Pagina 3 van 9 Eerste 1234567 ... Laatste

Discussie: Fotografie

Mrs.Tupel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saphira Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vind macro prachtig, maar ik vraag me wel af hoe ze een vlieg zo stil krijgen . Hier hetzelfde idee gehad, maar echt echt echt nog geen tijd gehad. Dus boeken aangeschaft die heel aangenaam zijn om te lezen mbt fotografie en zo verder doen. Dit jaar wil ik nog een cursus studiofotografie volgen bij iemand die ik ken via het internet en die prachtige foto's maakt. Voor de rest denk ik ook mijn eigen toestel beter kennen vooraleer ik overstap tot een FX.
    Nja, ik was ook begonnen met een boek maar dat is blijkbaar iets wat als zelfstudie niet lijkt te lukken
    Ik denk dat het vooral met geluk te maken heeft. Je moet het geluk hebben dat je juist een vlinder of een vlieg tegenkomt die op een bloem zit.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb zelf een Nikon D5200 met een 18-55mm lens. Zeer amateuristische fotograaf hier maar ik zeul hem wel altijd mee op mijn trekkings ondanks het extra gewicht.

Een paar van mijn betere in Schotland:

Nog veel oefenen dus.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

f33db4ck's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    @puni, mooi!

Het enige mooie dat ik ooit getrokken heb:

Spoiler:

Spoiler:

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb ook eens wa foto's van mijn reizen upgeload naar Dropbox maar hoe kan ik deze hier laten zien?

Zo heel speciaal zijn ze niet, allemaal genomen met een compact (de eerste met een Panasonic TZ2, daarna met een Olympus SZ 26 en vanaf vorig jaar een Fuji X30). De kleuren van die X30 zijn toch heel wat levendiger door de X-trans sensor, jammerlijk genoeg gaan ze enkel X-trans sensors gebruiken in hun topmodellen.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    138 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ToasT Bekijk bericht
    Ik heb ook eens wa foto's van mijn reizen upgeload naar Dropbox maar hoe kan ik deze hier laten zien?

Zo heel speciaal zijn ze niet, allemaal genomen met een compact (de eerste met een Panasonic TZ2, daarna met een Olympus SZ 26 en vanaf vorig jaar een Fuji X30). De kleuren van die X30 zijn toch heel wat levendiger door de X-trans sensor, jammerlijk genoeg gaan ze enkel X-trans sensors gebruiken in hun topmodellen.
    Je kan daar elke foto delen/shafe, is een speciale url dat je hier dan plakt
    ----
    ik zou mij er ook eens meer moeten op toeleggen, is nu redelijk basic allemaal.

Voor te beginnen mss eens een andere lens kopen voor mijn Canon 100D
    PSN: Jonas89

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ok, bedankt. Het was veel makkelijker geweest als ik kon linken naar de map; Ik zal nog wa selectiever moeten zijn

Spoiler:

Maar da is ni echt gelukt. Als ge maar genoeg foto's pakt, zal er altijd wel ergens een goeie tussen zitten. Dat is mijn motto
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

Lefky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ok, bedankt. Het was veel makkelijker geweest als ik kon linken naar de map; Ik zal nog wa selectiever moeten zijn

Spoiler:

Maar da is ni echt gelukt. Als ge maar genoeg foto's pakt, zal er altijd wel ergens een goeie tussen zitten. Dat is mijn motto
    Rechtsklikken, deel map?
    .

TheFallen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zelf ook hobbyfotograaf met vooral interesse in studio, portret en eventfotografie. Neem mijn camera ook altijd mee op reis (tot zelfs skipiste) maar daar draait het mij niet persé rond mooie foto's maken. Voor een echt mooie natuurfoto moet je bovendien ofwel veel geluk ofwel veel geduld (met juiste voorbereiding) hebben. Meestal wil ik er op reis niet te veel focus op fotografie leggen .

