Bekijk resultaten enquête: Hoeveel kost jouw uurwerk?

Aantal stemmers
93. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • € 0 - 100

16 17,20%
  • € 100 - 200

18 19,35%
  • € 200 - 300

12 12,90%
  • € 300 - 400

10 10,75%
  • € 400 - 500

4 4,30%
  • € 500 - 1000

10 10,75%
  • € 1000+

23 24,73%
Pagina 2 van 30 Eerste 12345612 ... Laatste

iTrader
    1 (100%)
    Altijd gebruik ik die om tijd te bekijken,maar voel me naakt zonder uurwerk en ja heb graag kwaliteitvolle uurwerken .

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vraagje zonder achterliggende boodschap: gebruiken jullie ook vaak de horloge om de tijd te bekijken, of is het vooral een item om een stijl tentoon te spreiden?
    99% van de tijd lees ik de actuele tijd af van mijn horloge.

Zal mijn daily driver hier ook maar eens posten.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Mooncat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Vraagje zonder achterliggende boodschap: gebruiken jullie ook vaak de horloge om de tijd te bekijken, of is het vooral een item om een stijl tentoon te spreiden?
    Beide, het ene sluit het andere niet uit. Maar in m'n collectie probeer ik toch de variëren in movements, kleur van de wijzerplaat, type banden, stijl van horloge en andere zaken. Dat maakt bij mij toch deel uit van de hobby.

iTrader
    0
    Ben verliefd geworden op de Longines Hydroconquest automatic en heb serieuze kriebels om het te gaan halen...Heb nog geen horloge met stalen bandje, dus zou mooie toevoeging zijn aan bestaande collectie (Hamilton khaki pilot day date / horloge van DW / Tissot prc 200 / een Rodania)..Iemand ervaringen mee?

http://static3.businessinsider.com/i...-right-now.jpg

Obscurax's schermafbeelding
    iTrader
    66 (99%)
    Nieuwe aanwinst. Wat vroeger dan oorspronkelijk gepland maar deze kon ik niet laten liggen.

carpe noctem
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Zo, dat is nog eens een manier om het jaar af te sluiten De Datejust is een klassieker onder de klassiekers en een echte beauty. Persoonlijk vind ik de versie met blauwe wijzerplaat net een tikkeltje mooier, maar deze ziet er ook fantastisch uit! Alleen al de manier waarop die zes in het datumvenster wordt getoond is al een plaatje op zich.

Kan je al een waardeoordeel vellen over het draagcomfort van de jubilee bracelet? Naar mijn bescheiden mening heeft Rolex de beste bracelets van de hele industrie.

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    OP Datejust is idd een icoon. Ik vind persoonlijk het nogal een vrouwelijk model, maar het blijft een prachtig horlogen. Zeker in stalen uitvoering, ge komt dat veel in het rosé of geel goud tegen en dan is dat echt een horloge voor marokkaanse drugdealers.
    hier moet iets staan, maar tmag ni zijn wat er al 3 jaar staat.

iTrader
    3 (100%)
    @Obscurax, very nice, ik ben ook nog op zoek naar een Rolex toevoeging aan mijn collectie.
    Als ik mag vragen (via PM) waar heb je aangekocht en wat heb je ervoor betaald? Is dit een 38mm?

Groeten,

Obscurax's schermafbeelding
    iTrader
    66 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mooncat Bekijk bericht
    Zo, dat is nog eens een manier om het jaar af te sluiten De Datejust is een klassieker onder de klassiekers en een echte beauty. Persoonlijk vind ik de versie met blauwe wijzerplaat net een tikkeltje mooier, maar deze ziet er ook fantastisch uit! Alleen al de manier waarop die zes in het datumvenster wordt getoond is al een plaatje op zich.

Kan je al een waardeoordeel vellen over het draagcomfort van de jubilee bracelet? Naar mijn bescheiden mening heeft Rolex de beste bracelets van de hele industrie.
    Vind blauw of grijs ook erg mooi maar ze zijn wat moeilijker te vinden wat de prijs ook omhoog duwt. Vind het ook een plaatje

Draagcomfort is prima, band is nog op volle lengte en er zit nog relatief weinig rek op voor een begin jaren 70's model. Ik ben nog niet zeker of ik de bracelet zal gebruiken, mogelijk komt er een aftermarket bracelet op en berg ik het origineel op om de herverkoop waarde in ere te houden. Een nieuwe band kost me bijna 1/2 van de prijs die ik voor het horloge betaald heb.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    OP Datejust is idd een icoon. Ik vind persoonlijk het nogal een vrouwelijk model, maar het blijft een prachtig horlogen. Zeker in stalen uitvoering, ge komt dat veel in het rosé of geel goud tegen en dan is dat echt een horloge voor marokkaanse drugdealers.
    Vind er niet veel vrouuwelijks aan maar dat is elk zijn mening. Ik zou geen nee zeggen tegen Rolex Daydate 18038, maar daar ben ik misschien nog net een tikketje te jong voor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Necre0 Bekijk bericht
    @Obscurax, very nice, ik ben ook nog op zoek naar een Rolex toevoeging aan mijn collectie.
    Als ik mag vragen (via PM) waar heb je aangekocht en wat heb je ervoor betaald? Is dit een 38mm?

