Hans Moleman's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    dat de competitie niet gedaan is eind maart voor de kleine ploegen, ook dat misbaksel van PO2
    Want in maart staat er met de playoffs nog veel op het spel voor ploegen die geen europees meer kunnen halen en niet meer kunnen degraderen?
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans Moleman Bekijk bericht
    Want in maart staat er met de playoffs nog veel op het spel voor ploegen die geen europees meer kunnen halen en niet meer kunnen degraderen?
    Dat is niet anders zonder playoffs eh kwibus. Met een reguliere competitie doen er een rist clubs mee tot de laatste speeldagen voor Europees voetbal, met een systeem van playoffs doen ze dat om in PO1 te geraken. In het eerste geval eindigt uw seizoen daarna, nu moeten al die clubs in PO2 nog tien wedstrijden spelen in een format waar de modale voetbalsupporter (buiten die van de G5 clubs) geen ruk om geeft. Wat ook iets is dat gewoon niet opbrengt, want in het gros van de gevallen zit dat bij in de abo's.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zonder playoffs heeft elke match terug belang en kan je uitkijken naar een pakweg Club-Anderlecht omdat het maar 1 keer per seizoen is.
    Minder tv-geld: dit is voor elke ploeg hetzelfde
    bottom line voor mij: ik vind het zonder playoffs eerlijker omdat je over een heel jaar de beste moet zijn, zowel tegen sterke als zwakkere ploegen.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Voila. Nu devalueert ge gewoon uw reguliere competitie, wat gewoon in het nadeel is van elke ploeg die niet continu PO1 speelt.

no votes  

fcberke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik snap niet dat je als voetbalsupporter iets tegen de playoffs kunt hebben. Verder wil je als supporter gewoon elke wedstrijd winnen of dat reguliere competitie is of playoffs maakt helemaal niets, het feit dat alle quasi alle ploegen in de reguliere een defensief blok neerzetten in Brugge zegt voor mij ook genoeg. Mijn inziens is het grootste probleem (in het voetbal, niet alleen bij ons) dat behalve de grote ploegen niemand echt kan bouwen aan een toekomst om mee te doen voor de prijzen(mirakelseizoenen zoals leicester buiten beschouwing gelaten). Het kan aan mij liggen (competitief ingesteld) maar ik zou niet elke week naar een ploeg willen gaan kijken waarvan je op voorhand weet dat die in een periode van 20 jaar geen succes gaan behalen. Ik heb ook zwarte sneeuw gedurende het grootste deel van mijn leven met club, maar ik had toch meestal een gevoel dat er iets inzat.

Het Amerikaanse systeem heeft elke ploeg elk jaar opnieuw hoop, een nieuw plan om aan de toekomst te bouwen om een titel te winnen. In het voetbal durft 75% van de ploegen niet eens dromen van een titel komend seizoen.
    http://www.9lives.be/forum/sport-games/751143-pcm-journal-fcberke.html#post13961705
    no votes  

Maxioso's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    Zonder playoffs heeft elke match terug belang en kan je uitkijken naar een pakweg Club-Anderlecht omdat het maar 1 keer per seizoen is.
    Op zich niet meer dan een emotionele wink voor een terugkeer naar het vorige format maar ik ben het er wel mee eens.
    Dat soort klassiekers heeft toch echt wel aan grandeur ingeboet door de snelheid waarop ze op elkaar volgen met dat PO-format.

Zet daar nog dat scheefgetrokken 'Europees gaan we enkel maar competitief zijn met PO's'-verhaal bij en ze kunnen imo niet snel genoeg terugkeren naar een reguliere competitie zonder kunstmatig ingevoerde spanning.
    Laatst gewijzigd door Maxioso; 10 mei 2020 om 23:23
    Xbox Live: MaximeDW92
    no votes  

Maxioso's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcberke Bekijk bericht
    Ik snap niet dat je als voetbalsupporter iets tegen de playoffs kunt hebben. Verder wil je als supporter gewoon elke wedstrijd winnen of dat reguliere competitie is of playoffs maakt helemaal niets, het feit dat alle quasi alle ploegen in de reguliere een defensief blok neerzetten in Brugge zegt voor mij ook genoeg. Mijn inziens is het grootste probleem (in het voetbal, niet alleen bij ons) dat behalve de grote ploegen niemand echt kan bouwen aan een toekomst om mee te doen voor de prijzen(mirakelseizoenen zoals leicester buiten beschouwing gelaten). Het kan aan mij liggen (competitief ingesteld) maar ik zou niet elke week naar een ploeg willen gaan kijken waarvan je op voorhand weet dat die in een periode van 20 jaar geen succes gaan behalen. Ik heb ook zwarte sneeuw gedurende het grootste deel van mijn leven met club, maar ik had toch meestal een gevoel dat er iets inzat.

