Pagina 1 van 3 123 Laatste

iTrader
    0

Unhappy Hoe krijg ik gloednieuw bombastisch zetelmonster buiten (en wat euros terug)?

Vandaag kwam onze nieuwe hoeksalon toe, een enorme teleurstelling! Niet zozeer o.w.v. het meubel zelf, wel o.w.v. ons totaal gebrek aan interieurkennis en ruimte-indeling. Hoewel we alles op voorhand goed opgemeten hadden en deze zetel (2,5 zit + ottoman + longchair) net past in de hoek die we voorzien hadden in ons huis, is het een bombastisch monster dat helemaal niet in de stijl past die we nastreven. De luchtige 'scandinavische' toets die we wisten te creëren in onze living is helemaal opgeslorpt, ik mis de doorgang die er was en ruimte voor planten of een staanlamp ernaast. Omdat we het in onze oude 2-zit en 3-zit misten 's avonds niet dicht tegen elkaar konden liggen, droomden we van een hoekmodel, maar we hebben ons uiteindelijk blijkbaar toch serieus teveel laten gaan in de winkel. Onze dikke stomme schuld, want onze ogen waren groter dan onze ruimte.

Nu hebben we hier vol verwachting 4 maand levertijd op zitten wachten, werd die hoeksalon vandaag geleverd, en willen we er eigenlijk zo snel mogelijk weer vanaf. Het gaat hier wel over een aankoop van een paar duizenden euros, dus we zitten met onze handen in het haar. Hoe krijgen we dit opgelost?

Hebben jullie ook al een dergelijke stomme miskoop op eigen conto staan? Hoe gingen jullie daarmee om? Ik zoek naar oplossingen, zoals bv. de winkel opbellen en onderhandelen dat ze de zetel terugnemen in ruil voor een tegoedbon van x % (ik vrees dat dat een njet zal worden). Op Tweedehands verkopen, ik vraag me af wat dat oplevert, want daar smijten ze met zetels naar je hoofd. Iemand nog ideeën?

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Ik zou het op tweedehands zetten aan 95% van de nieuwprijs en zo langzaamaan zakken tot er interesse is.

Iets wat zijn prijs waard is, verkoopt snel. Het heeft misschien wat tijd nodig maar het kan ook snel verkocht zijn.

iTrader
    0
    Als het geen maatwerk was maar gewoon een zetel kiezen en betalen zonder keuzes van grootte, specifieke stof,.. Zou ik zeker de 14 dagen herroepingsrecht durven op tafel smijten. Een nee heb je....
    Wat staat er in de algemene voorwaarden van je koopcontract?

Edit : niet duidelijk of je online kocht of in een zaak... Ik ging uit van online.

https://www.ombudsmanvoordehandel.be...bevalt-me-niet

iTrader
    0
    We kochten de zetel in de winkel, en hebben daar ook de stof en opstelling op maat gekozen, dus ik vrees dat het herroepingsrecht hier niet van tel is :-s

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaTi Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou het op tweedehands zetten aan 95% van de nieuwprijs en zo langzaamaan zakken tot er interesse is.

Iets wat zijn prijs waard is, verkoopt snel. Het heeft misschien wat tijd nodig maar het kan ook snel verkocht zijn.
    Dit is een bemoedigende tip, zo had ik Tweedehands nog niet opgevat. Ik zou meteen - een paniekreactie misschien - er duizend euros afhalen om er zeker vanaf te geraken. Maar ik ga toch jouw manier eerst proberen nu. Baadt het niet, dan schaadt het niet (ik kan er alleen maar een minder gescheurde broek aan overhouden ;-)).

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuzanneS Bekijk bericht
    Dit is een bemoedigende tip, zo had ik Tweedehands nog niet opgevat. Ik zou meteen - een paniekreactie misschien - er duizend euros afhalen om er zeker vanaf te geraken. Maar ik ga toch jouw manier eerst proberen nu. Baadt het niet, dan schaadt het niet (ik kan er alleen maar een minder gescheurde broek aan overhouden ;-)).
    Mocht je dat geregeld kunnen krijgen, als de verkoper voor vervoer kan zorgen (al dan niet tegen een meerprijs) is dat een groot voordeel voor grote meubels.

Artemis's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Misschien kan je wel nog 1 weekje afwachten en kijken of het went?
    Wij hebben ook eens een nieuwe, grotere, donkerdere zetel gekocht en het was toch ook enkele dagen schrikken. Maar dat was vooral omdat we het niet gewend waren om daar zo'n groot 'stuk' te zien staan. Na enkele dagen sprong hij ons al niet meer in het oog en zijn we er toch heel tevreden mee, het was gewoon even wennen.

