Pagina 19 van 19 Eerste ... 91516171819

iTrader
    7 (90%)
    Ik heb 3 katten thuis, twee kattinnen en één kater.
    Ze komen allemaal van het asiel. De kater en één van de kattinnen zijn 4,5 jaar oud, de andere kattin is rond de 7 à 8 jaar (in het asiel konden ze het niet preciezer zeggen).

Momenteel heb ik een huis met een tuin ; de kater gaat regelmatig een hele dag en/of nacht op stap, de 2 kattinnen gaan nooit over de afsluiting en blijven in de tuin. 's Nachts zijn ze binnen (ook de kater, tenzij hij op de lappen is ).
    Nu ga ik ergens in de zomer van volgend jaar verhuizen naar een appartement en ik ga ergens een oplossing moeten zoeken om het die beestjes niet al te moeilijk te maken ; regelmatig naar buiten gaan zal er niet meer, of toch weinig inzitten. Is wel op het gelijkvloers...
    Bovendien vind ik in één kamer en altijd op hetzelfde plekje regelmatig een plas urine wanneer ik 's morgens opsta. Wij gaan in het weekend nu al regelmatig naar het appartement maar dat heeft er weinig mee te maken, vermoed ik, gezien dit tijdens de week, wanneer we gewoon thuis zijn, ook regelmatig gebeurt. Het is niet systematisch elke dag, soms doet ze het 3 à 4 dagen niet, dan weer 2 dagen na elkaar. Heeft dit vroeger ook al gedaan, maar dan maanden aan een stuk niets meer. En nu is ze enkele weken geleden weer begonnen.
    In het huis is er niets veranderd, nochtans.

Maar goed : misschien kan het probleem van het plassen met Felliway worden opgelost (feromonen verstuiven in huis) maar is een tijdelijke oplossing en kan niet 365 dagen per jaar en 7 dagen op 7 gebeuren.

Dus, als er hier mensen zitten met de nodige 'kattenkennis', ik hoor het graag.
    Laatst gewijzigd door Powerwing; 17 juni 2019 om 15:15

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mijn kater Joey is vandaag overleden. Hij zou in oktober 14 jaar geworden zijn.

Hij heeft 13 jaar last gehad van kristallen in zijn blaas, maar daar kwam dan begin dit jaar een snelgroeiende tumor bij op de schildklier. Hij kreeg daarvoor pillen maar de effecten daarvan waren nu 7 maanden later al volledig uitgewerkt.

Bovendien begon zijn hart het nu ook te begeven volgens de arts en sinds maandag ging het plots heel hard achteruit. Hij werd heel even terug dikker maar hij was de laatste 2 weken weer graatmager geworden. Hij was nog een schim van zichzelf.

Hij deed niets anders meer dan overal onzindelijk plassen, en voor het overige urenlang in een koel plekje liggen slapen. Als hij dan eens wakker was al was het 4u in de nacht dan maakte hij mij wakker om comfort en liefde te voelen. Arm beestje.

Ik heb nog overwogen samen met de arts de dosis medicijnen te verhogen, maar de tumor groeide blijkbaar zo snel dat het gewoon uitstel van executie was welk leven had hij dan nog gehad?

Dus helaas ik heb besloten hem een spuitje te geven met pijn in het hart.
    Laatst gewijzigd door makila; 5 juli 2019 om 20:34

iTrader
    0
    Veel sterkte!

Deckard's schermafbeelding
    iTrader
    0
    @makila: veel sterkte.

Wij hebben hier ondertussen ook al 13 jaar een kater bij ons maar die is nog altijd hel gezond. Ik zou het vroeger nooit gezegd hebben, maar nu na die 13 jaar zou ik hem toch ook serieus missen moest ie weg zijn.
    Laatst gewijzigd door Deckard; 6 juli 2019 om 10:07
    Down on pain street, disappointment lurks

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    @makila: veel sterkte.
    Wij hebben hier ondertussen ook al 13 jaar een kater bij ons maar die is nog altijd hel gezond. Ik zou het vroeger nooit gezegd hebben, maar nu na die 13 jaar zou ik hem toch ook serieus missen moest ie weg zijn.
    Merci.

Ja 13 (bijna 14) is natuurlijk geen overlijden van ouderdom. Onze kater was gewoon héél ziek en op het einde gaf zijn lichaam de strijd op. Maar ja niet iedereen heeft het geluk om gezond oud te worden hé.