Het Amerikaanse systeem heeft elke ploeg elk jaar opnieuw hoop, een nieuw plan om aan de toekomst te bouwen om een titel te winnen. In het voetbal durft 75% van de ploegen niet eens dromen van een titel komend seizoen.
    Mijn excuses voor de dubbelpost maar er is zoveel fout aan dit citaat dat ik zelf niet weet of het onwetendheid of 'gewoon' hautain gedrag van een G5-supporter is

Cru gezegd mag het voor u eigenlijk gewoon elk jaar een PO zijn tussen de grootste clubs want al de rest heeft toch geen bestaansrecht?
    Die vergelijking met dat Amerikaanse model waar werkelijk bijna ALLES anders georganiseerd is, amai.
    Xbox Live: MaximeDW92

fcberke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maxioso Bekijk bericht
    Mijn excuses voor de dubbelpost maar er is zoveel fout aan dit citaat dat ik zelf niet weet of het onwetendheid of 'gewoon' hautain gedrag van een G5-supporter is

Cru gezegd mag het voor u eigenlijk gewoon elk jaar een PO zijn tussen de grootste clubs want al de rest heeft toch geen bestaansrecht?

Die vergelijking met dat Amerikaanse model waar werkelijk bijna ALLES anders georganiseerd is, amai.
    Van mij mag iedere ploeg play-off 1 proberen halen, juich ik zelfs toe. In de praktijk is het gewoon duidelijk dat er maar 50% voor in aanmerking komt. Ik vind het gewoon jammer om ze af te schaffen omwille van het kerkhof van PO2, gaat er dan zoveel meer publiek zijn op een stvv-eupen op speeldag 33 dan in PO2?

Is het Amerikaanse model niet veel interessanter voor de neutrale fan en zelfs de fans van de op het moment kleinere ploegen?
    http://www.9lives.be/forum/sport-games/751143-pcm-journal-fcberke.html#post13961705
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Playoffs zorgen voor meer geld voor de topclubs dus dat gaan ze nooit afschaffen.
    Meer moet je daar echt niet achter gaan zoeken hoor...
    Nintendo Network Id: Sond2300
    3DS Friendcode: 1220-6953-7656
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ik snap niet dat je als voetbalsupporter van een G5-ploeg iets tegen de playoffs kunt hebben.
    Fixed that for you.

Het kan aan mij liggen (competitief ingesteld) maar ik zou niet elke week naar een ploeg willen gaan kijken waarvan je op voorhand weet dat die in een periode van 20 jaar geen succes gaan behalen. Ik heb ook zwarte sneeuw gedurende het grootste deel van mijn leven met club, maar ik had toch meestal een gevoel dat er iets inzat.

Hoe kunt gij eigenlijk Europees voor Club supporteren als ge nooit het gevoel hebt dat er iets gaat in zitten?

Ahja wacht, omdat sport en voetbal om meer draait dan titels behalen.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Is het Amerikaanse model niet veel interessanter voor de neutrale fan en zelfs de fans van de op het moment kleinere ploegen?
    Dus WB en Oostende mogen dan deze zomer bij jullie jeugdwerking komen shoppen? Want het Amerikaanse systeem dat ploegen extra kansen geeft is gebasseerd op drafts van de universiteiten, maar hier zit je niet met scholen die spelertjes afleveren he. Die worden "gekweekt" in de jeugdwerking van de clubs.
    Of bedoel je dat vanaf volgend seizoen de voorlaatste en de stijger uit 1B het grootste deel vd tv gelden koek krijgt en de kampioen het minste?

Uiteindelijk moet je gewoon u tv geld eerlijk verdelen (24 ploegen dus gewoon letterlijk delen door 24) en dat zal al veel schelen. Het is namelijk niet logisch dat een ploeg die al CL miljoenen op zijn rekening mag zetten ook nog eens de grootste cheque vd tv gelden krijgt.
    Een globale salarycap zou natuurlijk ook leuk zijn om je topspelers niet altijd direct kwijt te zijn en het "alles wat blinkt aankopen" van ploegen als PSG tegen te houden maar ik vrees dat de FIFA daar nooit mee akkoord gaat gaan.
    Nintendo Network Id: Sond2300
    3DS Friendcode: 1220-6953-7656

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sond Bekijk bericht
    Dus WB en Oostende mogen dan deze zomer bij jullie jeugdwerking komen shoppen? Want het Amerikaanse systeem dat ploegen extra kansen geeft is gebasseerd op drafts van de universiteiten, maar hier zit je niet met scholen die spelertjes afleveren he. Die worden "gekweekt" in de jeugdwerking van de clubs.
    Is trouwens een probleem op zichzelf naar mijn bescheiden mening. Als je ziet hoe er momenteel wordt gevochten om jeugdspelers en wat voor een geld daarmee gemoeid is (en wat die jonge kinderen soms al moeten doen...), lijkt het mij de logica zelve dat ze daar ook iets aan moeten doen. Idealiter wordt de jeugdwerking (zeker -16jaar) "verboden" voor profclubs en worden die laatste "verplicht" om fincanciele/logistieke ondersteuning te bieden aan lokale clubs waar jeugdspelers worden opgeleid. Als een spelertje dan wordt weggekaapt kan je het nog bekijken of er een financiele vergoeding wordt gegeven aan de lokale club. Momenteel worden de goeie spelertjes steeds weggehaald van de lokale clubs zonder enige garantie op succes, niet alleen slecht voor het spelertje, maar ook voor de medespelers die daardoor hun potentieel niet volledig ontplooien.

Zo een draftingsysteem lijkt me dan een prima idee om het vanuit de bond te regelen, al zijn andere/betere systemen denkbaar.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Je moet het wanbeheer bij de kleinere clubs niet steken op het competitieformat. Hebben jullie echt een salary cap voor non-EU spelers zoals in NL nodig om in te zetten op gezond beleid, gebaseerd op Belgen en jeugdwerking?

Play-off 2 is trouwens een ideale test om wat jeugd de kans te geven, ze te testen, en met die kennis de kern voor het daaropvolgende seizoen uit te bouwen. Doe zo enkele jaren voort en wie weet zet je de stap naar Play-off 1. Kijk naar AZ, 10 geleden bijna dood en nu top4 in NL en dit jaar vechten om de titel.
    Maar het is toch zo makkelijk om te wijzen naar een ander (G5) en de eigen tekortkomingen te verdoezelen. Calimero-mentaliteit.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Je moet het wanbeheer bij de kleinere clubs niet steken op het competitieformat. Hebben jullie echt een salary cap voor non-EU spelers zoals in NL nodig om in te zetten op gezond beleid, gebaseerd op Belgen en jeugdwerking?

Play-off 2 is trouwens een ideale test om wat jeugd de kans te geven, ze te testen, en met die kennis de kern voor het daaropvolgende seizoen uit te bouwen. Doe zo enkele jaren voort en wie weet zet je de stap naar Play-off 1. Kijk naar AZ, 10 geleden bijna dood en nu top4 in NL en dit jaar vechten om de titel.
    Maar het is toch zo makkelijk om te wijzen naar een ander (G5) en de eigen tekortkomingen te verdoezelen. Calimero-mentaliteit.
    Een Anderlechtsupporter die andere clubs financieel wanbeleid verwijt, het moet niet zotter worden.

Uw vergelijking met Nederland is trouwens absurd want daar hebben ze dat belachelijk playoffsysteem in de vuilbak gekieperd.

2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    We moeten helaas onder ogen zien dat we naar een competitie gaan met alleen G5-ploegen al dan niet met Nederlandse topploegen. (BeNeliga)
    Binnen zoveel jaar bestaan de kleine ploegen zoals ons, Leuven, WB, Cercle, Oostende, enz... niet meer. Helaas. Die richting gaat het uit, of is hun doel.
    PSN: Jonas89
    no votes  

Regels voor berichten