Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans Moleman Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dus jullie vinden dat allemaal normaal dat men in een competitie die op zich eigenlijk nog niet echt beslist is, clubs als Gent en Charleroi een Europese plek cadeau geeft zonder dat daar een prijskaartje aanhangt?

Los van dat het Anderlecht is die het voorstelt, is dat in sé toch helemaal zo geen gek voorstel?

Er zijn nog 30 punten te verdienen.
    Brugge heeft 8 punten voor op Gent.
    de nr 2 tot 6 staan op 6 punten van elkaar.
    En ook PO 2 ploegen hadden nog kans op Europees.

Dat dit niet allemaal kan afgewerkt worden heb ik alle begrip voor.
    En men mag gerust deze Europese plaatsen toekennen. Maar toch logisch dat daar dan iets tegenover staat.

Men doet precies alsof Anderlecht zelf miljoenen eist van die clubs. Het zal hier uiteindelijk maar over een beperkt bedrag gaan, dat dan nog eens verdeelt wordt onder 16 clubs.
    In de buurlanden is men hier trouwens ook mee bezig. En hier staat de Vlaamse pers op hun achterste poten.

Nogmaals, het was niet aan Anderlecht om dit voor te stellen, maar de verontwaardiging over het voorstel zelf vind ik toch nogal overdreven.
    Idd jammer dat rsca er mee naar boven komt. Had gelijk welke andere ploeg het gedaan, geen kat die er naar kraaide. Maar ja, het is nu eenmaal leuk om op rsca te schijten e. Pers die niets anders doet en iedereen die het overneemt. Brugge kan bvb niets verkeerd doen, die hebben de pers in hun achterzak. Goed gezien...

In Nederland en Duitsland doen ze trouwens hetzelfde, of zijn ze het van plan.

Ook wel grappig dat iedereen Coucke uitlachte omdat hij niet akkoord ging de competitie te stoppen met de huidige stand en wou afwachten. En nu zijn ze bij UEFA "kwaad" op België omdat ze te snel willen beslissen...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svartálfar Bekijk bericht
    Omdat het hier puur om opportunisme gaat. Zelf in de financiele problemen zitten, en dan met zo'n voorstel komen redelijk doorzichtig toch wel. Mss zelf beter beleid voeren ipv te bedelen.

En zoals gezegd, Denk je echt dat ze het ook hadden voorgesteld als ze zelf op de europese plaatsen staan? Zijn jullie echt zo naïef?
    Het is ook enorm opportunistisch van Brugge en Gent om de huidige stand als eindstand te laten uitroepen e.

Brugge titel en dus zeker van 30M. Gent kan de 2e plaats niet meer kwijtspelen.

Brugge recent nog 12/30 gehaald in PO I. Alles was nog mogelijk.

In een (voor ons) ideale situatie konden wij op 6 punten van Gent komen. (Winst en Mechelen/Genk gelijk)

Voorstel is trouwens om dit de komende 3 jaar te doen e. (Hopelijk) veel kans dat rsca 2e en 3e jaar Europees speelt, dus is de kans er dat het rsca geld gaat kosten ipv opbrengen. En het gaat ook om max 1M dat elke ploeg (per jaar) zou krijgen. Daarmee geraakt de put bij rsca niet opgevuld ze.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Philharmoniker's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Idd jammer dat rsca er mee naar boven komt. Had gelijk welke andere ploeg het gedaan, geen kat die er naar kraaide. Maar ja, het is nu eenmaal leuk om op rsca te schijten e. Pers die niets anders doet en iedereen die het overneemt. Brugge kan bvb niets verkeerd doen, die hebben de pers in hun achterzak. Goed gezien...

Ook wel grappig dat iedereen Coucke uitlachte omdat hij niet akkoord ging de competitie te stoppen met de huidige stand en wou afwachten. En nu zijn ze bij UEFA "kwaad" op België omdat ze te snel willen beslissen...

Het is ook enorm opportunistisch van Brugge en Gent om de huidige stand als eindstand te laten uitroepen e.

In een (voor ons) ideale situatie konden wij op 6 punten van Gent komen. (Winst en Mechelen/Genk gelijk)

Voorstel is trouwens om dit de komende 3 jaar te doen e. (Hopelijk) veel kans dat rsca 2e en 3e jaar Europees speelt, dus is de kans er dat het rsca geld gaat kosten ipv opbrengen. En het gaat ook om max 1M dat elke ploeg (per jaar) zou krijgen. Daarmee geraakt de put bij rsca niet opgevuld ze.
    Het leuke sadistische gegeven van die PO.
    15 of in dit voorbeeld 16punten... betekenen niets!

Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk
    The best education doesn't make you intelligent, capable or interesting. It simply makes you educated.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)

Of ge verdeelt gewoon waar iedereen recht op heeft anders, met name het tv-geld. Wat denkt ge? Alleen doet uw kluppie daar geen voordeel aan want die verliezen daarop.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Of ge verdeelt gewoon waar iedereen recht op heeft anders, met name het tv-geld. Wat denkt ge? Alleen doet uw kluppie daar geen voordeel aan want die verliezen daarop.
    Das ook een optie ja.
    no votes  

Slayer_Kev666's schermafbeelding
    iTrader
    224 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Een ploeg met miljoenen schulden zou zelf geen licentie mogen krijgen. En daarom bedelen ze, om hun grote put te vullen. En natuurlijk geloven de enkele Anderlecht supporters dit, ze geloofden ook in het project en in clown Coucke (die de club meer en meer naar de afgrond laat glijden). En op basis van wat denken ze bij Anderlecht dat ze volgend jaar Europees zouden halen?
    Die ploeg is doodziek, en gewoon matig.
    Psn: Metalkev

Slayer_Kev666's schermafbeelding
    iTrader
    224 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans Moleman Bekijk bericht
    Ja, ik zeg ook letterlijk dat het niet aan Anderlecht is om dit voor te stellen.

Maar iedereen lijkt hier te vergeten dat er maar 60% van de punten uitgedeeld zijn in onze competitie.

Zeker met het zware speelschema van Play off 1 kon er nog heel veel gebeuren.En uiteraard vind ik niet dat ze dat nog per sé moeten spelen.

Maar het lijkt mij logisch dat er iets tegenover zou mogen staan tov de voordelen die clubs halen uit hun huidige positionering.
    Men doet hier precies of dat voorstel volledig van de pot is gerukt, ook los van van wie het kwam.
    Maar Anderlecht stelt het juist wel voor, de andere 14 niet...ik ben wel akkoord dat de competitie nog niet gespeeld is, maar hoe zou jij het oplossen? Hoe werken we een competitie verder af als iedereen in zijn kot moet blijven?
    Psn: Metalkev

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Noch Club Brugge noch AA Gent hebben iets laten uitroepen, het is de pro league die de aanbeveling doet om de competitie stop te zetten, Club en Gent hebben hier 1 stem gehad net zoals Anderlecht dus jouw comment is gewoon belachelijk

Brugge recent nog 12/30 gehaald -> ook redelijk zielig argument -> die laatste PO I was niet met de huidige ploeg. Met de huidige ploeg heeft Club een all-time competitiepunten record neergezet en slechts 1 match verloren, dus sure, we gaan nu effe plots verliezen aan de lopende band in PO 1
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    Noch Club Brugge noch AA Gent hebben iets laten uitroepen, het is de pro league die de aanbeveling doet om de competitie stop te zetten, Club en Gent hebben hier 1 stem gehad net zoals Anderlecht dus jouw comment is gewoon belachelijk

Brugge recent nog 12/30 gehaald -> ook redelijk zielig argument -> die laatste PO I was niet met de huidige ploeg. Met de huidige ploeg heeft Club een all-time competitiepunten record neergezet en slechts 1 match verloren, dus sure, we gaan nu effe plots verliezen aan de lopende band in PO 1
    1) Overduidelijk dat Verhaeghe en/of Mannaert enorm gelobbyd heeft. Uw reactie bewijst wat ik net bedoel. Brugge kan niets "verkeerd" doen.
    Rsca heeft ook niets laten uitroepen e. Het was maar een voorstel...

2) Niets zieligs aan. Het is gewoon de realiteit. Los van de kernen. Het is een bewijs dat het mogelijk is. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren. Maar het riedeltje dat Brugge sowieso kampioen speelt is bullshit. (Al geef ik wel toe dat ze het meer dan zouden verdienen)
    no votes  

Lode16's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slayer_Kev666 Bekijk bericht
    Een ploeg met miljoenen schulden zou zelf geen licentie mogen krijgen. En daarom bedelen ze, om hun grote put te vullen. En natuurlijk geloven de enkele Anderlecht supporters dit, ze geloofden ook in het project en in clown Coucke (die de club meer en meer naar de afgrond laat glijden). En op basis van wat denken ze bij Anderlecht dat ze volgend jaar Europees zouden halen?
    Die ploeg is doodziek, en gewoon matig.
    Een ploeg die in een illegaal stadion speelt zou ook geen licentie mogen krijgen. (zulk niveau van discussies laat je maar voor op HLN). Gent heeft dit seizoen niet kunnen winnen van die matige, doozieke ploeg. Er zit genoeg potentieel in de kern om Europees te spelen, de kans dat ze volgend seizoen Europees zouden spelen was er ook nog zeker. Via playoff 2, of zelfs met wat geluk via playoff 1.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    1) Overduidelijk dat Verhaeghe en/of Mannaert enorm gelobbyd heeft. Uw reactie bewijst wat ik net bedoel. Brugge kan niets "verkeerd" doen.

2) Niets zieligs aan. Het is gewoon de realiteit. Los van de kernen. Het is een bewijs dat het mogelijk is. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren. Maar het riedeltje dat Brugge sowieso kampioen speelt is bullshit. (Al geef ik wel toe dat ze het meer dan zouden verdienen)
    Als je zelf jarenlang financieel de sterkste ploeg van België bent en nooit iets hebt gedaan qua solidariteit dan moet je dit nu niet doen.

En ja, er is een waterkans dat Club de titel nog zou kwijtspelen, maar die is zeer klein en wij hebben niet om die Corona-shit gevraagd, dus waarom zouden wij geld moeten afgeven van onze CL-premie aan Anderlecht?

Ik vind wel dat Club iets mag doen voor de maatschappij, geld geven voor virustests of mondmaskers of verpleegkundigen of zo maar toch zeker geen geld aan clubs die door hun eigen wanbeleid nu in problemen zitten zeker? of aan een Cercle dat nooit solidair wil zijn als het over ons veld gaat?
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)

Niemand zegt dat FCB sowieso kampioen speelt. Wel dat ze in de huidige omstandigheden gewoon de verdiende kampioen zijn. En dat ze dus recht hebben op alles wat daaraan vasthangt.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    Als je zelf jarenlang financieel de sterkste ploeg van België bent en nooit iets hebt gedaan qua solidariteit dan moet je dit nu niet doen.

En ja, er is een waterkans dat Club de titel nog zou kwijtspelen, maar die is zeer klein en wij hebben niet om die Corona-shit gevraagd, dus waarom zouden wij geld moeten afgeven van onze CL-premie aan Anderlecht?

Ik vind wel dat Club iets mag doen voor de maatschappij, geld geven voor virustests of mondmaskers of verpleegkundigen of zo maar toch zeker geen geld aan clubs die door hun eigen wanbeleid nu in problemen zitten zeker? of aan een Cercle dat nooit solidair wil zijn als het over ons veld gaat?
    Rsca net wel solidair geweest.
    Hebben nooit geklaagd dat Brugge, Charleroi,... met belastingsgeld hun stadion vernieuwd hebben voor EK 2000.
    Hebben nooit (samen met Brugge) hun tv rechten apart verkocht zoals Real en Barca bvb doen. Zou hen een pak meer geld opgeleverd hebben.

En wij hadden nog kans op PO I, we konden op 6 ptn van Gent komen. In een ideaal scenario (i know, ik droom) was voorronde CL zelfs nog mogelijk. En anders sowieso EL, desnoods via PO II. Rsca kwam net (eindelijk) in een goede flow.
    Wij hebben ook niet om Corona gevraagd. Waarom wordt elke mogelijkheid tot Europees voetbal gewoon weggenomen? Zelfde probleem bij Genk trouwens.

Niemand heeft om deze situatie gevraagd. Maar laten we gewoon afwachten hoe alles evolueert...
    Brugge de titel geven was prematuur. En verschrikkelijk opportunistisch. Waarom wel de titel aan Brugge geven en Waasland Beveren niet laten degraderen? Die staan toch laatst?

