Bekijk resultaten enquête: Hoeveel kost jouw uurwerk?

Aantal stemmers
137. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • € 0 - 100

21 15,33%
  • € 100 - 200

22 16,06%
  • € 200 - 300

19 13,87%
  • € 300 - 400

12 8,76%
  • € 400 - 500

11 8,03%
  • € 500 - 1000

14 10,22%
  • € 1000+

38 27,74%
Pagina 59 van 59 Eerste ... 9495556575859

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3T Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Deze waarschijnlijk https://www.omegawatches.com/watch-o...23332412101001

De NTTD 300m is goed verkrijgbaar normaal. De Spectre was beperkt.
    Yes, de Spectre Watch Kan me niet inbeelden dat die bij introductie tegen de 9000€ stond.

SteakFriet's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    dubbel

SteakFriet's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vrallie Bekijk bericht
    Ik denk dat je mijn post over TAG misschien te persoonlijk hebt opgenomen. :-) Zelf denk ik niet dat mijn post kort door de bocht is. Voor de prijs van een TAG Formula 1 heb je een Seamaster 300 (jaren 90, early 2000 quartz), vandaar mijn vergelijking. Uiteraard weet ik dat Omega & TAG niet op dezelfde lijn staan, daarvoor ben ik een te grote horlogeliefhebber en heb ik al te veel uren in Youtube channels & watch fora 'geïnvesteerd'. Wel bedoel ik dat je mits goed rondkijken voor een gelijkaardige prijs ook in betere merken kan shoppen (hence mijn voorbeeld Seamaster vs Formula 1).

Overigens, ik heb zelf een TAG in mijn collectie dus ik bash niet op het merk. Alleen is het een algemeen gegeven dat ze in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw slechte horloges op de markt hebben gedumpt en hierdoor een minder sterke reputatie hebben opgebouwd. Net zoals Alfa Romeo ook nog steeds dit imago met zich meedraagt van minder betrouwbare wagens in de jaren 90/early 2000.

Ik volg trouwens dagelijks het horlogeforum.nl & de meerwaarde van dat forum is dat er veel sub-culturen zijn met liefhebbers van een zeer breed gamma aan merken. Dat is een verrijkend forum maar echt niet representatief voor de algemene consensus over het merk. Zoals MrKend54 schreef, diversa fora staan vol met klachten over cheap Tags. ik zie vooral op het subforum "horlogemarkt" op horlogeforum.nl dat ze Tags aan dumpingprijzen aanbieden, says enough :-) Ik heb zelf een Carrera gekocht omdat hij spotgoedkoop was ;-) (en ik vond/vind hem heel mooi).

Conclusie, mooie horloges maar zijn overpriced & hebben bij de liefhebbers geen al te goed imago. Trouwens iets waar Baume & Mercier ook mee kampt, nice stuff but 'never' buy it new. Maar je mag gerust niet akkoord gaan, ieder zijn mening.

Betreffende Tudor, is dat merk niet te hot tegenwoordig om 10 a 15% korting te geven? Ik denk persoonlijk dat de kans dat je bij een Omega AD die korting krijgt groter is dan bij een Tudor AD.
    Nee hoor ik neem het niet persoonlijk op. Iedereen mag inderdaad zijn mening hebben. Ik heb men Aquaracer ook niet nieuw gekocht en denk dat ik hem morgen voor dezelfde prijs kan verkopen, niet dat ik dat van plan ben. De goedkoopste die ik online vind moet toch nog 850 ballen kosten en dat heb ik er niet voor betaald, ik vind dat die afschrijving dan nog best meevalt op een nieuwprijs van circa 1500euro.

Het kan zeker dat het overpriced is net zoals vele merken. Spijtig dat Tag blijkbaar hun reputatie want zelf mee heeft verknalt, maar je gaf wel een mooi voorbeel met Alfa Romeo. Maar opnieuw, ik vind het echt knappe horloges en persoonlijk vind ik de bouwkwaliteit dik in orde, ook al zullen ze in het verleden wat goedekope spullen hebben gebruikt. Ik zie het niet aan af.

Een oude seamaster zou ik nu toch niet verkiezen boven een nieuwe instaptag. Maar ook dat is persoonlijk natuurlijk. Laten we hier ook de tag "discussie" stoppen. Niet dat het voor mij al een discussie was, er zijn feiten benoemd. Zolang iedereen maar tevreden is met zijn collectie.

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Horloge grootvader. 35mm case, incablot, iets van de jaren 50? Nieuw polsbandje besteld , wss een even grote kost als de waarde van het horloge zelf.
    Zit er dagelijks 5 minuten naast maar over die lifetime unbreakable mainspring hadden ze in ieder geval niet gelogen.

Voila, leren bandje en ik kan het terug dragen. Is wel verdomd lastig geweest om die 18mm spring bars in een oneven bandaanzetting van 17mm te krijgen.

1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M°°nblade Bekijk bericht
    Voila, leren bandje en ik kan het terug dragen. Is wel verdomd lastig geweest om die 18mm spring bars in een oneven bandaanzetting van 17mm te krijgen.

Schoon bandje dat ge derop hebt gezet, past goed!

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Heel goed , top !

xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Weer veel te lang geleden dat er foto's zijn gepost hier

IG: (Kevin's (@racerke083) profile on Instagram • 236 posts)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

[Az3r]'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ben op zoek naar Rolex Handschoenen Medium. Weet iemand waar ik deze kan vinden?
    Op Ebay geen medium, of enkel de rechtse of de linkse.

Regels voor berichten