt een raskat mij geschikter.
    Ik heb 2 Britten, die komen nooit buiten en maken helemaal geen aanstalten om buiten te gaan. Ik mag mijn voordeur laten openstaan tijdens het uitladen van de wagen, die blijven mooi in de inkomhal zitten.
    Onze papa had vorig jaar 2 kittens uit het asiel gehaald. In het begin ging het prima, maar 1 van de 2 katten begon stilaan probleemgedrag te vertonen. Plaste overal in huis (in de broodrooster, op de printer, op kledij etc). Alles geprobeerd, verschillende malen bij de dierenarts mee geweest. Het beestje was gewoon zodanig overgestresseerd en depressief geworden omdat het niet vrij kon buiten lopen. Hij is zelf bij verschillende VZW's gaan aankloppen samen met de dierenarts voor hulp naar een nieuwe thuis met een leuke tuin. Niemand was bereid zo'n probleemdiertje verder te helpen. Hij heeft uit pure miserie de kat moeten laten inslapen, de dierenarts zag geen andere uitweg meer. Die kat was enorm ongelukkig.
    Ons mama had ook 2 kittens uit het asiel, 1tje na paar maand moeten inslapen wegens ziekte. Het ander is nu ruim 2 jaar, ze woont sinds kort op een appartement en die kat kan daar ook maar niet aarden, die wil naar buiten. Hij is vorige week via het terras ontsnapt, ganse avond zitten zoeken, 's morgens gezien dat hij bij één van de omwonende huizen in de tuin was vastgesukkeld.
    Als je op een appartement woont zou ik voorzichtiger zijn en goed naar de aard van het diertje doorvragen.

Qua kosten. Ik denk dat ik voor mijn 2 katten zo'n 40-50 EUR per maand aan voeding en kattenbakvulling heb. Verder jaarlijkse entingen en jaarlijkse controle (+- 70 EUR per kat). En natuurlijk massa speeltjes voor een binnenkat eh (maar kan mezelf wel niet inhouden met het kopen van speelgoed ). Ik koop veel via Bol of zooplus, is toch vaak stuk goedkoper dan in de traditionele dierenwinkel. Op voeding kan je via Bol tijdens bulkweken snel 50% uitsparen.
    Voor een binnenkat zou ik zeker ook wel een waterfontein voorzien. Een kat moet voldoende drinken en wordt voornamelijk door bewegend water aangetrokken.
    Everybody wants to be hollywood

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Vooral kijken wat uw situatie is. Hoe groot woon je en hoe woon je. En zo een selectie maken naar ras en gekoppeld karakter. Dat doet al veel.

Uiteindelijk heb je een basis uitzet nodig. En als de maanden verlopen groeit dit steeds. Krabpaal en kattenbak zijn basis, net zoals voederbakjes.

Wij hebben 2 Perzen en geven gemiddeld aan eten en toebehoren een goede 60€ per maand uit. Voor de dierenarts zit je jaarlijks op zo een 80€ als ze niks mankeren. Natuurlijk als ze ziek zijn dan kan dit wel eens wat kosten. Vergeet ook niet dat ze moeten gesteriliseerd worden, kost niet immens veel maar toch niet te vergeten.

Al bij al vallen de kosten echt wel mee hoor. Dat mag je zeker niet afschrikken. De initiële aanschaf kan soms wat hoger zijn, 500-1200€, maar een goede cattery is onbetaalbaar. Dieren uit het asiel is altijd wat tricky. Meestal heb je dan Europese Kortharen, dieren die gewoon moeten moeten en veel vrije loop nodig hebben. Of je hebt kruisingen of raskatten met een serieuze rugzak. Daarvoor moet je u altijd goed inlichten, maar als het matcht is het natuurlijk des te beter.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

iTrader
    1 (100%)
    Ik heb een pasgeboren poesje gereserveerd. Zie hier een foto van het nestje. Het ideale is dat ik het poesje kan gaan halen nadat wij terug zijn van vakantie, maar dat is wel nog wachten tot half augustus voor het bij ons is.

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Schattig!
    Benieuwd hoe onze kater gaat reageren als ons meisje (mens ) er is ^^
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

Stampertje's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Hier heeft onze Kaiju ontdekt dat de vuurschaal (die er al 2 maand staat) eigenlijk een ideale buitenmand is.
    pic 1 & pic 2
    Zorgen voor morgen komen minstens een dag te vroeg
    Make sure the squeeze is worth the juice
    Ctrl-Alt-Del \./ Explosm \./ Garfield \./ Ménage à 3

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Schattig!
    Benieuwd hoe onze kater gaat reageren als ons meisje (mens ) er is ^^
    Een van de onze komt nu al anderhalf jaar niet binnen gedurende de dag wanneer ze kunnen wakker zijn, zelfs al hebben ze hem nooit iets gedaan

Sent from my iPhone using Tapatalk
    *** Also sprach Zarathustra ***

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Een van de onze komt nu al anderhalf jaar niet binnen gedurende de dag wanneer ze kunnen wakker zijn, zelfs al hebben ze hem nooit iets gedaan

Het is toch uw kind niet dat al anderhalf jaar niet meer binnen komt?
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Het is toch uw kind niet dat al anderhalf jaar niet meer binnen komt?
    Haha, née

*** Also sprach Zarathustra ***

Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stampertje Bekijk bericht
    Hier heeft onze Kaiju ontdekt dat de vuurschaal (die er al 2 maand staat) eigenlijk een ideale buitenmand is.
    pic 1 & pic 2
    Poes flambé

iTrader
    1 (100%)
    https://www.catteryshalimargardens.be/britjes/
    Als iemand nog een zusje wil.
    Ik wil ze NU!

Pagina 2 van 19 Eerste 12345612 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten