Gavin's schermafbeelding
    iTrader
    165 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kunt ge stoppen met aannames te maken over wat ik zeg? Als deze reactie hetgeen is dat ge onthoudt, dan neem ik mijzelf de vrijheid om hier geen energie in te steken en dit gewoon te negeren.
    Oei ...

Maar allez, ik vond het nochtans een inhoudelijke vraag, en nog altijd een vraag waar ge één en ander kunt verduidelijken als het zo fout of aanstootgevend was, dus ik zal nog eens proberen. Er was toch helemaal geen model van eigenaar + rechterhand, of iets in die brede trend als ik geen strikte aannames mag maken, sinds dat Coucke het heeft overgenomen. Er was een eigenaar, er was een raad van bestuur, er was een CEO of iets dat daarvoor moest doorgaan buiten het sportieve, er waren verschillende lagen en verantwoordelijken in het sportieve, er was een medisch departement dat opzichzelf bestond, er was een aparte scoutingscel, er was de vertrouweling van Kompany die er ronddwaalde en zich overal wel scheen te ontfermen, er was dan nog Kompany zelf, ... het is een aanname van me maar er zal ook wel iemand geweest zijn die op de loonlijst van Anderlecht stond en zich bezighield met IT, en met het juridische. Hoe valt dat te rijmen met het model dat ge insinueerde of het beperkte model van Lokeren? De kritiek op twee jaar Coucke was altijd dat er veel te veel mensen functies en zeggenschap hadden, dat het te uitgebreid was.

Verder, ge zegt dat ge de actie van Coucke al veel eerder verwachtte dus dat lijkt me te duiden op een duidelijke positieve verandering, maar waar zit dat dan? Van Eetvelt neemt gewoon de plaats in van de CEO die er dus al was, daar verandert niets. Verschueren verliest zijn zitje in de raad van bestuur aan een burgemeester of een wielermanager maar blijft zijn functie verder wel behouden, daar verandert niets in de werking van het sportieve. Lefevre en Vandenhaute zeggen beiden dat ze niets operationeel zullen doen maar gewoon wat raad zullen geven op basis van hun ervaring via de raad van bestuur de al bestond, of als extern adviseur van CEO voor die laatstgenoemde. Wat verandert daar in de zin van "Een topclub leid je vandaag niet meer met enkel een voorzitter/eigenaar en een rechterhand als sportief directeur"? Toch enkel gewoon de grootte van de namen op die positie?
    6 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pegasus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nic! Bekijk bericht
    Beetje jammer dat het voetbal van Club Brugge bv. eigenlijk onderbesproken wordt
    Not sure if serious

Nic!'s schermafbeelding
    iTrader
    17 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pegasus Bekijk bericht
    Not sure if serious
    Hoezo? Ik zeg niet dat het stilgezwegen wordt, maar gezien de topprestaties van Club vind ik toch dat het minder besproken is dan het zou verdienen, en ik denk dat dat hoofdzakelijk komt door Anderlecht gerelateerde zaken die het nieuws domineren. Meer dan nodig/nuttig en veel minder verdiend dan de voetbalprestaties van Club, want dat gaat wél over voetbal.

Alé, zo voel ik dat toch aan als ik terugdenk aan de topperiodes bij Standard, kampioenenjaar bij AA Gent onder Hein, of de drie titels na elkaar bij Anderlecht, of het kampioenen-jaar twee jaar geleden bij Club, etc.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    650 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoezo? Ik zeg niet dat het stilgezwegen wordt, maar gezien de topprestaties van Club vind ik toch dat het minder besproken is dan het zou verdienen, en ik denk dat dat hoofdzakelijk komt door Anderlecht gerelateerde zaken die het nieuws domineren. Meer dan nodig/nuttig en veel minder verdiend dan de voetbalprestaties van Club, want dat gaat wél over voetbal.

