Pagina 1 van 9 12345 ... Laatste
    Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Proximus League 2019-2020

Jongens, Anderlecht, Brugge of Genk, wa interesseert ons da? De Proximus League is waar het schuunste voetbal te zien zal zijn, deze jaargang. Aanstaande vrijdag trappen de twee grootste favorieten deze hoogstaande competitie van start, op het Kiel neemt Beerschot het op tegen het recent gedegradeerde Lokeren. Zaterdag hebben we dan weer OHL thuis tegen de promovendus en meest zuidelijk gelegen professionele voetbalclub in Belgie Virton, en ook de grote Kempense derby met Lommel tegen Westerlo. Zondag wordt de eerste speeldag afgesloten met Union tegen Roeselare.

Zoals gewoonlijk, om te bewijzen hoe kwalitatief hoogstaand deze competitie is, wordt er 4x tegen elkander gespeeld. Fantastisch concept dat ons allemaal doet watertanden. En eerlijk is eerlijk, het gaat dit jaar ongemeend spannend zijn want (op Beerschot na) zie ik 7 gelijkwaardige kandidaten om te degraderen. Spanning troef!

Allez, wat is jullie gedacht?

PS: Propere Handen is afgesloten, laat het ons hier niet meer vermelden, niemand wint er nog iets mee. En de boeren, zij ploegden voort...
    le Général Zantas, dictateur de Palombie
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoals steeds hoop ik dat Lommel aangename kan verrassen. Maakt de sportsectie in het belang van Limburg des te leuker.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zeer benieuwd naar dit seizoen alleszins. Ik heb zelf geen abo meer op OHL (omdat ik zowat de helft van de wedstrijden niet kan wegens andere bezigheden op vrijdagavond en zondagmiddag), maar zou er ditmaal sowieso wel een genomen hebben. Zowat alle overbodige vedetten genre Gorius, Persoons, Kostovski zijn de deur uit. Vorig jaar tijdens de winterstop zijn we al gevoelig versterkt met oa. Kotysch, Henry, Mbombo en Keita. Die laatste was eerst op huurbasis, nu permanent overgekomen en lijkt mij een ruwe parel te zijn. Ook zeer tevreden met Mercier en Van Hyfte. Alleen denk ik dat we momenteel in de breedte echt wel te weinig hebben, hoewel de youngsters het tot nu toe uitstekend gedaan hebben. Jonge gasten als Laes, Lemti, Gilis en Vekemans zijn echt wel iets om naar uit te kijken dit seizoen en ik hoop ook dat zij volop hun kans krijgen na hun goede voorbereiding.

En natuurlijk het duo Euvrard/Vercauteren, een verademing tov Pearson.

Voor de rest is het zoals gewoonlijk volledig koffiedik kijken, alles ligt volgens mij belachelijk dicht bij elkaar dit seizoen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Zijn deze matchen eigenlijk ergens live te bekijken voor de salonsupporters?
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Niels_H's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor de rest is het zoals gewoonlijk volledig koffiedik kijken, alles ligt volgens mij belachelijk dicht bij elkaar dit seizoen.
    Het is inderdaad zeer moeilijk te voorspellen, de transferperiode duurt ook nog een maand natuurlijk.
    Op dit moment lijkt me Beerschot-W de grootste titelkandidaat. Roeselare de grootste degradatiekandidaat, daar komen ze nog maar amper aan 10 veldspelers.

In Lommel lijkt de kern sterker in de breedte dan vorig seizoen. Met Ippel kwam er een aanjager op het middenveld bij, dat ontbrak er vorig seizoen. Maar een gebrek aan scorend vermogen lijkt me het grootste probleem. Zolang er geen goede vervanger is voor Rocha zijn we gewoon een terug een degradatiekandidaat.

Niels_H's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Zijn deze matchen eigenlijk ergens live te bekijken voor de salonsupporters?
    Proximus TV, ofwel via Unibet online

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels_H Bekijk bericht
    Het is inderdaad zeer moeilijk te voorspellen, de transferperiode duurt ook nog een maand natuurlijk.
    Op dit moment lijkt me Beerschot-W de grootste titelkandidaat. Roeselare de grootste degradatiekandidaat, daar komen ze nog maar amper aan 10 veldspelers.

In Lommel lijkt de kern sterker in de breedte dan vorig seizoen. Met Ippel kwam er een aanjager op het middenveld bij, dat ontbrak er vorig seizoen. Maar een gebrek aan scorend vermogen lijkt me het grootste probleem. Zolang er geen goede vervanger is voor Rocha zijn we gewoon een terug een degradatiekandidaat.
    Seg seg, tis gewoon Beerschot he. Anders gaan wij ook terug over tot KVSK Overpelt Lommel Racing-Mol Wezel United

Joly's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Is het niet Den Beerschot? Hoe komt men eigenlijk bij die naam? (vrije vertaling van google translate: De bier schotters? ) of meer valabel: oorsprong

ps. altijd fan geweest van de paarse club, en ben blij dat ze terug in 1ste klasse zitten/gaan

Ik hoop of een leuk spannend seizoen, dat Lommel verbaast en niet vanaf dag 1 voor degradatie speelt, en dat Beerschot kampioen wordt !

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joly Bekijk bericht
    Is het niet Den Beerschot? Hoe komt men eigenlijk bij die naam? (vrije vertaling van google translate: De bier schotters? ) of meer valabel: oorsprong
    "den" is gewoon Antwerps. Men spreekt over Den Antwerp en Den Beerschot. De link die je daar plaatst, geeft inderdaad de oorsprong van Beerschot weer.

Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    1B kennende ga ik de bal volledig misslaan

Promotiekandidaten: Beerschot(-Wilrijk ), Lokeren, OHL
    ???: Westerlo (zeer veel transfers, afwachten), Virton (idem)
    Degradatiekandidaten: Lommel (het Lommel van vorig jaar zonder Rocha degradeert gewoon, toch ook wat onzekerheid over de technische omkadering), Roeselare (obviously), Union (toch serieus wat kwaliteit kwijt)

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vincort Bekijk bericht
    1B kennende ga ik de bal volledig misslaan

Promotiekandidaten: Beerschot(-Wilrijk ), Lokeren, OHL
    ???: Westerlo (zeer veel transfers, afwachten), Virton (idem)
    Degradatiekandidaten: Lommel (het Lommel van vorig jaar zonder Rocha degradeert gewoon, toch ook wat onzekerheid over de technische omkadering), Roeselare (obviously), Union (toch serieus wat kwaliteit kwijt)
    Ik zou westerlo toch ook bij de Promotiekandidaten zetten, Roeselare is voor mij de degradatieklant van dit jaar.

fordjah's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alle ik ben hier nu ook van de partij. Ambitie is om direct kampioen te spelen.
    Al zal dat zeker geen makkelijke opdracht zijn.
    Hopelijk maken we een goeie start. Ik krijg al zenuws voor vrijdag

Veel succes iedereen!

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels_H Bekijk bericht
    Proximus TV, ofwel via Unibet online
    Is het zeker dat je bij unibet de wedstrijden kan kijken of is het maar sporadisch ? anders maak ik een account aan.

Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steffanneke Bekijk bericht
    Is het zeker dat je bij unibet de wedstrijden kan kijken of is het maar sporadisch ? anders maak ik een account aan.
    Vorig seizoen kon ik alle (uit)wedstrijden van OHL gewoon zo volgen: is eigenlijk gewoon een stream van ProximusTV, met een onderbreking tijdens de rust. Caveats zijn wel 1) je moet geld op je account hebben staan (hoef je niet mee te spelen en kan je achteraf gewoon terug afhalen) 2) er is geen officiële "full screen" optie, maar met wat tweaking (b.v. Chromecasten naar TV) kan je dit wel op punt krijgen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vincort Bekijk bericht
    Vorig seizoen kon ik alle (uit)wedstrijden van OHL gewoon zo volgen: is eigenlijk gewoon een stream van ProximusTV, met een onderbreking tijdens de rust. Caveats zijn wel 1) je moet geld op je account hebben staan (hoef je niet mee te spelen en kan je achteraf gewoon terug afhalen) 2) er is geen officiële "full screen" optie, maar met wat tweaking (b.v. Chromecasten naar TV) kan je dit wel op punt krijgen.
    Het zou handig zijn mocht je proximus sport kunnen krijgen zonder aangesloten zijn be proximus, dus enkel gewoon betalen voor sports via een app.

Pagina 1 van 9 12345 ... Laatste

Regels voor berichten