puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stungunner Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kan je die stemming eigenlijk ergens terugvinden, is die openbaar?
    Ik vrees ervoor, misschien dat er hier iets in zit maar het zit wel achter een paywall.

https://www.hln.be/sport/voetbal/und...rden~afe7626c/

Uit wat ik links en rechts lees vermoed ik dat zowat alle 1B-clubs + Beveren tegen zullen gestemd hebben, en de rest pro was. Er moeten een aantal clubs zijn die hun kar gekeerd hebben omdat ze hun kansen op Europees voetbal serieus zouden zien slinken als OHL en Beerschot erbij komen (Zulte, Kortrijk, STVV). Wat natuurlijk ook gewoon waar is, als wij of den Beer opgaan, zit ge met twee clubs die potentieel hetzelfde kunnen doen als Antwerp. Ik denk dat ze daar bij de G5 en ploegen als Chalala ook een heilige schrik voor hebben.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Babaluna's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Well done .
    Playing :GW2, D3, LoL
    wow: fanta#2259 : http://eu.battle.net/wow/en/characte...antasmo/simple
    RSCA 4 Ever !
    no votes  

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    G5 G5...
    G5 - Club ja.
    Ik zeg niet dat Club super solidair is en bff speelt met de kleintjes, maar het is de enigste Club van de G5 die grondige hervormingen wilt, maar Louagie, Bayat en Venanzi willen niet. En Genk en Anderlecht liggen dwars omdat ze geld willen.
    Zulte en KVK hebben hun kar gekeerd aangezien die vrezen voor hun plek in 1A als er 3 zakkers zouden zijn.
    Club moest wel meegaan of ze zouden de zuuverdiende titel gewoon hebben afgepakt wat je reinste chantage is.

Hoe dit allemaal ineen zit is eigenlijk schandalig. 2 voorzitters die dwars liggen kunnen een hervorming blokkeren gewoon door de stemverhouding, slaagt toch nergens op?
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solleke89 Bekijk bericht
    G5 G5...
    G5 - Club ja.
    Ik zeg niet dat Club super solidair is en bff speelt met de kleintjes, maar het is de enigste Club van de G5 die grondige hervormingen wilt, maar Louagie, Bayat en Venanzi willen niet. En Genk en Anderlecht liggen dwars omdat ze geld willen.
    Zulte en KVK hebben hun kar gekeerd aangezien die vrezen voor hun plek in 1A als er 3 zakkers zouden zijn.
    Club moest wel meegaan of ze zouden de zuuverdiende titel gewoon hebben afgepakt wat je reinste chantage is.

Hoe dit allemaal ineen zit is eigenlijk schandalig. 2 voorzitters die dwars liggen kunnen een hervorming blokkeren gewoon door de stemverhouding, slaagt toch nergens op?
    Club zou ook voor gestemd hebben, om hun titel te vrijwaren waarschijnlijk. Dat het de enige club van de G5 is die alles wil omgooien is waar, maar ze hebben toch hun kar gekeerd.

Uw conclusie is wel de juiste, dat meervoudig stemrecht is gewoon ranzig en de oorzaak van het probleem.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Lode16's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Solleke89 Bekijk bericht
    G5 G5...
    G5 - Club ja.

Er zijn meerdere clubs die hervormingen willen of roepen dat ze het willen maar als puntje bij paaltje komt stemmen ze toch voor hun eigen portemonnee/succes.
    De G5 heeft in 1A 15/37 van de stemmen. De stemming van gisteren is ruim goedgekeurd. Lijkt me dat de meerderheid alles gewoon goed vind dan.
    no votes  

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Club zou ook voor gestemd hebben, om hun titel te vrijwaren waarschijnlijk. Dat het de enige club van de G5 is die alles wil omgooien is waar, maar ze hebben toch hun kar gekeerd.

Uw conclusie is wel de juiste, dat meervoudig stemrecht is gewoon ranzig en de oorzaak van het probleem.
    Tjah, dwars liggen en titel kwijtspelen (en wrs toch hervormingen er niet doorkrijgen) of met tegenzin meegaan en titel behouden?
    Keus is snel gemaakt helaas.
    no votes  

stungunner's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    het is nu idd wel heel erg hypocriet van de kleinere clubs die zitten te zagen en klagen over PO2, maar die nu wel hun kar keren omdat ze schrik hebben van OHL en Beerschot.

Toch vooral vuil spel blijkbaar van Genk en RSCA. Hoop dat ze volgend seizoen gewoon opnieuw naast PO1 en europees grijpen.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    37 stemmen voor ja, 7 stemmen voor nee, een G5 ploeg heeft 3 stemmen (15 in totaal), een K11 ploeg 2 stemmen (22 in totaal) en 1B ploeg 1 stem (7 in totaal).
    no votes  

JanVH's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (0%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik snap de ergernissen van bepaalde ploegen rond de manier waarop er politiek is gevoerd om tot deze uitkomst te komen.
    Begrijp echter niet waarom mensen hier de PO's willen afschaffen en terug groeien naar 18 of zelfs 20 ploegen in de eerste klasse. Hier onder my 2 cents, te nemen of te laten (nog niet alles gelezen van de discussie dus misschien komen er zaken al terug)

België is gewoon een té klein land om zoveel professionele ploegen te hebben in de competitie, dit is al jaren duidelijk en er zijn ook al verschillende studies gedaan die deze uitkomst hadden.
    Als je vergelijkt met de grote voetballanden (Duitsland, Spanje, Engeland, Frankrijk & Italië) en zelfs Nederland, heeft(/had) België belachelijk veel eersteklassers per miljoen inwoners. Kleine markt, veel aanbieders met andere woorden. Het marktpotentieel is dus beperkt. De geografische spreiding van de ploegen was/is ook niet optimaal (vb Lokeren, Waasland-Beveren, Gent, Zulte-Waregem in 1 provincie).

Terugkeren naar een eersteklasse met 18 of 20 ploegen betekent bovendien kwaliteitsverlies, zeker als bovendien de PO's zouden verdwijnen. Er wordt nogal vaak gelachen met de Europese successen van de laatste jaren en de impact van de PO's hierop, maar je kan moeilijk andere redenen geven. Invoering heeft gezorgd voor grotere budgetten (zowel voor de K11 als de G5) - oké volgens een bepaalde verdeelsleutel - maar feit is wel dat alle ploegen een grotere televisiepremie krijgen en dus een hoger budget hebben gekregen. Ploegen die de laatste jaren aansluiting met de top hebben gevonden zijn schaars (Antwerpen, Gent) maar niet onlogisch dat het toevallig deze 2 ploegen zijn: groot supporters- en sponsorpotentieel.
    Idealiter zouden er een aantal fusies gebeuren om zo een aantal "provincieploegen" te creëren maar uiteraard is dat geen evidentie met het supporterssentiment. De vraag is echter of een overname door een buitenlandse investeerder dan wel past binnen het supporterssentiment...

Verder is het niet zo dat het aantal faillissementen van ploegen vandaag meer courant is dan vroeger. Kijk maar naar Lierse, Lommel, KV Mechelen, Eendracht Aalst, Club Luik, Beerschot, ..
    De vraag is dus of een herevaluatie van de televisiegelden een duurzame oplossing is, volgens mij eerder niet. Dit is een probleem van te weinig afzetmarkt en teveel spelers. Ik vrees/denk dan ook dat de komende jaren de natuurlijke selectie verder zijn werk zal doen en dat op termijn we inderdaad bij 14 profploegen uitkomen.

En ja, ik ben biased als Gent supporter want wij hebben op dit moment geen problemen, maar mijn club komt wel van diep en heeft door hard discipline én binding aan de stad/inwoners (geluk van een grootstad) er wel voor gezorgd dat wij nu een duurzaam businessmodel hebben.

*edit*
    De dubbele pet van Club Brugge is mij ook niet duidelijk trouwens. Ijveren voor 18 ploegen maar wel al een hele tijd aansturen op een BeNe-liga, om te kunnen concurreren met de grote voetballanden. 'k vind die 2 doelen niet echt verenigbaar...
    Laatst gewijzigd door JanVH; 16 mei 2020 om 15:55
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Hans Moleman's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Blijf dat toch bizar vinden, hoe een club als Brugge tegen de play offs is.
    Als topclub wil je toch zoveel mogelijk topmatchen spelen?
    no votes  

Maxioso's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans Moleman Bekijk bericht
    Ik denk niet dat die per sé tegen de Po's met 'topmatchen' zijn maar vooral tegen die oneerlijke puntendeling.
    Maar het ene hangt uiteraard wel vast aan het ander, zonder die deling zal de spanning ook vaak ver te zoeken zijn en is er in principe weinig extra waarde meer aan.
    Xbox Live: MaximeDW92
    no votes  

fcberke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans Moleman Bekijk bericht
    Je Europese programma valt gewoon heel moeilijk te combineren met de play-offs. Waardoor je uiteindelijk je volgend seizoen kan hypothekeren.
    http://www.9lives.be/forum/sport-games/751143-pcm-journal-fcberke.html#post13961705
    no votes  

Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVH Bekijk bericht
    Begrijp echter niet waarom mensen hier de PO's willen afschaffen en terug groeien naar 18 of zelfs 20 ploegen in de eerste klasse. Hier onder my 2 cents, te nemen of te laten (nog niet alles gelezen van de discussie dus misschien komen er zaken al terug)
    In een corona-loze wereld ben ik niet per sé fan van het idee van 18 ploegen.
    De realiteit is nu echter simpel: er kan niet sportief, en dit is het énige criterium dat relevant zou mogen zijn, beslist worden wie er al dan niet moet promoveren of degraderen.**(*) De énige oplossing is dus ook om de 4 betrokken clubs naar 1A te laten en zo geen van de clubs te benadelen op basis van een niet-sportief criterium.

**En neen, een promotiewedstrijd (of degradatiewedstrijd) maanden na datum, zonder voorbereiding, en zonder thuisvoordeel is niet sportief correct. Laat staan de ongelooflijk onmogelijke positie dat men de betrokken 1B-ploegen nu plaatst. Het seizoen voorbereiden is nu praktisch onmogelijk.
    *** En neen², het algemene klassement in 1B is geen valabel sportief criterium.
    no votes  

Hazz's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxioso Bekijk bericht
    ... zonder die deling zal de spanning ook vaak ver te zoeken zijn en is er in principe weinig extra waarde meer aan.
    Daartegen kan je dan argumenteren dat de reguliere competitie opnieuw een pak belangrijker wordt, en je terug kan spreken van echte topmatchen waar tikken kunnen worden uitgedeeld. Nu is die (nerveuze) spanning, althans bij mij, vaak ver te zoeken (vnl. in de eerste competitiehelft).
    Desktop: Intel Core i5 8600K | Be-Quiet Dark Rock 4 | MSI Z370 Gaming Plus | Asus GTX1070 Ti ROG Strix A8G | Samsung 960EVO 500GB | Corsair TX650M V2 | Corsair 2x8GB DDR4-3000 Vengeance LPX C15 | Corsair Carbide 275R | AOC AG241QX - WQHD 144 Hz
    FCB
    no votes  

Radbraker's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    no votes  

Regels voor berichten