Pagina 27 van 51 Eerste ... 1723242526272829303137 ... Laatste

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fearofthedark Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    onwaar,

in de lagere reeksen worden ook met periode titels gewerkt.
    Hier heeft men geen rekening mee gehouden...
    daar heeft men gewoon de algemene ranking gebruikt.
    Dus waarom zou Westerlo dan geen aanspraak hebben op een plaats?

(note: geen westerlo fan,)
    Klopt.
    Wij lagen op koers voor de 3e periodetitel te pakken en zo eindronde te spelen om te promoveren naar 1e provinciale.
    Door de stopzetting vd competitie gaan gewoon de eerste 2 op. Ik kan me niet herinneren of die een periodetitel gehaald hebben maar daar is niet naar gekeken dus in principe hield men zich ook hier niet aan de competitieformat.
    Nu blijft wel de redenering van het BAS correct: in elke reeks heeft men dezelfde regels toegepast, behalve in 1B. De uitleg die veel journalisten eraan geven is echter fout: enkel in 1B heeft men rekening gehouden met de competitieformat. Alle andere competities in België zijn gewoon gebasseerd geweest op de stand op de moment van stopzetting vd competitie. Dus als men echt rechtlijnig wil doen gaat Westerlo idd op.

Is dat eerlijk? Natuurlijk niet, maar ik denk dat het qua redenering wel kan kloppen voor een rechtbank...
    En gezien er ondertussen in de Pro League wel al veel ploegen een bloedhekel hebben gekregen aan WB zie ik ze dit nog voorstellen ook.
    OHL en Beerschot kunnen maar beter al een rechtzaak voorbereiden Tegen februari 2021 zijn we misschien wel terug aan het voetballen!
    Nintendo Network Id: Sond2300
    3DS Friendcode: 1220-6953-7656

fearofthedark's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sond Bekijk bericht
    Klopt.
    Wij lagen op koers voor de 3e periodetitel te pakken en zo eindronde te spelen om te promoveren naar 1e provinciale.
    Door de stopzetting vd competitie gaan gewoon de eerste 2 op. Ik kan me niet herinneren of die een periodetitel gehaald hebben maar daar is niet naar gekeken dus in principe hield men zich ook hier niet aan de competitieformat.
    Nu blijft wel de redenering van het BAS correct: in elke reeks heeft men dezelfde regels toegepast, behalve in 1B. De uitleg die veel journalisten eraan geven is echter fout: enkel in 1B heeft men rekening gehouden met de competitieformat. Alle andere competities in België zijn gewoon gebasseerd geweest op de stand op de moment van stopzetting vd competitie. Dus als men echt rechtlijnig wil doen gaat Westerlo idd op.

Is dat eerlijk? Natuurlijk niet, maar ik denk dat het qua redenering wel kan kloppen voor een rechtbank...
    En gezien er ondertussen in de Pro League wel al veel ploegen een bloedhekel hebben gekregen aan WB zie ik ze dit nog voorstellen ook.
    OHL en Beerschot kunnen maar beter al een rechtzaak voorbereiden Tegen februari 2021 zijn we misschien wel terug aan het voetballen!
    voila, perfect wat ik bedoel...
    is het eerlijk tegenover leuven en Wilrijk?
    neen...
    Heeft Westerlo een poot om op te staan: JA

februari 2021 ziet er mij een realistische doelstelling uit =D
    At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    WB degraderen en Beerschot/Leuven en Westerlo naar 1A voor competitie met 18 ploegen.

Klaar.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    665 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    WB degraderen en Beerschot/Leuven en Westerlo naar 1A voor competitie met 18 ploegen.

Klaar.
    Like

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    onwaar,

in de lagere reeksen worden ook met periode titels gewerkt.
    Hier heeft men geen rekening mee gehouden...
    daar heeft men gewoon de algemene ranking gebruikt.
    Dus waarom zou Westerlo dan geen aanspraak hebben op een plaats?

(note: geen westerlo fan,)
    In 1B was de reguliere competitie volledig afgerond en zelfs een finalematch al gespeeld. Is er een andere reeks waar dat het geval was? Als uw competitie niet volledig afgerond is, is het uiteraard een ander paar mouwen. Maar dat doet hier helemaal niet ter zake.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ze zijn precies wel hardleers, we gaan er wat een betere motivering aan geven, en dan zal het wel lukken

https://www.hln.be/sport/voetbal/bel...ming~ac9dda5b/

Naar voorbeeld van Frankrijk, waar de degradatie ook gewoon werd herbevestigd?

