Bekijk resultaten enquête: Hoeveel kost jouw uurwerk?

Aantal stemmers
137. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • € 0 - 100

21 15,33%
  • € 100 - 200

22 16,06%
  • € 200 - 300

19 13,87%
  • € 300 - 400

12 8,76%
  • € 400 - 500

11 8,03%
  • € 500 - 1000

14 10,22%
  • € 1000+

38 27,74%
Pagina 58 van 59 Eerste ... 848545556575859 Laatste
    xxxracexxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vrallie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Alleen is het jammer dat ze er niet in slagen om dezelfde vibe als Rolex te creëren
    Is juist een pro dat ze (en andere merken) niet deze vibe hebben!
    Ik wil hierdoor juist geen Rolex aanschaffen... Een Explorer 2 polar, een milgauss, een airking stonden allen op mijn wishlist en ook bijna aangeschaft. Maar iets dat zo gehyped wordt krijg ik automatisch een afkeer van.
    Mijn laatste aankoop is daarom ook de seamaster geworden, qua techniek/kwaliteit gelijk of zelfs beter dan een sub. Mijn volgende zal (hopelijk) een duotone tudor prince worden, en bewust hierdoor geen Rolex daydate.

IG: (Kevin's (@racerke083) profile on Instagram • 232 posts)

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    23 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Maar als je tegen iemand horloge zegt, en deze begint direct over rolex dan weet je genoeg.
    Zal wel ne rapper of drugsdealer zijn!

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Zal wel ne rapper of drugsdealer zijn!
    Ela ela.

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    23 Post(s)
    Ahja sorry, huisjesmelker kan ook

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk bericht
    Dan moet je toch niet bij bovenvermelde winkel gaan, vrees ik.
    Bedoel je dat ze daar geen 10-15% geven? Want ik heb ook nog interesse in een Tudor

SteakFriet's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Uurwerktopic - Deel 2

Zoals frallie reeds gezegd heeft dus.
    En het grootste probleem is niet de marketing, wel dat het werkelijk smakeloze marketing is.
    Bij omega is er ook marketing met James Bond, maar dat is een stoer en klassevol personage. Daar past dat.

Maar als je als merk reclame gaat maken in een komedie zoals baywatch is een smakeloos.

TAG is het perfecte voorbeeld van uw opgebouwd heritage de vuilbak in gooien. Massaal goedkope quartz dumpen voor premium prijzen. En uw stuf massaal aan de man doen bij quartz boetieken.
    Ik vind het wat kort door de bocht. Marketing kan me weinig schelen maar als het ten koste gaat van kwaliteit wel. Ik heb niet dat gevoel. Tag Heuer heeft op zich toch nog een goede kwaliteit zeker, we praten hier niet over een spotgoedkoop klokkie dat niet aan eisen voldoet. Ze steken inderdaad simpele quartzen in hun horloges maar de bouwkaliteit is toch dik OK. Ik vind de prijszetting ook wel OK al is er veel concurrentie.
    Trouwens er is niets mis met quartz, heeft zat veel voordelen. Ik heb nu 4 horloges waaronder 2 quartz en 2 automaat. Elke techniek heeft zen voordelen al is het geen 9F quartz a la grand seiko in men aquaracer natuurlijk.

De mijne is wel 2dehands aangeschaft en ik heb hem de helft van nieuwwaarde betaald zonder dat je ziet dat hij 2dehands is dus klopt wel dat ze flink afschrijven.
    Dat Omega een hogere klasse is dat is wel duidelijd, ik vergelijk Tag hier ook niet mee.

iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tag heeft prima modellen, maar 3/4 van die catalogus is wat ik het beste kan omschrijven als overpriced eerste klas.

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteakFriet Bekijk bericht
    Ik vind het wat kort door de bocht. Marketing kan me weinig schelen maar als het ten koste gaat van kwaliteit wel. Ik heb niet dat gevoel. Tag Heuer heeft op zich toch nog een goede kwaliteit zeker, we praten hier niet over een spotgoedkoop klokkie dat niet aan eisen voldoet. Ze steken inderdaad simpele quartzen in hun horloges maar de bouwkaliteit is toch dik OK. Ik vind de prijszetting ook wel OK al is er veel concurrentie.
    Trouwens er is niets mis met quartz, heeft zat veel voordelen. Ik heb nu 4 horloges waaronder 2 quartz en 2 automaat. Elke techniek heeft zen voordelen al is het geen 9F quartz a la grand seiko in men aquaracer natuurlijk.

De mijne is wel 2dehands aangeschaft en ik heb hem de helft van nieuwwaarde betaald zonder dat je ziet dat hij 2dehands is dus klopt wel dat ze flink afschrijven.
    Dat Omega een hogere klasse is dat is wel duidelijd, ik vergelijk Tag hier ook niet mee.
    Ik zou tag zelfs niet aan dezelfde zin als omega noemen.

En goede kwaliteit? Dan moet je maar eens kijken op watch forums, de klachten over goedkoop gemaakte tag's kan je moeilijk naastlijken. Je zit daar met quartz horloge dat binnenin op niveau staat van een fashion watch. Volledige aandrijvingen met plastieken wielen en waterdichtheid die niet gehaald wordt in de praktijk. Gewoon niveau dat je van een Hilfiger of een Boss horloge verwacht.

Nee als je op een lager budget zit, wat uiteraard perfect legitiem is, heb je talloze andere goede merken. Oris, tudor, Bell&Ross, Maurice Lacroix, nomos of Breitling.

Natuurlijk als je voor 600€ zo eentje kan kopen kan je nog overwegen. Maar zelfs dan nog zou ik het niet doen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    117 (99%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MilM1 Bekijk bericht
    Bedoel je dat ze daar geen 10-15% geven? Want ik heb ook nog interesse in een Tudor
    Dat bedoelde ik inderdaad. Heb het nochtans gevraagd omdat er hier melding van gemaakt werd. Nuja maakt niet zoveel uit voor mij, ik had toch al besloten om er €x aan uit te geven.
    If I can bicycle, I bicycle.
    12x Sunpower X21-350 + Solaredge 3000 (226°, 50° helling) PVoutput

SteakFriet's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik zou tag zelfs niet aan dezelfde zin als omega noemen.

En goede kwaliteit? Dan moet je maar eens kijken op watch forums, de klachten over goedkoop gemaakte tag's kan je moeilijk naastlijken. Je zit daar met quartz horloge dat binnenin op niveau staat van een fashion watch. Volledige aandrijvingen met plastieken wielen en waterdichtheid die niet gehaald wordt in de praktijk. Gewoon niveau dat je van een Hilfiger of een Boss horloge verwacht.

Nee als je op een lager budget zit, wat uiteraard perfect legitiem is, heb je talloze andere goede merken. Oris, tudor, Bell&Ross, Maurice Lacroix, nomos of Breitling.

Natuurlijk als je voor 600€ zo eentje kan kopen kan je nog overwegen. Maar zelfs dan nog zou ik het niet doen.
    Ik heb dat dan ook niet als eerste gedaan om Tag en Omega in 1 zin te noemen. Ik denk dat Tag Heuer andere concurrentie heeft, dan denk ik eerder aan Longines, Sinn, Baume mercier, Oris, maurice Lacroix,... enfin er zijn er tientallen die in die range zitten. Heb je trouwens gezien wat Seiko tegenwoordig voor een prijsstrategie heeft op hun lijnen? De nieuwe presages (waar ik visueel wel heel fan van ben) zijn ook al een ton, wel dan heb ik daar meer problemen mee want daar proppen ze al extreem lang dezelfde movements in die in productie echt niet meer veel meer gaan kosten. Maar dit om maar een voorbeeld te geven, ook ik heb een Seiko naar alle tevredenheid. Maar zo zijn er genoeg voorbeelden.

Ik zit op horlogeforum.nl, daar heb ik trouwens ook men Tag aangekocht en ik merk eigenlijk niet veel van die "haat" daar, eerder bewondering zoals bij vele merken. Ik heb 1 en ander opgezocht en het klopt wel dat er goedkopere materialen werden gebruikt maar dat was early 2000, ondertussen ook rechtgezet.

Kijk ik vind het gewoon een knappe horloge, uiteraard mag iedereen een mening hebben maar om deze als algemeen te beschouwen lijkt me sterk. Zoals ik al zei op horlogeforum zijn er zat mensen die nog geld aan Tag Heuers geven, ook mensen met een Omega etc in de collectie

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik zag gisteren een Seamaster 300 Master Coaxial James Bond editie aangeboden voor 9000€ - was die list price indertijd ook zo hoog of is die enorm in waarde gestegen?

Omega heeft toch echt een paar leuke limited edition series. Enorm gecharmeerd door de Speedy Tuesday Ultraman... Als ik nog eens een financiële meevaller heb...

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlashDotDash Bekijk bericht
    Ik zag gisteren een Seamaster 300 Master Coaxial James Bond editie aangeboden voor 9000€ - was die list price indertijd ook zo hoog of is die enorm in waarde gestegen?

Omega heeft toch echt een paar leuke limited edition series. Enorm gecharmeerd door de Speedy Tuesday Ultraman... Als ik nog eens een financiële meevaller heb...
    Deze?
    https://www.omegawatches.com/watch-o...21092422001001
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

j3T's schermafbeelding
    iTrader
    81 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Deze waarschijnlijk https://www.omegawatches.com/watch-o...23332412101001

De NTTD 300m is goed verkrijgbaar normaal. De Spectre was beperkt.
    I'm a man with a fork in a world of soup.

Vrallie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteakFriet Bekijk bericht
    Ik heb dat dan ook niet als eerste gedaan om Tag en Omega in 1 zin te noemen. Ik denk dat Tag Heuer andere concurrentie heeft, dan denk ik eerder aan Longines, Sinn, Baume mercier, Oris, maurice Lacroix,... enfin er zijn er tientallen die in die range zitten. Heb je trouwens gezien wat Seiko tegenwoordig voor een prijsstrategie heeft op hun lijnen? De nieuwe presages (waar ik visueel wel heel fan van ben) zijn ook al een ton, wel dan heb ik daar meer problemen mee want daar proppen ze al extreem lang dezelfde movements in die in productie echt niet meer veel meer gaan kosten. Maar dit om maar een voorbeeld te geven, ook ik heb een Seiko naar alle tevredenheid. Maar zo zijn er genoeg voorbeelden.

Ik zit op horlogeforum.nl, daar heb ik trouwens ook men Tag aangekocht en ik merk eigenlijk niet veel van die "haat" daar, eerder bewondering zoals bij vele merken. Ik heb 1 en ander opgezocht en het klopt wel dat er goedkopere materialen werden gebruikt maar dat was early 2000, ondertussen ook rechtgezet.

Kijk ik vind het gewoon een knappe horloge, uiteraard mag iedereen een mening hebben maar om deze als algemeen te beschouwen lijkt me sterk. Zoals ik al zei op horlogeforum zijn er zat mensen die nog geld aan Tag Heuers geven, ook mensen met een Omega etc in de collectie
    Ik denk dat je mijn post over TAG misschien te persoonlijk hebt opgenomen. :-) Zelf denk ik niet dat mijn post kort door de bocht is. Voor de prijs van een TAG Formula 1 heb je een Seamaster 300 (jaren 90, early 2000 quartz), vandaar mijn vergelijking. Uiteraard weet ik dat Omega & TAG niet op dezelfde lijn staan, daarvoor ben ik een te grote horlogeliefhebber en heb ik al te veel uren in Youtube channels & watch fora 'geïnvesteerd'. Wel bedoel ik dat je mits goed rondkijken voor een gelijkaardige prijs ook in betere merken kan shoppen (hence mijn voorbeeld Seamaster vs Formula 1).

Overigens, ik heb zelf een TAG in mijn collectie dus ik bash niet op het merk. Alleen is het een algemeen gegeven dat ze in de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw slechte horloges op de markt hebben gedumpt en hierdoor een minder sterke reputatie hebben opgebouwd. Net zoals Alfa Romeo ook nog steeds dit imago met zich meedraagt van minder betrouwbare wagens in de jaren 90/early 2000.

Ik volg trouwens dagelijks het horlogeforum.nl & de meerwaarde van dat forum is dat er veel sub-culturen zijn met liefhebbers van een zeer breed gamma aan merken. Dat is een verrijkend forum maar echt niet representatief voor de algemene consensus over het merk. Zoals MrKend54 schreef, diversa fora staan vol met klachten over cheap Tags. ik zie vooral op het subforum "horlogemarkt" op horlogeforum.nl dat ze Tags aan dumpingprijzen aanbieden, says enough :-) Ik heb zelf een Carrera gekocht omdat hij spotgoedkoop was ;-) (en ik vond/vind hem heel mooi).

Conclusie, mooie horloges maar zijn overpriced & hebben bij de liefhebbers geen al te goed imago. Trouwens iets waar Baume & Mercier ook mee kampt, nice stuff but 'never' buy it new. Maar je mag gerust niet akkoord gaan, ieder zijn mening.

Betreffende Tudor, is dat merk niet te hot tegenwoordig om 10 a 15% korting te geven? Ik denk persoonlijk dat de kans dat je bij een Omega AD die korting krijgt groter is dan bij een Tudor AD.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik heb mijn Tag formula 1 gekocht voor 325€ in 2010 , winkel deed uitverkoop .Ik denk dat retail price een kleine 900€ was toen .ik ben er heel content van , werkt nog altijd
    perfect , denk niet dat ik die nog verkoop , ook al vinden sommigen het een fashion watch ik weet dat dit niet waar is .Ik heb heel lang geleden is docu gezien over how it's made Tag Heuer en dat was wel dik in orde .

Regels voor berichten