Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen?

Aantal stemmers
31. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • voor

7 22,58%
  • tegen

24 77,42%
Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Discussie: BeNeLiga?

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    647 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

BeNeLiga?

Zijn jullie voor of tegen?

Ik zelf zie dit liever niet gebeuren, tenzij iets in een cupvorm.

Het charmante van tegen "kleine" club's te spelen moet volgens mij behouden blijven en waar ga je de grens trekken wie wel en niet mee mag doen ?
    Laatst gewijzigd door Jonas89; 28 oktober 2019 om 10:00

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben tegen.

Allereerst heb ik nog altijd meer met het Belgisch voetbal dan met het Nederlandse. Zo zou ik veel liever kijken naar een KV Mechelen-Club Brugge dan naar FC Utrecht - Brugge bijvoorbeeld. Zelfs die nieuwe toppers die er zouden zijn tegen Ajax of PSV spreken me eigenlijk bijzonder weinig gaan.

Ten tweede zie ik het nut er eigenlijk niet van in. Door de schaalvergroting kunnen en worden we waarschijnlijk 6de op de Coëfficiëntenlijst, das twee plaatsen beter dan nu. UEFA gaat ons trouwens echt niet belonen met dubbel zoveel Europese plaatsen, dus eigenlijk worden hetzelfde aantal plaatsen (of 1 meer met die 6de plaats) over twee landen verspreid. Dus wat is dan eigenlijk het netto-resultaat?

Ten spotte lijkt het me ook nefast voor de kleinere ploegen. Je kan misschien ook een tweede klasse maken met Belgische en Nederlandse ploegen maar wie zit nu werkelijk te wachten op Moeskroen - FC Emmen of FC Eindhoven - STVV.

Ik vind het een slecht idee en hoop dat dit er nooit erdoor komt.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het is al gezegd in de thread over buitenlands voetbal, een Beneliga heeft alleen voordelen voor de top zes, maar is de doodsteek voor de kleinere clubs. Dan wordt uw nationale competitie gewoon een uitgebreide 1B met alle gevolgen van dien. TV-contract zal een pak minder zijn daarvoor want wie heeft er nu interesse in uw competitie als uw topwedstrijden KVM-Chalala en STVV-WB zijn?

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dat er nooit komt.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik begrijp echt niet waarom Belgische clubs zo staan te springen voor een BeNeliga.

Onze topclubs zijn echt niet opgewassen tegen Ajax, en ik vrees dat ook PSV over een langere periode de bovenhand zal nemen tov onze clubs.

Dus dan is de kans dat onze clubs CL gaan halen, laat staan titels zullen winnen, gewoon een pak kleiner.

Wellicht dat Club of Anderlecht (als die terug op hun normale niveau komen tenminste) wel af en toe eens een titel kunnen halen, maar voor clubs als Gent, Genk en Standard wordt die kans gewoon quasi nihil. Dat die clubs denken dat ze beter zullen worden door meer topduels tegen de Nederlandse ploegen gaat gewoon niet op. Ze gaan gewoon verworden tot een Utrecht, Vitesse, Twente of AZ. subtoppers in NL die hoogstens eens 1 of 2 titels kunnen halen op 20 jaar, en in sommige jaren gewoon tegen de degradatie moeten vechten. Sterker nog, onze subtoppers zullen zich moeten meten met de NL subtoppers, en dus de kans op een grijs seizoen in de middenmoot of zelfs helemaal onderaan wordt voor die clubs gewoon veel groter.

Een club als Gent, met 1 titel op hun palmares en, laat onze eerlijk zijn, nog helemaal niet standvastig aan de Belgische top, zal in sommige seizoenen gewoon onderaan eindigen. Leuk is dan toch anders?

Laat staan hoe het zal zijn voor clubs als Zulte-Waregem, Charleroi, Antwerp (met hun centen mss een uitzondering), Mechelen,... clubs die nu regelmatig POI halen en zelfs Europees voetbal. Voor die clubs wordt het helemaal een ramp.

Overigens staan ze vanuit Europa niet te springen voor een samensmelting van 2 landencompetities. Dus dat er door krijgen wordt toch niet zo simpel. En we gaan al zeker de Europese plaatsen van beide competities niet behouden zoals sommige naïevelingen lijken te denken.

Neeje, afvoeren die handel. Gelukkig staan ze in NL schijnbaar niet echt te springen voor het idee.
    Laatst gewijzigd door stungunner; 28 oktober 2019 om 08:51
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Laat staan hoe het zal zijn voor clubs als Zulte-Waregem, Charleroi, Antwerp (met hun centen mss een uitzondering), Mechelen,... clubs die nu regelmatig POI halen en zelfs Europees voetbal. Voor die clubs wordt het helemaal een ramp.
    .
    Mechelen heeft nog nooit PO1 gehaald

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    ok maar draaien nu toch mooi mee bovenaan, en met hun stadion en achterban zijn ze wel in de mogelijkheid om regelmatig mee te doen voor de Europese plaatsen. Ze hebben ook gewoon de beker gewonnen en gingen normaal zo Europa in, dus kan je ze zeker in dat lijstje plaatsen toch?