Op een weekje komt het nu ook niet aan, en dan kan je daarna de tips van hierboven toepassen?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuzanneS Bekijk bericht
    We kochten de zetel in de winkel, en hebben daar ook de stof en opstelling op maat gekozen, dus ik vrees dat het herroepingsrecht hier niet van tel is :-s
    Stof/opstelling kiezen is niet hetzelfde als op maat gemaakt. Dan zou ikea ook meubels op maat maken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Artemis Bekijk bericht
    Misschien kan je wel nog 1 weekje afwachten en kijken of het went?
    Wij hebben ook eens een nieuwe, grotere, donkerdere zetel gekocht en het was toch ook enkele dagen schrikken. Maar dat was vooral omdat we het niet gewend waren om daar zo'n groot 'stuk' te zien staan. Na enkele dagen sprong hij ons al niet meer in het oog en zijn we er toch heel tevreden mee, het was gewoon even wennen.

Op een weekje komt het nu ook niet aan, en dan kan je daarna de tips van hierboven toepassen?
    Gisterenavond toen de zetel binnen werd gezet mochten we er niet meteen inzitten, de eerste 10u moest er een product inwerken. Dus het was sowieso een massieve lichtblauwe/grijze blok in het schemerdonker. Deze ochtend heb ik meteen de rolluiken omhoog getrokken, kleurrijke kussens over de zetel verspreid, een dekentje erop, wat speelgoed errond gestrooid … wat aankleden om het toch een kans te geven en te kijken of het anders aanvoelt. Het blijft ‘akward’ … maar ik ben dankbaar om te horen dat bij jou in dit geval de klik wel werd gevonden na enkele dagen … misschien went het wel, maar langs de andere kant wil ik geen ‘belangrijke termijnen’ laten verstrijken nu, als die er al zijn.

Polle32's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Je hebt helemaal geen herroepingsrecht, dat is enkel bij een koop op afstand.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Stof/opstelling kiezen is niet hetzelfde als op maat gemaakt. Dan zou ikea ook meubels op maat maken.

Interesting! Zo hadden we het nog niet bekeken.

iTrader
    4 (100%)
    Heb je dat besteld in de winkel? Of gaan kijken in de winkel en dan besteld per mail/telefoon?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Prophet Bekijk bericht
    Heb je dat besteld in de winkel? Of gaan kijken in de winkel en dan besteld per mail/telefoon?

Meermaals gaan kijken in de winkel en dan daar ter plaatse besteld.

SIO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Efkes awa negatieven uithangen maar gewoon kwestie van verschillende visies: wij hadden 3zit, een hoekmodel op de kop getikt van familie wegens te groot voor appartement bij verhuis (hint nr 1..), zetel van 6maand oud.. Vanaf hij hier stond had ik ook: damn de luchtigheid is weg, wat gegoogled na tijdje en ontdekt dat inderdaad 2 aparte modellen altijd opener zullen overkomen als een hoekmodel waar je dan wel andere voordelen bij hebt.
    Al bij al geen ramp maar nu zijn we 6j later en eind deze maand komt de nieuwe 3zit zetel toe met 2 kuipjes los bij ter vervangen van het hoekmodel, het bleef me op 1 of andere manier storen.

btw: starten aan 95% lijkt me slecht idee, no way dat iemand 95% betaalt van nieuwprijs, 75% gaat al zeer mooie deal zijn, mensen gaan 2e hands kijken voor koopjes/geen budget. Niet voor 5% korting zonder enige eigen keuze te kunnen maken. Denk aan een toonzaalmodel keuken: wordt dat verkocht en nemen mensen de nadelen van niet ideale opstelling/kleur erbij: absoluut, aan 5% korting..no way

kobevr's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zou ook zeggen, probeer er een paar weken/maanden aan te wennen, en als het dan écht niet gaat, evt vrienden/familie die geïnteresseerd zijn, daarna 2dehands. Tenzij het geld u niet uitmaakt, dan direct 2dehands.
    "Wie ben jij om mij te beoordelen, of anders gezegd, wat noemenswaardig heb jij de laatste twee weken gedaan?"
    "Een job uitgeoefend en daar belastingen op betaald zodat ze daar ondermeer ons sociaal stelsel mee kunnen in stand houden."

Pagina 1 van 3 123 Laatste

Regels voor berichten