Pagina 9 van 9 Eerste ... 56789

Discussie: Fotografie

Emiel Goelen's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb goede foto's uit een DSLR, JPEG en RAW formaat. Met welke tool kan ik gemakkelijk de portretmodus van de nieuwste iPhones nabootsen? Het ontbreekt me aan de juiste zoektermen
    Ik raad u gewoon af van dat te proberen. Ge ziet dat sowieso, net zoals bij die portrait mode dat ge ook ziet dat er heel onrealistische background blur gerealiseerd wordt (in de meerderheid van de gevallen alleszins), ik vind dat hetzelfde als plastieken bloemen in uw huis zetten.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emiel Goelen Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik raad u gewoon af van dat te proberen. Ge ziet dat sowieso, net zoals bij die portrait mode dat ge ook ziet dat er heel onrealistische background blur gerealiseerd wordt (in de meerderheid van de gevallen alleszins), ik vind dat hetzelfde als plastieken bloemen in uw huis zetten.
    Ah, dat zijn die fotokes die ik zoal es zie verschijnen op IG. Ik dacht eerst dat dat ne app was. Idd slechte blur, kan je beter een goedkope 50mm lens kopen imo

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kan iemand trouwens nog goede/leuke youtube channels aanraden qua tutorials?
    Ik volg momenteel Peter McKinnon maar vind hem iets teveel gefocust op the "IG game" etc... wat mij totaal niet intereseert.

Gisteren de oude A100/18-70 f3.5-5.6 nog eens bovengehaald voor wat testjes en portretten van de honden, en om wat te experimenteren in lightroom.
    Zij toch nog mooie foto's uitgekomen voor zo'n oude camera.

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Even bumpen. Gisteren focus peaking ontdekt. In combinatie met een magnifieroptie is dat een zéér grote hulp bij het manueel focussen. Op mijn A7III heb ik nog een oude 85 f/1.4 Zeiss dat ik met een adapter kan opzetten (want A-mount). Daar is de autofocus echter niet al te goed bij: traag en vaak niet scherp waar het scherp moet zijn. Bovendien is de motor van de lens behoorlijk luidruchtig, maar die lens is dan ook al meer dan 10 jaar oud. De keren dat hij wél raak schiet geeft me de kwaliteit aan foto's die ik gewend was bij het gebruiken van mijn vorige camera (wel APS-C). Omdat manueel focussen niet altijd evident is was ik daarom geneigd een nieuwe primelens te kopen, maar met die hulp ga ik dat uitstellen. MF duurt altijd wel een beetje langer dan AF, maar met oefenen ga ik sneller worden en je hebt gewoonweg meer controle over de focus.

Dat geld dat ik aan een nieuwe 85 prime wou geven kan ik dan beter uitgeven aan een lichtsterke ultagroothoek voor landschappen, interieur en architectuur. De Zeiss Batis 18 f/2.8 is aantrekkelijk maar behoorlijk duur. In januari komt echter een Tamron 20 f/2.8 uit, ik ga daar de reviews van afwachten maar dat is wel een kandidaat. Daarmee is mijn prime-opstelling compleet (momenteel 35 f/1.4 en 85 f/1.4). Soms wens ik wel een zoom op zak te hebben (24-70 f/2.8), maar ik ben eigenlijk best tevreden met de primes. Je moet zoomen met je voeten, maar je denkt ook meer na over je compositie.

Pagina 9 van 9 Eerste ... 56789

Tags for this Thread

Regels voor berichten