----------

Onze Jack Russel Mix (11 maanden ouder maar nog wel kerngezond) heeft gisteren bijna niet geslapen en was zéér onrustig. Mijn vrouw moest opstaan voor hem en daarna heb ik over hem gewaakt. Hij heeft heel de tijd onze kater liggen zoeken. Hij mist natuurlijk zijn beste vriend en helaas moest zijn vriend als eerste gaan hé.

Ironisch genoeg hebben wij onze kater in huis gehaald omdat onze hond een (jongere) speelkameraad nodig had. Maar nu overleeft hij onze kater alsnog en moet hij zijn oude dagen alleen slijten.

Ik mis onze kater vooral op de momenten dat hij begon te zagen (voor eten bijvoorbeeld), ie kopjes kwam geven of wanneer hij normaal op mijn benen springt om een roesje uit te slapen.

C'est la vie. Life continues ..
    Laatst gewijzigd door makila; 6 juli 2019 om 18:22

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Mijn kater Joey is vandaag overleden. Hij zou in oktober 14 jaar geworden zijn.

Hij heeft 13 jaar last gehad van kristallen in zijn blaas, maar daar kwam dan begin dit jaar een snelgroeiende tumor bij op de schildklier. Hij kreeg daarvoor pillen maar de effecten daarvan waren nu 7 maanden later al volledig uitgewerkt.

Bovendien begon zijn hart het nu ook te begeven volgens de arts en sinds maandag ging het plots heel hard achteruit. Hij werd heel even terug dikker maar hij was de laatste 2 weken weer graatmager geworden. Hij was nog een schim van zichzelf.

Hij deed niets anders meer dan overal onzindelijk plassen, en voor het overige urenlang in een koel plekje liggen slapen. Als hij dan eens wakker was al was het 4u in de nacht dan maakte hij mij wakker om comfort en liefde te voelen. Arm beestje.

Ik heb nog overwogen samen met de arts de dosis medicijnen te verhogen, maar de tumor groeide blijkbaar zo snel dat het gewoon uitstel van executie was welk leven had hij dan nog gehad?

Dus helaas ik heb besloten hem een spuitje te geven met pijn in het hart.
    Heel herkenbaar.
    Onze kat werd 18,kreeg tumor.
    Vermagerde enorm snel,plaste overal,kon niet meer eten,alleen beetje drinken.
    Hebben toen ook besloten om het lijden te doen stoppen.
    Pijnlijk.
    Veel sterkte !!!!!!

Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Onze poes is na dik 5 dagen terug thuis. Amai nie te doen. Ik sliep beneden met de deuren open omdat hij binnen zou kunnen (maar niemand anders) en een uurtje geleden werd ik gewekt door de geluiden van een poes die zat te eten. De ontlading is niet te doen. In de winkels posters gaan ophangen, meer dan 100 flyers gaan bussen, elke avond uren buiten zoeken 's nachts, ... maar meneer is thuis en dat is wat telt zijn maatje is SUPER conent natuurlijk, die volgt hem op de voet
    Twitch|Steam|PSN
    i7 4770k|16 GB Corsair Vengeance|RX580
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    3 (100%)
    Ik heb al een tijdje een poes (8j) uit een asiel die steevast weigert om droog voer te eten, en als ze er van eet kotst ze het meteen weer uit.
    Ik heb al alle merken geprobeerd, van Friskies tot Hills of Royal Canin, en niets werkt.
    Al vanalles geprobeerd, zoals water erbij doen, zo'n vloeibare snack erdoor mengen, nat en droog voer mengen en weet ik wat nog allemaal.
    Ik ben stilaan ten einde raad en al dat nat voer kan volgens mij ook niet ideaal zijn. Volgens de dierenarts is ze gezond, maar ik zou toch graag willen dat ze af en toe ook droog at. Iemand hier daar ervaring mee?

Wilcao's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boogymanx Bekijk bericht
    Ik heb al een tijdje een poes (8j) uit een asiel die steevast weigert om droog voer te eten, en als ze er van eet kotst ze het meteen weer uit.
    Ik heb al alle merken geprobeerd, van Friskies tot Hills of Royal Canin, en niets werkt.
    Al vanalles geprobeerd, zoals water erbij doen, zo'n vloeibare snack erdoor mengen, nat en droog voer mengen en weet ik wat nog allemaal.
    Ik ben stilaan ten einde raad en al dat nat voer kan volgens mij ook niet ideaal zijn. Volgens de dierenarts is ze gezond, maar ik zou toch graag willen dat ze af en toe ook droog at. Iemand hier daar ervaring mee?
    Die van ons is net het tegenovergestelde. Eet alleen maar brokken. Vooral van de Royal Canin is hij helemaal gek.

Pagina 19 van 19 Eerste ... 91516171819

Tags for this Thread

Regels voor berichten