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Nog niet, maar in Nederland staan ze precies wel meer open voor de tactieken van Mechelen.
    https://www.volkskrant.nl/sport/knvb...ezen~b98f6869/

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Bwa jaat het handbal, ijshockey en anderen ongetwijfeld ook nog zijn er zeker niet mee achteruit gegaan dus laten we het maar eens proberen .

Natuurlijk voor de ploegen die continu achteraan eerste klasse staan is dat in zowel Nederland als België geen goed idee. Maar voor de top ploegen en de meeste subtopploegen alleen maar positief, denk ik.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Niels_H's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Volledig tegen. Net zoals een afscheiding van de Europese toplanden uit de CL is een BENE-liga enkel in het voordeel van die enkele grote clubs. De kloof tussen de grote en kleine landen ga je volgens mij echt niet oplossen met een BENE-liga, waar je dan waarschijnlijk nog minder Europese tickets gaat krijgen dan nu.

En in België ga je dan gewoon een grote 1B competitie creëren. Enig voordeel is dat we met Lommel dan misschien niet meer 9 keer tegen dezelfde tegenstander moeten spelen op één seizoen!
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben er ook tegen. Een titel of een andere prijs wordt gewoon heel moeilijk dan. De verplaatsingen zijn ook een stuk verder. Wat als ge op een zondagavond nog naar Groningen moet. Plezant is het niet. Ik denk ook dat de Belgische voetbalsupporter daar niet van wakker ligt. Een gewone match van een Belgische club trekt ook altijd meer kijkcijfers dan een absolute topwedstrijd in de Champions League. Daar moet ge maar eens opletten als ze de kijkcijfers publiceren.

Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    164 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels_H Bekijk bericht
    Net zoals een afscheiding van de Europese toplanden uit de CL is een BENE-liga enkel in het voordeel van die enkele grote clubs.
    DS Audio van vandaag heeft stukjes van en interview met Verschueren Junior, dus een uitgeschreven versie daarvan zal nog wel komen deze week, en daar ging het inderdaad precies om. En die twee dingen die ge opnoemt gaan ook hand in hand; tegen 2024 hervormde CL (dus een Super league voor de grote clubs met twee/vier open plaatsen + EL I en EL II voor al het klein grut dat geen half miljard omzet draait) en een Beneliga (waardoor ze dan als "grotere" competitie kunnen doorwegen of zo). Hij schat de kans op een Beneliga ook op 75% tegen 2024 dus ...

Antwerp1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tegen. Dit is zoals gezegd enkel in 't voordeel van de topclubs en een enorm nadeel voor de kleine clubs. De kleine clubs worden nu al benadeeld door die play offs, en dan willen ze die nu nog meer de dieperik in duwen
    Kan best begrijpen dat ze meer aansluiting willen met de Europese top, maar de champions league is dankzij de Uefa al lang een richest clubs league en dat is wat ze willen, en nog verder gaan doordrijven, een beneliga gaat daar niks aan kunnen veranderen.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nrt Bekijk bericht
    De verplaatsingen zijn ook een stuk verder. Wat als ge op een zondagavond nog naar Groningen moet. Plezant is het niet.
    Daar zullen ze in Frankrijk eens goed mee lachen. Een verplaatsing van ergens in Vlaanderen naar Groningen is in Franse termen een streekderby. Wat moeten die van Monaco en Marseille dan zeggen telkens als ze op verplaatsing moeten naar Lille?

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    140 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Daar zullen ze in Frankrijk eens goed mee lachen. Een verplaatsing van ergens in Vlaanderen naar Groningen is in Franse termen een streekderby. Wat moeten die van Monaco en Marseille dan zeggen telkens als ze op verplaatsing moeten naar Lille?
    ja akkoord, maar stel nu ons: Zulte Waregem - Groningen (en ook omgekeerd), daar gaat amper volk mee zijn.
    we zijn de afstanden niet gewoon zoals in FR of DE
    PSN: Jonas89

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    ja akkoord, maar stel nu ons: Zulte Waregem - Groningen (en ook omgekeerd), daar gaat amper volk mee zijn.
    we zijn de afstanden niet gewoon zoals in FR of DE
    Gaan Franse supporters vaak mee op uitmatchen? Lijkt zowieso van niet.

« Le chiffre moyen de spectateurs en déplacement en L1 a été de 284 par match la saison passée »
    https://www.sudouest.fr/2019/06/06/f...177244-766.php

Je wil meer thuissupporters door de interessantere matchen. Uitsupporters zijn bijzaak grof gezegd.
    o/

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten