Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Allez ze, ze kopen eens een titel en denken iedere club te kunnen terechtwijzen

Nee, maar 't is inderdaad absurd. Alle ploegen hadden uiteindelijk zicht op een Europees ticket. Dat half miljoen gaat normaal toch echt geen verschil maken voor Genk/Anderlecht.
    no votes  

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Kopen een titel??? Hoe dat?

Voor Genk zal het inderdaad weinig tot geen verschil maken, maar het is allemaal gigantisch hypocriet.
    Eerst met grote trom vermelden dat de abonementen gratis worden verlengd maar dan een dag later of zo andere ploegen onder druk gaan zetten om toch maar wat geld los te weken

Bij de mauve is het zo mogelijk nog erger, eerst jarenlang wanbeleid voeren en dan smeken/chanteren ze andere ploegen achter wa geld.
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Moest Club Brugge (mogelijk) Europees voetbal gemist hebben door het vroegtijdig stopzetten van de competitie, zouden jullie dan ook schande roepen moest er gevraagd worden naar een solidariteitsbijdrage bij clubs die wél voordeel halen uit de stopzetting? Uiteindelijk worden alle clubs geholpen en niet enkel Anderlecht, Genk en KV Mechelen. Zij krijgen enkel het grootste deel omdat zij potentieel het meest verloren hebben bij de stopzetting (een Europees ticket).
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelleCa Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Moest Club Brugge (mogelijk) Europees voetbal gemist hebben door het vroegtijdig stopzetten van de competitie, zouden jullie dan ook schande roepen moest er gevraagd worden naar een solidariteitsbijdrage bij clubs die wél voordeel halen uit de stopzetting? Uiteindelijk worden alle clubs geholpen en niet enkel Anderlecht, Genk en KV Mechelen. Zij krijgen enkel het grootste deel omdat zij potentieel het meest verloren hebben bij de stopzetting (een Europees ticket).
    Ik blijf het een beetje dubbel vinden omdat de voorsprong van Club zó groot was -> uiteindelijk is Gent de enige echte grote winnaar in dit verhaal -> zij hadden maar een zeer kleine voorsprong op de achtervolgers en eigenlijk maar een kleine kans om Club bij te halen (denk er aan dat Club aan een waanzinnig seizoen bezig was en slechts 1x verloren had hé)

Als je dan ziet dat Gent relatief weinig bijdraagt aan dit solidariteitsfonds en Club véél meer ... nu ja, maakt mij op zich allemaal niet zoveel uit eerlijk gezegd, ik hoop vooral dat we snel terug normaal voetbal kunnen zien met supporters!
    no votes  

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    665 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    Ik blijf het een beetje dubbel vinden omdat de voorsprong van Club zó groot was -> uiteindelijk is Gent de enige echte grote winnaar in dit verhaal -> zij hadden maar een zeer kleine voorsprong op de achtervolgers en eigenlijk maar een kleine kans om Club bij te halen (denk er aan dat Club aan een waanzinnig seizoen bezig was en slechts 1x verloren had hé)

Als je dan ziet dat Gent relatief weinig bijdraagt aan dit solidariteitsfonds en Club véél meer ... nu ja, maakt mij op zich allemaal niet zoveel uit eerlijk gezegd, ik hoop vooral dat we snel terug normaal voetbal kunnen zien met supporters!
    Dat bedrag kan oplopen als ze de poules halen zoals Club, dan moeten ze evenveel afgeven. Die verdeel sleutel op zich begrijp ik niet zo goed.
    no votes  

Lode16's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Maar zo groot is die voorsprong toch ook niet eh. 7 punten? Verlies uw eerste match maar eens in de PO..
    Opzich verdient Club de titel maar het is toch echt niet alsof ze niet blij mogen zijn met de stopzetting. Ze krijgen de titel, Cl geld.. Als je dan leest dat ze gechanteerd zijn om ocharme 10% daarvan af te dragen. Komop seg. Zo wil ik elk jaar wel gechanteerd worden. Gent draagt net hetzelfde af hoor als ze in de poules raken.
    Laatst gewijzigd door Lode16; 18 mei 2020 om 16:31
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lode16 Bekijk bericht
    Maar zo groot is die voorsprong toch ook niet eh. 7 punten? Verlies uw eerste match maar eens in de PO..
    Opzich verdient Club de titel maar het is toch echt niet alsof ze niet blij mogen zijn met de stopzetting. Ze krijgen de titel, Cl geld.. Als je dan leest dat ze gechanteerd zijn om ocharme 10% daarvan af te dragen. Komop seg. Zo wil ik elk jaar wel gechanteerd worden. Gent draagt net hetzelfde af hoor als ze in de poules raken.
    What are the odds als je 28 vd 29 voorgaande matchen niet verloren hebt in de competitie? klein hé

Gent draagt net hetzelfde af hoor als ze in de poules raken.
    again, what are the odds? zeer klein hé

ocharme 10% daarvan af te dragen.
    Goh, zowel KVM als RSCA als Genk krijgen dus 700.000 euro -> da's samen 2,1 miljoen euro -> hoeveel brengt de Europa-league netto op aan een club die de poules kan halen? -> eigenlijk krijgen die wel veel geld waar geen kosten tegenover staan, met vooral bij Genk en RSCA dus eigenlijk een beloning voor gewoonweg een snertseizoen
    no votes  

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Denk dat Club veel liever had kunnen blijven spelen, om na 1 van hun beste seizoenen van de laatste jaren de dubbel te kunnen pakken én op een normale manier te kunnen vieren.
    no votes  

sharpshot's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JelleCa Bekijk bericht
    Grote kans dat geen enkele van de 3 Europees ging spelen, als je solidariteit wil geef je iedereen evenveel want iedereen loopt geld mis, zowel qua tickets, transfers, sponsoring en tv-geld. Het Calimero gedrag "het gaat weer over RSCA en dan is het slecht" is te makkelijk om u daarachter te verschuilen. Deze verdeling is geen "solidariteit" zoals ze zelf beweerden maar gewoon 2 ploegen die anders de onderhandelingen plat zouden leggen als ze hun zin niet kregen, even solidair als het tv contract dus. Wat het nog erger maakt is dat deze ploegen in de G5 zitten waar zo'n bedrag eigenlijk niet zou mogen uitmaken.
    Laatst gewijzigd door sharpshot; 18 mei 2020 om 17:18
    S
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Lode16's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    What are the odds als je 28 vd 29 voorgaande matchen niet verloren hebt in de competitie? klein hé

again, what are the odds? zeer klein hé

Goh, zowel KVM als RSCA als Genk krijgen dus 700.000 euro -> da's samen 2,1 miljoen euro -> hoeveel brengt de Europa-league netto op aan een club die de poules kan halen? -> eigenlijk krijgen die wel veel geld waar geen kosten tegenover staan, met vooral bij Genk en RSCA dus eigenlijk een beloning voor gewoonweg een snertseizoen
    Tuurlijk zijn de odds klein dat Brugge de titel nog zou verliezen maar deze zijn niet onbestaande eh. Kijk naar Standard, die maakten 16 punten goed en worden ei zo na nog kampioen.
    Deelname aan Europa League is rond de 3mil euro. Per gewonnen wedstrijd bijna 600k, gelijkspel 200k, .. Het is niet alsof enkel Club bijdraagt eh, alle ploegen die Europees spelen delen mee. De KBVB voegt daar 1,25mil aan toe. Alle ploegen (ex 2) krijgen ook 200k euro.

Edit: Mij interesseert het niet welke ploeg hoeveel krijgt. Enkel dat ik het normaal vind dat ploegen die voordeel halen uit de stopzetting bijdragen aan het solodariteitsfonds.
    Laatst gewijzigd door Lode16; 18 mei 2020 om 18:20
    no votes  

blub's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Alsof er iemand ooit dacht of geloofde dat Anderlecht of Genk enige aanspraak zou maken op die 2e plaats.. Ja in theorie.. Die theorie is tof om nu geld te komen vragen en blij te zijn dat ze niet moeten spelen, de kans was even groot dat Anderlecht zelfs niet eens in PO1 kwam.
    Dan kunde even goed gaan zeggen dat Liverpool ook de titel niet zou verdienen, want het zou zomaar eens kunnen dat ze er ook plots 6 op rij verliezen!
    Ik weet dat in theorie alles kan en voetbal moet gespeeld worden, maar de enigen die zo'' argumenten opgooien, zijn ook die da geld nodig hebben.
    Feit dat KVM pas opt laatste ook zoveel kreeg, zegt genoeg e. Dan ben je niet bezig met solidariteit, maar met je eigen portemonnee.
    En No offence, naar anderlecht en Genk, 700k, dat is peanuts toch. U daarvoor zo laten kennen amai.
    Hoist Your Colours High!
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Sommige zijn precies met een kater opgestaan na het feestje van gisteren, zo zuur.

Ik ga me hierin niet mengen. Je kan toch niet voor elkeen goed doen. Laat staan dat ik weet heb van de achterkamerpolitiek en spelletjes of wie weet wat allemaal nog speelt. Ik ga mijn energie hieraan niet verspillen, want ik kan het ook niet oplossen.
    no votes  

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Omdat we toch aan +5000 berichten zaten en de competitie beëindigd is, graag verder in 2020-2021
    PSN: Jonas89
    no votes  

Regels voor berichten