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    In 1B was de reguliere competitie volledig afgerond en zelfs een finalematch al gespeeld. Is er een andere reeks waar dat het geval was? Als uw competitie niet volledig afgerond is, is het uiteraard een ander paar mouwen. Maar dat doet hier helemaal niet ter zake.
    Puni,

an sich is de reguliere niet afgewerkt he met nog virton - Wilrijk
    en die promotiematch is ook niet volledig afgewerkt he...

Dus volgens de letter van de uniforme beslissingen over promotie en degradatie zoals hier reeds gemeld wordt er gekeken naar de algemene stand daar de reeks niet volledig is.

nogmaals geen westerlo fan, wel advocaat van de duivel.
    I get what they are trying to do, is het 100% fair? tuurlijk niet.

en daarbij van mijn part blijven het 16 ploegen en wint leuven de terug match met 3-0
    At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Puni,

an sich is de reguliere niet afgewerkt he met nog virton - Wilrijk
    en die promotiematch is ook niet volledig afgewerkt he...

Dus volgens de letter van de uniforme beslissingen over promotie en degradatie zoals hier reeds gemeld wordt er gekeken naar de algemene stand daar de reeks niet volledig is.

nogmaals geen westerlo fan, wel advocaat van de duivel.
    I get what they are trying to do, is het 100% fair? tuurlijk niet.

en daarbij van mijn part blijven het 16 ploegen en wint leuven de terug match met 3-0
    Virton-Wilrijk heeft geen enkele impact meer op het al dan niet winnen van de periodetitel, Beerschot kon mathematisch niet meer worden ingehaald. Dat bewijst ook het feit dat de eerste finalewedstrijd al gespeeld is. Los daarvan staan de finalewedstrijden los van de reguliere competitie, die laatste was gedaan, punt. Westerlo hun redenering slaagt nergens op en dat weten ze zelf ook wel denk ik.

PS: Als Westerlo alsnog zou promoveren op basis van die ridicule hersenkronkel, is Virton de volgende die procedeert. Als die hun te herspelen wedstrijd tegen Beerschot winnen, zijn het zij immers die eerste eindigen.

iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Virton-Wilrijk heeft geen enkele impact meer op het al dan niet winnen van de periodetitel, Beerschot kon mathematisch niet meer worden ingehaald. Dat bewijst ook het feit dat de eerste finalewedstrijd al gespeeld is. Los daarvan staan de finalewedstrijden los van de reguliere competitie, die laatste was gedaan, punt. Westerlo hun redenering slaagt nergens op en dat weten ze zelf ook wel denk ik.

PS: Als Westerlo alsnog zou promoveren op basis van die ridicule hersenkronkel, is Virton de volgende die procedeert. Als die hun te herspelen wedstrijd tegen Beerschot winnen, zijn het zij immers die eerste eindigen.
    uiteraard.
    ik zie virton dat ook gewoon doen dan.

Het punt is, de pro league heeft er gewoon 1 fucking soep van gemaakt en iedereen zit wel kans om er voordeel uit te halen
    Destijds met de stopzetting hebben ploegen daarvoor geskozen voor eigen gewin ipv de gezondheid.
    Charleroi, oostende, beveren rekenden zich rijk voor verschillende redenen...

en van mij mag er kapot geprocedeerd worden, dat de pro league maar eens deftig begint doen en begint na te denken over een eerlijkere verdeling (tv gelden, stemrechten, indeling reeksen,...), veel voetbal in het stadion bekijken zal er toch niet in zitten de komende maanden dus van mijn part stellen ze de competitie nog wat uit

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het punt is, de pro league heeft er gewoon 1 fucking soep van gemaakt en iedereen zit wel kans om er voordeel uit te halen
    Destijds met de stopzetting hebben ploegen daarvoor geskozen voor eigen gewin ipv de gezondheid.
    Charleroi, oostende, beveren rekenden zich rijk voor verschillende redenen...
    Ze hadden beter een beetje meer naar Coucke geluisterd, maar die werd al snel weggehoond en verbrand als "platte opportunist".

ganz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Maar die hebben dan geen licentie natuurlijk (om het helemaal een warboel te maken).

Zoals fearofthedark zegt: één grote soep!
    Beter een pens van het zuipen dan ne bult van het werken!

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik begrijp je standpunt hoor, lijkt mij op zich ook het logischte van die laatste finalewedstrijd nog te spelen en te zien wie er sportief mag overgaan.
    MAAR in alle lagere reeksen hebben ze gewoon arbitrair het klassement gebruikt om aan te duiden wie stijgt of zakt.
    Geen idee of dit in een reeks gebeurd is, maar het kan perfect dat een ploeg de 1e periode heeft gewonnen, maar ondertussen wat is weggezakt in het klassement (periode is toch binnen, dus ze spelen sowieso al voor promotie). Als die dan iets te veel zijn weggezakt, dan promoveren die niet ten voordele van een andere ploeg die regelmatiger is geweest gedurende het ganse seizoen.
    1B bewijst trouwens dat dit perfect kan, daar spelen de 3e en 5e van het klassement om promotie. Als de redenering van alle andere reeksen werd doorgetrokken dan was het Westerlo dat steeg en moest die 2e finalematch niet gespeeld worden.

En het is net die dubbelzinnigheid dat de pro league de das om doet. Hadden ze gezegd dat Westerlo steeg, aangezien dat in overeenstemming was met alle andere reeksen, dan had het BAS daar volgens mij niets tegen in gebracht. Ik denk zelfs dat ze hadden kunnen zeggen dat Beerschot stijgt, want die stonden er, bij het stilzetten van de competities, het best voor (aangezien die de 1e match hadden gewonnen). Maar neen, Pro League beslist om alle competities te stoppen en het huidige klassement te nemen om te beslissen wie stijgt of daalt, buiten voor 1B, daar moet die ene match wel nog gespeeld worden. En het is nu net die uitzondering die hun de das omdoet.

Daarnaast is er ook gezegd dat indien de 2e finalematch niet doorgaat (om eender welke reden) Westerlo mag stijgen. Dat geeft hun zelfs nog een kans om te zeggen, wij wouden die match wel laten spelen, maar door de uitspraak van het BAS zien we ons genoodzaakt om die niet meer te laten spelen en Westerlo te laten stijgen (want dan is er plots geen verschil tussen 1A en 1B en kan WB zakken).

Pas op, ik ben er van overtuigd dat die finalematch gaat gespeeld worden, de pro league voelt zich onaantastbaar genoeg om de uitspraak van het BAS naast zich neer te liggen (met waarschijnlijk een veel groter probleem nadien, maar logisch nadenken is niet aan hun besteed), maar Westerlo heeft zeker een punt en volgens de opgelegde regels aan alle andere competities zouden zij ook gewoon moeten promoveren.
    Get up, forget the past, go outside and have a blast !

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark Hellspawn Bekijk bericht
    Ik begrijp je standpunt hoor, lijkt mij op zich ook het logischte van die laatste finalewedstrijd nog te spelen en te zien wie er sportief mag overgaan.
    MAAR in alle lagere reeksen hebben ze gewoon arbitrair het klassement gebruikt om aan te duiden wie stijgt of zakt.
    Geen idee of dit in een reeks gebeurd is, maar het kan perfect dat een ploeg de 1e periode heeft gewonnen, maar ondertussen wat is weggezakt in het klassement (periode is toch binnen, dus ze spelen sowieso al voor promotie). Als die dan iets te veel zijn weggezakt, dan promoveren die niet ten voordele van een andere ploeg die regelmatiger is geweest gedurende het ganse seizoen.
    1B bewijst trouwens dat dit perfect kan, daar spelen de 3e en 5e van het klassement om promotie. Als de redenering van alle andere reeksen werd doorgetrokken dan was het Westerlo dat steeg en moest die 2e finalematch niet gespeeld worden.
    Met als grote verschil dat in de lagere reeksen de kampioen rechtstreeks promoveert, en de periodekampioenen naar de eindronde gaan. Een periodekampioen heeft niet zo'n incentive om weg te zakken zoals in ni 1B wel het geval is.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Met als grote verschil dat in de lagere reeksen de kampioen rechtstreeks promoveert, en de periodekampioenen naar de eindronde gaan. Een periodekampioen heeft niet zo'n incentive om weg te zakken zoals in ni 1B wel het geval is.
    En dat de competitie daar nog niet afgelopen was, in 1B wel. dat lijkt iederen hier altijd (al dan niet bewust) weg te laten. De competitie was gespeeld, de kandidaten voor promotie lagen definitief vast.

Regels voor berichten