Plato's schermafbeelding
    iTrader
    110 (99%)

Telenet Tv-theek a la carte zeer slecht beeld

Hallo,

Mijn vrouw bekijkt wel eens een gemiste aflevering van bijvoorbeeld "dans date". Ik hoor van haar dat het beeld zeer slecht is en er soms rare dingen in te zien zijn.

Ik heb het onderzocht en inderdaad, niet alleen is het 720p in plaats van 1080p, ook is de compressie zeer zwaar - het is duidelijk een beeld van belabberd lage kwaliteit met overal compressie-artefacten (blokjes) en vervaging.

Nu vraag ik me af of dit normaal is, ik mag toch hoge kwaliteit verwachten voor deze dure extra service, of zou er een technisch probleem kunnen zijn waardoor Telenet geen HD beeld kan streamen bij TV a la carte?

Daarom vraag ik jullie wat je ervaring is met de beeldkwaliteit van bij TV a la carte.
    perfekt in form und funktion
    no votes  

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    Bij mij is het net hetzelfde. HDbeeld kan er nog een beetje mee door, hoewel het verre van 1080p is, maar al de rest trekt nergens op en zit vol macroblocking. Je zou idd bij een dure service als dat op zijn minst degelijk beeld verwachten, maar bij Telenet...nope.
    no votes  

Plato's schermafbeelding
    iTrader
    110 (99%)
    Intussen heb ik gevonden dat VTM een hoop programma's gratis op hun website heeft gezet, en dat het betreffende programma (afl. 4 van "dans date") die ook gratis te bekijken is op vtm.be, een veel betere beeldkwaliteit heeft. Hebben we totaal overbodig €2 betaald aan telenet voor die aflevering met crappy beeld. De smossers.
    perfekt in form und funktion
    no votes  

de hamster's schermafbeelding
    iTrader
    182 (100%)
    t'zijn en blijven een bende uitzuigers die vol enthousiasme hun bijna monopolie blijven misbruiken.
    no votes  

Natsu's schermafbeelding
    iTrader
    27 (97%)
    Wat ook kan zijn is da ge met 1 of ander flutmerk van powerline's werkt en die nie genoeg bandbreedte hebben om goed signaal te geven of teveel verlies geven.
    Indien mogelijk eens testen met een netwerk kabel van de digicorder rechtstreeks naar de modem. Of gewoon die powerline's (95% van de digicorders zijn op die manier aangesloten) vervangen. Ook eventueel nakijken dat deze niet op een stekkerblok zitten maar rechstreeks in het stopcontact.
    If you expect the world to be fair with you because you are fair, you're fooling yourself. It's like expecting a lion not to eat you, because you didn't eat him
    Aion : Natsumiko on Server Deyla (65 sorcerer) legion leader of Lionhearts (Rank 1 legion Asmodian)
    The Secret World: Grimm, Natsumiko
    no votes  

bram4815162342's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Trouwens, er is echt geen een zender die uitzendt in 1080p. Het is 720p of 1080i, da's ook het enige dat je kan kiezen qua instellingen op je digicorder.
    Over het probleem met die artefacts enzo kan ik je begrijpen, da's idd schandalig, zeker als je er een pak geld voor betaalt.
    no votes  

moloko's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Er zijn weinig zenders die in 720P worden uitgezonden.En als ze dan in 720P worden uitgezonden zijn ze zeer gecomprimeerd.
    Het zal stilaan tijd worden dat de kabel word vervangen door glasvezel.
    no votes  

Regels voor berichten