Alé, zo voel ik dat toch aan als ik terugdenk aan de topperiodes bij Standard, kampioenenjaar bij AA Gent onder Hein, of de drie titels na elkaar bij Anderlecht, of het kampioenen-jaar twee jaar geleden bij Club, etc.
    Op zich blijft rsca tot nu toe de grootste club van het land, dus bij het minste staat de media op hun achterste poten.

brandon_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Op zich blijft rsca tot nu toe de grootste club van het land, dus bij het minste staat de media op hun achterste poten.
    Hebt ge het dan over hun palmares? (Lijkt mij geen waardemeter te zijn voor de huidige "grootste club" te bepalen, anders is Union nog steeds de 3e grootste club van het land )
    Of over het aantal supporters? Voor de rest zou ik niet weten waarom anderlecht op dit moment de grootste club van het land is.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BleKKie Bekijk bericht
    Kan dit iets worden? Jazeker, want expertise genoeg nu.
    Maar zoals gezegd zie ik heeel veel ego's/hoge pieten bij elkaar, wat toch op zijn minst riskant kan genoemd worden.
    mja
    normaal moet ge uw kern analyseren (kopen, verkopen, huren, ...) en wat doet Rsca
    vooral klooien in structuur en postjes voor een mooie powerpoint end e uiterlijke schijn.
    doet me een beetje aan de overheid
    Laatst gewijzigd door tolya; 14 januari 2020 om 21:47

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brandon_ Bekijk bericht
    Hebt ge het dan over hun palmares? (Lijkt mij geen waardemeter te zijn voor de huidige "grootste club" te bepalen, anders is Union nog steeds de 3e grootste club van het land )
    Of over het aantal supporters? Voor de rest zou ik niet weten waarom anderlecht op dit moment de grootste club van het land is.
    Niet persoonlijk op u bedoeld, maar ik vind het best ironisch dat uitgerekend een club supporter het 'palmares' argument teniet doet. In de tien droge jaren deden jullie zelf niet anders
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Babaluna's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Niet persoonlijk op u bedoeld, maar ik vind het best ironisch dat uitgerekend een club supporter het 'palmares' argument teniet doet. In de tien droge jaren deden jullie zelf niet anders
    *gniffel*

Op de sociale media hoor je of zie niks anders , daar zijn ze weer met hun 34 titels , titels zijn gekocht , ect , in de weliswaar mindere Europa League staan we nog steeds als 1ste Belgische ploeg die het meeste punten heeft gehaald
    Tot zondag x
    Playing :GW2, D3, LoL
    wow: fanta#2259 : http://eu.battle.net/wow/en/characte...antasmo/simple
    RSCA 4 Ever !

Nic!'s schermafbeelding
    iTrader
    17 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat leedvermaak is normaal & moet kunnen ook. Dat werkt in twee richtingen, afhankelijk in welk punt van de geschiedenis we zitten.

Punt is dat uiteindelijk iedereen moet hopen dat alle Belgische (top)clubs het uiteindelijk wel goed doen, en elkaar beter maken, om zo competitiever te worden in Europa en ook op de transfermarkt. Het heeft echt weinig zin om hier jaren aan een stuk met enkel bv. Club Brugge aan de top te staan. Dat is uiteraard plezant voor de Club supporters (en pijnlijk voor een Anderlecht supporter zoals mezelf), maar in sé is dat op een lange periode niet gezond voor het Belgisch voetbal.

Alé, dat is toch hoe ik het zie, maar ik kan daar fout in zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat leedvermaak is normaal & moet kunnen ook. Dat werkt in twee richtingen, afhankelijk in welk punt van de geschiedenis we zitten.

Punt is dat uiteindelijk iedereen moet hopen dat alle Belgische (top)clubs het uiteindelijk wel goed doen, en elkaar beter maken, om zo competitiever te worden in Europa en ook op de transfermarkt. Het heeft echt weinig zin om hier jaren aan een stuk met enkel bv. Club Brugge aan de top te staan. Dat is uiteraard plezant voor de Club supporters (en pijnlijk voor een Anderlecht supporter zoals mezelf), maar in sé is dat op een lange periode niet gezond voor het Belgisch voetbal.

