blub's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    In het huidige aflopende tv-contract werd voorzien dat de ploegen die deelnemen aan de groepsfase van de Champions League afzien van 15 procent van hun tv-geld in de Jupiler Pro League.

Het is dus al voorzien, lijkt me genoeg voor hen!
    Hoist Your Colours High!

Lorrekvk's schermafbeelding
    iTrader
    83 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is trouwens ook wansmakkelijk dat er ploegen zijn die hun dik betaalde spelers op technisch werkloos zetten, die gasten moeten hier amper iets bijdragen in belgie en nu wel profiteren van het systeem.
    Ik vrees dat die clubs hierdoor nu wel zelf de deur hebben open gezet om in de toekomst dit systeem deftig te herbekijken.

Alle schaamte voorbij dit en al zeker in deze periode.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
    RedSide

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is trouwens ook wansmakkelijk dat er ploegen zijn die hun dik betaalde spelers op technisch werkloos zetten, die gasten moeten hier amper iets bijdragen in belgie en nu wel profiteren van het systeem.
    Standard gebruikt het enkel als strafmaatregel voor een paar spelers
    rsca is wel pervers. Corona misbruiken om achter geld te kunnen schooien

ToasT's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor die kleinere clubs kan ik dat wel verstaan, het is nu ook niet dat die spelers daar zo dik betaald zijn. En voor die dikbetaalde vedetten vind ik het goed dat ze eens voelen hoe weinig een normale werkmens verdient!

Hoeveel profspelers zouden er nu al technisch werkloos zijn? Laten we zeggen 10 ploegen met een gemiddelde van 30 profspelers, dat zijn 300 profspelers op een totaal van 3 miljoen die een uitkering krijgen.
    En aangezien het vooral kleinere ploegen en ploegen uit 1B zijn die doet, verdient 1/3 daarvan waarschijnlijk minder dan 100k per jaar. Het zijn dus zeker niet de grootverdieners, zoals een Trebel, Vanaken, Mbokani, ...
    "Even the best of plans will not survive the encounter with the enemy" - Helmuth von Moltke

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik ben zeker voor solidariteit mbt de tv-gelden.
    Er zijn 24 ploegen in 1A en 1B samen, pak gewoon die pot en deel hem door 24, klaar. Uiteindelijk betekent dat miljoen extra voor een club onderaan 1A of uit 1B het verschil tussen leven en overleven, terwijl het voor pakweg Club of Gent mooi meegenomen is maar niet echt beperkend in hun werking mochten ze het niet hebben. En zo gaat een Club of Gent elke week tegen een tegenstander uitkomen die van hogere kwaliteit is dus het is op zich zelfs mee in hun voordeel. Mooi van RSCA om te pleiten voor solidariteit en zelfs zo een deel van hun vette tv pot af te staan aan de kleine clubs!
    Oh wacht, zo bedoelen ze het niet zeker?

Prijzengeld dat een ploeg verdiend heeft door een seizoen lang naar de kop te spelen ga je uiteraard niet gaan delen met de rest. Dat is compleet van de pot gerukt en de schaamte voorbij om dat als "grootste" club van Belgi├ź te gaan vragen. Alsof zij 10 jaar geleden hadden staan springen om de put van Gent mee te gaan vullen...
    Nintendo Network Id: Sond2300
    3DS Friendcode: 1220-6953-7656
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    We zullen het maar houden op een late "1 april grap" van Van Eetvelt. kHeb toch eens goed kunnen lachen alleszins

Regels voor berichten