Groeten,
    Ik was al een tijdje van plan een 1601 (dus 36mm) aan te kopen en deze werd me aangeboden aan een scherpe prijs waardoor ik geen nee kon zeggen.
    Holorge werd via particulier aangkocht. De prijs lag redelijk ver onder de marktwaarde van een 1601 in deze staat. Prijzen kan je op chrono24 vergelijken.
    carpe noctem

iTrader
    0
    Ikzelf heb voor mijn Submariner enkele jaren langer wat geld opzij gezet i.p.v. een pre-owned. Ik vertrouw die tweedehandse kopers niet echt en zelf ken ik er te weinig van om de goeie namaak te onderscheiden van echt.

Als ik zie wat er van die namaak in omloop is en hoe goed die wel zijn....
    Rolex | Hot Spot on Replica Watches and Reviews

picasso123's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Nog eens een foto van mijn seiko, op zwarte nato strap dit keer. Toch echt wel content van deze, veel bang for the buck imo.

Sent from my A0001 using Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hellmut Bekijk bericht
    Ikzelf heb voor mijn Submariner enkele jaren langer wat geld opzij gezet i.p.v. een pre-owned. Ik vertrouw die tweedehandse kopers niet echt en zelf ken ik er te weinig van om de goeie namaak te onderscheiden van echt.

Als ik zie wat er van die namaak in omloop is en hoe goed die wel zijn....
    Rolex | Hot Spot on Replica Watches and Reviews
    Als je deftig je huiswerk maakt, is de kans op een namaak Rolex een stuk kleiner, al kan je het natuurlijk niet uitsluiten. In dit filmpje staan er enkele goede tips, vind ik.

Ik denk dat het belangrijkste argument is om deftig onderzoek te doen naar het verkoopplatform en de verkoper in kwestie. Als beide er goed uitkomen, is de kans op een namaakexemplaar wel heel erg gering.

Op horlogeforum.nl heb ik een Submariner gekocht die toen amper een half jaar oud was, maar wel duizend euro minder kostte dan de MSRP en het was inclusief doos en papieren (en geleverd door een Nederlandse juwelier). Voor een besparing van duizend euro wil ik wel wat opzoekingswerk verrichten Uiteindelijk heb ik de Submariner doorverkocht omdat ik het toch een tikkeltje te gewoon eruitzag voor dat geld. Stiekem mis ik 'm toch een beetje en nu is m'n doelstelling voor 2018 de aanschaf van een Steinhart Ocean One :]

iTrader
    1 (100%)
    Zouden winkels dat 2dehands Rolex en andere topmerken soms namaak verkopen , zou die kans bestaan.

Als je nu zo een Rolex van 1980 koopt en daar ga iets stuk aan , is dat een probleem voor te laten maken.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boomheadshot Bekijk bericht
    Zouden winkels dat 2dehands Rolex en andere topmerken soms namaak verkopen , zou die kans bestaan.
    Als je nu zo een Rolex van 1980 koopt en daar ga iets stuk aan , is dat een probleem voor te laten maken.
    herstellen lukt over de periode van een paar decennia, niet zoals bij samsung waar ze na 2 j en 1 dag geen wisselstukken meer hebben

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)

Uurwerktopic - Deel 2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mooncat Bekijk bericht
    Als je deftig je huiswerk maakt, is de kans op een namaak Rolex een stuk kleiner, al kan je het natuurlijk niet uitsluiten. In dit filmpje staan er enkele goede tips, vind ik.
    Een stuk kleiner. Maar nog altijd vrij reëel hoor.

Een Rolex is by far het meest nagemaakt, en eveneens het beste nagemaakt. Iedereen kent wel de obvious submariner met Quartz op, of een daatejust. Maar er zijn ook verdomd goede exemplaren, en toch zeker met een Rolex die door de jaren heen 1001 variaties heeft gekend.

Een Rolex is vooral een horloge dat zeer goed zijn waarde behoudt. Dus als de vraagprijs ineens de helft of minder dan origineel is, dan is de verkoper ofwel onwetend of is het gewoon een namaak. Prijs is volgens mij toch al een goede eerste pijler.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Pagina 2 van 30 Eerste 12345612 ... Laatste

Regels voor berichten