Alé, dat is toch hoe ik het zie, maar ik kan daar fout in zijn.
    Het is niet alsof Club met 2 vingers in de neus al zijn matchen wint, dus ik zie eigenlijk geen probleem met de malaise van Anderlecht,.
    Nu zijn het Antwerp, Gent & Standard die ons wel zullen uitdagen en daar is niets mis mee. Laat dat aanmodderen in Anderlecht nog maar wat duren dus, ...

Niets wijst er trouwens op dat de problemen zichzelf daar snel gaan oplossen want zonder straffe extra kapitaalsverhoging zullen ze het toch gewoon met een middelmatige kern moeten doen, en als dan aan het eind van het seizoen al die huurlingen terugkeren dan worden ze nog zwakker.

Babaluna's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door XtremeSpooky Bekijk bericht
    Het is niet alsof Club met 2 vingers in de neus al zijn matchen wint, dus ik zie eigenlijk geen probleem met de malaise van Anderlecht,.
    Nu zijn het Antwerp, Gent & Standard die ons wel zullen uitdagen en daar is niets mis mee. Laat dat aanmodderen in Anderlecht nog maar wat duren dus, ...

Niets wijst er trouwens op dat de problemen zichzelf daar snel gaan oplossen want zonder straffe extra kapitaalsverhoging zullen ze het toch gewoon met een middelmatige kern moeten doen, en als dan aan het eind van het seizoen al die huurlingen terugkeren dan worden ze nog zwakker.
    Kunde gij ook ineens de winnende lottocijfers doorsturen , dank u
    Playing :GW2, D3, LoL
    wow: fanta#2259 : http://eu.battle.net/wow/en/characte...antasmo/simple
    RSCA 4 Ever !

Affinity's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De kansen dat Spooky gelijk heeft zijn toch wel net iets groter dan dat we u de juiste cijfers van de lotto zullen geven...

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Gaan die 3 (of 4) nieuwe bestuursleden eigenlijk gratis werken of gaan ze hier in de plek 4 man voor buiten gooien?
    Want je zit al met schuld en u beperkte budget gaan uitgeven aan bestuurders ipv aan broodnodige versterkingen voor u kern lijkt me toch ook niet het slimste.

Op zich zijn het mensen met kennis van zaken, dat wel. Maar RSCA's organigram begint er belachelijk ingewikkeld uit te zien als je het mij vraagt...

Gezien Van Eetveld ook maar officieel zou starten in April kan je er van uit gaan dat dit seizoen als compleet verloren wordt aanzien en er nu dus niet veel gaat bij komen qua spelers niet?
    Misschien dat ze nog van wat rommel vanaf geraken maar dan nog.
    Nintendo Network Id: Sond2300
    3DS Friendcode: 1220-6953-7656

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Je moet je ook niet TE veel voorstellen van zo'n zitje in de Raad van Bestuur hoor: da's vier a vijf keer per jaar naar de vergadering komen en u gewaardeerd input geven. Is geen dagelijkse operationele rol he.

edit: ik het het hier dus over de rollen van Lefevere, Close en Vandenhaute, niet over CEO Van Eetvelt
    Laatst gewijzigd door Pegasus; 15 januari 2020 om 11:24

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je moet je ook niet TE veel voorstellen van zo'n zitje in de Raad van Bestuur hoor: da's vier a vijf keer per jaar naar de vergadering komen en u gewaardeerd input geven. Is geen dagelijkse operationele rol he.
    Maar voor die 4à5 keer per jaar krijgen die wel een bestuurdersvergoeding, dat is standard practice in bedrijven en instituten, dus ik vermoed ook in voetbalclubs...
    Voor de profielen die nu worden aangesteld zal dat toch een bedrag met een paar nulletjes zijn...

En Van Eetveld zijn loon als CEO, ik veronderstel dat dat ook niet mager gaat zijn, die man was top-dog in de bankensector, staat nu niet bekend als een sector waar ze weinig betalen...
    Van Biesbroeck zal ook niet gratis gewerkt hebben, maar denk toch dat Kareltje in een andere klasse speelt...

Dus ja, deze herstructurering zal zeker een hap uit het budget halen.

Pagina 214 van 272 Eerste ... 114164204210211212213214215216217218224264 ... Laatste

Regels voor berichten