Mijn materiaal:
    Body's: Nikon D750 & Nikon D3200 (oud toestel)
    Lenzen, allemaal nikkor: 18-105mm (dx), 50mm f/1.8, (fx), 24-85mm (fx)
    Flitser Nikon SB700
    Studio flitsset met 2 flitsers (paraplu + softbox) + backdrop
    Filters allerhande

Foto's beoordelen is ook altijd zo subjectief vind ik. Zo zie ik soms (technisch) slechte foto's of scheve smartphone foto's reacties krijgen "Wauw! Mooi!" of als ik mijn eigen beelden deel worden soms ook de minst goede als favoriet aangeduid ().

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben een macro freak.

Nikon d7100 met een nikkor 105mm lens is what floats my boat

Saphira's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Ik heb zelf een Nikon D5200 met een 18-55mm lens. Zeer amateuristische fotograaf hier maar ik zeul hem wel altijd mee op mijn trekkings ondanks het extra gewicht.

Een paar van mijn betere in Schotland:

Nog veel oefenen dus.
    Wij zijn aan het twijfelen om ofwel Schotland te doen dit jaar ofwel Toscanië. Groot verschil tussen de twee, I know.
    The stilness was peaceful -not like the calm before the tempest, but like a clear night untouched by even the dream of a storm
    "Je brandt iets in om het in de herinnering te laten blijven hangen: alleen dat wat niet ophoudt pijn te doen blijft in de herinnering bewaard." - F. Nietzsche

Saphira's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheFallen Bekijk bericht
    Zelf ook hobbyfotograaf met vooral interesse in studio, portret en eventfotografie. Neem mijn camera ook altijd mee op reis (tot zelfs skipiste) maar daar draait het mij niet persé rond mooie foto's maken. Voor een echt mooie natuurfoto moet je bovendien ofwel veel geluk ofwel veel geduld (met juiste voorbereiding) hebben. Meestal wil ik er op reis niet te veel focus op fotografie leggen .

Mijn materiaal:
    Body's: Nikon D750 & Nikon D3200 (oud toestel)
    Lenzen, allemaal nikkor: 18-105mm (dx), 50mm f/1.8, (fx), 24-85mm (fx)
    Flitser Nikon SB700
    Studio flitsset met 2 flitsers (paraplu + softbox) + backdrop
    Filters allerhande

Foto's beoordelen is ook altijd zo subjectief vind ik. Zo zie ik soms (technisch) slechte foto's of scheve smartphone foto's reacties krijgen "Wauw! Mooi!" of als ik mijn eigen beelden deel worden soms ook de minst goede als favoriet aangeduid ().
    Nooit schrik om je materiaal te breken op de skipiste? Ik heb het ook al enkele keren willen meedoen op de piste maar schrik om te vallen en het materiaal te beschadigen.
    The stilness was peaceful -not like the calm before the tempest, but like a clear night untouched by even the dream of a storm
    "Je brandt iets in om het in de herinnering te laten blijven hangen: alleen dat wat niet ophoudt pijn te doen blijft in de herinnering bewaard." - F. Nietzsche

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    138 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)

toch knappe foto's hoor
    PSN: Jonas89

TheFallen's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Saphira Bekijk bericht
    Nooit schrik om je materiaal te breken op de skipiste? Ik heb het ook al enkele keren willen meedoen op de piste maar schrik om te vallen en het materiaal te beschadigen.
    Duurder fototoestel zou ik inderdaad niet durven. Mijn D3200 neem ik echter wel mee maar dan doe ik ook wel geen zotte toeren op de skipiste. Ik doe dat ook niet iedere dag, maar op een mooie dag waar ik het eens rustiger aan wil doen is dat altijd eens fijn. Aangezien ik doorgaans niet echt val bij het skiën is het risico ook beperkt. Wel niet even evident met handschoenen (ik heb geen "fotografiehandschoenen") en zonder handschoenen had ik na slechts 5 minuten al vrieswonden .

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Veel minder dan vroeger, maar vlinders & libellen laat ik zelden links liggen als ik op reis ga.

Ik zet de leukste foto's op mijn Flickr pagina.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lefky Bekijk bericht
    Rechtsklikken, deel map?
    Gisteren deed ik dat maar kreeg ik geen link, nu wel

Pagina 3 van 9 Eerste 1234567 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten