Pagina 66 van 66 Eerste ... 16566263646566
    Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cerv.Be Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Amai, hoe kortzichtig
    Hoezo? Ik vind dat gewoon flauwe excuses om iets recht te praten wat krom is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    In theorie allemaal waar, vooral in de ogen van de leek. Alleen zijn de parkeerplekken in België voor vrachtwagens zeer beperkt, zeker richting kust dankzij de lieve transmigranten. Als je dan als chauffeur in een file komt en de eerste parking ligt 40km verder, maar je raakt er niet, dan moet je sowieso minstens 1 wet overtreden. De chauffeurs in het programma kiezen dan gewoon voor de goedkoopste boete en gaan op de pechstrook staan.
    De politie in het programma zegt dan simpelweg dat je de eerste afrit moet nemen en je daar ergens zetten, hoewel de meeste afritten niks van parkeerplek bieden, noch plek om u te keren richting snelweg zonder een gewichtsverbod te overtreden. Het is helemaal scheef. In Frankrijk, Duitsland, Nederland, ... heb je om de x-aantal km een parkeerplek, al dan niet met een brandstofstation er bij, in België moet je het maar uitzoeken.
    Een andere uitspraak van de politie is dan dat je over je uren mag gaan, mits notitie van artikel kweetnietmeerhoeveel. Alleen kan je dan je geld afgeven als je in het buitenland staande gehouden wordt. Dat argument van "jamaar da's een Europese weg", kan je al weggooien, want onder meer de Fransen trekken er zich niks van aan en je kan betalen. De pechstrook in België blijft de goedkoopste optie hoor.

Je kan dat wel, de tachograaf registreert ook de snelheid, alleen krijg je dan te horen dat je maar eerder had moeten stoppen.

Hoe kan jij nu weten of ze daar voor de eerste keer zijn? Ik ben dit jaar naar Polen moeten gaan met de camion, ik had geen enkel idee waar ik zat hoor, maar jij garandeert wel dat de Polen hier wel alles kennen?
    Je hebt nog 2 rijuren bijvoorbeeld en je komt in Antwerpen, er is een ongeval en er is nergens, maar dan ook nergens parkeerplek voorzien: succes ermee. Je moet ook niet argumenteren dat je dit kan inrekenen als je bij een grootstad komt, want in het buitenland zijn de grootsteden met onze verkeersproblemen op de ringwegen dun gezaaid hoor.
    Ongelooflijk hoe diegenen die de praktijk voor geen meter kennen het komen uitleggen.
    Het ging hier over iemand die letterlijk recht van een parking gereden kwam en het file zag worden. Dan kun je toch niet zeggen dat hij geen plek had, of de weg hier niet kent?
    En nee, ik garandeer niet dat de Polen hier alles kennen. Ik zeg dat het merendeel van de truckchauffeurs heus wel weet wat ze aan het doen zijn en hoe de (verkeers)situatie is. Uiteraard niet iedereen. Maar het zijn professionele chauffeurs, die net als ieder ander beroep zich aan regels moeten houden. Als 'n bouwvakker zijn broek veegt aan de veiligheidsregels zal hij het hopelijk snel horen, als een chauffeur dat doet idem.

Je hebt nog twee rijuren, je komt in Antwerpen en er is een ongeval, en nergens parkeerplek: Dan maak je een printje, schrijf je erop dat er een ongeval was om zo laat daar, en duur van de file.

Maar vooral: Ik kom niks uitleggen, hoor. Er zijn regels, en truckers hebben zich daar ook aan te houden. Al dat parkeren in de pechhavens, "niet weten" hoe de tacho werkt... dat is allemaal bewust de wet omzeilen en dan zeggen dat je niet anders kon. Een beetje als het goedpraten dat je te snel reed, omdat je daarnet lang was opgehouden achter een linksplakker. Begrijpelijk, maar nog altijd fout.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht

Het ging hier over iemand die letterlijk recht van een parking gereden kwam en het file zag worden. Dan kun je toch niet zeggen dat hij geen plek had, of de weg hier niet kent?
    En nee, ik garandeer niet dat de Polen hier alles kennen. Ik zeg dat het merendeel van de truckchauffeurs heus wel weet wat ze aan het doen zijn en hoe de (verkeers)situatie is. Uiteraard niet iedereen. Maar het zijn professionele chauffeurs, die net als ieder ander beroep zich aan regels moeten houden. Als 'n bouwvakker zijn broek veegt aan de veiligheidsregels zal hij het hopelijk snel horen, als een chauffeur dat doet idem.