We gaan daar mooi staan als andere competities nog afgewerkt worden waardoor transferperiode opgeschoven zal worden. En daarbovenop een grote kans dat geen enkele Belgische ploeg Europees zal mogen spelen van UEFA.

In Duitsland hebben de grootste clubs een fonds opgericht waar ze elk 20M in pompen. En daar zijn ze aan het kijken om binnenkort de competitie te hervatten door wedstrijden zonder publiek te spelen.

En zoals al gezegd. Veel kans dat deze vraag van rsca hun nog geld gaat kosten ipv opbrengen aangezien ze het voorstellen om dit de komende 3j te doen. Het is vooral om de kleinere ploegen te helpen.
    Het wanbeleid bij rsca staat hier los van, al geef ik toe dat het ze de perceptie compleet tegen hebben

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Niemand zegt dat FCB sowieso kampioen speelt. Wel dat ze in de huidige omstandigheden gewoon de verdiende kampioen zijn. En dat ze dus recht hebben op alles wat daaraan vasthangt.
    Ik lees toch overal anders ze..
    Enige logische als de competitie vroegtijdig stilgelegd wordt door zware omstandigheden is het lopende seizoen nietig te verklaren. Werd ook zo gedaan bij WO II.

En ik weet dat iedereen hier gewoon denkt dat ik Brugge de titel niet gun. Integendeel. Deze zou oververdiend zijn. Ik haat Brugge bijlange niet zo erg als jullie denken. Echt niet. Ze waren dit seizoen overduidelijk de betere. Wat interesseert mij een titel meer of minder van Brugge.

Maar hoe hypocriet is het dat Mannaert zit te zagen dat de halvering van de punten in PO I oneerlijk is. Hij vergeleek het met een rit in de Tour waar halverwege plots gezegd wordt dat de voorsprong van de koplopers gehalveerd wordt. Da slaagt op niets e. Hier weet iedereen van die halvering en men houdt daar rekening mee.

Maar over die zogezegde oneerlijkheid zagen, en dan toch vinden dat je terecht kampioen bent terwijl er nog 48% (of hoeveel was het nu weeral?) van de punten te verdienen zijn... En dit wist niemand op voorhand e..

iTrader
    661 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tv gelden eerlijker verdelen zou een groot punt zijn om alle ploegen te helpen die de centen echt nodig hebben, maar dat komt rsca natuurlijk niet goed uit want dan zitten ze in hun eigen portemonnee. Het is te belachelijk voor woorden dat vb een ploeg als charleroi die eens om de 5jaar eens europees mag spelen geld af te snoepen en voor wat ? een club die veel te lang boven zijn stand geleefd heeft.

Hoorde in het nieuws 98 miljoen euro schulden ? er zijn hier al ploegen moeten zakken die minder schulden hadden.
    no votes  

iTrader
    661 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Oostende zou geen licentie krijgen, dus die gaan vollen bak het dossier van rsca aanvallen.
    no votes  

Lode16's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Tv gelden eerlijker verdelen zou een groot punt zijn om alle ploegen te helpen die de centen echt nodig hebben, maar dat komt rsca natuurlijk niet goed uit want dan zitten ze in hun eigen portemonnee. Het is te belachelijk voor woorden dat vb een ploeg als charleroi die eens om de 5jaar eens europees mag spelen geld af te snoepen en voor wat ? een club die veel te lang boven zijn stand geleefd heeft.

Hoorde in het nieuws 98 miljoen euro schulden ? er zijn hier al ploegen moeten zakken die minder schulden hadden.
    Dus charleroi speelt eens om de 5 jaar europees. Dat wil dus zeggen dat in het voorstel charleroi na volgend seizoen 2 jaar geld zou krijgen van andere ploegen die wel europees spelen. Dat is toch te belachelijk voor woorden zeker. FFS, het geld zou verdeeld worden over alle ploegen. Jullie doen hier alsof anderlecht de volle pot zou krijgen. Soms je eigen onzin eens lezen voor je post graag.

De waarde van die ploegen waren dan ook veel minder dun hun schulden, onmogelijk om zulke vergelijking te maken dus. Wat wel niet wilt zeggen dat RSCA wel degelijk hun zaken in orde moeten brengen.

Wat denkt Oostende daarmee te bereiken? Wat een klucht daar ook.
    no votes  

Regels voor berichten