Je hebt nog twee rijuren, je komt in Antwerpen en er is een ongeval, en nergens parkeerplek: Dan maak je een printje, schrijf je erop dat er een ongeval was om zo laat daar, en duur van de file.

Maar vooral: Ik kom niks uitleggen, hoor. Er zijn regels, en truckers hebben zich daar ook aan te houden. Al dat parkeren in de pechhavens, "niet weten" hoe de tacho werkt... dat is allemaal bewust de wet omzeilen en dan zeggen dat je niet anders kon. Een beetje als het goedpraten dat je te snel reed, omdat je daarnet lang was opgehouden achter een linksplakker. Begrijpelijk, maar nog altijd fout.
    Het gaat er hem net om dat die print, ondanks een Europees verdrag, in het buitenland vaak genegeerd wordt. En niet alleen in het buitenland, ook hier krijg je meestal een non-argument te horen en mag je betalen.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Het gaat er hem net om dat die print, ondanks een Europees verdrag, in het buitenland vaak genegeerd wordt. En niet alleen in het buitenland, ook hier krijg je meestal een non-argument te horen en mag je betalen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waar zit de transportlobby op dat moment? Als ergens de accijnzen een beetje stijgen, staat ze onmiddellijk op de barricaden, maar een EU-verordening die de veiligheid ten goede komt helpen afdwingen, ho maar...

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als hij letterlijk van de parking zou komen afgereden heeft hij zojuist zijn pauze genomen en heeft hij geen enkele reden om terug te stoppen.

Je hebt nog twee rijuren, je komt in Antwerpen en er is een ongeval, en nergens parkeerplek: Dan maak je een printje, schrijf je erop dat er een ongeval was om zo laat daar, en duur van
    En 10 dagen later wordt je tegengehouden in het buitenland , zegt die flik in een taal die je niet begrijpt dat dat niet geldig is, en mag je 1000 euro afdokken of blijven staan.

Natuurlijk zijn er chauffeurs die de regels nogal creatief interpreteren. Maar de regels zijn zo opgesteld dat bijna iedereen altijd wel op iets te pakken is.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Als hij letterlijk van de parking zou komen afgereden heeft hij zojuist zijn pauze genomen en heeft hij geen enkele reden om terug te stoppen.
    Jij hebt de aflevering niet gezien, hè...
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht

Natuurlijk zijn er chauffeurs die de regels nogal creatief interpreteren. Maar de regels zijn zo opgesteld dat bijna iedereen altijd wel op iets te pakken is.
    Als je met een vrachtwagen op de weg bent en je wordt tegengehouden dan ga je dokken als ze dat willen want met de huidige regelgevingen kan je altijd wel iets vinden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Als je met een vrachtwagen op de weg bent en je wordt tegengehouden dan ga je dokken als ze dat willen want met de huidige regelgevingen kan je altijd wel iets vinden.
    Dat za je onlangs nog mooi. Ze houden een trucker tegen omdat ze denken dat zijn cmr niet in orde is. Als ze hem daar niet op kunnen pakken gaan ze heel zijn tachograaf uitlezen. En als dat ook nog geen boete oplevert dan gaan ze maar minutieus alles gaan controleren tot ze ergens een niet gebruikt wiel vinden waarvoor ze kunnen een boete geven.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Maar dan is er toch wel degelijk een overtreding vastgesteld?
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Fredddy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die agenten van het drugsteam die zich onherkenbaar laten maken op tv. Volgens mij heeft één van die twee meegedaan in Vermist in een kleine bijrol. De scene speelt zich af op de snelweg dus het zou goed kunnen. Alles staat op de website van Vier. Vermist seizoen 6 aflevering 57(eigenlijk de 4de aflevering van het seizoen maar soit) rond 41 minuten als iemand is wilt checken. Zijn stem lijkt er toch echt op

Fredddy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Pagina 66 van 66 Eerste ... 16566263646566

Regels voor berichten